Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2002, 15:27
Verwijderd
Met honkbal dus: Mag dat?
Graag ook ff een bron (inscannen evt.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2002, 17:24
snoopy
snoopy is offline
ja, dat mag. (is dit een theorie-examen )
Ik heb geen bron, ofzow, maar ik heb jarenlang op softball gezeten, en volgens mij heb ik dat altijd gedaan! Dus als het niet mag... ben ik heel illegaal bezig geweest.
Ik weet dus niet zeker of het mag, en van honkbal weet ik minder dan van softball, maar ik dacht dat als het bij softball zou mogen, dat het bij honkbal waarschijnlijk ook wel mag.
Oud 05-06-2002, 17:24
Kezmanian Devil
Kezmanian Devil is offline
Heb geen bron, maar volgens mij mag het niet. VOlgens mij moet je doorlopen. Je mag wel verder dan het honk lopen zonder dat je uitgetikt kan worden (toch?)
Oud 05-06-2002, 17:30
Kezmanian Devil
Kezmanian Devil is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
ja, dat mag. (is dit een theorie-examen )
Ik heb geen bron, ofzow, maar ik heb jarenlang op softball gezeten, en volgens mij heb ik dat altijd gedaan! Dus als het niet mag... ben ik heel illegaal bezig geweest.
Ik weet dus niet zeker of het mag, en van honkbal weet ik minder dan van softball, maar ik dacht dat als het bij softball zou mogen, dat het bij honkbal waarschijnlijk ook wel mag.
Op school(ok..ok...tis maar schoolsoftball) mochten wij het niet, allen bij honk 2, 3 en 4. Bij honk1 moest je alleen het honk aantikken, maar een sliding mocht niet...
Oud 05-06-2002, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Kezmanian Devil schreef:

Op school(ok..ok...tis maar schoolsoftball) mochten wij het niet, allen bij honk 2, 3 en 4. Bij honk1 moest je alleen het honk aantikken, maar een sliding mocht niet...
Ja die discussie had ik dus met m'n leraar, omdat ik tijdens de Haarlemse honbalweek Dirk van 't Klooster vol op het eerste honk zag sliden.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 18:01
Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
Kezmanian Devil schreef:

bij ons mag bijna alles, onze leraar zet ons aan het werk en gaat koffie drinken

Oud 05-06-2002, 18:01
Verwijderd
Ik heb het al gevonden. Ik neem hiermee aan dat het is toegestaan

7.08 Any runner is out when:

(c) He is tagged, when the ball is alive, while off his base. EXCEPTION: A batter runner cannot be tagged out after overrunning or oversliding first base if he returns immediately to the base

bron
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 18:40
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
waarom zou dat niet mogen
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 19:20
Verwijderd
Citaat:
DJ FLEM schreef:
waarom zou dat niet mogen
Omdat je ook kan doorlopen, bij 2,3 en thuis moet je stil staan om het honk. Zo zijn regels nou eenmaal.
Net zoiets waarom mag je voetbal de bal niet met de hand aanraken.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 19:32
DJ Incompetent
Citaat:
darkshooter schreef:

Omdat je ook kan doorlopen, bij 2,3 en thuis moet je stil staan om het honk. Zo zijn regels nou eenmaal.
Net zoiets waarom mag je voetbal de bal niet met de hand aanraken.
je kan toch sliden of doorlopen, k snap t probleem echt niet
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 19:39
Verwijderd
Citaat:
DJ FLEM schreef:
je kan toch sliden of doorlopen, k snap t probleem echt niet
Het maakt ook niet uit het is allebei goed. Maar m'n gymleraar d8 dat je moest lopen. Omdat je niet stil hoeft te staan
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 10:27
Mark
Mark is offline
Maar soms is het juist handig om een sliding te maken omdat je dan onder een mannetje doorkan die je uit wil tikken zegmaar.
Oud 07-06-2002, 13:34
DJ Incompetent
Citaat:
snowboarder schreef:
Maar soms is het juist handig om een sliding te maken omdat je dan onder een mannetje doorkan die je uit wil tikken zegmaar.
op het eerste honk?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 20:05
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Nee het mag niet, je mag wel doorlopen, dus waarom zou je een sliding maken?? Op honk 2 en 3 moet je je voet houden en op de thuisplaat mag je wel een sliding maken.
Oud 10-06-2002, 13:41
nic
nic is offline
ik zit op softbal, en het mag gewoon, het is niet zo slim okeej, je mag idd doorlopen en als de bal doorschiet . ben je langzamer om door te gaan naar het 2 de honk, maar je mag gewoon op elk honk sliden...
ook al moet je dus wel bij 2 en 3 je honk vast houden..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 14:15
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Nee het mag niet, je mag wel doorlopen, dus waarom zou je een sliding maken?? Op honk 2 en 3 moet je je voet houden en op de thuisplaat mag je wel een sliding maken.
Het mag wel, zoals ik dus al eerder zei in m'n topic.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten