Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2002, 17:48
~miZzs~
~miZzs~ is offline
een vriendin van mij (19 jaar) zit nog steeds op de middelbare school, havo 5. dit komt niet doordat ze niet slim genoeg is, maar door haar inzet, omdat ze nu al zolang op school zit en nog geen diploma heeft. ik vraag me af wat ze moet doen als ze dit jaar weer niet haalt, want er vaak is ze niet op school. ik weet dat je op je 21ste een toelatingstest kan doen voor hbo, weten jullie of dit moeilijk is?? voor mbo is het nu al een beetje laat, maar is er geen versneld mbo. of weten jullie miss een bedrijf waar je kan werken en leren tegelijk. bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2002, 17:59
Verwijderd
Citaat:
~miZzs~ schreef:
ik weet dat je op je 21ste een toelatingstest kan doen voor hbo, weten jullie of dit moeilijk is??
Verschilt per opleiding. Ik weet het alleen van de pabo, die schijnt vrij pittig te zijn.

Citaat:
voor mbo is het nu al een beetje laat, maar is er geen versneld mbo. of weten jullie miss een bedrijf waar je kan werken en leren tegelijk. bedankt
Waarom is het te laat voor mbo? Je kunt mbo doen met werken en leren tegelijk. Sommige bedrijven leiden ook intern op. Ligt er aan wat ze wil gaan doen, lijkt me. Maar ik vraag me af of bedrijven mensen zonder inzet willen hebben...tis hard, maar ik denk wel waar, ze willen mensen die wat doen ('k weenie waarom d'r inzet nu niet goed is, maar ja. Of begrijp ik het goed en is het omdat ze nu al zo lang op school zit zonder diploma? Dan zou je juist die inzet moeten tonen, omdat ze dan toch eindelijk dat diploma wel eens wil hebben, lijkt me.).

Er bestaat ook nog volwassenonderwijs.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 18:10
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
~miZzs~ schreef:
een vriendin van mij (19 jaar) zit nog steeds op de middelbare school, havo 5. dit komt niet doordat ze niet slim genoeg is, maar door haar inzet, omdat ze nu al zolang op school zit en nog geen diploma heeft. ik vraag me af wat ze moet doen als ze dit jaar weer niet haalt, want er vaak is ze niet op school. ik weet dat je op je 21ste een toelatingstest kan doen voor hbo, weten jullie of dit moeilijk is?? voor mbo is het nu al een beetje laat, maar is er geen versneld mbo. of weten jullie miss een bedrijf waar je kan werken en leren tegelijk. bedankt
Hoezo komt ze dan zo vaak niet naar school?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 18:30
~miZzs~
~miZzs~ is offline
Citaat:
S@nder schreef:
Hoezo komt ze dan zo vaak niet naar school?
geen motivatie meer, omdat het zo lang duurt (ook een beetje door problemen)
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 18:55
Verwijderd
Citaat:
~miZzs~ schreef:
geen motivatie meer, omdat het zo lang duurt (ook een beetje door problemen)
Het nadeel is alleen dat het dan nog langer duurt. De enige manier om een diploma te halen is er voor werken. Ik denk dat ze dat in moet gaan zien.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 19:53
~miZzs~
~miZzs~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Het nadeel is alleen dat het dan nog langer duurt. De enige manier om een diploma te halen is er voor werken. Ik denk dat ze dat in moet gaan zien.
ja iid vind ik ook, maar ja....
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 19:55
Verwijderd
Citaat:
~miZzs~ schreef:
ja iid vind ik ook, maar ja....
Heb je haar dat ook gezegd?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 22:05
~miZzs~
~miZzs~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Heb je haar dat ook gezegd?
ja al heel vaak, maar eerst maar even afwachten hoe dit jaar zal gaan
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 13:04
Sommetje
Sommetje is offline
Bij ons op school zit er ook een meisje 19 in 5 havo.
Ze was in klas 2 blijven zitten en zakte in 6vwo voor haar eindexamen en doet nu 5 havo. Zelf vind ik het wel triest, want als ze het haalt is ze acht(!) jaar bezig om een havo-diploma te halen.

Maar om op de situatie van je vriendin terug te komen. Ze zou bijv. vaker/altijd naar school kunnen gaan, een beetje opletten en wat huiswerk gaan maken. Als intelligentie niet haar probleem is, haalt ze wel. Je moet toch wel wat voor een diploma overhebben.
Oud 15-11-2002, 13:05
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
want ze zal het toch echt zelf moeten doen.
Oud 15-11-2002, 13:46
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Bij ons op school zit er ook een meisje 19 in 5 havo.
Ze was in klas 2 blijven zitten en zakte in 6vwo voor haar eindexamen en doet nu 5 havo. Zelf vind ik het wel triest, want als ze het haalt is ze acht(!) jaar bezig om een havo-diploma te halen.
Hmm, waarom is ze dan niet 'gewoon' vwo gaan doen? Ik vind t nogal vreemd om naar havo5 te gaan als je voor vwo6 gezakt bent..

Nu ontopic: Tja, motivatie moet je hebben, maar ook doorzettingsvermogen, anders kom je nog nergens. Als je ergens aan begint, moet je t ook afmaken (vind ik), vooral als het gaat om de middelbare school.
Ze moet inzien dat ze er voor moet werken, dat niet alles vanzelf gaat, dus niet zoveel gaan spijbelen. Je kunt beter eerst een diploma gaan halen dan hopen dat je voor zo'n test gaat slagen. Wens haar maar veel suc6.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 21:58
Zsa Zsa
Zsa Zsa is offline
Ik heb begrepen dat je op volwassene-onderwijs je havo-diploma kunt halen. Dan hoef je alleen maar de vakken te doen die je met je examens niet gehaald hebt en je werkt het per vak af. Dat werkt voor sommige mensen een stuk prettiger, dus misschien is dat iets voor je vriendin.
Ik weet niet zeker of deze informatie klopt, maar daarvoor zou ze eens met een decaan of iets dergelijks kunnen gaan praten.
Reageren

Regels voor berichten