Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2002, 14:16
Sommetje
Sommetje is offline
Hoeveel procent mogen jullie op jullie school verzuimen voordat dat consequenties heeft? Bij ons op school is dat 10% en als je meer afwezig ben, dan krijg je een herkansing minder. Hoe is dat bij jullie geregeld?
Oud 25-10-2002, 14:41
Balance
Balance is offline
wij hebben geen verzuimregeling ofzo.
ben je absent, dan moet je én bellen én absentieverantwoording inleveren. Doe je dat niet (of te laat: een week de tijd geloof ik) dan moet je 2 uur werken.

maar ben je heel veel ziek, dan is d'r geen extra consequentie ofzo dat je teveel lessen mist. is dat dus wel bij jullie of begrijp ik het verkeerd?

maar spijbelen wordt iig altijd bestraft als je betrapt wordt, 't is niet zo dat je 10% van de lessen zo maar mag missen ofzo (helaas )
Oud 25-10-2002, 15:23
xx_sanne
xx_sanne is offline
bij ons moet je geloof k 80% van al je lesse aanwezig zijn in 1 schooljaar, als dat nie zo is, wordt je nie toegelate tot t volgende lesjaar.....
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 15:53
LoeLoe
LoeLoe is offline
20 Procent per 9 weken mag je verzuimen

9x5=40 dagen : 5 = 9 dagen mag ik missen

Maak er meestal ook wel gebruik van tot de deadline
Oud 25-10-2002, 21:35
Balance
Balance is offline
Citaat:
LoeLoe schreef:

maar wordt daarbij dan ook ziekte inbegrepen?
Oud 25-10-2002, 22:02
Ilsje
Ilsje is offline
Ik mag 75% per week missen. Van 6 leruuren is dat... Uhm.... bijna 2 uur?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 23:10
gangsta_bitch
gangsta_bitch is offline
bij ons mag je 15% zonder problemen verzuimen, als je op de 20% komt krijg je brief naar huis. Dit geld per vak per jaar dus is wel relaxed.....

ciao
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 10:12
miro
miro is offline
Voor mij geldt er geen aanwezigheidsplicht. Alleen voor modules die heel kort duren stellen ze een aanwezigheidsplicht van 80% Kom je daar niet aan dan zal je een extra praktijopdracht ofzo moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 10:43
20marianne12
20marianne12 is offline
Je hoort het wel vaker dat er een verzuimregeling is. Opzich wel goed toch? Wel lastig soms, maar goed. Op school hebben wij helemaal geen verzuimregeling, zal wel snel ingevoerd worden
Oud 26-10-2002, 17:21
Verwijderd
Wat hebben jullie allemaal voor relaxte scholen.
Als je er bij ons een keer niet bent, en ze er achter komen (wat meestal niet gebeurt), dan moet je naar de jaarlaagcoördinator ofzo, maar als je dat niet doet, dan gebeurt er verder niks.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 19:11
autodropje
autodropje is offline
Als je bij hier één keer zonder goede reden (naar de dokter, ziek enz) niet komt krijg je meteen een paar uur strafcorvee
Oud 26-10-2002, 19:25
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
Als je bij hier één keer zonder goede reden (naar de dokter, ziek enz) niet komt krijg je meteen een paar uur strafcorvee
bij ons ook...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 20:15
Evito
Evito is offline
Geen percentage.
In principe niets,
in de eerste jaren werd daar ook op gelet,
en dan moest je schoonmaken ofzo,
in het laatste jaar kon je gewoon 50% verzuimen en dan boeide het nog niet
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 21:10
Eva*
Eva* is offline
Op mijn school moet je per vak 80% aanwezig zijn. Is dit niet het geval, dan kun je een moduul niet afronden o.i.d.
Je moet wel altijd bij een bepaald persoon melden waarom je afwezig was.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 22:04
Verwijderd
20% per blok (een blok duurt ongeveer 8 weken). Das 1 les per vak. Voor sommige vakken geldt geen regel en voor andere vakken mag je niks missen. Wanneer je teveel gemist hebt mag je geen tentamen doen, tenzij je een vervangende opdracht doet ofzo...ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 22:14
Snippie
Snippie is offline
Bij ons mag je 20 procent verzuimen zit je hierboven mag je het volgende leerjaar niet in en moet je het jaar overnieuw doen
Oud 27-10-2002, 00:07
Balance
Balance is offline
omdat mensen mss denken dat mijn vraag alleen voor LoeLoe was bedoeld (was het dus niet) stel ik hem nog maar een keer:

bij die verzuimregelingen, wordt daar ook ziekte bij gerekend?
Oud 27-10-2002, 00:15
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Verzuimregelingen?

Niet aanwezig zonder geldige reden (met handtekening van de betreffende moeder, evt. vader, uiteraard) betekende een uur nakomen, vegen, corvee o.i.d.

En terecht.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 09:25
the tourist
the tourist is offline
Ik weet niet of wij zo'n regel op school hebben, ik heb er in iedergeval nog nooit over gehoord.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 20:46
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
linda85 schreef:
bij die verzuimregelingen, wordt daar ook ziekte bij gerekend?
Ja, ziekte en dergelijke wordt daar op mijn school ook bij gerekend. Als je meer dan 20% afwezig bent, kun je het moduul niet afronden, wat de rede ook moge zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 20:50
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Verzuimregelingen?

Niet aanwezig zonder geldige reden (met handtekening van de betreffende moeder, evt. vader, uiteraard) betekende een uur nakomen, vegen, corvee o.i.d.

En terecht.
bij jouw wel

*18+ is*
oftewel me eigen krabbeltje onderzetten
Oud 29-10-2002, 13:31
M1d0
M1d0 is offline
Citaat:
LoeLoe schreef:

9x5 is al heel lang 45
Oud 29-10-2002, 14:26
charly not
charly not is offline
haha, relaxe regeling dan!
bij ons..
1x spijbelen is 2 uur nablijven
Oud 29-10-2002, 14:32
Denise84
Denise84 is offline
sommige lessen niets, sommige 2x van de 10x dacht ik. En hoorcolleges zijn niet verplicht.
Oud 29-10-2002, 14:51
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Verzuimregelingen?

En terecht.
en terecht
Oud 01-11-2002, 13:27
Alana
Alana is offline
Citaat:
charly not schreef:
haha, relaxe regeling dan!
bij ons..
1x spijbelen is 2 uur nablijven
Bij ons precies hetzelfde, bij herhaling word je naar de Gangsterconciërge, de directeur of een ander eng mannetje gestuurd die met je ouders gaat praten.
Dat geldt trouwens alleen officieel, bij bijv. natuurkunde boeit het de leraar meestal niet zo of je er wel of niet bent. Als je geen toestemming vraagt om te spijbelen, hoef je alleen het proefwerk te maken en de les voor het proefwerk nog even langskomen en dan vinden ze het wel best. Als je wel toestemming vraagt om te spijbelen (ja, echt) hoef je alleen het proefwerk te maken (ra ra ra hoeveel leerlingen zitten er bij de gemiddelde les natuurkunde in de klas?)
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 22:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
Alana schreef:
Als je wel toestemming vraagt om te spijbelen (ja, echt) hoef je alleen het proefwerk te maken (ra ra ra hoeveel leerlingen zitten er bij de gemiddelde les natuurkunde in de klas?)
nee das lekker slim. Bij een les als natuurkunde, lijkt me dat heel veel leerlingen toch echt de lessen wel nodig hebben, aangezien je meestal niet zo ver komt zonder uitleg (tenzij je dus heel goed erin bent, maar dat zijn d'r meestal niet zo veel).

Wat betreft ziekte die ook mee zou tellen: dat vind ik best wel stom! Je bent al in je nadeel als je veel ziek bent en dan ook nog eens het jaar overdoen? Ik denk dat ik een paar termijnen toch wel over die grens zou komen, maar ik red me school wel, omdat ik er heel hard voor werk. Moet je dan niet juist beloond worden (met overgang dus) ipv iemand te straffen voor 'het ziek zijn'?
Oud 02-11-2002, 10:34
Verwijderd
Bij ons heb je 2 herkansingen.
Je mag per 6 weken 10 uur opnemen...waarvan 20% van 1 les. Ga je over die 10 uur heen (behalve door ziekte, 5 uur per dag) kost dat je een herkansing. Ga je over die 20% heen mag je dat vak niet herkansen. Je raakt ook een herkansing kwijt als je een handelingsdeel te laat inleverd
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 12:38
Mattaba
Mattaba is offline
Bij ons bellen ze gelijk naar je ouders als je geen geldige reden hebt om afwezig te zijn
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 15:17
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
nul, nul

als je er niet bent wordt je als je pech hebt uit de klas gehaald of thuis opgebeld. als je geluk hebt doen ze er niks mee
Oud 04-11-2002, 18:10
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
linda85 schreef:
wij hebben geen verzuimregeling ofzo.
ben je absent, dan moet je én bellen én absentieverantwoording inleveren. Doe je dat niet (of te laat: een week de tijd geloof ik) dan moet je 2 uur werken.

maar ben je heel veel ziek, dan is d'r geen extra consequentie ofzo dat je teveel lessen mist. is dat dus wel bij jullie of begrijp ik het verkeerd?

maar spijbelen wordt iig altijd bestraft als je betrapt wordt, 't is niet zo dat je 10% van de lessen zo maar mag missen ofzo (helaas )
Nou, ziekte telt wel mee voor de 10%, maar als jij de ziekte van Pfeiffer ofzo hebt, dan wordt er wel met je gepraat en met je ouders. Dan trekken ze er niet zomaar een herkansing vanaf.
Oud 04-11-2002, 18:11
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Ilsje schreef:
Ik mag 75% per week missen. Van 6 leruuren is dat... Uhm.... bijna 2 uur?
Wat voor opleiding doe jij dan?
Oud 04-11-2002, 18:13
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
terror koe schreef:
Ik moet minstens 20 uur op school zijn. En dat haal ik niet... Zit nog in m'n 'proeftijd' dus ik denk dat mijn schoolcarriere binnenkort afloopt
Hoezo proeftijd?
Oud 04-11-2002, 18:16
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
nul, nul

als je er niet bent wordt je als je pech hebt uit de klas gehaald of thuis opgebeld. als je geluk hebt doen ze er niks mee
\Hoe kun je uit de klas worden gehaald als je er niet bent?
Reageren

Regels voor berichten