Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb twee jaar geleden meegedaan aan dat toelatingsexamen samen met mijn broertje (we zijn nederlanders). Mijn broertje wilde nl. graag geneeskunde studeren maar was angstig voor het Nederlandse lotingssysteem. Hij was toch al toegelaten (hij had een 8 gemiddeld) en had ons toch al ingeschreven (ik was geïnteresseerd hoe zo'n examen in de wetenschappen er bij jullie in Vlaanderen uitziet), dus zijn we maar alsnog gegaan. Het examen vond ik zelf (na zelf al een jaar wis- en natuurkunde in Nederland te hebben gestudeerd) onwijs moeilijk. Ik heb het dan wel gehaald (maar niks mee gedaan) maar ik kan je alvast aanraden om goed te oefenen met hoofdrekenen enz (je mag nl. geen rekenmachine gebruiken). Ik heb begrepen dat er ook een oefenboek bij de vrije universiteit brussel (daarmee heeft mijn broertje, niet geslaagd door zijn eigen luiheid, het voorbereid). Ook zijn er op de site www.ond.vlaanderen.be/arts-tandarts oefeningen te vinden. Het is trouwens ook zo dat iedereen verschillende opgaven krijgt. Wat ik je ook nog erg kan aanraden is: neem het leerstofoverzicht (te vinden in de brochure die door de Vlaamse overheid wordt uitgegeven) puntsgewijs door, maak samenvattinkjes enz. En uiteraard: veel oefenen. Succes ermee! |
![]() |
|
de vragen staan zeker op de site van de KUL gewoon onderaan bij dat lijstje faculteiten op fac. geneeskunde klikken en dan nbtje zoeken
ik weet het, die site is verschrikkelijk onhandig ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
bibberen.... QueenOfTheBongo | 11 | 06-11-2004 22:45 | |
Algemene schoolzaken |
Toelatingsexamen Arts/Tandarts België Trebbor | 24 | 16-07-2003 09:16 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
ingangsexamen - geneeskunde - belgië Sterrenkijkster | 12 | 04-07-2002 10:51 |