Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Overigens heeft men ergens een psychiatrische inrichting langs het spoor gebouwd ![]()
|
![]() |
volgens mij heeft de ns nu ook op sommige treinen oudere onderstellen eronder gezet waarbij de rem op het wiel zelf gedrukt word waardoor de bladeren er automatisch af worden gehaald ik weet niet of dit express gedaan is. by the way het was de trein op het traject Hoorn-Den Haag en normaal hebben deze treinen andere onderstellen waar de remmen op een speciale schijf zitten die aan de wielas vast zit.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bron: Artikel van nu.nl Vanwege de storm liggen er extreem veel blaadjes en stuff op de rails, maar om dat nou weer de reden van beperktere dienstverlening te geven... het zijn altijd weer smoesjes van de ns. Volgens mij kan je dat bladprobleem aardig oplossen door wat staalborstels aan de voorkant van treinen te bevestigen, zodat die de rails schoont veegt.
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
We hadden trouwens met natuurkunde een goed idee: een soort bezemwagen voor de rais uit te vinden die voor ieder trein geplaatst kan worden en daar goud geld mee verdienen.
![]() ![]()
|||
Citaat:
Overigens worden in de Brusselse metro zelfmoordgevallen ook als technische problemen vermeld Citaat:
REIE
Laatst gewijzigd op 07-11-2002 om 16:43. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() zorg je wel dat de bezem niet wegbrand? [edit]aan de rand van nijmegen staat er ook nog een kliniek 300 m van het spoor naar den bosch[/edit]
|
Verwijderd
|
Waarom pakken ze niet gewoon een karretje met een paar borstels die de rails schoonveegt? Dat hoeft overigens alleen bij stations en 'treinstoplichten'(of hoe die dingen ook heten), dus op de plaatsen waar opgetroken of geremd moet worden.
Op het grootste gedeelte hoeft niet geveegd te worden, want daar rijdt een trein vrijwel eenparig, dus gaan de wielen toch al nauwelijks slippen. Met de stukken die wel geveegd moeten worden ben je dus zo klaar want dat zijn er niet zo heel veel |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ga jij het doen dan. weet je hoeveel stations, wissel en "stoplichten" er zijn, das echt een hoop werk hoor.
|
Ik las laatst (in de krant) dat die blaadjes op de rails zo glad zijn door de remmen van de trein! Vroeger hadden de treinen blokremmen, dus remmen op het loopvlak. Hierdoor schaafden de remblokken automatisch de blaadjes eraf, en de minder ronde wielen hielden de rails ruwer, zodat er meer grip was.
Nu hebben alle treinen schijfremmen, die op de as zitten. Deze remmen zorgen voor minder geluidshinder, en houden het loopvlak intact waat het comfort ten goede komt, maar de blaadjes die op de wielen zitten vallen er niet af. Als zo'n trein eenmaal remt en slipt stokt het wiel, maar de trein glijd verder omdat het geen grip heeft. Hierdoor slijt de wielband enorm, zodat het wiel niet meer mooi rond is. Dit zorgt dan weer voor schade aan de rails, dus moet zo'n as gereviseerd worden. REIE
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|