![]() |
||
![]() |
Van http://www.vvd.nl/index2.asp?ItemCode=VVD&HomePage=True
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Erg opvallend, zo vlak voor de verkiezingen..... Ik plaats het in de categorie Proefballon & Publiciteitsstunt...
Beetje onzinnig dus. Bovendien: Europese norm? In Duitsland is er géén maximumsnelheid (op de meeste wegen dan), in Noorwegen is dat 90kmh, in Zweden en Denemarken 110kmh, en in België en Tsjechië is het zelfs, net als in Nederland, 120kmh... Voor de rest weet ik het zo even niet, maar het sluit dus duidelijk niet aan bij een zogenaamde "Europese norm", omdat die er niet eens is! |
![]() |
||
Citaat:
![]() tuurlijk ontstaat er vrijwel altijd na een ongeluk ook een file maar de meeste files ontstaat door verschillen in snelheid tussen de automobilisten. wegwerkzaamheden en op het punt waar 3 banen 2 worden ontstaan files doordat de 1 harder wil als de ander en hierdoor mensen moeten remmen, wat tot gevolg heeft dat de mensen erachter weer harder moeten remmen, heb je van die mooie computeranimaties van. het lijkt mij daarom hoogst onwaarschijnlijk dat 130 km per uur de doorstroming bevordert. verder is het punt van het minder belasten van het milieu doordat er minder moet worden opgetrokken met de auto onzin. als de mogelijkheid al bestaat de nu maximale snelheid te halen betekent dit dat de weg vrij is en er dus helemaal niet veel opgetrokken en afgeremd hoeft te worden, sneller rijden belast het milieu dan toch meer. verder maakt het in tijd ook geen tyfus uit of je die 10km harder mag maar het zal idd wel kiezers trekken wat ook wel de voornaamste reden van het plan zal zijn. als enige voordeel zie ik dat de boete die je bij een snelheid van 140 krijgt lager zal zijn Laatst gewijzigd op 04-11-2002 om 09:48. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
120 of 130 maakt me weinig uit.
Ze kunnen beter er voor zorgen dat je 's nachts soms en op rustige plaatsen 140 of 150 mag rijden. Als er toch geen kip op de weg is, dan maakt het weinig uit of je nou 144 of 120 km/h rijdt. Je bent bij dat eerste alleen wat eerder thuis. |
![]() |
||
Citaat:
Tsjah en voor de verkiezingen zoiets, daar staat de vvd bekend om, daar was al een discussie over na de werknemenrs van de AH. Daar had de VVD zich ook over uitgesproken en de jongens een bloemetje gestuurd.
||
Citaat:
||
Citaat:
Het meeste rendement uit een auto wordt gehaald wanneer ie rond de 80 km/h rijdt. Persoonlijk ben ik voor het opschroeven van de maximunsnelheid op plaatsen en tijden waar dat verantwoord is. Waarom s´nachts als je "king of the road" bent beperkt worden in je snelheid? Persoonlijk vind ik dat het argument milieu ook niet helemaal terecht is aangezien voor elke liter bezine aardig wat aan milieuheffingen moet worden betaald. De consument kan dus zelf zijn optimum bepalen tussen goedkoop en snel verplaatsen opmaken.
||
Citaat:
Stond in de Metro vanochtend geloof ik
|
![]() |
||
Citaat:
![]() M.b.t. het voorstel: Alleen als de omstandigheden het toelaten (niet druk, 's avonds laat) is het misschien een idee om een dergelijke maximumsnelheid te hanteren. Als het enigszins druk is (en dat is het overdag op een aantal wegen heel vaak), moet je uitkijken dat er niet telkens geaccelereerd en geremd wordt. Het is niet nodig om in de stad met 70 naar het volgende stoplicht te racen, en op de snelweg is het ook niet nodig om met 130 het volgende oponthoud tegemoet te gaan. Dan krijg je: Gas-rem-gas-rem etc.; slecht voor het millieu, en ik denk ook slecht voor de doorstroming van het verkeer. Kortgezegd moet je goed uitkijken dat je niet de suggestie bij de automobilist gaat wekken dat hij harder kan rijden dan het verkeer toelaat. Die grens verschilt naar plaats en tijd. Overdag in de randstad lijkt 120 mij meer dan voldoende, maar 's avonds zijn er ook wel eens tijden dat 130 ook wel een optie is...
Laatst gewijzigd op 04-11-2002 om 19:46. |
![]() |
||
Citaat:
's Nachts zou wat mij betreft de maximumsnelheid wel verhoogd mogen worden tot 140. Er is dan weinig verkeer en vrachtwagens rijden dan ook niet meer. Helaas geeft zo'n open snelweg in combinatie met veel verlichting, zoals op de Belgische snelwegen een vals gevoel van veiligheid. Vermoeide bestuurders hebben niet door dat ze beter wat rustiger aan kunnen doen, vandaar een maximumsnelheid. REIE
||
Citaat:
Maar in Duitsland in tegendeel zijn er wegen waar je geen maximumsnelheid hebt.
|
![]() |
Dit is echt weer een populistisch puntje waar de VVD, de partij van de altijd-haast-hebbende-directeuren en andere rijken met grote auto's mee wil scoren. Sowieso is harder rijden op ons drukke wegennnet al onmogelijk, maar mocht het mogelijk zijn dan is het onzinnig. Afstanden in Nederland zijn zo klein dat een 10 km per uur sneller rijden bijna geen tijdswinst zal opleveren. Het sneller rijden idee is dus vooral psychologisch.
Daarnaast zal een beetje hogere snelheid wel een behoorlijk langere remweg tot gevolg hebben en heeft dit dus een negatieve invloed op de veiligheid. Auto's moeten dus meer afstand houden om een veilige afstand te behouden m.a.g. dat de capaciteit van het wegennet afneemt. Er zullen dus meer files ontstaan. Ook zal het gevolgen hebben voor het milieu, waar men zich nu -naar het lijkt- geen enkele interesse meer voor heeft. Kortom, een slecht plan. (Toen ik het hoorde toen dacht ik het weer een proefballon was van ex-LPF-minister Bentleytijder Heinsbroek.) |
![]() |
|
Prima plan, op snelwegen ga je voornamelijk rechtuit
![]() Misschien is 130 alleen nog wat te langzaam, die 10 km p uur harder schiet ook niet zo erg op, doe dan gelijk 150 max op tijden dat het erg rustig is ofzo.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Nee serieus, de regels die er zijn zijn er niet voor niks ( hoewel ik wel wat zie in de verhoging van benzineprijzen). Als je de maximumsnelheid afschaft, krijg je toch waarschijnlijk meer ongelukken -> meer files & meer doden.
|
je komt ook zo lekker vooruit om de Nederlandse wegen.
![]() Overdag werkt dit echt niet. 's Nachts vind ik het nog niet zo raar.. We komen wel eens terug van vakantie en dan is de hele weg leeg en dan mag je 100 of 120 kijk dan mag het van mij wel 130 zijn.
||
Citaat:
Ongelukken door te hard rijden gebeuren er nauwelijks. Zolang mensen verantwoord hard rijden is er niks aan de hand... Naar mijn inzien kan het geen kwaad op de maximumsnelheid te verhogen, maar daar moet wel voor terug komen dat er verantwoorder gereden wordt. Nog dagelijks worden er mensen aangehouden die rijden met alcohol op of gevaarlijk rijedrag vertonen. Dat soort mensen moeten harder worden aangepakt.
|
Hard rijden gaat net zo lang goed totdat het mis gaat, en het gaat sneller mis als er minder greactietijd is. Files ontstaan gedeeltelijk door ongelukkken, dus als het mis is gegaan. En het gaat sneller mis als men harder rijd. Dus als men harder rijd, rijd men zachter.
||
Citaat:
Bovendien houdt men nu al veel te weinig afstand...
|
|