Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Inderdaad, dat van die ommezwaai heb je juist gezien. Het is eigenlijk zo dat de 'ik' (deze keer echt Dreampoet) eerst afdrijft van de koers naar een tropisch meer en niet goed beseft wat er gebeurt. Dan vecht hij ertegen, door te roeien. Maar de kracht lekt sneller weg dan dat het besef komt. Paniek grijpt hem vast. Maar verlamt hem ook, het gevoel is te groot. Bovendien wordt ik meegezogen in een storm. In mijn leven is het geen echte storm, maar eerder een draaikolk van gebeurtenissen die ervoor zorgen dat ik veel dingen aan het hoofd heb, en daardoor dreig ik dingen als liefde te vergeten. Wat niet mag... dat besef ik in het laatste deel: ik kan ook springen in het water en op eigen kracht een koers varen. De afhankelijkheid wordt weergegeven door de boot waarin ik zit en die ik niet meer bestuur (de afhankelijkheid is dus voor een deel gewild). Maar ik kan onafhankelijk worden, geplaagd door een nieuwe twijfel: ik verlies ook de veiligheid door voor het avontuur te kiezen. Maar ik win ermee het leven, en de liefde. Dat is het idee achter dit gedicht, alleen heb ik steeds meer de neiging om veel tussen de regels te schrijven, niet dus
![]() Groetjes, Dreampoet ps: natuurlijk bedankt voor jouw reactie "In mijn gedachten gaat de gil doorn de gil van duizenden dode zielen"
||
![]() |
Citaat:
Groetjes, Dreampoet ps: o ja, ik ben nu ook msn'ner, maar dat heb je misschien al gezien. Ja, tuurlijk... nu weet ik het weer. Euhm, soms laat ik de pc aanstaan en dus ook de kabelverbinding. Je hoeft je dus geen zorgen te maken, ik ben er vaak wel ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verlichting door de voeten van Anja Moscow | 0 | 03-01-2008 19:26 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal van Sofie [nog geen titel] Lizan1991 | 23 | 12-06-2005 16:01 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De zwarte roos Evil creature | 3 | 31-05-2005 13:14 | |
Verhalen & Gedichten |