Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2002, 10:47
iamre18
iamre18 is offline
P reekt lang van ochtendlicht tot donkerlaat
e n kent geen mededogen
r oept hard en wreed waarvoor ze staat
f acade van onzekerheid steeds weer in meegezogen
e n al tracht ik in gedachtengangen
c irculair de open deur te vinden
t ot de wereld, van bereikbare verlangens
i k ben van haar niet los te krijgen
o p haar breekbaar rug gebonden, open steeds haar wonden
n eem haar doelloos, gekozen pad en leef
i k met haar in gevangenschap
s teeds weer dezelfde trap en treden
m et haar latten hoog, loop ik niet mijn eigen weg , maar streef
e n streef tot dat ik niet meer leef.
Oud 03-11-2002, 11:54
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
iamre18 schreef:
P reekt lang van ochtendlicht tot donkerlaat
e n kent geen mededogen
r oept hard en wreed waarvoor ze staat
f acade van onzekerheid steeds weer in meegezogen
e n al tracht ik in gedachtengangen
c irculair de open deur te vinden
t ot de wereld, van bereikbare verlangens
i k ben van haar niet los te krijgen
o p haar breekbaar rug gebonden, open steeds haar wonden
n eem haar doelloos, gekozen pad en leef
i k met haar in gevangenschap
s teeds weer dezelfde trap en treden
m et haar latten hoog, loop ik niet mijn eigen weg , maar streef
e n streef tot dat ik niet meer leef.

jeeeeej mar
hoe krijg je het voor mekaar, deze is ook al zo mooi en zeker af als gedicht waarbij alles gezegd is.

toppertje van een toppertje

kussSS
(L)

ps:
die andere 2 lees ik nog hoor

tot snel
Oud 03-11-2002, 12:27
Anne
Anne is offline
Jammer van die spaties, anders was het mooier geweest. Toch
Oud 03-11-2002, 12:35
tacidvs
tacidvs is offline
Ach, niemand let er anders op, maar het was danwel genoeg geweest om er bij te zetten dat het om een acrostichon ging. Dit leest hinderlijk.
Oud 03-11-2002, 12:48
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Ach, niemand let er anders op, maar het was danwel genoeg geweest om er bij te zetten dat het om een acrostichon ging. Dit leest hinderlijk.

aansteller
geef liever een reactie op het gedicht lijkt me zo, niet dan
Oud 03-11-2002, 12:48
AnOukj3
AnOukj3 is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Jammer van die spaties, anders was het mooier geweest. Toch

Denk het inderdaad ook...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 12:51
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
ratsja schreef:
De opmaak is een onderdeel van het gedicht, ik reageer daarop, wat wil je nog meer? Voorts, ik denk dat mijn reacties meestal een hogere kritische waarde (ka-boem ) hebben dan de jouwe.
Oud 03-11-2002, 13:11
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
De opmaak is een onderdeel van het gedicht, ik reageer daarop, wat wil je nog meer? Voorts, ik denk dat mijn reacties meestal een hogere kritische waarde (ka-boem ) hebben dan de jouwe.
ten eerste is het gedicht van belang en de inhoud niet de opmaak reageer dan liever op de inhoud en over mijn waarde van een dan wel of niet hogere waarde van kritiek heeft hier niks mee te maken en al helemaal niet wat jij van de mijne (kritiek hebbende replies!! ?)weet, want je weet niet eens waarom ik dat wel of niet doe.

tot hier en niet verder
Oud 03-11-2002, 13:16
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
ratsja schreef:
ten eerste is het gedicht van belang en de inhoud niet de opmaak reageer dan liever op de inhoud en over mijn waarde van een dan wel of niet hogere waarde van kritiek heeft hier niks mee te maken en al helemaal niet wat jij van de mijne (kritiek hebbende replies!! ?)weet, want je weet niet eens waarom ik dat wel of niet doe.

tot hier en niet verder
Heb ik u ontriefd? Mijn excuses, ik wilde u niet beledigen. Ik had het over kritische waarde... maargoed, in deze ben ik het niet met u eens, vorm is wel degelijk een onderdeel van een gedicht,
Oud 03-11-2002, 13:18
Anne
Anne is offline
Citaat:
ratsja schreef:

tot hier en niet verder
Na-aper.

tacidvs mag ook reageren op de opmaak van het gedicht, die ook belangrijk is, net als de inhoud. Dat deed ik trouwens ook.
Omdat ik het gedicht nu pas echt goed gelezen heb, ga ik nu pas reageren op de inhoud: het is echt af, en ik kan er niets meer aan toevoegen... hoe verzin je het weer! (L)
Oud 03-11-2002, 13:20
AnOukj3
AnOukj3 is offline
Citaat:
ratsja schreef:
aansteller
Het was ook een tip, lijkt me...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 15:46
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Heb ik u ontriefd? Mijn excuses, ik wilde u niet beledigen. Ik had het over kritische waarde... maargoed, in deze ben ik het niet met u eens, vorm is wel degelijk een onderdeel van een gedicht,

ja en inhoudelijk dan ?
je bazelt te veel, inhoud is veel belangrijker

Laatst gewijzigd op 03-11-2002 om 15:50.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 15:49
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Na-aper.

tacidvs mag ook reageren op de opmaak van het gedicht, die ook belangrijk is, net als de inhoud. Dat deed ik trouwens ook.
Omdat ik het gedicht nu pas echt goed gelezen heb, ga ik nu pas reageren op de inhoud: het is echt af, en ik kan er niets meer aan toevoegen... hoe verzin je het weer! (L)
na-aper ?
waar heb je het over ?

als FB voeg je niks toe met zo een reply hoor lijkt me
Oud 03-11-2002, 18:15
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
ratsja schreef:
ja en inhoudelijk dan ?
je bazelt te veel, inhoud is veel belangrijker
Vergeef me, ik vermag niet meer, het is oneerlijk verdeeld in deze wereld. Als de inhoud me minder opvalt dan de vorm, reageer ik op de vorm, spijt me wel...
Oud 03-11-2002, 19:09
Anne
Anne is offline
Citaat:
ratsja schreef:
na-aper ?
waar heb je het over ?

als FB voeg je niks toe met zo een reply hoor lijkt me
Laat ik dan nu toevoegen dat het voor Mariamne misschien leuker is dat er op haar gedicht gereageerd wordt, in plaats van discussies over wat er wel en niet in een reply mag staan. Verder was het niet mijn bedoeling iets toe te voegen, gaf ik nog een mening over het gedicht en met na-aper bedoelde ik jouw laatste zin Tot hier en niet verder, wat volgens mij vaak door iemand anders werd gezegd.
Oud 03-11-2002, 20:05
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Laat ik dan nu toevoegen dat het voor Mariamne misschien leuker is dat er op haar gedicht gereageerd wordt, in plaats van discussies over wat er wel en niet in een reply mag staan. Verder was het niet mijn bedoeling iets toe te voegen, gaf ik nog een mening over het gedicht en met na-aper bedoelde ik jouw laatste zin Tot hier en niet verder, wat volgens mij vaak door iemand anders werd gezegd.

vind ik ook, maar ja dat doen jullie wel vaker, is niet netjes
Oud 04-11-2002, 07:26
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Anneee schreef:

idd. erg jammer dat het nu zo'n chatconversatie is geworden.
Ik vind het niet erg om kritiek te krijgen over de stijl, vorm, ritme etc, Als iemand daar iets over kwijt wil, dan stel ik dat op prijs. (hoort idd ook bij het gedicht.(al vind ik het wel fijn dat het gedicht niet eenzijdig wordt belicht).
Dat ik er niet bij heb gezet dat het een acrostichon is, ik heb niet voor niets een "lampje" toegevoegd...laat de lezer maar eens ontdekken en denken, en niet meteen het idee in de schoot geworpen krijgen. Het was misschien wel duidelijker geweest, als ik het er bij had vermeld, maar moet het allemaal zo duidelijk worden weergegeven? Zo dat wou ik er even over kwijt....
Reageren

Regels voor berichten