Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoals ik zei kun je wel naar bepaalde objectieve maatstaven kijken, zoals sprintsnelheid, maar daarop kun je geen superioriteit of inferioriteit baseren. Er is geen intrinsieke superioriteit in welke groep mensen (of dieren) dan ook gelegen. Voor de natuur is iedereen gelijk. |
![]() |
||
Citaat:
PS: JA! De Ubermensch.. DAT was het (ik wist dat ik met filosofie een keer hier iets over had gehad, maar ik wist niet meer wat.. dank je ![]()
|
Verwijderd
|
Ik besprak deze theorie wel eens met mijn vader, maar dan uit zicht van de evolutie.
Als je generaties lang honden fokt op basis van bepaalde eigenschappen, dan zullen daaropvolgende generaties deze eigenschappen eerder vertonen. Stel we vergelijken dan de levensloop van 1 generatie in - zeg maar - Aruba en eentje in Europa, enkele honderd jaar geleden. De Arubaan leeft in een mooi klimaat, het eten valt uit de bomen en de vissen spoelen haast vanzelf aan. Daarnaast laten zij de vrouwen het meeste werk doen. De Europeaan had het echter veel moeilijker. Het klimaat was harder en het verkrijgen van voedsel ook. We moesten immers jagen en waren geforceerd onze methoden voortdurend te verbeteren. Hieruit volgt dat de Europeaan meer uitgedaagd werd en daardoor eerder de mensen zullen overleven die het vindingrijkst waren. Daaropvolgende generaties zullen dus ook meer ontwikkeld zijn. Ik zeg dus niet dat er een slimste ras of iets dergelijks is, maar dat de mensen letterlijk gevormd worden door hun omgeving. Op het moment dat de Arubaan uit het voorbeeld generaties lang wordt uitgedaagd, zal hij zich net zo ontwikkelen als de ander ![]() Wel is het zo dat bepaalde rassen ueberhaupt rassen zijn doordat ze door hun omgeving gevormd werden, dus zou je kunnen concluderen dat er verschillen per ras voorkomen, maar dat deze geenszins permanent zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-10-2002 om 20:56. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Nog een vraag: Waarom zou ik geïnteresseerd moeten zijn in het al dan niet superieur zijn van een ras of diersoort? Stel dat we tot de conclusie komen: "De eskimo's zijn superieur". Wat zou ik er dan wijzer van zijn geworden? ![]()
Laatst gewijzigd op 11-10-2002 om 15:55. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Wat we er aan hebben? Helemaal niks natuurlijk, maar dat is filosofie ![]() Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als er dus een superior ras dan de mens is, zal dat naar mijn idee van buiten de aarde moeten komen.
||
Citaat:
|
naja, ik heb geen zin om een heel hoofdstuk uit mn anthropologieboek over te typen, dus kijk maar ff hier:
sorry voor de reclame trouwens ![]() http://www.wadsworth.com/cgi-wadswor...ssn=0534612040 en dan hoofdstuk2/ visual overview geloof ik. het komt er in ieder geval op neer dat alle wetenschappers die de verscheidenheid van het menselijk ras bestuderen zeggen dat er niet iets bestaat als rassen op grond van biologische verschillen ![]()
||
Citaat:
Maargoed, om het even simpel neer te zetten: Negers zijn zwart Blanken zijn blank Aziaten zijn geel Das een heel simpel verschil tussen de 'rassen'. Daarnaast zijn er ook nog verschillen in de lichaamsbouw, negers hebben grotere lippen bijvoorbeeld. En kroeshaar. De ogen van de aziaten. Allemaal hele biologische verschillen.
