Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
De mens lijdt het meest door het lijden dat hij (of zij
![]() Wat ik mij afvraag. Heb je een levensdoel. Heb je ingevulde tijd die je ook graag wilt gebruiken. Verveel je je anders? Zijn het onverwerkte herinneringen? Want het komt wel ergens door. Misschien is het interessant om kost wat het kost erachter te komen waardoor het komt?
||
Citaat:
Mijn ingevulde tijd vul ik met huiswerk, dat wil ik graag doen, want anders red ik het niet op school. ![]() Tuurlijk komt het ergens door, gevoelens ed komen niet uit de lucht vallen (was dat maar waar, kon je ze tenminste ook weer terug sturen ![]()
|
Jah ik heb dat ook heel vaak... dan voel ik me ineens heel rot... heel erg down en heb ik nergens geen zin meer in. Geen zin om te praten, geen zin om bij iemand in de buurt te zijn, maar aan de andere kant bang om alleen te zijn, geen zin om vrolijk te doen. Het liefst wil ik dan gewoon in bed kruipen en slapen...
Heel vaag en erg vervelend voor mijn vriend ook vooral ![]()
|
Kheb het vaak zat. Maar het probleem is meer dat ik niet kan uitleggen waar het door komt dan dat ik het heb. (want bij de meeste problemen is het zo dat als je weet waar het door komt je er ook iets aan kunt doen)
|
![]() |
meer structuur in je leven creeren. als je moe bent niet gaan slapen.
ga om 11 uur naar bed en sta om 8 uur op. als dat kan ivm school doe dat ook in het weekend een tijdje. als je uitgaat slaap dan niet uit maar sta om 10 uur op iets in die richting. misschien dat 't helpt.
|
Moe ben ik altijd.
![]()
|
Ik had dat een paar jaar geleden, halverwege de middelbare school. Voelde me dan voor een paar dagen echt heel down, was ergens bang voor, maar wist niet waarvoor, leren ging niet echt etc. Na een paar dagen was het dan over, maar ik was altijd bang dat dat gevoel weer terugkwam, heel raar. Ik ben altijd van mening geweest dat t kwam doordat ik geen sociaal leven had. kWas toen heel verlegen en daardoor bijna geen of heel oppervlakkig contact met klasgenoten, ik was altijd alleen op school, ook in pauzes en na school meteen naar huis, hw doen, nooit iets met klasgenoten ondernemen. De laatste jaren van de middelbare school kwam ik meer in contact met klasgenoten en kreeg ik een vriendenclubje en ging het veel beter met me en nu studeer ik en heb ik ook veel meer sociale contacten. Nu heb ik dat gevoel nog wel af en toe maar veel minder erg en als ik merk dat ik me eenzaam ga voelen, ga ik ff iets sociaals doen, iemand opbellen of msn helpt ook soms.
|
![]() |
||
Citaat:
Moe door zinktekort Haaruitval, huidveranderingen, gebrek aan eetlust, smaak- en reukstoornissen, moeheid. Dit zijn een paar klachten die kunnen wijzen op een tekort aan zink. Zink is onmisbaar voor het goed functioneren van enzymen en ondersteunt vele biochemische reacties in het lichaam. Alcoholisten, vegetariërs en zwangere vrouwen kampen vaak met een tekort aan zink. Dit mineraal is onder andere te vinden in mager rund- en kalfsvlees, in volkorenmeel, erwten en camembert. copyright: www.gezondheidsnieuws.nl Pfeiffer, ziekte van (n. E. Pfeiffer, Duits arts, 1846-1921), ook klierkoorts of mononucleosis infectiosa, een aandoening van het lymfestelsel (zie lymfe) waaronder de amandelen, lever en milt, die vnl. voorkomt bij kinderen en jonge volwassenen. Symptomen Verschijnselen zijn koorts, keelpijn, stijve nek, hoofdpijn en soms misselijkheid, braken en geelzucht. Er ontwikkelen zich zwellingen van lymfeklieren over het gehele lichaam en soms is er een leverontsteking. De aandoening kan maanden duren. Oorzaken De ziekte wordt veroorzaakt door het Epstein-Barr-virus (EBV), behorend tot de familie van de herpesvirussen. Dit kan worden overgebracht door speeksel, met name tijdens het kussen (Eng. kissing disease). Dit laatste verklaart ook het voorkomen van de ziekte bij jong-volwassenen. Net als andere herpesvirussen blijft EBV levenslang aanwezig en kan het in het speeksel worden aangetoond. Het virus speelt ook een rol bij het ontstaan van het in Afrika veel voorkomende Burkittlymfoom en bij een in Azië voorkomende vorm van neus-keelkanker. In de westerse wereld is behalve wegens de ziekte van Pfeiffer het virus berucht om de lymfomen (gezwellen uitgaand van witte bloedcellen) die EBV kan veroorzaken in patiënten met zeer slechte afweer, bijv. als gevolg van afweerremmende medicijnen na een transplantatie. Behandeling Een bepaalde therapie, behalve bedrust en soms dieet, behoeft niet te worden toegepast. De ziekte geneest vanzelf. In het geval van een patiënt met verlaagde afweer wordt soms aciclovir gebruikt. Het kan geen kwaad om eens bloed te prikken en een onderzoekje te laten doen, de zekerheid lucht op. En je sociaal leven is heel belangrijk. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() en hobbies dan? Misschien is er iets dat je kunt gaan doen om te op uit te leven wanneer je je zo voelt (nee niet dat ![]()
||
Citaat:
Ik ben vaak te moe om buiten school en af en toe afspreken met vrienden nog wat te doen. Ik zit sinds een paar weken op dansles (wouw ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
Dus je hebt wel degelijk meerdere doelen
![]() Verder denk ik dat je nu eerst 'ns goed moet afwachten hoe en wat de gevolgen zijn van die dansles op lange termijn. Persoonlijk heb ik daar vertrouwen in dat dat goed doet. Aan de andere kant is het een kwestie van afwachten. Tis maar een mening heh ![]() PS: waarom praat je hier niet met je vriend over? Hij kent jou veel beter dan ik of een ander forummer, toch? Niet lullig bedoeld btw.
|
Ik wordt alleen maar onzeker van complimenten (van mezelf en/of van anderen). Degene die me helpen bedank ik altijd in de vorm van complimenten oid...al vraag ik weinig hulp, behalve aan m'n vriend... Ik praat er wel over met m'n vriend, alleen is irl praten nog altijd behoorlijk moeilijk voor me...en m'n vriend is één persoon, hier kunnen meer mensen hun mening er over kwijt. Soms is het juist beter om 'advies' te krijgen van mensen die je niet kennen dan van mensen die je wel kennen, omdat zij er heel anders tegen aan kijken en niet beinvloed worden door jou als persoon. Dansles is geestelijk idd waarschijnlijk wel goed (nu ook al, hoor
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het is alsof ik niet leef! Dreamer1234 | 21 | 15-11-2016 08:32 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Vrijheid ten koste van vrijheid - niet voltooid Raakvlak | 11 | 20-01-2005 18:28 | |
Psychologie |
je zo ro t voelen, dat je vergeet wat dr is gebeurd.. ~~dolce~~ | 7 | 23-10-2003 19:11 | |
Psychologie |
niet meer weten wat je voelt hoeva | 10 | 05-05-2002 13:04 | |
ARTistiek |
De Rots Hannibal | 11 | 21-09-2001 20:52 |