![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb niet zoveel ervaring met een hartinfarct zelf.. wel met het gebeuren erachter..
heb ongeveer 8 hartkatheterisaties volledig meegemaakt (mocht achter het glas erbij zitten).. iets van 3 maanden allemaal enquetes ingevoerd door mensen met een hartinfarct. cd's bekeken met foto;s van een ahrtinfarct. uitleg dr over gekregen.. Ik weet ook nog een beetje uit mn hoofd wat ze allemaal erin stoppen en wat ze doen tijdens zo n hartcatheterisatie operatie.. bij ons in het ziekenhuis deden ze allemaal studies.. waaronder 1tje waarbij men probeerde de patienten dezelfde dag al naar huis te krijgen (voorwaarde was dat ze naar huis werden gebracht, en verder helemaal goed waren).. dat mocht de helft van de mensen dan, de andere helft moest langer blijven (een hartcatheterisatie is dus een buis die bij je liezen word ingebracht en via een ingewikkelde methode komt die buis bij je hart aan.. en asl ie daar zit stopt met er een wire, stent, ballon of nog iets in.. de stents zijn het duurst.... deze operatie is even effectief als een gewone hartoperatie, alleen je bent na de operatie veel sneller op de been") Laatst gewijzigd op 11-08-2003 om 17:33. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb niet ontkend dat de kans compleet verdwenen is: Citaat:
offtopic: Nog een Oegstgeestenaar zie ik. Laatst gewijzigd op 11-08-2003 om 14:55. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een bypass-operatie is een open-hart operatie, dat wil zeggen dat het hart stil word gelegd. Dan gebruikt men een (overbodige) slagader voor, vaak uit het been. Die zetten ze aan beide kanten van de verstopping vast op de kransslagader, zodat het bloed door die bypass (=omleiding) kan stromen, om het vernauwde stuk kransslagader heen. (Ik kan er nog wel een veel uitgebreider verhaal over vertellen, zeg 't maar als je meer wil weten. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ligt er gewoon aan waar het is: LV, RV, voor, achter etc. ![]() Een infarct van de LV-voor geeft de beste prognose, een infarct van de RV-achter de slechtste. |
![]() |
|
![]() |
Als je Engels en biologie goed op peil zijn, heb je hier misschien iets aan.
http://www.merck.com/pubs/mmanual/se...er202/202a.htm http://www.merck.com/pubs/mmanual/se...er202/202d.htm Gaat specifiek over het hartinfarct. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
weet t goede woord alweer.. heb mn post gewijzigd |
![]() |
|
|