||
Citaat:
Ik geloof best dat er een ras zal zijn dat gemiddeld meer hersenmassa heeft dan de andere rassen, maar dat betekent zeer zeker niet dat dat ras superieur is aan of beter is dan de andere rassen. Zoals mensen al eeuwen met dieren doen, namelijk de minder intelligente dieren misbruiken en systematisch doden, dreigt dan ook met mensen te gaan gebeuren, iets dat in de socialere delen van de wereld niet meer overwegend voorkomt. Nog steeds leeft in de harten van veel mensen het racisme, maar ook de drang mensen die zogenaamd om welke reden dan ook minder zijn dan zij zijn te verpulveren en vernietigen en het geloof dat zij 'beter' zijn dan mensen die minder slim zijn, minder sterk, of van een ander geloof of een andere nationaliteit. Er is dus niet 'het beste ras' net zoals dat de mens zich nooit de betere van het dier kan noemen alleen omdat het dier minder mogelijkheden heeft dan de mens. En als je al een type zoogdier superieur wil noemen, dan is het zeker geen mensenras, maar een vertederend lief, niets kwaads in de zin hebbend diertje. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Het feit dat jullie allemaal je gelijk willen behalen is al een bewijs van dat de mens de wil tot macht heeft. De mens wil op allerlei manieren de macht hebben. Boven alles en iedereen. Daar kan geen mens aan ontkomen, want de mens is "wil tot macht".
En wie mensen superieur aan dieren wil stellen kan dat best doen, maar onthoudt: de mens is een dier. Dus kun je zeggen als jij dat vindt: de mens is het machtigste dier en staat dus superieur boven alle andere dieren. Ik heb gesproken namens Nietzsche, want hij is de man, hij heeft gelijk. Maar dat is dan weer mijn mening, ik hoef jullie ook niet te overtuigen, ik wilde alleen ff laten weten dat de mens een dier is. Groeten |
![]() |
||
Citaat:
Maar het hangt van je maatstaven af, en ik gebruik daar graag 2 dingen voor: A) Geheel tegen geheel. Als je eerlijk was de mens tegen elke diersoort apart. Maar als je het hebt over mens tegen dierenrijk dan mens tegen alle dieren. Wij zijn in staat alle dieren op deze planeet te doden B) Eenheid tegen eenheid. Een mens kan elk dier 1 tegen 1 verslaan met behulp van zijn kennis en technologie. Als je die mens die het vechten doet niet alle huidendaagse kennis en technologie meegeeft wint hij nog... mens denkt snel... -> bestudeert dier waartegen hij gaat vechten en maakt wapen (wapens zijn overigens ook opmerkelijke (goede) uitvinding van de mens) * intelligentie vereist high-end hersenen 2) Nee. Het werkt op andere niveaus... dieren (niet intelligent) maken dieren niet systematisch af (mensen doen dat btw ook niet bij dieren - laat maar) Maar op de rest van punt 2. Als intelligentie eenmaal is bereikt dan maakt toename denkvermogen minder uit. Bij dieren meer, slimmere dier weet dommere dier in de val te lokken. Maar bij intelligentie gaat dat veel minder snel... intelligentere wezen kan alleen meer redeneren op dezelfde informatie... Dus dan is datgene van intelligentere alleen iets verfijnder. Bovendien maak je een intelligent ras niet af. Om te beginnen zijn ze veel waard voor je als bondgenoot of hulp, en desnoods als slaaf (maar dan daalt productiviteit erg zwaar) 3) Waarop wilde je het dan baseren? - wat ik hierboven ergens zei? 4) Dat vertederend lieve konijntje trap ik dood. Ben ik dan de superieurste levensvorm op aarde? Houdt op met Romantisch denken en zie in dat de wereld bestond uit genadeloze moord en dat is gebleven.
|
![]() |
Als je naar de huidige samenleving kijkt moet je erkennen dat het blanke ras het het verst heeft geschopt.
