Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maar ik ben er bijna zeker van dat ik nooit een vriendin zal hebben, omdat ik (denk dat ik) zo'n rotzak ben...
||
Citaat:
|
![]() |
Ik herken dat heel sterk.
Kan niet echt functioneren in grote groepen, want dan zou ik het liefst een papieren zak over mn kop trekken, of beter nog : door de grond zakken. Voel me gewoon altijd minderwaardig. Maar de laatste tijd is het een beetje aan het omslaan in mn omgeving de schuld geven. Niet zo leuk, maar ik kan er niets tegen doen. En ik merk nu ook dat mn vrienden steeds afstandelijker worden.. Succes iig.. *hugg* |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en dat zal wel mee vallen... ik geloof dat er voor iedereen iemand is... een soort andere helft... en die zal jij ook een vinden... |
![]() |
|
![]() |
Ik herken wat je vertel, ik zat heel diep in de put, maar toch kreeg ik op de een of andere manier een vriend.
Ik ben niet zo mager, maar ik ben nu eenmaal zo. Maar mijn vriend heeft het alsmaar over andere meiden die hij mooi vindt, ik kan daar niet tegen!! Ik word er gek van, het maakt me echt gewoon ziek. Hij zegt steeds dat ik niet zo negatief over mezelf moet denken, maar hij heeft het wel alsmaar over andere meiden. Ik vind het dom, hij wil me steeds optillen, maar ik wil dat niet omdat ik een 'beetje' aan de zware kant ben. Gelukkig heb ik goede vrienden die me helpen en steunen. Een hand op mn schouder betekent dan echt veel voor me! Je kan altijd bij me terecht als je iets wil vragen, want ik ga vechten, vechten om me eigen goed te voelen! xxx |
![]() |
|
![]() |
heej ik ken vrij veel van je verhaal!
ik heb ook een beetje een minderwaardigheidscomplex tenminse.. kweet dat het heel moeilijk is maar je bent nou eenmaal hoe je bent en iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten... probeer de goede kant van jezelf te zien en richt je daar op en schrijf je minder goede kanten op zoals waarom je vindt dat je je zelf een rotzak vindt en ga dan met de lijstje naar iemand die jou goed kent en laat die gene dan zeggen waarom ze niet vind dat je geen rotzak bent etc... probeer er naar te luisteren en probeer niet hun woorden om te buigen... je komt vaak anders over dan dat jezelf denk dus dat kan toch ook in de positieve zin... heel veel sterkte
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Iig bedankt voor je reactie, ook aan alle anderen. Tis leuk om te lezen dat er mensen zijn die +- hetzelfde doormaken.
|
Ik heb ook altijd t gevoel dat ik toch nooit iemand krijg... ik ben veelste onstabiel, gedraag me elke keer weer anders, soms ben ik redelijk spontaan enzo, maar meestal niet. En als ik es alleen ben met een jongen, kan ik nooit een normaal gesprek met m krijgen. Verder ben ik ook lang niet knap genoeg dat jongens op me vallen, ja okee ze vallen wel op innerlijk, maar t probleem is gewoon dat mn innerlijk ook niet goed is
![]()
|
![]() |
Dit komt me zo ontzettend bekend voor.. behalve het prestatie-verhaal dan. Ik zou ook niet weten wat je eraan kunt doen. Eens met iemand gaan praten, dat klinkt makkelijker dan het is, dat weet ik zelf ook wel.
Ik ben nu 17 en heb datzelfde gevoel al zo lang ik me kan herinneren. Als mensen iets positiefs over me zeggen, lijkt het wel alsof ik het niet hoor. De negatieve dingen hoor ik wel, die blijven me superlang dwarszitten. Vooral dingen over m'n gewicht, ik voel me gewoon zo ontzettend lelijk en dik.. En opmerkingen (geroddel) over mij blijft ook maanden hangen, niemand accepteert me. Ik ben vorig jaar naar de huisarts gegaan, nadat ik erachter kwam dat ik depressief ben. Op de een of andere manier heb ik dat nooit gezien, maar toen ik op de site van de depressiestichting las over 'depressie is geen teken van zwakte maar een ziekte', toen opende dat mijn ogen ontzettend. Vanavond heb ik ook weer een ontzettende depressieve bui (gehad), ik heb besloten om hulp te gaan zoeken. Nu moet ik je er wel bij vertellen dat ik dat elke keer zeg, als ik depressief ben.. misschien dat jij dat ook eens moet doen? Eens met iemand praten over je gevoelens, men zegt dat dat helpt.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoi, Ik herken veel in je verhaal
![]() Je verhaal is niet zeurderig of onsamenhangend! Ik begrijp het juist heel goed. *knuf* |
![]() |
|
Het spijt me dat mijn geschrijf nogal zeurderig en onsamenhangend is, maar ik weet echt niet wat ik moet doen.
![]() daar is het hier toch voor?! om je verhaal kwijt te kunnen!! wens je heel veel sterkte ermeej!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
|
Ik snap precies wat je bedoeld
Ik vind mijzelf ook achterlijk lelijk en stom, ik kan beter dood zijn zeg ik altijd. Ik heb ook moeite om mensen te vertrouwen. Ikd enk altijd dat mensen uit zijn om mij te gebruiken/belazeren of pijn te doen. Zelf mijn ouders vertrouw in niet. Tja..life's a bitch.. gotta deal with it zeg ik altijd Laatst gewijzigd op 10-02-2003 om 21:35. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Er kwam een soort van spreuk in me op die ik pas nog ergens had gelezen, ik weet niet waar. Misschien heb je daar wat aan?!??! Hier komt ie: Kijk in de spiegel en zeg: 'Ik hou van mezelf en aanvaard mezelf precies zoals ik ben'. Welke gedachten komen in je op? Kijk hoe je je voelt. Dit kan de kern van het probleem zijn. Ik had ook zoiets. Bij mij had het geholpen. Ik hoop bij jou ook. T is maar een tip...
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() toch bedankt, en ik denk wel dat het andere mensen wel kan helpen, die niet weten wat de oorzaak is van hun problemen ofzo...
Laatst gewijzigd op 15-02-2003 om 20:16. |
![]() |
||
Citaat:
je vind vast wel iemand! * ![]() xxxxxxxxxxxxxxxxx
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() nouw...kan je aan die paar zinnen die ik al zeg weten of ik een lief iemand ben of niet? toch bedankt voor je steun ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Vandaag gaat het weer wat minder met me, na +- een weekje weer blij te zijn. Ik wou foto's van mezelf nemen om in het S.comfotoboek te zetten, zodat ik dan tenminste durf om mezelf te tonen, maar na 3 foto's begon ik al te janken omdat ik zo afgrijselijk lelijk ben ![]() ![]() ![]() Gisteren heb ik haar het hele verhaal verteld over m'n donkere periode van een jaar of twee geleden, met automutilatie en zelfmoordpogingen, alles heb ik haar verteld. Hoewel ik weet dat ze me nu wel anders ziet (ook al zegt ze van niet) ben ik blij dat ik het heb kunnen vertellen, al is het maar zodat ze me zou snappen. Maar ik weet niet wat ik nu moet doen met m'n uiterlijk, want zoals ik er nu uitzie hoeft het eigenlijk niet ![]()
|
![]() |
Hoi
![]() Stefanie hier é, vanin je school, jeweetwel.... Nou... je had et me al eens gezegd, maar 'k ben toch verschoten oor. JE BENT HELEMAAL NIET MINDERWAARDIG!!!! 'k eb SPECIAAL VOOR JOU me lid gemaakt, zodat ik een reactie kan geven. Want je bent duz echt wel niet minderwaardig é, je bent een pracht van een kerel !!!! ECHT !!! 1. oké mss ben je niet de knapste van de wereld, maar er zijn duz echt wel mensjes die kijken naart innerlijk é, en meer dan je denkt! 2. Je zegt dat je innerlijk ook slecht is, maar daz helemaaaaaal ni waar !!! Ik vind jou kweet nie oe sjiek ( en Jessie ook). Je bent helemaal geen hufterd! 3. En duz de reden waarom da je je trug depri voelt, daz omda je al verliefd op haar bent! 'k eb genoeg gehoord over haar van jou hoor, en je bent er smoor op. Goede dingen aan Max ![]() 1. Je bent totaal niet fake! 2. Je gaat je niet veranderen opdat andere mensen je leuk zouden vinden. 3. Je bent jezelf 4. Je bent leujk 5. Je praat vlot 6. Je bent gevoelig en durft in tegenstelling tot sommige andere jongens, je gevoelens tonen! 7. Je bent helemaaal niet dom! 8. Je weet zelfs veel (vb in Nederlands) 9. Je luistert goed 10. Ookal begrijp je niets van mn gevoelens, je respecteert ze 11. Kzou nog veeeleee meer kunnen schrijven, maar keb geen zin ... ![]() Nuja, dit was duz een poging om je minder depri te doen voelen, hopelik ist e beetje gelukt.... As je je depri ofzo voelt, mag jet altijd zeggen é, ik luister graag naar andere mensen under problemen (dan vergeet ik de mijne) nou ja ... BaBaai *ZoeN*
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() p.s Geen dank he, als ik je kan helpen is dat al dank genoeg ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik herken de vroegere ik wel in jouw verhaal
Mn ouders waren op een gegeven moment helemaal radeloos en lieten familie alle positieve dingen die ze van mij vonden op kaartjes schrijven die ze dan op mijn prikbord hingen, maar als je niet in jezelf gelooft helpt dat allemaal niets. Ik denk echter dat je al een grote stap vooruit bent door je bewust te zijn van je probleem, dat betekent dat er wel liefde voor jezelf zit in jou, want anders zou je er niet iets mee willen doen. Je gunt het jezelf dus wel om iets eraan proberen te doen, door bijvoorbeeld hier een topic te plaatsen. Verder kan ik me niet voorstellen dat er helemaal níets is wat je leuk, mooi of positief vind aan jezelf, ookal is het maar een heeel erg klein dingetje, probeer je daar eens op te concentreren, in plaats van op je negatieve kanten. Schrijf aan het einde van elke dag in een schriftje wat voor positieve dingen je hebt gedaan die dag (goede cijfers halen, een complimentje gehad, iemand geholpen) en probeer die goede dingen ook uit te breiden.. Probeer op die manier je aandacht te verplaatsen van alles waar je ontevreden mee bent naar waar je wel tevreden mee bent, ookal lijkt dat nu heel erg weinig. Ik weet zelf niet precies hoe ik mn zelfvertrouwen heb hersteld, ik denk door te merken dat er mensen waren die mij mochten, en door liefde die ik vanuit bepaalde kanten ontving. Ik heb mezelf in ieder geval leren accepteren, en ik weet zeker dat jij dit ook kan! Sterkte! |
![]() |
|||
Citaat:
bedankt voor al die dingen die je hier zet en dat je je speciaal voor mij lid hebt gemaakt en zo van die dingen ![]() Tis alleen dit, wat dusjcrib beter kan verwoorden: Citaat:
(lieve andere mensen, ik ga vrijdag antwoorden op jullie berichtjes, want mijn pap is nu thuis)
|
Verwijderd
|
misschien moet je er minder vanuit gaan dat je verliefd op haar wordt. als je daar heen gaat met de gedachte dat je vrienden bent, is de sfeer denkik zowieso wat minder gespannen. dan ben je iig niet zo snel teleurgesteld en voel je je ook niet minderwaardig aan haar.
ik zeg het nog eens; het lijkt me sterk dat ze je haat, want als jullie al gaan meeten, moet dat toch ook van haar kant komen. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Seksuele geaardheid enerzijds, je relatie anderzijds Castor & Pollux | 26 | 04-10-2007 22:54 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Homo-discussie België J. Geelman | 137 | 12-01-2004 15:01 | |
De Kantine |
Wat staat er onder jouw CTRL-V? Tandpasta | 499 | 28-11-2003 22:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
christendom versus sex elledc | 41 | 26-11-2003 20:23 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Gelukkig zijn... Saartje* | 30 | 30-01-2003 12:04 | |
Liefde & Relatie |
Een gesprek beginnen Dotcom | 12 | 05-12-2002 11:57 |