Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2002, 22:34
waaromniet?
waaromniet? is offline
Van http://www.vvd.nl/index2.asp?ItemCode=VVD&HomePage=True

Citaat:
Tweede Kamerlid Oplaat pleit ervoor om de limiet op de autosnelwegen te verhogen naar 130 km per uur. "Dit zal de doorstroming bevorderen en de uitstoot van gassen, geluidsoverlast en energieverbuik wordt nauwelijks meer, soms zelfs minder."

De VVD Tweede-Kamerfractie pleit bij de begrotingsbehandeling van Verkeer en Waterstaat voor het verhogen van de maximumsnelheid van 120 naar 130 kilometer per uur op de autosnelweg. Dit om de doorstroming van het verkeer te verbeteren en het gedogen tegen te gaan. "Daar waar het veilig kan, kan de snelheid omhoog, maar dan ook helder in de wet vastleggen. De uitstoot van verontreinigde stoffen, geluidsoverlast en energieverbruik wordt nauwelijks meer en zelfs soms minder," aldus de verkeerswoordvoerder Gert Jan Oplaat.

De VVD denkt met het variëren van de maximumsnelheid naar tijd en plaats een verbeterde doorstroom van het verkeer te realiseren. "We willen het legitimeren dat automobilisten kunnen doorstromen", aldus Oplaat. Ook op autosnelwegen waar nu maximaal 100 kilometer per uur gereden mag worden kan de snelheid omhoog als het maar veilig kan. Oplaat: "Via de elektronische borden boven de weg kan de snelheid worden aangegeven, zodat er geen enkel misverstand kan ontstaan over hoe hard men mag."

"De snelheid kan alleen verhoogd worden op autosnelwegen en niet op provinciale wegen", aldus Oplaat. Op provinciale wegen vindt immers 45,7% van alle auto-ongelukken plaats. Terwijl dit op de 120 kilometer snelwegen 6,4% is. "Natuurlijk is ieder ongeluk er wel één teveel," aldus Oplaat. De verhoging van de snelheid sluit aan bij de norm zoals die gehanteerd wordt in Europa. De VVD'er ziet in het verhogen van de snelheid ook een positief effect voor het milieu. "Doorstroming op de snelweg betekent dat het milieu minder belast zal worden. De meeste uitstoot wordt namelijk veroorzaakt door het optrekken van voertuigen. Op het moment dat mensen doorgaans harder mogen rijden, zijn zij ook eerder bereid om snelheid te verminderen wanneer dit nodig is", aldus Oplaat.

1 november 2002
Wat vinden jullie hiervan? En ook, wat vinden jullie hiervan in het licht van de komende verkiezingen, want het zal ongetwijfeld niet toevallig zijn dat ze er nu mee komen...
Oud 03-11-2002, 22:40
Verwijderd
Nee, natuurlijk doen ze dit om tegemoet te komen aan al die schattige huisje-boompje-beestje-VVD-stemmetje kutburgers die ervan balen dat ze niet op tijd op hun leuke managersbaantje zijn 's ochtends. En dan helpt 130 natuurlijk heel veel.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 22:56
Unexplained
Unexplained is offline
Op veel snelwegen is het best verantwoord om 130/140 te rijden, buiten de spits uiteraard. Mits je niet een Fiat Pinda rijdt ofzo.

Uiteraard is dit enigszins populistisch geformuleerd, en de truuk is dan ook vrij doorzichtig van de VVD, maar dat neemt niet weg dat ik het er volledig mee eens ben.
Oud 03-11-2002, 23:20
Joostje
Joostje is offline
harder rijden is slechter voor het milieu
files ontstaan niet doordat men harder kan rijden, maar door ongelukken
men zal heus geen gas terugnemen als het nodig is als men 130 mag rijden

maar indd, iedereen haat flitspalen, dus het zal ze wel een paar stemmen opleveren...
Oud 03-11-2002, 23:24
Stainleszs
Stainleszs is offline
Citaat:
Joostje schreef:
harder rijden is slechter voor het milieu
men zal heus geen gas terugnemen als het nodig is als men 130 mag rijden

maar indd, iedereen haat flitspalen, dus het zal ze wel een paar stemmen opleveren...
Nou dat zal veel uitmaken zeg als er een paar autos een paar kilometer harder rijden, help help het einde van de wereld ik zie de poolkappen der nu al van smelten. Dit moet het einde van de wereld betekenen.. . .
Oud 04-11-2002, 07:40
Ieke
Ieke is offline
Weer zo'n verkiezingspraatje. Op zich ben ik het er wel mee eens, maar we moeten maar zien of ze het ook echt gaan uitvoeren als ze weer in de regeering zitten. Ik heb daar wijnig vertrouwen in.
Oud 04-11-2002, 07:42
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Stainleszs schreef:
Nou dat zal veel uitmaken zeg als er een paar autos een paar kilometer harder rijden, help help het einde van de wereld ik zie de poolkappen der nu al van smelten. Dit moet het einde van de wereld betekenen.. . .
Nou het zal veel uitmaken om eerder op je werk te zijn zeg, dat beetje extra snelheid dat je dankzij files toch nooit haalt. Hierdoor is het fileprobleem in 1 klap opgelost!
Oud 04-11-2002, 09:28
Jozzy
Jozzy is offline
Erg opvallend, zo vlak voor de verkiezingen..... Ik plaats het in de categorie Proefballon & Publiciteitsstunt...
Beetje onzinnig dus. Bovendien: Europese norm? In Duitsland is er géén maximumsnelheid (op de meeste wegen dan), in Noorwegen is dat 90kmh, in Zweden en Denemarken 110kmh, en in België en Tsjechië is het zelfs, net als in Nederland, 120kmh... Voor de rest weet ik het zo even niet, maar het sluit dus duidelijk niet aan bij een zogenaamde "Europese norm", omdat die er niet eens is!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 09:41
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
Joostje schreef:

toevallig dat er iedere dag bij de Coentunnel, Vianen enz. een ongeluk gebeurt. en dan nog snap ik je opmerking niet want ik heb niemand zien beweren dat files ontstaat doordat men harder kan rijden, al zal ik dit wel doen.
tuurlijk ontstaat er vrijwel altijd na een ongeluk ook een file maar de meeste files ontstaat door verschillen in snelheid tussen de automobilisten. wegwerkzaamheden en op het punt waar 3 banen 2 worden ontstaan files doordat de 1 harder wil als de ander en hierdoor mensen moeten remmen, wat tot gevolg heeft dat de mensen erachter weer harder moeten remmen, heb je van die mooie computeranimaties van. het lijkt mij daarom hoogst onwaarschijnlijk dat 130 km per uur de doorstroming bevordert.

verder is het punt van het minder belasten van het milieu doordat er minder moet worden opgetrokken met de auto onzin. als de mogelijkheid al bestaat de nu maximale snelheid te halen betekent dit dat de weg vrij is en er dus helemaal niet veel opgetrokken en afgeremd hoeft te worden, sneller rijden belast het milieu dan toch meer.

verder maakt het in tijd ook geen tyfus uit of je die 10km harder mag maar het zal idd wel kiezers trekken wat ook wel de voornaamste reden van het plan zal zijn.
als enige voordeel zie ik dat de boete die je bij een snelheid van 140 krijgt lager zal zijn

Laatst gewijzigd op 04-11-2002 om 09:48.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 11:30
Verwijderd
Citaat:
ModuM schreef:
Erg opvallend, zo vlak voor de verkiezingen..... Ik plaats het in de categorie Proefballon & Publiciteitsstunt...
Beetje onzinnig dus. Bovendien: Europese norm? In Duitsland is er géén maximumsnelheid (op de meeste wegen dan), in Noorwegen is dat 90kmh, in Zweden en Denemarken 110kmh, en in België en Tsjechië is het zelfs, net als in Nederland, 120kmh... Voor de rest weet ik het zo even niet, maar het sluit dus duidelijk niet aan bij een zogenaamde "Europese norm", omdat die er niet eens is!
in belgië en tsjechië blijkt er in de praktijk ook geen maximumsnelheid te zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 11:31
Verwijderd
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Nou het zal veel uitmaken om eerder op je werk te zijn zeg, dat beetje extra snelheid dat je dankzij files toch nooit haalt. Hierdoor is het fileprobleem in 1 klap opgelost!
alle beetjes helpen, en ik durf te wedden dat dit meer fileproblemen op gaat lossen dan kilometerheffing.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 11:40
UnknoWn EntiTy
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
alle beetjes helpen, en ik durf te wedden dat dit meer fileproblemen op gaat lossen dan kilometerheffing.
Alle beetjes helpen gaat net zo hard op voor het milieu
Oud 04-11-2002, 12:34
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
in belgië en tsjechië blijkt er in de praktijk ook geen maximumsnelheid te zijn.
Hoe bedoel je? Dat men zich er niet aan houdt en er bovendien niet wordt gecontroleerd?? In Tsjechië wordt er wel degelijk gecontroleerd op de snelwegen rond Praag (dat zijn de enige snelwegen daar waar ik geweest ben ). Van België weet ik het niet; daar ben ik nooit langer dan twee uur achtereen geweest...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 12:40
BARON
BARON is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Alle beetjes helpen gaat net zo hard op voor het milieu
ik heb m'n buik zo onderhand vol van het milieu; al die onzin die verzonnen wordt om het milieu te sparen blijkt in de praktijk zelfs slechter voor het milieu. Zo is er onderzocht of het systeem van statiegeld werkelijk een besparing opleverd voor het milieu, echter in de praktijk is het zelfs een paar procent belastender voor het milieu; en zo zijn er talloze voorbeelden. Ook in het geval van de maximumsnelheid maakt dat niks uit. Als men echt wil besparen moet men niet nog een belastinkje hier of een accijnsje daar heffen; dat is alleen maar om de overheidskas te spekken en echt niet voor het milieu! Wil men echt iets voor het milieu doen, dan moet men eens investeren in een ander soort auto, b.v eentje die op waterstof rijdt. Helaas ontbreekt bij de overheid de wil om werkelijk iets structureels voor het milieu te doen...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 13:46
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
verhaaltje
totaal mee eens
Oud 04-11-2002, 13:49
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef:
ik heb m'n buik zo onderhand vol van het milieu; al die onzin die verzonnen wordt om het milieu te sparen blijkt in de praktijk zelfs slechter voor het milieu. Zo is er onderzocht of het systeem van statiegeld werkelijk een besparing opleverd voor het milieu, echter in de praktijk is het zelfs een paar procent belastender voor het milieu; en zo zijn er talloze voorbeelden. Ook in het geval van de maximumsnelheid maakt dat niks uit. Als men echt wil besparen moet men niet nog een belastinkje hier of een accijnsje daar heffen; dat is alleen maar om de overheidskas te spekken en echt niet voor het milieu! Wil men echt iets voor het milieu doen, dan moet men eens investeren in een ander soort auto, b.v eentje die op waterstof rijdt. Helaas ontbreekt bij de overheid de wil om werkelijk iets structureels voor het milieu te doen...
op zich het inderdaad ook een goed idee zijn om onderzoek naar milieuvriendelijke dingen te sponsoren vanuit de overheid. Daar moet echter wel geld voor worden vrijgemaakt, bijvoorbeeld door belasting te heffen op milieuonvriendelijke dingen
Oud 04-11-2002, 13:53
Verwijderd
120 of 130 maakt me weinig uit.
Ze kunnen beter er voor zorgen dat je 's nachts soms en op rustige plaatsen 140 of 150 mag rijden. Als er toch geen kip op de weg is, dan maakt het weinig uit of je nou 144 of 120 km/h rijdt. Je bent bij dat eerste alleen wat eerder thuis.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 13:56
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Ze kunnen beter er voor zorgen dat je 's nachts soms en op rustige plaatsen 140 of 150 mag rijden. Als er toch geen kip op de weg is, dan maakt het weinig uit of je nou 144 of 120 km/h rijdt. Je bent bij dat eerste alleen wat eerder thuis.
Ja daar ben ik het wel mee eens, 's nachts mag de snelheid wel wat hoger hoor, maar wat heb je aan 130, denken ze daarmee de file's op te lossen ofzo.

Tsjah en voor de verkiezingen zoiets, daar staat de vvd bekend om, daar was al een discussie over na de werknemenrs van de AH. Daar had de VVD zich ook over uitgesproken en de jongens een bloemetje gestuurd.
Oud 04-11-2002, 14:01
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
totdat er een of andere drionken malloot naar huis fietst na een avondje stappen :/
Oud 04-11-2002, 14:05
MissCzechMeOut
Citaat:
Joostje schreef:
totdat er een of andere drionken malloot naar huis fietst na een avondje stappen :/
Met je fiets op de snelweg?
Oud 04-11-2002, 14:37
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Joostje schreef:
op zich het inderdaad ook een goed idee zijn om onderzoek naar milieuvriendelijke dingen te sponsoren vanuit de overheid. Daar moet echter wel geld voor worden vrijgemaakt, bijvoorbeeld door belasting te heffen op milieuonvriendelijke dingen

Het meeste rendement uit een auto wordt gehaald wanneer ie rond de 80 km/h rijdt.

Persoonlijk ben ik voor het opschroeven van de maximunsnelheid op plaatsen en tijden waar dat verantwoord is. Waarom s´nachts als je "king of the road" bent beperkt worden in je snelheid? Persoonlijk vind ik dat het argument milieu ook niet helemaal terecht is aangezien voor elke liter bezine aardig wat aan milieuheffingen moet worden betaald. De consument kan dus zelf zijn optimum bepalen tussen goedkoop en snel verplaatsen opmaken.
Oud 04-11-2002, 15:12
MissCzechMeOut
of ze moeten gewoon de maximum snelheid helemaal afschaffen en mensen passen het vanzelf aan aan de situatie, in Duitsland kan het ook dus waarom hier niet
Oud 04-11-2002, 15:12
Joostje
Joostje is offline
verhouding benzine belasting/ schade aan milieu is nogal scheef -> belasting omhoog
Oud 04-11-2002, 15:13
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Met je fiets op de snelweg?
80kmweg

of op de snelweg, als je erg dronken bent
Oud 04-11-2002, 16:57
UnknoWn EntiTy
Citaat:
Tweety2k schreef:
of ze moeten gewoon de maximum snelheid helemaal afschaffen en mensen passen het vanzelf aan aan de situatie, in Duitsland kan het ook dus waarom hier niet
Omdat in Duitsland verhoudingsgewijs tweemaal zoveel ongelukken gebeuren op de Autrobahn.
Stond in de Metro vanochtend geloof ik
Oud 04-11-2002, 19:44
Joël
Joël is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
Denk je dat files worden veroorzaakt door dat er een maximumsnelheid is? IMHO is dat wel heel erg simpeltjes gedacht. Files worden veroorzaakt door de langzaamste stap in een proces (scheikundig principe), niet door een maximum snelheid.

M.b.t. het voorstel: Alleen als de omstandigheden het toelaten (niet druk, 's avonds laat) is het misschien een idee om een dergelijke maximumsnelheid te hanteren. Als het enigszins druk is (en dat is het overdag op een aantal wegen heel vaak), moet je uitkijken dat er niet telkens geaccelereerd en geremd wordt. Het is niet nodig om in de stad met 70 naar het volgende stoplicht te racen, en op de snelweg is het ook niet nodig om met 130 het volgende oponthoud tegemoet te gaan. Dan krijg je: Gas-rem-gas-rem etc.; slecht voor het millieu, en ik denk ook slecht voor de doorstroming van het verkeer. Kortgezegd moet je goed uitkijken dat je niet de suggestie bij de automobilist gaat wekken dat hij harder kan rijden dan het verkeer toelaat. Die grens verschilt naar plaats en tijd. Overdag in de randstad lijkt 120 mij meer dan voldoende, maar 's avonds zijn er ook wel eens tijden dat 130 ook wel een optie is...

Laatst gewijzigd op 04-11-2002 om 19:46.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 21:09
REIE
REIE is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
Iedere keer razen weer mensen de Craeybeckxtunnel uit richting Brussel, en 's nachts zie je dan een hele mooie flits als ze te hard rijden... Toch kan je makkelijk 130 rijden op de snelwegen in de Benelux zonder geflitst te worden. In Italië mag je op tolwegen 130 rijden. Ze zijn prachtig aangelgd en hebben weinig op- en afritten die het verkeer afremmen. In Nederland lijkt een snelweg soms op een 5-baans zandpad als je de traagische snelheid in de spits ziet. Ik vind het onverantwoord de maximumsnelheid te verhogen. De snelwegen zijn er te druk voor, en de reactiesnelheid tegenover de afstand verminderd, waardoor een grotere kans op files ontstaat. Uit wetenschappelijk onderzoek is aangetoond dat files ontstaan door automobilisten die asociaal rijden, met 130 geef je de grotere auto's meer de kans zich door de stroom langzame auto's te wurmen.
's Nachts zou wat mij betreft de maximumsnelheid wel verhoogd mogen worden tot 140. Er is dan weinig verkeer en vrachtwagens rijden dan ook niet meer. Helaas geeft zo'n open snelweg in combinatie met veel verlichting, zoals op de Belgische snelwegen een vals gevoel van veiligheid. Vermoeide bestuurders hebben niet door dat ze beter wat rustiger aan kunnen doen, vandaar een maximumsnelheid.

REIE
Oud 04-11-2002, 23:05
MissCzechMeOut
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
In Tsjechie is wel degelijk een maximum snelheid.
Maar in Duitsland in tegendeel zijn er wegen waar je geen maximumsnelheid hebt.
Oud 05-11-2002, 16:45
Dissolute
Dissolute is offline
En wat gaat men doen als je 130 mag rijden, dan gaat iedereen dus 140 rijden. Je schiet er geen zak mee op. Ja meer fatale ongelukken.
Oud 05-11-2002, 16:58
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Omdat in Duitsland verhoudingsgewijs tweemaal zoveel ongelukken gebeuren op de Autrobahn.
Stond in de Metro vanochtend geloof ik
met je fiets op de snelweg maar eh we hebben het over snelwegen en niet over 80 km wegen
bneter opletten dus
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 18:55
NN
NN is offline
Dit is echt weer een populistisch puntje waar de VVD, de partij van de altijd-haast-hebbende-directeuren en andere rijken met grote auto's mee wil scoren. Sowieso is harder rijden op ons drukke wegennnet al onmogelijk, maar mocht het mogelijk zijn dan is het onzinnig. Afstanden in Nederland zijn zo klein dat een 10 km per uur sneller rijden bijna geen tijdswinst zal opleveren. Het sneller rijden idee is dus vooral psychologisch.
Daarnaast zal een beetje hogere snelheid wel een behoorlijk langere remweg tot gevolg hebben en heeft dit dus een negatieve invloed op de veiligheid. Auto's moeten dus meer afstand houden om een veilige afstand te behouden m.a.g. dat de capaciteit van het wegennet afneemt. Er zullen dus meer files ontstaan.
Ook zal het gevolgen hebben voor het milieu, waar men zich nu -naar het lijkt- geen enkele interesse meer voor heeft.

Kortom, een slecht plan. (Toen ik het hoorde toen dacht ik het weer een proefballon was van ex-LPF-minister Bentleytijder Heinsbroek.)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 08:41
shiver inside
shiver inside is offline
Prima plan, op snelwegen ga je voornamelijk rechtuit , dus zou je zonder veel gevaar harder moeten kunnen rijden. Stel dat er mist is ofzo, dan zorgen de borden voor een vermindering van de max snelheid.
Misschien is 130 alleen nog wat te langzaam, die 10 km p uur harder schiet ook niet zo erg op, doe dan gelijk 150 max op tijden dat het erg rustig is ofzo.
Oud 06-11-2002, 13:47
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Dissolute schreef:
En wat gaat men doen als je 130 mag rijden, dan gaat iedereen dus 140 rijden. Je schiet er geen zak mee op. Ja meer fatale ongelukken.
Dat doet 'men' nu toch al. Rijd overdag maar eens een stukje op de A12, of op de A59. Alle noordelijke snelwegen moet je ook 140 rijden om met het verkeer mee te gaan. Gemiddelde snelheid 's nachts ligt vaak rond de 150.
Oud 06-11-2002, 13:59
Verwijderd
wegenbelasting afschaffen, benzineprijs met 50% verhogen en maximumsnelheid afschaffen, dan heeft iedereen het zelf in de hand.....
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 14:19
UnknoWn EntiTy
Citaat:
ikbenschipper1 schreef:
met je fiets op de snelweg maar eh we hebben het over snelwegen en niet over 80 km wegen
bneter opletten dus
volgens mij heb jij de verkeerde gequote
Oud 06-11-2002, 20:01
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
wegenbelasting afschaffen, benzineprijs met 50% verhogen en maximumsnelheid afschaffen, dan heeft iedereen het zelf in de hand.....
heej weet je wat, laten we ook de verkeersborden en stoplichten afschaffen...

Nee serieus, de regels die er zijn zijn er niet voor niks ( hoewel ik wel wat zie in de verhoging van benzineprijzen). Als je de maximumsnelheid afschaft, krijg je toch waarschijnlijk meer ongelukken -> meer files & meer doden.
Oud 06-11-2002, 22:27
marlies
marlies is offline
je komt ook zo lekker vooruit om de Nederlandse wegen. Ik ben echt blij dat ik dagelijks met zo'n mooie snelbus ga, over busbanen ga en lekker kan zwaaien naar al die mensjes in de file.
Overdag werkt dit echt niet.

's Nachts vind ik het nog niet zo raar.. We komen wel eens terug van vakantie en dan is de hele weg leeg en dan mag je 100 of 120 kijk dan mag het van mij wel 130 zijn.
Oud 08-11-2002, 17:19
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Joostje schreef:
heej weet je wat, laten we ook de verkeersborden en stoplichten afschaffen...

Nee serieus, de regels die er zijn zijn er niet voor niks ( hoewel ik wel wat zie in de verhoging van benzineprijzen). Als je de maximumsnelheid afschaft, krijg je toch waarschijnlijk meer ongelukken -> meer files & meer doden.

Ongelukken door te hard rijden gebeuren er nauwelijks. Zolang mensen verantwoord hard rijden is er niks aan de hand...
Naar mijn inzien kan het geen kwaad op de maximumsnelheid te verhogen, maar daar moet wel voor terug komen dat er verantwoorder gereden wordt. Nog dagelijks worden er mensen aangehouden die rijden met alcohol op of gevaarlijk rijedrag vertonen. Dat soort mensen moeten harder worden aangepakt.
Oud 08-11-2002, 20:40
Joostje
Joostje is offline
Hard rijden gaat net zo lang goed totdat het mis gaat, en het gaat sneller mis als er minder greactietijd is. Files ontstaan gedeeltelijk door ongelukkken, dus als het mis is gegaan. En het gaat sneller mis als men harder rijd. Dus als men harder rijd, rijd men zachter.
Oud 09-11-2002, 14:28
Folklore
Folklore is offline
Typisch weer iets voor de VVD om te zeggen.
Hun met al hun mooie sportwagens kunnen wel hard rijden.
Oud 09-11-2002, 19:04
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Hard rijden gaat net zo lang goed totdat het mis gaat, en het gaat sneller mis als er minder greactietijd is. Files ontstaan gedeeltelijk door ongelukkken, dus als het mis is gegaan. En het gaat sneller mis als men harder rijd. Dus als men harder rijd, rijd men zachter.
Amen

Bovendien houdt men nu al veel te weinig afstand...
Oud 18-11-2002, 16:23
dude-w-m-c
dude-w-m-c is offline
Ik vind het allemaal best maar wat ik niet snap is dat je binnen de bebouwde kom met je scooter maar 30 mag! Wat is dat nou voor kut snelheid?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 17:10
UnknoWn EntiTy
anders up je even een oud topic met een offtopic opmerking
Reageren

Regels voor berichten