Dit is echter alleen maar een tijdsverschijnsel. Elk ras heeft wel een gouden periode gehad. Het enige wat nu nog het zelfde is gebleven te opzichte van duizenden jaren geleden is dat de mens nog aan de top van de voedselketen staat. Ik kan dus alleen maar stellen dat de mens superieur is aan alles. Qua rassen is het onzinnig om zulke dingen te beweren omdat dat tot nu toe altijd per eeuw verschilt. |
![]() |
||
Citaat:
Alles verkwistende mensen? Mensen die doodgaan aan overvoeding? Oorlog? Kankerverwekkende mobiele telefoons? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zonder de ontwikkelingen die de mens nu heeft gemaakt zouden er miljoenen , wat zeg ik , MILJARDEN minder levens zijn. Niet dat mensen minder kinderen zouden krijgen , maar omdat iedereen dood ging , omdat er geen medicijnen etc zouden bestaan. Dat zou pas echt leed zijn geweest. En over je slimme telefoon opmerking : 1. Het is nooit bewezen dat ze kankerverwekken 2. Er zijn zat levens gered met die dingen 3. Mens vindt in enkele decennia ook medicijn tegen kanker Kijk , dat noem ik nou 'het ver schoppen'. Kan het gemiddelde dier nog wel wat van leren. |
![]() |
|
het huidige machtsevenwicht van blanken komt grotendeels door geografische ligging
1) eurazie ligt op zelfde hoogte -> makkelijkere uitwisseling gewassen -> makkelijker betere ladbouw 2) aanwezigheid van makkelijk te domesticeren dieren als paarden, geiten, varkens, kippen, schapen, koeien, enz enz. 3) veel rivieren en dergelijke -> goede handelsmogelijkheden. 4) gebrek aan centrale machten tot aan het einde van de middeleeuwen -> ontwikkeling steden -> ontwikkeling kapitalisme (en industrie) -> grote strijd tussen verschillende staten leid tot verhoogde inzet om land zowel op organisatieniveau als op gebied van leger te verbeteren 5) protestantisme -> hard werken & geld in werk steken -> kapitalisme 6) ziektes (die half amerika verwoesten. Europeanen waren redelijk immuun voor deze ziekten 7) aanwezigheid kool & ijzererts -> makkelijke ontwikkeling industrialisatie (vooral in Engeland) 8) relatief slechte leefomgeving -> mensen eerde rgeneigd te emigreren 9) klimaat goed voor intensieve landbouw 10) geografische ligging tov Amerika Ik vergeet vast de helft Verde rmoet inderdaad worden opgemerkt dat pas in de 17e eeuw Europa als een echt grote macht opkwam. Daarvoor Arabieren, Chinezen, Indiers, enz enz. En er bestaat nog steeds niet echt zoiets als ras.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus tenzij je suicidaal bent zou je beschaving dankbaar moeten zijn. En als je douchen , tv kijken , internetten , supermarkten , snoep , friet , medicijnen , moderne muziek , auto's , fietsen , vakantie , films , een leven van +20 jaar , tandenborstels , zeep , chirurgische ingrepen en nog een stuk of 100.000 dingen die je aan deze beschaving te danken heb niet leuk vindt , DAN kan jij pas serieus zeggen dat je het niet zal missen. En ik zal niet de enige zijn op dit forum die dat ten zeerste zal betwijfelen... ... en nu weer terug naar de oorspronkelijke discussie ![]() |
![]() |
|
ow, is het dan zo erg als de mens zich niet sterk geëvalueerd had?
en ja, ik kan zonder alle +dingen/ secundaire behoeften -> als iedereen toch zonder deed..was er geen probleem. En maar 20 jaar leven lijkt me erg onwaarschijnlijk, aangezien de mens zich goed kan aanpassen ![]() Mocht 't dan normaal zijn dat je 20 jaar leefde.. waarom zeiken?
|
Negers die in Amerika aankwamen waren de sterksten omdat de zwakkeren en de kneuzen van boord werden gegooit.
Hierdoor werd de natuurlijke selectie versneld en je ziet het, bij wedstrijden zijn het vaak negers die (gemiddeld) het hardst lopen en het sterkst zijn. Kijk ook maar naar de sportcompetities.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
De zin of onzin van bidden, Bid jij wel of bid jij niet Linda Prins | 85 | 23-10-2012 21:46 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geloof - vervolg op 'De ontkrachting van het christendom' Verwijderd | 233 | 14-06-2010 22:20 | |
Psychologie |
Psyche van de mens Verwijderd | 63 | 02-10-2009 16:31 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Genetische manipulatie iamcj | 22 | 24-05-2003 07:17 | |
Drugs & Alcohol |
Zaadjes TECHNique | 4 | 09-10-2002 10:37 |