Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
www.erowid.org
Lichamelijk is er eigenlijk niks gevaarlijks aan paddos, je kan er ten wijze van spreken onmogelijk van doodgaan. Mensen die flashbacks hebben (en dat zijn er heeeeel weinig), hadden eerst waarschijnlijk 1 of andere geestelijke ziekte. Een geestelijke gezonde persoon zal dan ook echt nooit last hebben na zn trip, behalve dat je je een beetje gespaced voelt de dag(en) erna. Het enige wat er in principe kan gebeuren is dat je het niet echt leukvind. Om dat nou een BADTRIP te noemen is beetje overdreven. Je trip ff niet leuk vinden en een BADTRIP zijn 2 hele verschillende dingen. Maarja, wat the fuck is badgaan? Its all in your head my friend. |
![]() |
|
![]() |
voor de topicstarter (en voor mezelf *g*)
Wat zijn de risico's? Voorzover nu bekend, leveren paddestoelen die in de winkel verkocht worden geen direct gevaar op voor de volksgezondheid. In individuele gevallen en voor bepaalde groepen mensen kan er echter wel degelijk sprake zijn van een groot risico: *Bij het zelf plukken van paddestoelen bestaat altijd het risico van verwarring met giftige soorten. *Bij hoge doseringen kunnen de maag, de lever en de nieren moeite hebben met paddestoelen. Aan een paddestoel is bovendien niet te zien wat het gehalte aan werkzame stof is. Eventueel bijgeleverde schriftelijke informatie kan een indicatie geven maar staat niet garant voor veiligheid. *Omdat de sterkte van de paddo's varieert, bestaat altijd het risico van een te hoge dosering en dus een te heftige uitwerking. Bij producten waarin paddo's zijn verwerkt kan de gebruiker de dosering helemaal niet overzien. *De combinatie van paddo's met andere drugs of alcohol heeft onvoorspelbare effecten, die heel vervelend kunnen zijn. *Gebruik door jongeren wordt afgeraden. Paddo's kunnen een ‘bad trip’ veroorzaken, die met angst en verwarring gepaard kan gaan. Vooral voor jongeren, die zichzelf vaak nog niet zo goed kennen, kan dit erg bedreigend zijn. *Wie psychiatrische of ernstige psychische problemen heeft, moet geen paddo's nemen. Mensen die in het verleden een psychose of depressie hebben gehad, lopen een verhoogd risico op een slechte uitwerking. *Mensen die in een slechte conditie verkeren, astma, hart-, lever- of nierkwalen hebben of medicijnen gebruiken, kunnen echt beter van paddo's afzien. *Gebruik tijdens de zwangerschap wordt sterk afgeraden. *Onder invloed kan men zich roekeloos gedragen. Als paddo's uitgewerkt lijken, blijft de gebruiker toch nog 5 tot 6 uur loom en ongeconcentreerd. Dus zolang moet verkeersdeelname in ieder geval worden afgeraden. www.drugsinfo.nl Mja... :] :\
||
Citaat:
Ik vraag me af of een egodeath word veroorzaakt vanwege biologische redenen of psychologische (omgeving en gemoedstoestand).
|
Paddos zijn nog een van de meest veilige tripmiddelen die ik ken. Heb de meest ernstige trips gehad maar ben er altijd wel weer uitgekomen, en t zelfde geld voor vrienden en dergelijke.
Maar ok, tis nooit 100% veilig. Ego death is een verscheinsel wat niet veel voorkomt. Mensen schijnen echter te snel te willen concluderen dat ze t beleefd hebben. Had ik ook last van, na mn eerste trip. Ik dacht dat ik de tijd was verloren en zo. Echter, als je wat dichter in de buurt komt van een werkelijke egodeath, denk je wel anders. Ik heb intense trips gehad, maar twijvel er nu nog aan of ik ook werkelijk egodeath heb gehad. Egodeath is zoiets als het oplossen van tijd en ruimte en een allesomvattende beleving. Het is de absolute beleving van alles. Je komt in alle staten terecht die je maar kan voorstellen. En vooral, geen beleving meer van een ik. Misschien heb ik dat wel eens gehad. Eventjes om een idee te krijgen van hoe heftig dat kan zijn: aan t eind van de trip wist ik nix meer, had compleet geheugenverlies voor een paar uurterwijl de rest van de tripeffecten alweer voorbij waren. |
![]() |
|
![]() |
Een vriend van mij is 14 jaar en heel gevoelig voor paddo's en die heeft dus een echte ego-death gehad. hij wist niet meer wat ie was en waar ie was en wie ie was. Hij stond allerlei geblaat uit te schreeuwen wat net op russisch leek en af en toe een of andere vage kreet. Hij stond ook te zwaaien met zijn armen en benen net alsof hij een dans aan het doen was. Later vertelde hij dat hij zich het heelal voelde en dat hij alles in 2D voelde. Ik snap niet echt precies wat hij ermee bedoeld maar hij zegt dat het heel moeilijk is uit te leggen. Hij voelde zich de Alpha en de Omega.
Hij had 3 blokjes van een paddo reep btw. zeeeer gevoelig dus. dat is hetzelfde als ik 7 blokjes zou nemen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Jawel. Hij is van zichzelf ook al heel aktief en kan ook niet stilzitten,
het was zeker weten een ego death. hij zei zelf ook al dat tijd en ruimte samesmelten, en dat zich de Alpha en Omega voelde, oftewel 'The allknowing creature'
|
Ik weet wel redelijk zeker dat je niet actief bent tijden egodeath. Bewegen tijdens deze ervaring is net zoiets als opstaan uit je graf.
Het voelen van "the all knowing creature" heb ik al in gemiddelde trips gehad, toen ik nog redelijk kon communiceren en nouwlijks hallucineerde. Het samensmelten van tijd en ruimte vind plaats als je contakt verliest met de realiteit. Het voelen van het heelal als je er dan eventjes aan denkt. Egodeath gaat zo veel verder. Je hebt pas egodeath bereikt, als je jezelf niet meer beleefd. Het gaat voorbij alles wat je kan berschrijven. Al die belevingen die er aan verwant lijken, vinden nog plaats in het process er naar toe. Misschien, dat je t niet eens kan herinneren, als je t hebt beleefd. Alleen een blackout. |
![]() |
|
![]() |
In het begin was hij doodstil en helemaal rustig, het bouwde op.
die stille fase duurde iets van pakweg een uur ofzo. daarna begon ie steeds actiever te worden. 'The spirit of the shrooms' misschien... edit: Hij had ook een blackout zoals je zegt. edit: Hij wist ook niet meer wat kleuren waren enzo. ik vroeg aan hem (nadat is klaar was met dat vaag doen en weer doordringbaar was) 'Wat is de kleur van die container?' Hij antwoordde: 'weet ik veel' Maar dan ook echt bij alles. Hij wist niet meer hoe hij moest zitten, en hoe hij rechtop moest blijven staan, en we hebben hem moeten begeleiden naar het ziekenhuis. Onder weg was ie - als we em niet tegengehouden hadden - de sloot in gelopen. toen we bijna bij het ziekenhuis waren, was ie weer normaal geworden, en kon zich niets herinneren
Laatst gewijzigd op 24-10-2002 om 12:58. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik heb afgelopen weekend weer paddo's gebruikt, en het was echt gaaf! Alles ging dit keer goed, geen slechte ervaringen. Het was wel ietsje minder intens dan de eerste keer (een jaar geleden). Maar misschien komt dat ook omdat ik nu wist wat me ongeveer te wachten stond.
Ik ga het zeker over een tijdje nog een keer doen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb nu ff de hele topic gelezen en weet niet 100% zeker of het wel een egodeath ervaring was. Omdat het niet door paddo's kwam (trip duurt ong 4 uur) maar door salvia (trip duurt ong. 15 min) ging het te snel om alle fases te herkennen. Het vage is ik heb nog een aantal herinerringen van die trip maar het is gewoon niet in woorden uit te leggen hoe je je op zo'n moment voelt.
Laatst gewijzigd op 28-10-2002 om 15:57. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
maare hee...
ik heb et 4 keer gedaan ofzow... ook wel es geblowd tussen door... eerste keer was echt waus we hadde gegete en tijd later geblowd (na de top, na 2 uur) enne was echt vaagh maar dus de laatste keer hadde soep gemaakt ervan (echt aanrader btw, dan ist niet zo ranzig, tomate creme soep ![]() maar iig, die laatste keer hadde we echt veel geblowd, je merkt het ook niet echt, je denkt, ow ja, de waterpijp staat er nog, vulle dan maar (en dat steeds opnieuw... ![]() ![]() ![]() maar mijn vraag is, kan dat, blowen en paddo'en? khoop et ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() daarna werd ik zo angstig de maanden daarna, omdat ik alles wat ik zag zo serieus nam. Ik wou niet slecht zijn etc. Uiteindelijk ben ik veel bewuster gaan leven, en ben ik wel wat gelukkiger geworden. Maar het had ook mijn dood kunnen zijn aangezien ik niet tegen medicijnen kon die ik erna kreeg, xanax, die zorgden ervoor dat ik zo bang werd dat ik het niet meer aankon. En ik was te angstig om te leven dus dan stelt de stap naar de dood niet veel meer voor, en ga je tot het extreme. Ik weet niet wie me beschermd heeft maar ik ben blij dat ik nog leef zal ik maar zeggen.... het meest ingrijpende moment in mn leven thats it.
|
Wiet en paddo's gaan over het algemeen prima samen.. Alleen heb ik meestal dat ik weinig tot niets voel als ik midden in de trip ga blowen.. Ik wacht meestal tot het een beetje aan z'n einde begint te komen en dan werkt wel eens een beetje verlengend..
Over die hoofdpijn na paddo's; noooit last van gehad, geen idee hoe het zou kunnen komen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
hmmm ik heb een keer 2,5 portie gegeten en het viel alllemaal best mee moet ik eerlijk zeggen.
behalve toen we van plan waren te gaan slapen, toen begonnen we pas echt een beetje te flippen de eerste keer was veel vetter dan die ene keer met kei veel
|
Ik heb gisteren paddo's genomen, echt een geweldig heftige trip gehad, wel mooi..en raar, maar daar kan ik wel uren over doorlullen, dus laat maar.
Maar over die hoofdpijn, ik barst echt van de koppijn nu, niet normaal meer...voel me ook heel moe en zwaar, de anderen met wie ik de paddo's heb gegeten hadden geen last van hoofdpijn..raar *?* |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Het paddo verbod wann | 277 | 14-04-2009 20:32 | |
Drugs & Alcohol |
Risico's van paddo's fizzle-fluffy | 37 | 22-10-2007 11:44 | |
Drugs & Alcohol |
Vragen over paddo's. Dop_16 | 12 | 25-05-2006 11:39 | |
Drugs & Alcohol |
blijven hangen in je trip psyco junky | 21 | 19-08-2003 16:00 | |
Drugs & Alcohol |
Lsd dreadmanneke | 35 | 10-07-2003 12:47 | |
Drugs & Alcohol |
Enquete, invullien alsjeblieft. Over Paddo's *Fallen_Tear* | 32 | 12-09-2002 08:32 |