Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2002, 15:10
skifreak
skifreak is offline
hallo,
Eigenlijk zit mijn vraag al in het onderwerp, maar toch: heeft er iemand van jullie misschien een ingangsexamen van arts? Ik zou graag daaraan deelnemen en zou graag de vragen van vorige jaren eens bekijken.
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2002, 17:31
mathfreak
mathfreak is offline
Misschien is het een goed idee om via de Internetsite van de Leuvense universiteit contact op te nemen met de geneeskundefaculteit. Zij zullen je waarschijnlijk wel kunnen vertellen wat de toelatingseisen voor het ingangsexamen precies zijn. Waarschijnlijk zullen ze ook wel examenopgaven van vorige jaren hebben die ze je eventueel per e-mail op kunnen sturen als je daar om vraagt.
Oud 27-10-2002, 18:02
Miess
Miess is offline
Citaat:
skifreak schreef:
hallo,
Eigenlijk zit mijn vraag al in het onderwerp, maar toch: heeft er iemand van jullie misschien een ingangsexamen van arts? Ik zou graag daaraan deelnemen en zou graag de vragen van vorige jaren eens bekijken.
Alvast bedankt!
Hoi!
Ik heb twee jaar geleden meegedaan aan dat toelatingsexamen samen met mijn broertje (we zijn nederlanders). Mijn broertje wilde nl. graag geneeskunde studeren maar was angstig voor het Nederlandse lotingssysteem. Hij was toch al toegelaten (hij had een 8 gemiddeld) en had ons toch al ingeschreven (ik was geïnteresseerd hoe zo'n examen in de wetenschappen er bij jullie in Vlaanderen uitziet), dus zijn we maar alsnog gegaan. Het examen vond ik zelf (na zelf al een jaar wis- en natuurkunde in Nederland te hebben gestudeerd) onwijs moeilijk. Ik heb het dan wel gehaald (maar niks mee gedaan) maar ik kan je alvast aanraden om goed te oefenen met hoofdrekenen enz (je mag nl. geen rekenmachine gebruiken). Ik heb begrepen dat er ook een oefenboek bij de vrije universiteit brussel (daarmee heeft mijn broertje, niet geslaagd door zijn eigen luiheid, het voorbereid). Ook zijn er op de site www.ond.vlaanderen.be/arts-tandarts oefeningen te vinden.
Het is trouwens ook zo dat iedereen verschillende opgaven krijgt. Wat ik je ook nog erg kan aanraden is: neem het leerstofoverzicht (te vinden in de brochure die door de Vlaamse overheid wordt uitgegeven) puntsgewijs door, maak samenvattinkjes enz. En uiteraard: veel oefenen.
Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 20:56
damaetas
damaetas is offline
de vragen staan zeker op de site van de KUL gewoon onderaan bij dat lijstje faculteiten op fac. geneeskunde klikken en dan nbtje zoeken

ik weet het, die site is verschrikkelijk onhandig
Oud 27-10-2002, 21:04
Miess
Miess is offline
Citaat:
damaetas schreef:
ik weet het, die site is verschrikkelijk onhandig
Vlaams he
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 16:57
skifreak
skifreak is offline
allemaal bedankt! ik ga zeker eens op de site kijken en ik ben precies heel blij dat ik nog 1.5 jaar de tijd heb om alles nog is goed te bekijken;
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten