Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2002, 16:36
BlauweBengel
BlauweBengel is offline
Ropco zei:

Met name jongeren die door glaasje draaien en andere spirituele seances in contact kwamen met the other site en er niet vrolijker van werden.

Goed punt!Je moet geen (kwade) geesten oproepen van 'the other side' , wat in mijn ogen de hel is of de hemel.God heeft de mens naar de hemel gehaald/hel gestuurd met de bedoeling ze daar te houden.Hun dagen op aarde waren geteld en "er was gewoonweg geen plek meer voor hun".Welke idioot haalt het dan in z'n hoofd om juist die mensen die rust hebben gevonden in de "eeuwige jachtvelden", wer terug te halen, gewoon om te kijken wat er gebeurt...sick f*ck,laat die mensen in hun waarde,ze zijn heegegaan, en het was niet de bedoeling om ze te recyclen!En wat te denken van het idee dat je na dit leven, terug zult keren in een ander lichaam...de Bijbel zegt dat je eenmaal sterft en dan zult w8en op het oordeel (Hebr. 9:27.)
!Evengoed denken de mensen dat wanneer zei een kwade geest oproepen zei beschikken over een geheime kracht.Bullsh*t, de duivel overmeestert je en je zult voorgoed zijn slaaf zijn!En je hoeft echt geen christen te zijn om dit te kunnen bedenken/begrijpen!En waar ik dit op baseer? Van horen zeggen ja, maar het is zeker iets om over na te denken...
Advertentie
Oud 24-10-2002, 16:48
REIE
REIE is offline
Zo, en hiervoor word je lid van s.com? Mischien is dit eerder mystiek. Ik geloof niet in geesten, nog hecht ik enige (letterlijke) waarde aan de Bijbel. Dogma's buiten!

REIE
Oud 24-10-2002, 18:19
Just Johan
Just Johan is offline
ik vind het een beetje dom geindoctrineerd gelul.
Oud 25-10-2002, 17:46
REIE
REIE is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
ik vind het een beetje dom geindoctrineerd gelul.
Zo kun je het ook zeggen... ( )

Citaat:
BlauweBengel schreef:
En je hoeft echt geen christen te zijn om dit te kunnen bedenken/begrijpen!En waar ik dit op baseer? Van horen zeggen ja, maar het is zeker iets om over na te denken...
Zoek eens fatsoenlijke bronnen en beargumenteer je mening. Je hoeft niet ene "ropco" na te praten. Zie je niet dat je text volstaat met vage statements? Denk voor jezelf en wees kritisch. Napraten kunnen we allemaal, nu nog nadenken over je "geindoctrineerde gelul".
Ik begrijp je niet en ik ben ook geen christen. Ik wil geen goede en kwade krachten accepteren als ik ze niet zie (in de zin van "vatten/begrijpen"). Dit zijn dogma's! waarom moet ik ze accepteren als ze nergens op gebaseerd zijn behalve op een hallucinante bui van jouw ropco? Enkel de mens verdeeld dingen in nuttig en onnodig, of goed en kwaad. Dat wil nog niet zeggen dat het zo subjectief is, maar alleen zo voor bepaalde mensen zo uitkomen.

REIE
Oud 27-10-2002, 14:42
McCaine
McCaine is offline
"Reply", niet "post."

Regels voor berichten