Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2002, 17:02
666ANGELTJE666
666ANGELTJE666 is offline
doen ze hun werk goed, of juist niet? vertel alles wat je kwijt wil.

greetz lobo
Oud 11-11-2002, 17:46
666ANGELTJE666
iemand die wil reageren? of doet de politie alles goed???????
want dat geloof ik niet!

greetz lobo
Oud 11-11-2002, 18:22
Verwijderd
Ik vind dat er meer bereden politie moet komen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 18:38
666ANGELTJE666
en waarom?

greetz lobo
Oud 11-11-2002, 19:23
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Ik zie zo een-twee-drie geen direct mogelijke verbeteringen, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 20:10
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Agenten moeten tot meer bevoegt zijn, en betere (wettelijke) bescherming voor agenten komen. Niet dat dit overal nodig is, maar ik heb wel een beetje het gevoel dat agenten vrij kwetsbaar zijn als ze eens wat fout doen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 20:42
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Te slap.

Te weinig mensen.

Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 13:43
TECHNique
TECHNique is offline
Teveel op geld uit in plaats van veiligheid.
Als ze met zijn 8en om 1 rollerbank heen staan om te kijken hoeveel kw hij draait en om shaggies te roken, krijg ik toch een tering hekel aan die lui
Oud 12-11-2002, 14:12
autodropje
autodropje is offline
Ik vind het wel redelijk geregeld, en denk dat dingen die evt nog beter zouden moeten niet zo 123 geregeld kunnen worden.
Oud 12-11-2002, 14:15
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Er zitten vaak van die slappe wortels bij die zich heel wat voelen met hun pet op...bah.
Oud 12-11-2002, 16:04
666ANGELTJE666
persoonlijk vind ik dat ze inderdaad te veel op geld uit zijn en dat ze zich heel wat menen. terwijl ze mij aanhouden omdat ik een paar km te hard rij wordt in venlo eenjongen doodgeslagen omdat hij opkwam voor een oduere vrouw. terwijl dat de taak van de politie is.
schandalig gewoon.

greetz lobo
Oud 12-11-2002, 16:05
PimpDude86
PimpDude86 is offline
er wordt geklaagd over het feit dat mensen geen respect meer hebben voor mensen in uniform zoals de politie, maar of dat nou aan "de mensen" ligt...
Oud 12-11-2002, 16:13
666ANGELTJE666
als de mensen in een uniform ons nou ook es beschermden dan zou ik best respect voor ze wilen hebben maar hoe ze nu doen, neem ik nog liever het recht in eigen handen. dan bereik je tenminste nog iets.

een maand geleden was bij ons in de straat een groep jeugd mensen lastig aan het vallen, lantaarnpalen aan het vernielen, iedereen wakker aan het houden, met bierflessen en glazen aan het gooien. dan bel je dat landelijke nummer en dan zeggen ze gewoon dat ze wel iets beters te doen hebben. en als je dan grover in je mond wordt zeggen ze dat je je gedeisd moet houden anders komen ze langs voor een procesverbaal. JA ALS ZE GELD KUNNEN KRIJGEN ZIJN ZE BINNEN 2 MINUTEN BIJ JE. anders laten ze je gewoon uren wachten.

en de politie die het verkeer moet regelen als er een ongeluk is gebeurd, kennen de gebaren niet eens. staan ze midden op het kruispunt iedereen verrot te schelden. politie???? lick my ass.

een vriend van mij is overleden omdat de politie te laat kwam opdagen. and again: ze hadden iets beters te doen.

greetz lobo
Oud 12-11-2002, 16:23
DEChengst
DEChengst is offline
Bij de meeste mensen is het is ook nooit goed.
Oud 12-11-2002, 16:25
666ANGELTJE666
hoe bedoel je?

greetz lobo
Oud 12-11-2002, 17:28
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
666ANGELTJE666 schreef:
hoe bedoel je?
Precies zoals ik het zeg. Altijd janken over de politie. Als ze bijvoorbeeld geen snelheids controles zouden doen, en er zijn een paar ongelukken met hoge snelheid gebeurd, dan gaat men lopen zeiken dat de poltie niet voldoende op snelheid controleert.
Oud 12-11-2002, 19:24
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Precies zoals ik het zeg. Altijd janken over de politie. Als ze bijvoorbeeld geen snelheids controles zouden doen, en er zijn een paar ongelukken met hoge snelheid gebeurd, dan gaat men lopen zeiken dat de poltie niet voldoende op snelheid controleert.
Mee eens. Ook kunnen ze niet overal tegelijk zijn en zijn ze niet helderziend. Ik zou zeggen, ga zelf bij de politie als je zo'n goede agent(e) zou zijn.
Oud 12-11-2002, 20:00
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Hmz, er zijn vast nog wel toegewijde agenten, maar toch merk ik er maar bar weinig van.. Ook vind ik dat ze zich eens wat minder agressief op moeten stellen, ik vind niet dat je een "die auto in of ik sla je er in" verdiend hebt wanneer je graffiti gespoten hebt en rustig aan de agent uit wilt leggen dat jij dat in je eentje hebt gedaan.
Nogmaals: Er zijn vast wel goede toegewijde agenten, maar eigenlijk zouden ze dat allemaal moeten zijn!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 20:15
RuffThugg
RuffThugg is offline
Politie kan niet overal zijn.
Politieagente(s) zijn ook maar mensen.

Citaat:
terwijl ze mij aanhouden omdat ik een paar km te hard rij wordt in venlo eenjongen doodgeslagen omdat hij opkwam voor een oduere vrouw
Het is de taak van de burger om die jongens tegen te houden en in ieder geval daar te houden totdat de politie arriveert.
Technisch kon de politie waarschijnlijk niet eens op tijd(voordat hij de genadeklap kreeg) daar zijn.
Er zitten vast rotte appels tussen, maar ik denk toch wel meer die hun werk goed proberen te doen en ook doen.

Verbter de werled begin bij jezelf.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 20:34
flybird
flybird is offline
politie is voor sommige mensen goed en voor andere mensen niet. het ligt er maar net aan hoe de situatie is en hoe je zelf bent. het zijn ook maar gewone mensen die een baan hebben. je moet niet generaliseren. daar schiet de wereld ook niks mee op.
Oud 12-11-2002, 20:51
Balance
Balance is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Bij de meeste mensen is het is ook nooit goed.
sluit ik me helemaal bij aan.
Sommige mensen willen nou eenmaal alleen alle slechte kanten zien en zien ook de positieve kanten in een negatief daglicht.
Je moet soms ook gewoon objectief zijn en eerlijk toegeven dat het ook op bepaalde gebieden goed gaat met de politie.
Oud 13-11-2002, 09:19
liepy
liepy is offline
Ik kan hier kort over zijn:

In Leeuwarden vind ik ze dus echt zwaar bagger. Ik word meestal in het hokje skater/hippie geplakt. Dat moet er even bij worden vermeld. We hebben in LWD een fontijn die sinds een paar maanden "in beslag" word genomen door niet-hippie's (hiermee hoop ik dat ik niet discrimineer) maar door R&Bluitjes en Hoppers(hip-hoppers) (zoals we ze dan noemen). Ze dealen en slaan daar de boel kort en klein. Ook word er regelmatig iemand in het ziekenhuis geslagen. TERWIJL DE POLITIE ER NAAST STAAT EN ER NAAR KIJKT! Ik kan daar zooo pissig om worden!
Oud 13-11-2002, 17:32
dude-w-m-c
dude-w-m-c is offline
Politie is zwaar nuteloos als je door zes man wordt aangevallen ( wat mij dus is overkomen ) doen ze niks. Heb je een scooter gekocht van je zuur verdiende geld ben je niet meer veilig door al die rollenbanken!!!!!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 19:25
NN
NN is offline
De Nederlandse politie doet haar werk goed. Om maar eens een probeelmpje van velen te bespreken: Het is goed dat ze toezien op het handhaven van de verkeersveiligheid aangezien duidelijk blijt dat geen enkele burger de verantwoordelijkheid neemt om zich aan verkeersvoorschriften te houden.

Wat betreft het verkiezingsonderwerpje voor rechts, populistisch, kortzichtig Nederland. Criminaliteit los je absoluut niet op door smakken geld te investeren in extra agenten of agenten meer bevoegdheden te geven. Mensen hebben geen criminele genen o.i.d., maar gaan door een bepaalde verkeerde ontwikkeling/gebeurtenis het slechte pad op. Dit moet je zien te voorkomen en dat kan door middel van goed onderwijs, gesubsidëerde banen, etc.. Helaas zijn dit net de dingen die rechts, populistisch en kortzichtig Nederland sterk op wil bezuinigen.

Als je mensen het gevoel geeft dat ze wat beteken voor de maatschappij komen ze niet in de criminaliteit terecht.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 19:48
Verwijderd
Bij ons (oosten van het land) is de politie best goed bezig. Vrijwel altijd is er in het uitgaansleven een aantal agenten aanwezig, dat geeft een veilig gevoel. Het is ook niet de eerste keer dat de politie vechtenden uit elkaar haalt, ook dat is goed. Ik vind dat ze prima bezig zijn.

Trouwens...grappig dat de meeste mensen een oordeel kunnen vormen over de gehele Nederlandse politie, terwijl vrijwel iedereen slechts één persoonlijk voorval heeft meegeraakt.

Zoiets heet kortzichtigheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2002, 22:27
Beta-ark
Beta-ark is offline
Nou uit mijn ervaring blijkt ook dat de politie sneller anwezig is als het om geld gaat.

ALs er een potloodventer in je tuin staat(bij een meisje) die alleen thuis is en hij probeert in te breken, en je belt de politie deden ze er 30 min over,terwijl t bureau 5 min ervanaf is.
Maar als je met je scooter vergeet de knipperlicht te gebruiken rijden ze je bijna van je scooter af en dit zijn niet alle voorbeelden maar om die allemaal op te gaan schrijven.
OKe er zijn ook goeie bij maar er zijn ook veel rotte appels
Reageren

Regels voor berichten