Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2006, 22:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Keep it going.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Oud 30-07-2006, 22:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Als ik het Belgische nieuws mag geloven dan is dit filmpje dat Delama eerder postte het filmpje van een deel van de bombardementen op Qana.
http://www.youtube.com/watch?v=KM35d...human%20shield

Dat betekent dus dat sowieso een van de gebouwen die tegen de vlakte ging terecht was.
Nog meer beelden toonden lanceringen vanuit het dorpje zelf van onder meerdere hoeken. De Hezbollah was dus meer dan actief in Qana.

En omdat ze zonodig niet hun eigen stek konden zoeken om hun raketten af te schieten zijn er nu meer dan vijftig mensen dood.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 30-07-2006 om 22:58.
Oud 30-07-2006, 22:50
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Haha, kom maar met bewijzen, bronnen, weet ik veel. Slap gelul van je weer.

Normaal zit je zelf keer op keer te zeiken over bronnen, zelfs als ze wel gegeven worden, zelf geef je ze helemaal niet.

Bij jouw posts lijkt het alleen nog maar de vraag of het uit je linker of rechter duim gekomen is relevant.
Oud 30-07-2006, 22:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
"Israël staakt luchtacties 48 uur"

Israël staakt de luchtaanvallen op Libanon de komende 48 uur, om onderzoek te doen naar het bombardement op Qana. Dat heeft het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken gezegd. Tegelijk krijgen bewoners van Zuid-Libanon 24 uur de tijd om het gebied te verlaten.

In Qana vielen zeker 27 doden toen een appartementencomplex werd getroffen door Israëlische raketten. In het gebouw zaten 63 vluchtelingen die schuilden voor de aanhoudende beschietingen.

Het tijdelijke bestand is afgesproken na een gesprek tussen de Amerikaanse minister Rice van Buitenlandse Zaken en de Israëlische regering.
Bron: NOS Nieuws
Oud 30-07-2006, 22:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-07-2006 @ 23:44 :
Als ik het Belgische nieuws mag geloven dan is dit filmpje dat Delama eerder postte het filmpje van een deel van de bombardementen op Qana.
http://www.youtube.com/watch?v=KM35...=human%20shield
link werkt niet?
Oud 30-07-2006, 22:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 30-07-2006 @ 23:50 :
Haha, kom maar met bewijzen, bronnen, weet ik veel. Slap gelul van je weer.
Ik zeg net, het Belgische journaal van een paar minuten geleden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 30-07-2006 om 23:24.
Oud 30-07-2006, 22:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-07-2006 @ 23:56 :
link werkt niet?
Nu wel.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-07-2006, 23:10
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-07-2006 @ 23:58 :
Nu wel.
Ik geloof overigens geen zak van die filmpjes. Ziet er ernstig nep uit, en als ik inzoom kloppen de pixel blokken niet. Kan ik zelfs nog maken in een uurtje werk.

Dat filmpje van jou wat zogenaamd een raket installatie is, is dat niet, want het is fake, kijk maar naar de aanwezigheid van pixels in dat gebied, of inderdaad, het complete gebrek ervan. Zo nep als maar kan.

Maarja, het komt je natuurlijk erg goed uit, hebben wel meer een handje van hier, dingen verzinnen om zodoende beter voor de dag te komen.

Ik hoop overigens dat Hezbollah zn zwaardere raketten nou eens gaat gebruiken.
Oud 30-07-2006, 23:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 31-07-2006 @ 00:10 :
Ik geloof overigens geen zak van die filmpjes. Ziet er ernstig nep uit, en als ik inzoom kloppen de pixel blokken niet. Kan ik zelfs nog maken in een uurtje werk.
"Er zijn geen Amerikanen in Bagdad!"
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-07-2006, 23:19
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-07-2006 @ 23:40 :
Keep it going.
topictitel is niet goed knul.
Oud 30-07-2006, 23:20
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2006 @ 00:15 :
"Er zijn geen Amerikanen in Bagdad!"
Israelische claims zijn inderdaad vaak van die strekking.
Oud 30-07-2006, 23:23
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-07-2006 @ 23:54 :
"Israël staakt luchtacties 48 uur"
Voorbereidingen voor een mogelijke verdere invasie gaan gewoon door.

VN: Israël wil evacuatie twee Libanese dorpen
Israël wil dat nog eens twee dorpen in Zuid-Libanon worden geëvacueerd, zei VN-secretaris-generaal Annan tijdens een spoedzitting van de Veiligheidsraad over het bloedbad in Qana.

Geen medewerking
Annan zei dat de VN daar 'natuurlijk' niet aan zal meewerken, omdat de VN- troepen in Zuid-Libanon voor zoiets niet de mankracht hebben.

Aanvallen voorbereid
Israël heeft gezegd dat de inwoners van Qana vooraf zijn gewaarschuwd over de mogelijkheid van een luchtaanval. Israël wil nu de evacuatie van Ramyah en Ayta ash-Shab. Blijkbaar worden daar ook aanvallen op voorbereid.

bron
Oud 30-07-2006, 23:25
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik bedenk me net: er zitten kolonisten in bezet gebied? Wanneer vraagt Israel de VN te helpen die weg te halen? Tuurlijk, ik zeg niet: een kolonist = een terrorist. Maar je moeten niet op bezet gebied gaan wonen.

Of is er weer dubbele moraal?
Oud 30-07-2006, 23:26
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
En als ze vluchten worden ze alsnog zonder pardon opgeblazen, dat hebben we de afgelopen weken al vele tientallen keren gezien.

Ik ben het helemaal eens met de koning van Jordanië:

"This criminal aggression is an ugly crime that has been committed by the Israeli forces in the city of Qana that is a gross violation of all international statutes. "

Maargoed, dat laatste is policy van Israel. Internationale verdragen hebben ze zich nog nooit aan gehouden.
Oud 30-07-2006, 23:27
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 31-07-2006 @ 00:25 :

Of is er weer dubbele moraal?
Is er in het geval van Israel ooit geen dubbele moraal geweest?
Oud 30-07-2006, 23:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 31-07-2006 @ 00:20 :
Israelische claims zijn inderdaad vaak van die strekking.
Joh, zit niet te zeiken, jouw lezing heeft het gewoon weer eens keihard verloren. Die beelden zijn authentiek, niet mee te klooien, het journaal op Één vertoonde ze zelfs. Dat gebouw werd niet opzettelijk of willekeurig platgegooid, de Hezbollah reed er een lanceerinrichting naar binnen en boem, ze hebben weer 50 van hun landgenoten dood.

Accepteer maar eens dat er meer is dan zwart en wit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-07-2006, 23:33
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Hahahaha. Juist ja, gewoon iets roepen en hopen dat de wereld je gelooft. Het is pure onzin.

VN onderzoek zal dat wel weer aantonen net als vorige keer, maar ook dat zal je natuurlijk weer afdoen alszijnde niet waar.
Oud 30-07-2006, 23:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2006 @ 00:30 :
Joh, zit niet te zeiken, jouw lezing heeft het gewoon weer eens keihard verloren. Die beelden zijn authentiek, niet mee te klooien, het journaal op Één vertoonde ze zelfs. Dat gebouw werd niet opzettelijk of willekeurig platgegooid, de Hezbollah reed er een lanceerinrichting naar binnen en boem, ze hebben weer 50 van hun landgenoten dood.

Accepteer maar eens dat er meer is dan zwart en wit.
Dit is niet Qana, T_ID. Ik heb die video al voor Qana gezien.

Wat betreft Qana (aldus IDF):
http://www1.idf.il/SIP_STORAGE/DOVER/files/3/55363.wmv
Ads door Google
Oud 30-07-2006, 23:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-07-2006 @ 00:40 :
Dit is niet Qana, T_ID. Ik heb die video al voor Qana gezien.
Lol, het Belgisch journaal in de bocht dus.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-07-2006, 23:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 31-07-2006 @ 00:33 :

VN onderzoek zal dat wel weer aantonen net als vorige keer, maar ook dat zal je natuurlijk weer afdoen alszijnde niet waar.
ahja, dat in de buurt van VN posten geschoten wordt door Hezbollah, bedoel je?
Oud 30-07-2006, 23:44
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2006 @ 00:30 :
Joh, zit niet te zeiken, jouw lezing heeft het gewoon weer eens keihard verloren. Die beelden zijn authentiek, niet mee te klooien, het journaal op Één vertoonde ze zelfs. Dat gebouw werd niet opzettelijk of willekeurig platgegooid, de Hezbollah reed er een lanceerinrichting naar binnen en boem, ze hebben weer 50 van hun landgenoten dood.

Accepteer maar eens dat er meer is dan zwart en wit.
Wat is je bron, knul? De raket die afgevuurd was is van Israelische makelij. Hoe komt die in handen van de Hezbollah?
Oud 30-07-2006, 23:45
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-07-2006 @ 00:41 :
ahja, dat in de buurt van VN posten geschoten wordt door Hezbollah, bedoel je?
Dat Israel de internationale gemeenschap voorliegt bedoel ik.


http://www.cnn.com/video/player/play...st.attacks.cnn

Dat filmpje waar Delama mee aankwam is bullshit.
Oud 30-07-2006, 23:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 31-07-2006 @ 00:44 :
Wat is je bron, knul?
Staat hierboven in de thread. Het blijkt dus niet van dat flatgebouw in Qana te zijn, maar van iets anders. De beelden zijn van een drone van het IDF en zijn vervolgens uitgezonden (zoals ik hierboven al zei o.a. door het Belgische journaal) om aan te tonen dat het idee dat Israël willekeurig gebouwen platgooid een mythe is.
Citaat:
Sherpao schreef op 31-07-2006 @ 00:44 :
De raket die afgevuurd was is van Israelische makelijk. Hoe komt die in handen van de Hezbollah?
Ah, jij kan op dat filmpje zien dat die raket uit Israël kwam? Ik zag een katjoesja raketlanceerinstallatie, die gebruikt Israël niet. Hoe wil je dat aannemelijk maken, er daarnaast: wat bedoel je ermee?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-07-2006, 23:55
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2006 @ 00:48 :
Staat hierboven in de thread. Het blijkt dus niet van dat flatgebouw in Qana te zijn, maar van iets anders. De beelden zijn van een drone van het IDF en zijn vervolgens uitgezonden (zoals ik hierboven al zei o.a. door het Belgische journaal) om aan te tonen dat het idee dat Israël willekeurig gebouwen platgooid een mythe is.
Dus je raakt zo blindelings opgewonden en begint met je dagelijkse onzinpraat voordat je wat research hebt gedaan? Je bent net Gatara. Ben jij misschien een kloon van hem?

Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2006 @ 00:48 :
Ah, jij kan op dat filmpje zien dat die raket uit Israël kwam? Ik zag een katjoesja raketlanceerinstallatie, die gebruikt Israël niet. Hoe wil je dat aannemelijk maken, er daarnaast: wat bedoel je ermee?
Zoals ik al eerder heb aangegeven beperk ik me niet alleen tot de joodse media. Ik lees berichten van zeer verschillende media. Het gros van die berichten geeft aan dat het om een air-to-ground missile ging. De Hezbollah hebben geen luchtmacht want anders was het wel over geweest voor de Israeliërs.
Oud 30-07-2006, 23:57
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Wat een kansloze bron. Jou neem ik echt nooit meer serieus, hahahahaha. Ik moet wel lachen om je.
Advertentie
Oud 31-07-2006, 00:01
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2006 @ 00:48 :
om aan te tonen dat het idee dat Israël willekeurig gebouwen platgooid een mythe is.
Hahahaha. Juist ja. Hoeveel filmpjes wil je hebben die aan de hand van getroffen woningen en auto's precies het tegenovergestelde bewijzen?

http://video.google.nl/videoplay?doc...39058372443157
http://video.google.nl/videoplay?doc...36805958401993
http://www.cnn.com/video/player/play...h.in.qana.affl


En een erg intressant stukje van Noam Chomsky:

http://video.google.nl/videoplay?doc...04992793198984
Oud 31-07-2006, 00:13
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2006 @ 00:30 :
Joh, zit niet te zeiken, jouw lezing heeft het gewoon weer eens keihard verloren. Die beelden zijn authentiek, niet mee te klooien, het journaal op Één vertoonde ze zelfs. Dat gebouw werd niet opzettelijk of willekeurig platgegooid, de Hezbollah reed er een lanceerinrichting naar binnen en boem, ze hebben weer 50 van hun landgenoten dood.

Accepteer maar eens dat er meer is dan zwart en wit.
Of jij kunt eens accepteren dat zowel een raketinstallatie onder de burgers plaatsen, als die burgers om die reden afslachten, moreel niet acceptabel is. Vingertjes wijzen is zo kinderachtig.
Oud 31-07-2006, 00:20
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Precies! Wat denkt Israel te bereiken? Hezbollah = boeven!

Maar is het zoveel burgerslachtoffers waard....
Bovendien, zo zaai je weer nieuwe haat, en over paar jaar is Hezbollah weer op krachten en begint het weer. Israel kan beter investeren in goede relaties met Libanon. En begin eens met wat nederzettingen te ontruimen!
Oud 31-07-2006, 00:22
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 31-07-2006 @ 01:20 :
Precies! Wat denkt Israel te bereiken? Hezbollah = boeven!

Maar is het zoveel burgerslachtoffers waard....
Bovendien, zo zaai je weer nieuwe haat, en over paar jaar is Hezbollah weer op krachten en begint het weer. Israel kan beter investeren in goede relaties met Libanon. En begin eens met wat nederzettingen te ontruimen!
Maar je weet toch, dan is Olmert niet daadkrachtig.
Oud 31-07-2006, 00:33
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
http://news.bbc.co.uk/nolavconsole/i...&alreadySeen=1

BBC video erover. Vanuit Qana zelf.

Maargoed, 48 uur een semi- staakt t vuren (Israel zei immers dat dit hen niet zal tegen houden geidentificeerde doelen uit te schakelen).

Kan de bevolking weg in die tijd? Nee.
Waarom niet? Omdat er geen wegen meer zijn, nouwelijks auto's meer zijn, mensen geen geld hebben, en benzine al helemaal neit meer te krijgen is in libanon.
Oud 31-07-2006, 00:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-07-2006 @ 01:13 :
Of jij kunt eens accepteren dat zowel een raketinstallatie onder de burgers plaatsen, als die burgers om die reden afslachten, moreel niet acceptabel is. Vingertjes wijzen is zo kinderachtig.
Dus dat dan vervolgens je eigen mensen omkomen moet je dan als overheid maar accepteren en dat dat in de toekomst alleen nog maar meer zal worden omdat je er niks tegen doet? Hoe moreel is dat eigenlijk?

Die burgerslachtoffers komen puur en alleen voor rekening van de Hezbollah. Zij waren degenen die deze actie uitlokten, zij zijn degenen die zich liever tussen burgers verschuilen dan met open vizier te vechten, zij zijn degenen die weigeren te onderhandelen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 31-07-2006, 00:39
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:


BEIRUT: The UN food agency said it cancelled an aid convoy to southern Lebanon on Sunday because it did not have Israeli authorization, but hoped on Monday to reach the village of Qana, where an air raid killed 60 people. Earlier, the UN World Food Program said it had been forced to scrap a six-truck convoy of medicines, flour, canned meat and vegetable oil to the southern Lebanese town of Marjayoun on Sunday after Israeli forces declined to give their consent.

"We are extremely disappointed, and indeed frustrated, that we have been unable to go ahead with this convoy. There are tens of thousands of people in the south who are in desperate need of assistance. Obviously this is a setback," Amer Daoudi, World Food Program emergency coordinator for Lebanon, said in a statement.

"The decision was in accordance with established security procedures in Lebanon, under which WFP requires concurrence from all parties involved in the conflict for humanitarian aid convoy movements. This is the first time that such concurrence has not been forthcoming," the statement continued.

While aid convoys were being refused passage into the south, a field hospital donated by the Saudi Red Crescent arrived in Beirut after receiving clearance for free passage by the International Committee of the Red Cross at 8:30 a.m. Sunday morning.


The field hospital, which was transported in containers over 18 flatbed trucks, arrived at the Beirut Hippodrome and is expected to open by Tuesday.

Services include an operation room, an intensive care unit, general surgery, and rooms for psychiatrists, gynecologists and family care. The hospital has a grant for $10 million and will remain in Lebanon as long as it is needed.

"Civilians who leave usually leave quickly, often forgetting their daily medications," said Doctor Saif Abu Zaid, team leader of the Saudi Red Crescent Mission to Lebanon. "We hope to help those civilians and make this a one-day hospital and take pressure off other hospitals to provide the daily medicines."

About 110 medical doctors from Saudi Arabia will work at the field hospital, which will also employ some female nurses from Lebanon.

Turkey has also sent a ship loaded with dialysis machines to help patients with diabetes.
http://www.dailystar.com.lb
Oud 31-07-2006, 00:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 31-07-2006 @ 01:01 :
Hahahaha. Juist ja. Hoeveel filmpjes wil je hebben die aan de hand van getroffen woningen en auto's precies het tegenovergestelde bewijzen?
Dat zijn slechts filmpjes van puinhopen en gewonden op emo-muziek my dear, helemaal niets over wat er onder dat puin ligt of wat er aanwezig was toen er daar iets insloeg.

Nu draai je er dus omheen. In plaats van te bewijzen neem jij de puinhoop van het gebouw waar ze die lanceerinrichting naar binnen reden en vervolgens beweer je dat het zonder reden plat ging.

Nee, dat wordt leuk, dan kan ik foto's van elke krater in Haifa posten en dan bij elke zeggen 'kijk, dit rechtvaardigt weer 20 dode burgers'. Maar ja, dat is van dat gezeik over bodycount dat niemand verder brengt, laten we het bij de essentie houden: hoe gaat Hezbollah zo 'schoon' mogelijk gestopt worden? Jij nog een idee?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 31-07-2006, 00:48
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Haha, een stad compleet in puin is wat je ziet; hardstikke gerechtvaardigt als er een lanceerding stond, is wat je roept.

Met jou valt niet fatsoenlijk te praten, je liegt de boel bij elkaar en negeert feiten. Je bent net Gatara wat dat betreft.


Citaat:
QANA: The bodies were carried into daylight one by one, all gray-skinned with dust, one small boy his mouth stuffed with dirt, a stiffened arm pointing accusingly into the air. Wasps and flies buzzed with greedy excitement around his face and blood-sodden hair. "It's Ali Shalhoub," muttered an onlooker as the child was placed on a stretcher and carried away.

Ten years after Israeli forces slaughtered more than 100 civilians sheltering in a United Nations base in Qana, mass death has visited this straggly hill village once again.

"Where is the humanity? Why are these massacres being committed against civilians?" asked Naim Raqa, the head of the Lebanese Civil Defense unit in the nearby village of Jawaya, who was assisting in the rescue operation.

There were dozens of people drawn from two extended families sleeping on the ground floor of an unfinished house when an Israeli jet dropped two bombs on them, destroying most of the building and crushing at least 60 victims under rubble and dirt. Only eight people managed to survive the massive double blast and haul themselves from beneath the debris.

It was the bloodiest moment so far in Israel's 19-day onslaught against Lebanon.

The half-finished three-story house belonged to Abbas Hashem and lay at the end of a

narrow lane that winds down a hillside flanked by olive groves and small tobacco patches.

The Hashem family and their close neighbors, the Shalhoubs, had moved onto the ground floor 10 days earlier, hoping that a large pile of dirt and sand for construction would help protect them from the heavy artillery bombardments and repeated air strikes in and around Qana.

Although most residents of this village of some 12,000 people had already fled to Tyre, 10 kilometers to the west, or headed further north, the Shalhoub and Hashem families had found themselves cut off.

"We couldn't get out of our neighborhood because there are only two roads leading out and the Israelis bombed them both several days ago," said Mohammad Shalhoub, a disabled 41-year-old who was recovering in Tyre's government hospital.


Both families were asleep when the two bombs dropped hit the building in rapid succession at 1 a.m.

"I felt the blast throw me across the room. I was buried under the rubble along with the martyrs," Mohammad said.

Mohammad's wife, Rabab, hauled him clear of the debris and rescued their son, Hassan, 4, but his daughter Zeinab, 6, was left dead under the rubble. He also lost his sister, Fatmeh, and brother, Tayseer.

Further air strikes and heavy artillery bombardments during the night - which destroyed at least four other houses in the neighborhood - meant that it was another six hours before the rescue services could reach the stricken village.

The Hashem house leaned at a perilous angle, threatening to collapse at any moment, as Civil Defense workers climbed gingerly into the building to recover the dead. Two soldiers used spades to carefully dig away at a pile of dirt under which most of the victims were buried.

A kitten mewed as it scampered over the ruins of its dead owner's home. On a patch of land beside the house, tobacco leaves threaded on wires dried to a wrinkled brown in the sun. Beside the partially demolished house was a deep crater, a familiar sight in South Lebanon, where hundreds of buildings have been flattened by powerful aerial bombs.

Throughout the morning under a blazing sun, sweating rescue workers removed bodies from the house. Most of them were children under 12, all coated in gray dust, some with mouths, eyes and ears clogged with dirt. They showed little signs of injury, however, despite having been sleeping just meters from where the bombs struck.


"They suffocated under the dirt," said Sami Yazbek, head of Tyre's Lebanese Red Cross unit.

Kamil Sleiman, 35, and Ibrahim Skayki, 38, from the neighboring villages of Ain Baal and Biyada, said they heard the news on television and had come to help. They squatted against a stone wall for a cigarette break, their arms smeared with sweat and dust.

"We lost seven people in Ain Baal," Skayki said, adding that his carpentry business was destroyed in the first of many air raids on the village since the war began on July 12. "I lost my work and I had debts to pay, but it's a sacrifice for the resistance."

An earth-mover ground down the lane and began clawing chunks of concrete away from the building. Even as the rescue team toiled to recover the dead, Israeli jets continued to roar overhead and the thump of air strikes and exploding artillery shells reverberated around the steep valley.

Amid the despair and the grim task of removing the victims, there was deep anger at what they regarded as the callous indifference of the West to their suffering. "We will never wave the white flag. We won't retreat," said Mohammad Shalhoub. "I say to the West, this is not the kind of freedom and democracy we want."

Mohammad's phone rang constantly as friends and family asked about him and his relatives. One woman, her voice tinny but audible over the cellphone's loudspeaker, introduced herself as a friend of Tayseer.

"I am his brother," Mohammad told her.

"How is he?" she asked.

"May God have mercy on him," he replied gently.

The woman began to sob, moaning: "no, no."

Another phone call and Shalhoub reeled off a list of names of people who died or survived. "Najwa was injured, Zeinab was martyred," he said. On mentioning the name of Zeinab, his daughter, he choked up and began weeping while a woman placed a comforting arm across his shoulder.

In a neighboring bed lay Noor Hashem, 13, a niece of Abbas Hashem, in whose house she was sheltering. In a shy tremulous voice, Noor said her mother pulled her free from the rubble along with her older sister, Zeinab, and took them to a neighboring house. Her mother returned to try and find Noor's three brothers.

"They haven't come to the hospital yet and my mother hasn't returned," she said, and began crying.

Her three brothers are dead, the youngest only 10 months old, but no one at the hospital had the heart to break the news to Noor.

In April 1996, during another attempt by Israel to crush Hizbullah, more than 100 civilians were killed when Israeli artillery shells struck the headquarters of the Fijian UN peacekeeping battalion in Qana, just five minutes' walk from the Hashem house. The international outcry over that first Qana massacre forced Washington to begin urgently negotiating a cease-fire agreement to halt the bloodshed.

But even as Israeli troops mounted a new incursion into Lebanon faced stiff resistance from Hizbullah fighters, residents of this tragic village feared the worst.

"When Israel is feeling weakened," said Ghazi Idibi, 38, a neighbor of Abbas Hashem, "it commits bigger and bigger massacres."
http://www.dailystar.com.lb/article....ticle_id=74379
Oud 31-07-2006, 00:50
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2006 @ 01:36 :
Dus dat dan vervolgens je eigen mensen omkomen moet je dan als overheid maar accepteren en dat dat in de toekomst alleen nog maar meer zal worden omdat je er niks tegen doet? Hoe moreel is dat eigenlijk?

Die burgerslachtoffers komen puur en alleen voor rekening van de Hezbollah. Zij waren degenen die deze actie uitlokten, zij zijn degenen die zich liever tussen burgers verschuilen dan met open vizier te vechten, zij zijn degenen die weigeren te onderhandelen.
Je gaat me toch niet vertellen dat jij werkelijk denkt dat Israël hierbij gebaat is? Iedere raket die er op Libanon valt, helpt Hezbollah - ja, ook omdat ze tussen de burgers zitten. Bovendien heeft het weinig met wel of niet accepteren te maken. Als ik alle domheid in deze wereld niet accepteer, is het ook niet plots verdwenen.

Iets doen tégen Hezbollah, prima, maar dit is niet tegen Hezbollah, maar voor Hezbollah.
Oud 31-07-2006, 00:58
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Trouwens, waar je niemand over hoort, is dat een dag voordag Hamas die soldaat ontvoerde, Israel 2 palestijnse burgers ontvoerd heeft.

Citaat:
Gaza, itself, the latest phase, began on June 24. It was when Israel abducted two Gaza civilians, a doctor and his brother. We don't know their names. You don’t know the names of victims. They were taken to Israel, presumably, and nobody knows their fate. The next day, something happened, which we do know about, a lot. Militants in Gaza, probably Islamic Jihad, abducted an Israeli soldier across the border. That’s Corporal Gilad Shalit. And that's well known; first abduction is not. Then followed the escalation of Israeli attacks on Gaza, which I don’t have to repeat. It’s reported on adequately.
http://www.democracynow.org/article....6/07/14/146258
Ads door Google
Oud 31-07-2006, 01:00
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2006 @ 01:41 :
hoe gaat Hezbollah zo 'schoon' mogelijk gestopt worden? Jij nog een idee?
Hezbollah zal nooit "gesloopt" worden, Israel is zelfs goed bezig met het vergroten van de aanhang van Hezbollah.

Ennem; waar haal je toch in godsnaam die illussies over lanceer wagens die ergens naar binnen gereden worden vandaan?

" DAN GILLERMAN: As we sit here during these very difficult days, I urge you and I urge my colleagues to ask yourselves this question: What would do you if your countries found themselves under such attacks, if your neighbors infiltrated your borders to kidnap your people, and if hundreds of rockets were launched at your towns and villages? Would you just sit back and take it, or would you do exactly what Israel is doing at this very minute?

AMY GOODMAN: That was Dan Gillerman, the Israeli ambassador to the United Nations. Noam Chomsky, your response?

NOAM CHOMSKY: He was referring to Lebanon, rather than Gaza.

AMY GOODMAN: He was.

NOAM CHOMSKY: Yeah. Well, he's correct that hundreds of rockets have been fired, and naturally that has to be stopped. But he didn't mention, or maybe at least in this comment, that the rockets were fired after the heavy Israeli attacks against Lebanon, which killed -- well, latest reports, maybe 60 or so people and destroyed a lot of infrastructure. As always, things have precedence, and you have to decide which was the inciting event. In my view, the inciting event in the present case, events, are those that I mentioned -- the constant intense repression; plenty of abductions; plenty of atrocities in Gaza; the steady takeover of the West Bank, which, in effect, if it continues, is just the murder of a nation, the end of Palestine; the abduction on June 24 of the two Gaza civilians; and then the reaction to the abduction of Corporal Shalit. And there's a difference, incidentally, between abduction of civilians and abduction of soldiers. Even international humanitarian law makes that distinction. "

Laatst gewijzigd op 31-07-2006 om 01:08.
Oud 31-07-2006, 01:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 31-07-2006 @ 02:00 :
Ennem; waar haal je toch in godsnaam die illussies over lanceer wagens die ergens naar binnen gereden worden vandaan?
Dat stond op die video. En dat niet alleen, check die kaart in het vorige topic; Hezbollah vestingen in woonwijken, wapendepots.. Het is toch algemeen bekend dat de Hezbollah zich uitsluiten tussen burgers verschuilt.
Citaat:
Pruttelpot schreef op 31-07-2006 @ 02:00 :
Hezbollah zal nooit "gesloopt" worden, Israel is zelfs goed bezig met het vergroten van de aanhang van Hezbollah.
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg of je een oplossing hebt. Beantwoord die vraag aub.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 31-07-2006, 01:11
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2006 @ 02:07 :
Dat stond op die video. En dat niet alleen, check die kaart in het vorige topic; Hezbollah vestingen in woonwijken, wapendepots.. Het is toch algemeen bekend dat de Hezbollah zich uitsluiten tussen burgers verschuilt.
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg of je een oplossing hebt. Beantwoord die vraag aub.
Het is algemeen bekend dat Libanon bestaat uit burgers ja. Net zoals elk andere land.

Je vroeg:
"Hoe gaat Hezbollah zo 'schoon' mogelijk gestopt worden? Jij nog een idee?"

Het enige antwoord daarop is: Niet.
Hezbollah gaat niet gesloopt worden en zal nooit gesloopt worden.

Een oplossing? Jahoor, maar die zal er niet komen. Israel zal nooit toegeven, ookal zijn zij de oorzaak (zowel begonnen ze met ontvoeringen, alsmede met beirut aanvallen, en dat mijn beste, zijn feiten).
Oud 31-07-2006, 01:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 31-07-2006 @ 02:11 :
Een oplossing? Jahoor, maar die zal er niet komen. Israel zal nooit toegeven, ookal zijn zij de oorzaak (zowel begonnen ze met ontvoeringen, alsmede met beirut aanvallen, en dat mijn beste, zijn feiten).
Ontvoeringen? Het begin van deze rotzooi was toen zowel de hamas als de hezbollah gijzelaars namen.

De Hezbollah geeft aan niet te stoppen met geweld, ook de hamas moet Israël zelfs nog erkennen, ergo, beiden moeten weg voor er vrede kan komen.

Wat is jouw idee voor vrede dan? Want als een van beiden blijft zitten gaat het geweld door en is er dus geen oplossing.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 31-07-2006, 01:20
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2006 @ 02:14 :
Ontvoeringen? Het begin van deze rotzooi was toen zowel de hamas als de hezbollah gijzelaars namen.

De Hezbollah geeft aan niet te stoppen met geweld, ook de hamas moet Israël zelfs nog erkennen, ergo, beiden moeten weg voor er vrede kan komen.

Wat is jouw idee voor vrede dan? Want als een van beiden blijft zitten gaat het geweld door en is er dus geen oplossing.
En de dag ervoor dan, toen Israel een dokter en zijn broer ontvoerde?

Israel moet weg voor er vrede kan komen. Weg uit palestina en weg uit libanon. Heb je ooit een kaart gezien van de westbank? Weinig palestijns aan vind je niet?

Het is wel grappig hoor, hoe een paar weken bombarderen en de waarheid verdraaien uiteindelijk uitkomt op dat hezbollah begon met raketten. Want dat is gewoon een grove leugen. Hezbollah heeft de afgelopen jaren geen raketten naar israel afgeschoten. Alleen naar hun eigen land of naar syrie als je het zo wilt zien (Shebaa farms).

Israel besloot de infrastructuur te slopen en beirut plat te gooien. Pas toen ging de hezbollah raketten afschieten.

Maarja, de juiste volgorde van feiten helpen jou natuurlijk niet, en dus ontken je die.


"Yeah. Well, he's correct that hundreds of rockets have been fired, and naturally that has to be stopped. But he didn't mention, or maybe at least in this comment, that the rockets were fired after the heavy Israeli attacks against Lebanon, which killed -- well, latest reports, maybe 60 or so people and destroyed a lot of infrastructure. As always, things have precedence, and you have to decide which was the inciting event. In my view, the inciting event in the present case, events, are those that I mentioned -- the constant intense repression; plenty of abductions; plenty of atrocities in Gaza; the steady takeover of the West Bank, which, in effect, if it continues, is just the murder of a nation, the end of Palestine; the abduction on June 24 of the two Gaza civilians; and then the reaction to the abduction of Corporal Shalit. And there's a difference, incidentally, between abduction of civilians and abduction of soldiers. Even international humanitarian law makes that distinction. " (quote van 14 July http://www.democracynow.org/article....6/07/14/146258)

En nu ga ik maffen want morgen weer vroeg dag. Ik raad je aan hetzelfde te doen, en vervolgens de feiten even op een rijtje te zetten. Er is dan maar een conclusie mogelijk, en die is dat niet Hezbollah of Hamas hier verantwoordelijk voor zijn, maar Israel.

Laatst gewijzigd op 31-07-2006 om 01:24.
Oud 31-07-2006, 01:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 31-07-2006 @ 02:20 :
Israel moet weg voor er vrede kan komen. Weg uit palestina en weg uit libanon. Heb je ooit een kaart gezien van de westbank? Weinig palestijns aan vind je niet?
Totdat de Hezbollah hun act deed was Israël niet in Libanon. De Westbank, daar waren overigens plannen voor gedeeltelijke terugtrekking, een historisch resultaat. Ik kan je echter ook garanderen dat door de ontvoering door de Hamas die plannen op dit moment in de ijskast lagen.

Er kwam dus een oplossing aan. Maar de Hamas stond onder druk om Israël te erkennen en beging met de ontvoering een populariteitsstunt, toen begon de rotzooi weer.


Dus, de terreurorganisaties (in feite hamas alleen omdat die begon) zijn voor hun eigen gewin bezig. Hoe moet dat gestopt worden zodat we terug kunnen keren naar de situatie van voor de ontvoeringen?

De Hezbollah geeft al aan niet te stoppen of te onderhandelen, logische conclusie is dat resolutie 1559 alsnog uitgevoerd moet worden vind je niet?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 31-07-2006, 06:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik moet zeggen dat ik impressed ben door de tegenargumenten. "Je liegt, "joodse propaganda", "joodse bronnen", kom met wat anders.

Als je het tegendeel kunt bewijzen, ga je gang. Als je bepaalde dingen kunt ontkrachten, ga je gang. Ik wacht met smart.

En graag ook een oplossing over hoe Hezbollah gestopt kan worden met het afvuren van raketten op Israelisch grondgebied en het stoppen met het infiltreren in het grondgebied om daar soldaten te kidnappen.
Oud 31-07-2006, 06:07
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 30-07-2006 @ 23:54 :
"Israël staakt luchtacties 48 uur"
'Israël breekt eigen gevechtspauze'

Uitgegeven: 31 juli 2006 06:39
Laatst gewijzigd: 31 juli 2006 06:39

JERUZALEM - Israël heeft maandagochtend een eenzijdig afgekondigde opschorting van luchtaanvallen op Libanon al na enkele uren terzijde geschoven. Dat hebben Libanese veiligheidsbronnen gezegd tegen het Britse persbureau Reuters. Israël heeft de beschuldiging ontkend, aldus Israëlische media.

Israëlische gevechtsvliegtuigen zouden volgens de Libanese bronnen in de vroege ochtend zeker twee aanvallen hebben uitgevoerd in oostelijk Libanon nabij de grens met Syrië.


Luchtaanvallen

Israël zei eerder 48 uur lang geen luchtaanvallen meer te zullen uitvoeren op doelen in Libanon. De joodse staat behield zich wel het recht voor in actie te komen in geval van een aanval van Hezbollah of voorbereidingen daartoe.

(http://www.nu.nl/news/791597/23/%27I...spauze%27.html)
Oud 31-07-2006, 08:33
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Tsja, zo de feiten van Qana onder ogen ziend, wat moet ik ervan zeggen?
De bevolking krijgt m.b.v. flyers de waarschuwing het dorp te verlaten. De meeste doen dat ook, blijkbaar hebben ze de flyers gelezen (en volgens de CNN video kònden ze het dorp ook verlaten). Maar deze arme mensen hadden geen auto of ander vervoer (zelfs nog geen ezel blijkbaar) en namen het risico samen in een kelder te schuilen, hopende dat de bui voorbij zou waaien. Dat deed ze niet... zeer tragisch.

De mensen hàdden misschien lopend het dorp kunnen verlaten, mede-dorpsgenoten hàdden ze misschien mee kunnen nemen.

Wat ze óók niet konden was de raketaanvallen vanuit Qana stoppen die deze tegenaanval heeft uitgelokt.
Ik zou 't wel weten als ik Hezbollah-leden met lanceerinstallaties het dorp zie binnenrijden: wegwezen !
Gezien de uitgebreide post van Gatara trachtten al een aantal groepen de Hezbollah buiten de bevolkte gebieden te houden, zonder veel succes of met de dood bekocht.

Wederom is mijn vraag; wáár is het Libanese leger? Vinden die het allemaal prima dat het 2e (of is het 1e?) Libanese leger (Hezbollah) autonoom tegen het buurland vecht? Moeten ze niet helpen? Volgens mij durft de Siniora geen standpunt te nemen tegen Hezbollah en kiest voor de slachtofferrol "we worden aangevallen en dus is elk verzet geoorloofd" (even vergetende dat dezelfde "verzetsbeweging" deze aanval al tientallen jaren heeft uitgelokt.

Nogmaals, een zeer tragisch voorval, zóveel slachtoffers tegelijk, met excuses van Olmert koop je natuurlijk niks. Op excuses van Nasrallah kunnen we nog lang wachten (afgezien van excuses op Israëlische moslimburgers uiteraard..)
Oud 31-07-2006, 09:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-07-2006 @ 07:07 :
'Israël breekt eigen gevechtspauze'


Heb alleen deze Libanese beschuldiging op nu.nl gelezen. Andere berichten spreken er niet over?
Oud 31-07-2006, 09:36
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2006 @ 02:30 :
Totdat de Hezbollah hun act deed was Israël niet in Libanon. De Westbank, daar waren overigens plannen voor gedeeltelijke terugtrekking, een historisch resultaat. Ik kan je echter ook garanderen dat door de ontvoering door de Hamas die plannen op dit moment in de ijskast lagen.

Er kwam dus een oplossing aan. Maar de Hamas stond onder druk om Israël te erkennen en beging met de ontvoering een populariteitsstunt, toen begon de rotzooi weer.


Dus, de terreurorganisaties (in feite hamas alleen omdat die begon) zijn voor hun eigen gewin bezig. Hoe moet dat gestopt worden zodat we terug kunnen keren naar de situatie van voor de ontvoeringen?

De Hezbollah geeft al aan niet te stoppen of te onderhandelen, logische conclusie is dat resolutie 1559 alsnog uitgevoerd moet worden vind je niet?
Voor westbank waren plannen om een flink deel te annexeren bedoel je.

Shebaa Farms = Libanon. Nog voor die resolutie was het al libanees. Sinds 1964 om precies te zijn.

Israel ontvoert dagelijks palestijnse burgers.
Dat is een feit. Waarom moet dat goed gekeurd worden?

Resolutie 1559 is onzin. Laat israel eerst alle voorgaande resoluties maar eens uitvoeren. Hebben ze immers ook nooit gedaan. Wel roepen dat die resolutie tenuitvoer gebracht moet worden, maar zelf niet eens de mensenrechten respecteren, laat staan dat ze ooit een resolutie zelf hebben uitgevoerd.

Israel is de enige die hier verantwoordelijk voor is, zij waren degene die begonnen met ontvoeringen, en zij waren degene die begonnen met beirut platgooien. Zet de feiten eens op een rijtje wil je.

Jij en gatara liegen de boel bij elkaar, je beweert het een, terwijl de feiten het tegenovergestelde bewijzen. Ontvoeringen? Ja, Israel ontvoert palestijnse burgers, 24 Juni hebben ze nog een dokter en zn broer ontvoerd uit Gaza.

Beschietingen? Ja, Hezbollah heeft altijd al gezegd dat ze israel zouden bestoken zodra Israel beirut aanviel. Well, Beirut werd aangevallen, en vervolgens ging Hezbollah israel bestoken.

Jij en gatara draaien de feiten om en zetten het naar je hand.
Oud 31-07-2006, 09:42
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Bombardement niet veroordeeld

NEW YORK - De VN-Veiligheidsraad heeft zondag een verklaring aangenomen waarin ,,het verlies van onschuldige levens'' tijdens het Israëlische bombardement op het Libanese dorp Qana ,,zeer wordt betreurd,'' maar waarin geen veroordeling doorklinkt.
De VS hadden zich tegen een veroordeling verzet, zo melden diplomaten. Wel roept de raad op tot een ,,einde aan het geweld.'' De Veiligheidsraad is ,,extreem geschokt en ontdaan over het bombardement door de Israëlische defensietroepen op een woningblok in Qana, die tientallen burgers het leven heeft gekost en waarbij vele anderen gewond raakten,'' aldus de tekst.
En weer een veto.
Schandalig. Echt schandalig.

Met de dag groeit mijn steun voor hezbollah en hamas.
Oud 31-07-2006, 09:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 31-07-2006 @ 10:36 :
Shebaa Farms = Libanon. Nog voor die resolutie was het al libanees. Sinds 1964 om precies te zijn.


wat het ook is, feit is dat de VN het bij Syrie vindt horen en Israel ook; en ja, dat deel is bezet.

Als Libanon daar ontevreden mee is, dan moet ze daar met Syrie over onderhandelen.
Oud 31-07-2006, 10:00
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2006 @ 02:14 :
Ontvoeringen? Het begin van deze rotzooi was toen zowel de hamas als de hezbollah gijzelaars namen.
Toch niet. Israel was het eerst met een actie in Gaza, Hezbollah het eerst uiteraard langs hun zijde.
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.