Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2002, 15:17
dystopia
dystopia is offline
Ha! Ik heb een KT7A-RAID met onboard HPT370 RAID controller. Deze werkt echter niet. De foutmelding die ik kreeg is tijdens install zwart scherm. Als ik 'm dan daarna alsnog omzet op de RAID controller dan krijg ik de foutmelding: Windows could not start because of a compyrer disk hardware configuration problem. Could not read from the selected boot disk. Check boot path and disk hardware. Please check the Windows documentation about hardware disk configuration and your hardware manuals for additional information.

Op Tweakers weten ze het ook niet. Nou ja behalve de oplossing om van alles te flashen daar voel ik niks voor aangezien het ooit wel heeft gewerkt. Zelfde hardware, met Windows XP!
Oud 14-11-2002, 15:27
Verwijderd
Installeer Windows opnieuw en laat hem bij de installatie de RAID controller drivers laden (bij setup F6, zoals PowerPee al schreef).

Zowel 2K en XP zullen op de IDE zoeken ipv op de RAID controller als je ze op IDE geinstalleerd hebt en dus falen.

Suc6.

[edit]
Dus bij het installeren al op de RAID controller staan, niet op de IDE.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 15:47
dystopia
dystopia is offline
Die werken niet. Die nieuwe drivers. Dan moet je ook gaan flashen..
Oud 14-11-2002, 15:55
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Die werken niet. Die nieuwe drivers. Dan moet je ook gaan flashen..
Maar je hebt wel op F6 geramd bij de installatieprocedure?

Trouwens, ik snap de aversie jegens flashen niet zo. Goed; het zal misschien een workaround zijn, maar wellicht dat er andere nuttige dingen bij die flashupdate zitten. Performancewinst of compatibiliteitsproblemen die opgelost zijn.

Trouwens, HPT-RAID controllers zijn enorm klote.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 16:09
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Maar je hebt wel op F6 geramd bij de installatieprocedure?
Ja. En dan kun je leuk een nieuwe driver installeren maar dan heb je ook een nieuwe BIOS nodig. Trouwens: hij wordt zonder ook gewoon herkent hoor.

Citaat:
Trouwens, ik snap de aversie jegens flashen niet zo. Goed; het zal misschien een workaround zijn, maar wellicht dat er andere nuttige dingen bij die flashupdate zitten. Performancewinst of compatibiliteitsproblemen die opgelost zijn.
1) Het heeft zonder flashen met XP perfect gewerkt. Het is dus een softwarematig probleem.
2) If it ain't broken, don't fix it. Nieuw is niet altijd beter.
3) Er staat op die page gezeik van 'use only with KT7A-RAID v1.3' en op mijn mobo staat nergens wat voor versie ik heb.
4) Ik heb er totaal geen zin in straks verneuk ik iets.
Oud 14-11-2002, 18:09
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
1) Het heeft zonder flashen met XP perfect gewerkt. Het is dus een softwarematig probleem.
2) If it ain't broken, don't fix it. Nieuw is niet altijd beter.
3) Er staat op die page gezeik van 'use only with KT7A-RAID v1.3' en op mijn mobo staat nergens wat voor versie ik heb.
4) Ik heb er totaal geen zin in straks verneuk ik iets.
1 --> Als 't eerst wél goed gewerkt heeft.. Wat heb je tóen gedaan? Of weet je dat niet meer? Of was 't precies 'tzelfde?

2 --> It IS broken now -- En nieuw is, in het geval van firmwares, vaak wél beter

3 --> Kun je dat niet achterhalen met SiSoft Sandra oid?

4 --> To make an omelet, you've got to break some eggs
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten