Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Bij ons op school zit er ook een meisje 19 in 5 havo.
Ze was in klas 2 blijven zitten en zakte in 6vwo voor haar eindexamen en doet nu 5 havo. Zelf vind ik het wel triest, want als ze het haalt is ze acht(!) jaar bezig om een havo-diploma te halen. Maar om op de situatie van je vriendin terug te komen. Ze zou bijv. vaker/altijd naar school kunnen gaan, een beetje opletten en wat huiswerk gaan maken. Als intelligentie niet haar probleem is, haalt ze wel. Je moet toch wel wat voor een diploma overhebben.
||
Citaat:
Nu ontopic: Tja, motivatie moet je hebben, maar ook doorzettingsvermogen, anders kom je nog nergens. Als je ergens aan begint, moet je t ook afmaken (vind ik), vooral als het gaat om de middelbare school. Ze moet inzien dat ze er voor moet werken, dat niet alles vanzelf gaat, dus niet zoveel gaan spijbelen. Je kunt beter eerst een diploma gaan halen dan hopen dat je voor zo'n test gaat slagen. Wens haar maar veel suc6. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb begrepen dat je op volwassene-onderwijs je havo-diploma kunt halen. Dan hoef je alleen maar de vakken te doen die je met je examens niet gehaald hebt en je werkt het per vak af. Dat werkt voor sommige mensen een stuk prettiger, dus misschien is dat iets voor je vriendin.
Ik weet niet zeker of deze informatie klopt, maar daarvoor zou ze eens met een decaan of iets dergelijks kunnen gaan praten.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Ik heb dyscalculie, dit betekent geen diploma voor mij! Help mij en vele anderen! petitierekenen | 34 | 03-01-2013 15:17 | |
Algemene schoolzaken |
stoppen met opleiding harveydwijs2 | 10 | 17-01-2011 08:49 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
mbo diploma nivo 3 naz19 | 1 | 23-02-2008 15:55 | |
Studeren |
University College #4 CoolJessy | 500 | 29-06-2007 14:17 | |
Algemene schoolzaken |
Humanistiek in Utrecht Tulpje6 | 10 | 04-03-2004 11:26 | |
Algemene schoolzaken |
Studie advies gevraagd Johnny_S | 4 | 16-12-2002 11:57 |