Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2002, 13:49
iamcj
iamcj is offline
Als ik de bijbel erbij pak en stel ik zou er in geloven en ik woon in Israel.

Dan zou ik denken, het beloofde land is ons toegewezen maar daar wonen al Palestijnen of iig een ander volk.

Om in de hemel te komen moeten God te laten zien dat we echt iets van zijn verhaal begrijpen.

Stelling:<i>
Zijn opdracht voor ons om in de hemel te komen is dan ook het delen van het beloofde land met de oorspronkelijke bewoners.</i>

We kunnen hem nog zo eren, maar als ons hart is vervuld met haat jegens andere, enz...

Simpel toch?
Oud 07-11-2002, 15:43
Joël
Joël is offline
Delen... Was iedereen in deze wereld maar zo wijs... :/.
Oud 07-11-2002, 17:00
Kriemoon
Kriemoon is offline
Eerrm ja... probleem is alleen dat dat het twee verschillende geloven zijn en er dus waarschijnlijk niet zo over denken. Of niet iedereen leest de bijbel zo goed..... Of helemaal niet (zoals ik)
Oud 08-11-2002, 13:03
McCaine
McCaine is offline
Denk je dan dat er hier iemand is die het daarmee oneens is? Bovendien vind ik dit meer iets voor A&N.
Oud 08-11-2002, 16:15
Israeli_boy
Israeli_boy is offline
Ik ben het met deze stelling niet eens

Ik ben ervan overtuigd dat Israel aan de joden toebehoort,
tuurlijk mogen palestijnen er wonen maar dan wel onder het israelische bestuur
Voor de palestijnen is het ook alleen maar beter want iedereen weet als de palestijen een eigen staat hebben word het alleen maar een zootje
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 16:30
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
danni schreef:
Ik ben het met deze stelling niet eens

Ik ben ervan overtuigd dat Israel aan de joden toebehoort,
tuurlijk mogen palestijnen er wonen maar dan wel onder het israelische bestuur
Voor de palestijnen is het ook alleen maar beter want iedereen weet als de palestijen een eigen staat hebben word het alleen maar een zootje
beetje racistische neigingen?

het was helemaal geen zooitje voor de staat Israel het in de war kwam schoppen. En een echte kans tot zelfbestuur hebben de Palestijnen (mede dankzij de eigen extremisten) eigenlijk geenkans meer gehad.
Oud 08-11-2002, 16:36
Israeli_boy
Israeli_boy is offline
Ik ben geen racist, ik geloof dat de Joden uit Israel kwamen.
En voor de staat Israel bestuurde de palestijnen het land niet maar de britten.
En de extremisten zijn er doordat Arafat ze niet afremt maar steunt
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 16:39
Verwijderd
Citaat:
danni schreef:
En de extremisten zijn er doordat Arafat ze niet afremt maar steunt
Wat een gelul...

Arafat is maar één individu, hij kan onmogelijk ál die extremisten onder de duim houden...er zijn zoveel Palestijnen die het gezag van Arafat niet eens meer erkennen. Hoe moet hij die afremmen als die joden zijn hele politie- en veiligheidsapparaat vernietigen? Er hoeft maar één gek tussen te zitten en Sharon springt er meteen bovenop om Arafat de schuld in de schoenen te schuiven.

Het moet maar 'ns afgelopen zijn met die jodenzooi daar...Sharon is een werkelijk onverbeterlijke moordenaar, iemand die eigenlijk in de gevangenis zou moeten zitten. Sharon is geen haar beter dan Adolf Hitler was.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 17:00
bratislava
bratislava is offline
Citaat:
nare man schreef:
Wat een gelul...

Arafat is maar één individu, hij kan onmogelijk ál die extremisten onder de duim houden...er zijn zoveel Palestijnen die het gezag van Arafat niet eens meer erkennen. Hoe moet hij die afremmen als die joden zijn hele politie- en veiligheidsapparaat vernietigen? Er hoeft maar één gek tussen te zitten en Sharon springt er meteen bovenop om Arafat de schuld in de schoenen te schuiven.

Het moet maar 'ns afgelopen zijn met die jodenzooi daar...Sharon is een werkelijk onverbeterlijke moordenaar, iemand die eigenlijk in de gevangenis zou moeten zitten. Sharon is geen haar beter dan Adolf Hitler was.
Dat Sharon niet zo'n sympathieke vent is weten we nou wel, maar Arafat is ook niet zo'n toffe peer (als ik mij ff zo populistisch uit mag laten ) , maar ik denk dat we dit in hun situaties wel kunnen verwachten, het loopt niet goed daar, en een van de twee moet weg, anders zal het daar nooit goed gaan lopen. Maarja... weg... waarheen? en uiteraard belangrijker: wie?
geschiedkundig onderzoek heeft uitgewezen dat de Palesteinen er langer zitten dan de Joden, ik vindt deze bron persoonlijk iets betrouwbaarder dan de bijbel. Ook de manier waarop de Joden
er na WO2 terecht zijn gekomen is niet echt kosher, de joden treft geen blaam hier. Ik denk dat ik toch een beetje overhel naar de palesteinse kant, zeker nu Israel een soort sattelietstaat van Amerika is geworden in het midden-oosten.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 20:42
Joostje
Joostje is offline
Waarom heb ik nu zo'n donkerbruin vermoeden dat de joden niet christelijk zijn, en daarom niet de bijbel lezen
Oud 08-11-2002, 21:33
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Waarom heb ik nu zo'n donkerbruin vermoeden dat de joden niet christelijk zijn, en daarom niet de bijbel lezen
heh...

de Torah dus, hetzelfde als de eerste 5 boeken van de bijbel.

Verder is de bijbel wel een historische bron met een hele hoop informatie.
Oud 08-11-2002, 23:43
dystopia
dystopia is offline
Het probleem is dat er 2 groepen bestaan. Die groepen leven in eigen omgevingen. Ze zonderen zich van elkaar af. Wanneer de extremisten dan iets flikken dan wordt er meteen wraak gepleegd. Dat is een trieste instelling! Je moet dan juist denken van: fuck you ik geef niet toe om daar geweld tegen te gebruiken. Als het volk -naast de hoge popi jopi's- dat ook inziet en dat aan beide fronten dan kun je werken aan integratie. Want waarom niet 1 staat met beide bevolkingen door elkaar heen levende? Dat kan in Nederland toch ook die multicultuur?

Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Verder is de bijbel wel een historische bron
Hoe kun je dat dan bewijzen?

Citaat:
met een hele hoop informatie.
Ken nog wel meer boeken met een hele hoop informatie? De vraag is of het ook objectief is.
Reageren

Regels voor berichten