allereerst bedankt voor het commentaar. het is handig en zeer bruikbaar

. eerst luh:
Citaat:
De zelfmoord is ook een verassing, maar daar hoef je niet trots op te zijn. Harry heeft voor ons nog geen diepte en voordat we beseffen dat hij in een inrichting zit, is hij al dood. Was dat nu echt nodig? Het komt niet al te logisch over zo.
|
ja, zit wat in, misschien zou ik de 3e of 4e alinea nog uit kunnen breiden, zodat het allemaal wat minder plotseling komt.
Citaat:
Ik heb geen spelfouten of kromme zinnen eruit gehaald, maar ik kan je aanraden de dingen bondiger te formuleren. Niet omdat je verhaal te lang is, maar omdat je een hoop dingen verteld die niet nodig zijn. Bij de douche volstaat het om te vermelden dat hij dat drie minuten doet, en 'lang' hoeft er dan niet bij
|
ja, mee eens. Ik heb het tijdens het schrijven ongeveer vijf keer veranderd. Toch is het beter zonder lang. Echter:
Citaat:
Als je zegt dat Harry geen vrienden en familie heeft, dan weten wij ook wel dat hij eenzaam is.
|
ik vond het wel mooi om dat nog een keer te benadrukken, zo wordt echt duidelijk dat Harry helemaal niemand heeft.
Citaat:
De allerlaatste alinea is trouwens wel leuk. De zelfmoord moet je er wel inhouden, maar je moet hem iets subtieler brengen. Die grap aan het einde moet gespaard blijven.
|
Interessant: de zin aan het einde had ik niet als grap bedoeld. Nu ik het nog een keer lees snap ik het misverstand. Dit moet dus echt beter geschreven worden.
scimmia,
verrassing komt idd snel, maar het is ook een kort verhaal

Lastig om te lezen? ik zal de zinnen makkelijker formuleren, althans, ik zal het proberen