Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2002, 07:07
humandoll
humandoll is offline
Vinden jullie Nederland tolerant?
Ik wel. In Nederland kan ontzettend veel. Je kan abortus nemen omdat een kind niet uitkomt met vakantie. Euthanasie kan, je moet 12 zijn om te beslissen( 18 om auto te mogen rijden) Mannen mogen met elkaar trouwen, en vrouwen ook. Wanneer mag een man met 5 vrouwen trouwen en een vrouw met 2 mannen? En wanneer mogen volwassenen met kinderen trouwen?
WAAR ZIJN DE NORMEN EN WAARDEN???

En dan de heroïneverslaafden die stelen. Hebben ze(de politiek) een ‘oplossing’ voor bedacht; de verslaafden gratis drugs uitdelen. Dit vind ik al ontzettend egoïstisch, je helpt die verslaafden alleen maar naar de klote. Een beter idee zou geweest zijn: verplicht af laten kicken in een speciale inrichting. Dus geld steken in die inrichtingen en meer politie zou ik zeggen in plaats van drugs uit delen!

Wat vinden jullie hier nou van, ik heb mijn mening hier zo even verwoord, ik hoop er een discussie mee uit te lokken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2002, 09:26
pienie
Nou, ik lok GEEN discussie met je uit, omdat ik gewoon helemaal met je eens ben...

Hier heb ik het ook al vaker over gehad, over Nederland met haar 'rare manier van doen'...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 10:04
humandoll
humandoll is offline
okee, als je het met me eens bent, dat is altijd okee. Zijn er ook nog mensen die anders denken? maw reacties!!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 10:42
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
humandoll schreef:
Ik wel. In Nederland kan ontzettend veel. Je kan abortus nemen omdat een kind niet uitkomt met vakantie. Euthanasie kan, je moet 12 zijn om te beslissen( 18 om auto te mogen rijden) Mannen mogen met elkaar trouwen, en vrouwen ook. Wanneer mag een man met 5 vrouwen trouwen en een vrouw met 2 mannen? En wanneer mogen volwassenen met kinderen trouwen?
WAAR ZIJN DE NORMEN EN WAARDEN???
Ik weet niet of je het weet maar dit zijn ook normen en waarden, en ik op die laatste na ben ik blij dat het allemaal kan. Jij niet dan?

Citaat:
En dan de heroïneverslaafden die stelen. Hebben ze(de politiek) een ‘oplossing’ voor bedacht; de verslaafden gratis drugs uitdelen. Dit vind ik al ontzettend egoïstisch, je helpt die verslaafden alleen maar naar de klote. Een beter idee zou geweest zijn: verplicht af laten kicken in een speciale inrichting. Dus geld steken in die inrichtingen en meer politie zou ik zeggen in plaats van drugs uit delen!
Ja nu noem je één geval wat niet goed aangepakt is, terwijl er ook veel dingen zijn die wel goed gaan, en ik snap ook de link tussen dit voorbeeld en de normen en waarde die je hierboven noemt.
Oud 13-05-2002, 12:49
disaster
disaster is offline
Citaat:
humandoll schreef:

deze zaak ligt wel wat genuanceerder dan jijnwilt doen voorkomen hoor! het gaat alleen om verslaafden waarvan die geschiedenis heeft uitgewezen dat het ze simpelweg niet lukt om af te kicken, deze mensen zijn dus al talloze malen in opvangcentra e.d. geweest

en dan heb je het over het vervagen van normen en waarden, tja wat moet ik daar mee. wat voor jou vervaging is van normen en waarden is voor een ander verheldering van normen en waarden
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 18:49
humandoll
humandoll is offline
Citaat:
disaster schreef:

deze zaak ligt wel wat genuanceerder dan jijnwilt doen voorkomen hoor! het gaat alleen om verslaafden waarvan die geschiedenis heeft uitgewezen dat het ze simpelweg niet lukt om af te kicken, deze mensen zijn dus al talloze malen in opvangcentra e.d. geweest

en dan heb je het over het vervagen van normen en waarden, tja wat moet ik daar mee. wat voor jou vervaging is van normen en waarden is voor een ander verheldering van normen en waarden
Ik ben christelijk, mijn normen en waarden zijn misschien wel anders.
maar drugsverslaafden, ieder aan drugsverslaafd mens kan toch afkicken, lijkt mij vrij normaal hoor!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 18:49
humandoll
humandoll is offline
maar bedankt voor de reacties!!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 19:00
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
humandoll schreef:

Ik ben christelijk, mijn normen en waarden zijn misschien wel anders.
maar drugsverslaafden, ieder aan drugsverslaafd mens kan toch afkicken, lijkt mij vrij normaal hoor!
niet dus
Je hele lichaam kan er van afhankelijk worden... Het is wel even wat anders dan roken, en je ziet hoeveel problemen mensen al hebben om daarmee te stoppen....
Oud 13-05-2002, 19:01
disaster
disaster is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

niet dus
Je hele lichaam kan er van afhankelijk worden... Het is wel even wat anders dan roken, en je ziet hoeveel problemen mensen al hebben om daarmee te stoppen....
idd
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 19:11
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
humandoll schreef:
De wetten zijn tolerant. De Nederlanders zelf (sommige tenminste) niet. Kijk maar naar het uitgaan. Je hebt zo een klap in je gezicht.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 19:30
jimmyO
jimmyO is offline
Ik ben het met je eens! Helemaal. Tolerantie is ontspoord in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 07:21
humandoll
humandoll is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

De wetten zijn tolerant. De Nederlanders zelf (sommige tenminste) niet. Kijk maar naar het uitgaan. Je hebt zo een klap in je gezicht.
Misschien is dat ook wel tolerant, dat je gewoon iemand een klap in z'n gezicht kan geven..
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 07:24
humandoll
humandoll is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

niet dus
Ok dat is zo. Maar bij mij op school werd voorlichting gegeven over drugs, drank en alcohol. En er kwam een ex-verslaafde of school die zijn verhaal vertelde, dat verhaal was heel indrukwekkend. Die ex-verslaafde had veek meegemaakt en was ook echt een erg geval wat verslaafd zijn betreft, bij hem is het dan toch ook gelukt?? Ik ben er van overtuigd dat dat gewoon kan, afkicken. Sommige mensen kunnen al trouwens niet stoppen met roken.....
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 09:58
pienie
Citaat:
humandoll schreef:

Ok dat is zo. Maar bij mij op school werd voorlichting gegeven over drugs, drank en alcohol. En er kwam een ex-verslaafde of school die zijn verhaal vertelde, dat verhaal was heel indrukwekkend. Die ex-verslaafde had veek meegemaakt en was ook echt een erg geval wat verslaafd zijn betreft, bij hem is het dan toch ook gelukt?? Ik ben er van overtuigd dat dat gewoon kan, afkicken. Sommige mensen kunnen al trouwens niet stoppen met roken.....
Afkicken kan zeker, maar de wil is er niet altijd...

Drugs brengt deze mensen naar hogere sferen, naar een land waar het wel fijn is, en als ze af zouden kicken zou dit alles verdwenen zijn...

Van dichtbij (geloof me) heb ik 2 mensen zien afkicken, bij de ene is het gelukt, die rookt af en toe alleen nog es een jointje, de ander is nu heroine hoer geworden, waarom?!...

Ze heeft geen vrede met haar verleden, dus drugs geven zou moeten helpen?!...

Neej, maar geestelijke hulp wel...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 11:58
humandoll
humandoll is offline
Citaat:
Afkicken kan zeker, maar de wil is er niet altijd...
idd, vind ik ook
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten