Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2002, 19:20
Somebody Special
Somebody Special is offline
Misschien is dit niet geheel het juiste forum hiervoor maar ik zou anders ook niet weten waar ik het plaatsten moet.

Een paar jaar geleden ben ik er achter gekomen dat ik nog een broertje en zusje heb, 2-ling, dood geboren.
Een tijdje geleden begon het behoorlijk aan me te knagen en zou graag meer over hen willen weten.

Ik ben op zoek naar een eventueel grafje en kan hierbij niet terrecht bij mijn moeder.
Zij heeft hier nooit 1 woord over gesproken, alleen een foto laten zien met 'Dood geboren'.

Mijn vriend en ik zijn naar de gemeente geweest en hier gevraagd hoe we erachter konden komen.
Dat kan bij hun maar gaat zoveel tijd kosten (doordat ik alleen een achternaam heb) dat het haast onbetalbaar wordt.

Nu is mijn vraag, kan ik ergens online een bevolkingsregister of iets dergelijks vinden?
Ik heb ik Google gezocht maar daar niks bruikbaars gevonden.
Oud 22-10-2002, 19:25
Verwijderd
Ik heb ff een beetje voor je gezocht...je kunt soms wel online een uittreksel uit het bevolkingsregister opvragen...maar ik geloof niet dat er recente (wel van voor 1800 oid...) bevolkingsregisters online staan... Heeft denk ik ook met privacy ed te maken...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 19:26
Somebody Special
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik heb ff een beetje voor je gezocht...je kunt soms wel online een uittreksel uit het bevolkingsregister opvragen...maar ik geloof niet dat er recente (wel van voor 1800 oid...) bevolkingsregisters online staan... Heeft denk ik ook met privacy ed te maken...
Jah dat begrijp ik, toch bedankt
Oud 22-10-2002, 19:27
Quiana
Quiana is offline
Weet je niet of er een overlijdensbericht
in de krant is geplaatst?
Anders zou je in de bieb
naar de krant kunnen zoeken..
(van ongeveer die datum)
Misn kan je het aan een kennis
vragen, of aan je vader..
Suc6 ermee iig
Oud 22-10-2002, 19:30
Somebody Special
Citaat:
Betamethason schreef:
Weet je niet of er een overlijdensbericht
in de krant is geplaatst?
Anders zou je in de bieb
naar de krant kunnen zoeken..
(van ongeveer die datum)
Misn kan je het aan een kennis
vragen, of aan je vader..
Suc6 ermee iig
Het enigste dat ik weet is dat ze te vroeg zijn geboren en daaraan zijn overleden voordat ze geboren zijn. Ze zijn tussen '72 en '84 geboren zijn, voor mij, na mn broer.
De enigste aan wie ik het eventueel nog zou kunnen vragen is mijn zus, die heeft het bewust meegemaakt..
Oud 22-10-2002, 19:43
Elka
Elka is offline
Citaat:
somebody special schreef:
De enigste aan wie ik het eventueel nog zou kunnen vragen is mijn zus, die heeft het bewust meegemaakt..
Misschien daar beginnen dan? Misschien weet ze iets...?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 20:02
Somebody Special
Citaat:
eLKa schreef:
Misschien daar beginnen dan? Misschien weet ze iets...?
Misschien wel, maar ik ben bang dat ze het tegen mn moeder verteld en het contact tussen ons (ma en mij) is niet al te best..
Oud 22-10-2002, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Misschien wel, maar ik ben bang dat ze het tegen mn moeder verteld en het contact tussen ons (ma en mij) is niet al te best..
Mag je er ook niet naar vragen dan? Misschien kan je moeder er niet over praten...? Misschien kun je je zus ook vertellen dat je niet wilt dat je moeder het weet?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 20:09
Verwijderd
Citaat:
het kan ook omkeren dat je moeder juist met je wil praten omdat je er mee bezig bent, misschien kan ze t beter verwerken, en daarbij heb jij ook recht om te weten waar ze gebleven zijn, misschien heb je er wat aan en ben je wat minder depressief ofzo,ze zijn hoe je t ook wend of keerd je broer en zus.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 03:30
Somebody Special
Citaat:
Leonoor schreef:
Mag je er ook niet naar vragen dan? Misschien kan je moeder er niet over praten...? Misschien kun je je zus ook vertellen dat je niet wilt dat je moeder het weet?
Ok, even een beetje uitleg. Het gaat de laatste maanden redelijk tussen mn moeder en mij maar ik woon dan ook sinds mei 100 km. van haar vandaan. Ik zie haar niet vaak en als ik bij haar ben wil ze er natuurlijk het beste van maken.

We hebben vroeger thuis nooit ergens over kunnen praten. Van huis uit kreeg ik mee dat je gewoon niet over bepaalde dingen sprak en die werden dan ook verzwegen.

Zoiets heb ik met dit ook. Als ik er naar vraag krijg ik vast wel antwoord maar ik urf het gewoon niet, het voelt niet goed (niet over praten dan is het niet gebeurd, net zoals vroeger)
Oud 23-10-2002, 03:31
Somebody Special
Citaat:
spacegirl schreef:
het kan ook omkeren dat je moeder juist met je wil praten omdat je er mee bezig bent, misschien kan ze t beter verwerken, en daarbij heb jij ook recht om te weten waar ze gebleven zijn, misschien heb je er wat aan en ben je wat minder depressief ofzo,ze zijn hoe je t ook wend of keerd je broer en zus.
Ik weet dat ik dat recht heb maar ik wil het niet aan haar vragen. Over een tijdje ga ik de moed verzamelen om het aan mn zus te vragen
Oud 23-10-2002, 09:57
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Zij heeft hier nooit 1 woord over gesproken, alleen een foto laten zien met 'Dood geboren'.
Misschien kun je vragen of je die foto nog eens mag zien? Vaak staat er achterop de foto een maand en een jaar van wanneer ze ontwikkeld zijn. Als je dat eenmaal weet, kun je idd wat gerichter laten zoeken in het bevolkingsregister, of kranten archieven doornemen.

Succes met de zoektocht!!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 15:52
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Maar, jij hebt toch het recht om er meer over te weten als jij dat graag wilt?
Oud 23-10-2002, 19:18
Lindansje
Lindansje is offline
Er is op internet een bevolkingsregister van de Mormonen. Zij registeren elk mens (in de westerse wereld) dat geboren wordt, omdat ze geloven dat ieder mens gedoopt moet zijn ofzo en als je dat niet zelf doet/wilt, doen zij dat voor je

Mjah, iig is dit het adres: http://www.familysearch.org

Als je nog meer dergelijke sites wilt vinden: typ mormons en gynealogy in bij Google
Oud 25-10-2002, 12:35
Somebody Special
Citaat:
moenbase schreef:
Maar, jij hebt toch het recht om er meer over te weten als jij dat graag wilt?
Dat recht heb ik maar ik durf het niet aan mn moeder te vragen
Oud 25-10-2002, 12:36
Somebody Special
Citaat:
Lindansje schreef:
Er is op internet een bevolkingsregister van de Mormonen. Zij registeren elk mens (in de westerse wereld) dat geboren wordt, omdat ze geloven dat ieder mens gedoopt moet zijn ofzo en als je dat niet zelf doet/wilt, doen zij dat voor je

Mjah, iig is dit het adres: http://www.familysearch.org

Als je nog meer dergelijke sites wilt vinden: typ mormons en gynealogy in bij Google
Jammer, heb niks kunnen vinden. Ben bang dat het toch officieel zal moeten
Reageren

Regels voor berichten