Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2002, 20:26
faith666
faith666 is offline
Heej, ik wilde even weten of er iemand hier ervaring mee heeft dat je ziek kan worden door spanningen...
Ik heb zelf de laatste tijd vele meegemaakt (o.a. me moeder verloren na een lange strijd tegen kanker) en ben nu ruim een week ziek....
Sinds 5 dagen kan ik zelfs helemaal niet meer eten omdat ik alles uitkots en veel pijn heb. ik heb al bloedtesten en dergelijke laten doen maar daar komt niets uit....
Mijn arts denkt nu dat het door spanningen komt maar ik voel me niet gespannen en vind dit moeilijk te geloven....
Vandaar dus dat ik hoopte op verhalen of meningen van jullie over dat je ziek kan worden, of niet natuurlijk, van spanningen.....
Oud 31-10-2002, 20:46
Evito
Evito is offline
*Het spijt me van je verlies *

Je kunt zeker last hebben van je lichaam door geestelijke spanningen! Ik heb zelf ook een tijd gehad dat het wat slechter ging en dat ik in een cirkel terecht kwam: me niet lekker voelen, me daarover zorgen maken, weinig slapen, me nog minder lekker voelen, me nog meer zorgen maken, nog minder slapen, etc. Uiteindelijk voel ik me nu al een stuk beter doordat ik gewoon op tijd naar bed ga en veel loop, en doordat ik een zekere gemoedsrust gevonden heb.
Welnu; wat je zegt; je kotst alles uit en je hebt veel pijn,
dat klinkt vrij serieus
ik wil er niet aan twijfelen dat dit door de spanning kan komen - bij een vriend van me dachten ze dat hij een hersentumor had vanwege spanningsklachten - maar als je zegt 'pijn',
waar heb je dan pijn? In je maag bedoel je? Of ergens anders? Dat is denk ik wel belangrijk!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 20:46
Quiana
Quiana is offline
Ja, kan.
Slaapproblemen, constant moe, pijnen ed.
Je geestelijke situatie heeft invloed
op je lichaam gloof ik..
Zelf heb/had ik dat wel.
Heel erge hoofdpijn,
misselijk, moe en vooral rugpijn.
Misn kwam het ook niet van spanning,
was het gewoon toeval ofzo...
(ben niet naar de dokter oid gegaan)
Mja, ik denk dat het wel kan.
Suc6 met alles..
Oud 31-10-2002, 20:47
Verwijderd
Allereerst spijt het me natuurlijk van je moeder....

Ja, heb ik nu ook. Er is eigenlijk nooit een dag dat ik nergens last van heb, vaak buikpijn, overgeven, diarree, hoofdpijn, duizelig etc... Ik schreef het zelf eerst altijd toe aan griepjes, maar het komt dus door spanningen...
Waarom ik gespannen ben? Waarschijnlijk door dingen die in het verleden zijn gebeurd die nu behoorlijk terug komen...
Als je wil praten, ik ben vrijwel de hele dag op MSN, a_oosterveld@hotmail.com je kan me daar ook naar mailen natuurlijk

Succes iig
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 20:51
mathfreak
mathfreak is offline
Ik heb er geen ervaring mee, maar het is zeker mogelijk. Je hebt nogal wat meegemaakt, en het is heel goed mogelijk dat je lichamelijk van slag bent door alles wat je hebt meegemaakt. Het kan best zijn dat je gespannen bent zonder je het te realiseren omdat je tot nu toe nog niet hebt kunnen verwerken wat je hebt meegemaakt. Ik kan je alleen maar aanraden om met anderen te praten over wat je hebt meegemaakt zodat je de gelegenheid krijgt om het te kunnen verwerken. Mogelijk zul je je dan zowel psychisch als lichamelijk weer beter gaan voelen
Oud 31-10-2002, 21:09
Evito
Evito is offline
Trouwens wil ik graag toevoegen;
bij veel stress en weinig slapen zou mogelijkerwijs een maagzweer kunnen ontstaan,
wat denk ik wel de symptomen zou kunnen oproepen die jij beschrijft? Maar dat zou zeker weer in zo'n bloedtest blijken...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 07:24
Verwijderd
't lijkt me heel 'normaal' dat je van zo iets als je moeder verliezen ziek wordt... Van spanningen kun je idd ziek worden, van een verlies ook. Veel mensen hebben last van spanningen, ook lichamelijk. 'k heb er wel ervaring mee, ook met andere mensen (vind ik nou niet zo'n vrolijk verhaal, dus als je het goed vindt vertel ik dat niet), 't kan dus zeker. Ik denk idd dat er over praten dan het meest zal helpen. Sterkte.

Laatst gewijzigd op 01-11-2002 om 07:26.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 15:03
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
ja klopt, ik heb dat ook gehad dat ik egt om de twee weken weer kei ziek was. 100x getest op pfeiffer enzo. Maar het komt inderdaad door spanningen is me nu gezegd.
~XxX~
Oud 01-11-2002, 18:02
faith666
faith666 is offline
Ik weet het allemaal neit echt.....met me moeder, ik praat er dan wel niet over hoe ik me voel want zo ben ik niet maar ik verwerk het op em eigen manier, door met tekeningen alles van me af te zetten enzo......
Ik heb heel erg het idee dat artsen als ze de oorzaak niet kunnen vinden het heel snel op spanningen ofzo afschrijven...
Ik heb trouwens vooral pijn in me maag, linkerkant van em rug en rond me navel......me pa is trouwens ook arts en die kan er ook niets van maken........
Maar goed, bedankt voor jullie reacties, heb ik weer wat om over na te denken! xxx
Oud 01-11-2002, 18:18
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
sterkte!!
Oud 01-11-2002, 18:26
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
faith666 schreef:
Ik weet het allemaal neit echt.....met me moeder, ik praat er dan wel niet over hoe ik me voel want zo ben ik niet maar ik verwerk het op em eigen manier, door met tekeningen alles van me af te zetten enzo......
Praten kan heel erg helpen..
Een knuffel, even uithuilen bij iemand
anders kan zo ontzettend opluchten..
Kweenie, misn kan je zoiets proberen,
in je eentje is zoiets moeilijker te verwerken
dan met een ander..
Citaat:
faith666 schreef:

Ik heb heel erg het idee dat artsen als ze de oorzaak niet kunnen vinden het heel snel op spanningen ofzo afschrijven...
Ik heb trouwens vooral pijn in me maag, linkerkant van em rug en rond me navel......me pa is trouwens ook arts en die kan er ook niets van maken........
Nouja, k vind het wel een btje logisch,
aangezien je zelf zegt dat je
nogal wat had meegemaakt..
Mijn moeder had een hernia,
door oa haar depressie.
Kweenie, ik kan natuurlijk niet zeggen
wat het is, misn zien de dokters
idd iets over het hoofd,
misn is het wèl psychisch..
Probeer het voor jezelf uit te zoeken,
ga bij jezelf na of je lekker
in je vel zit, blijf bij je vader/dokter zeuren..
Sterkte..
Oud 01-11-2002, 19:04
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
faith666 schreef:

Het is maar net wat je onder "heel snel" verstaat. Er zijn symptomen die zoveel op elkaar lijken dat je als arts niet altijd direct vast kunt stellen wat iemand mankeert. Je kunt als arts in zo'n geval weinig meer doen dan door gerichte vragen te stellen er achter te komen wat iemand heeft om zo een goed beeld te krijgen. Het kan dan inderdaad zo zijn dat er lichamelijk niets aan de hand is, maar dat de oorzaak inderdaad psychisch is, maar die conclusie kan alleen maar worden getrokken als een onderzoek naar lichamelijke oorzaken van de klacht niets oplevert.
Oud 01-11-2002, 19:07
Evito
Evito is offline
Daar heb ik ook pijn gehad,
het ging gewoon over toen ik meer ging slapen!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 16:41
faith666
faith666 is offline
Heej, ik zla ff het laatste nieuws erbij zetten, ben vanmorgen (weer) naar de huisarts geweest omdat zitten nu zelfs pijn doet...........heb extra pillen en moet over twee weken terug komen..........ze weten og steeds niet wat het is..........
Na ja dat was het dus
Oud 04-11-2002, 17:04
ekki
ekki is offline
ik word meestal ziek na een tentamenweek... dat is wel een beetje wat anders, maar het is ook een soort spanning die je dan opbouwt.

het kan dus goed.

Regels voor berichten