Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2002, 07:26
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Ik heb voor de afwisseling zelf een vraag, maar het wilt een wat langer uitleg ( ben ik bang ). Als er iemand zo lief zou zijn en zou willen reageren, zou ik het natuurlijk heel erg op prijs stellen, maar laat aub alle geschrokken, afkeurende of " ga - naar - psycholoog " reacties zitten. Ik heb een eetstoornis en daar gaan sommige dingen mee gepaard, ik weet hoe slecht ze zijn en hoe ze mijn lichaam kapot maken, en ik ben ook bezig er boven op te komen. Alleen de ene dag lukt het beter dan de andere.

Ok, hier de vraag ... mijn gezicht en handen zwellen altijd heel erg op, als ik iets gegeten heb. Het is wel waar dat als ik iets eet, het meestal in een vreetbui eindigt en ik dan best veel op heb, maar het zou toch niet moeten gebeuren ? Ook alleen als ik veel drink, wat ik normaal niet doe ... en het houdt aan tot ik weer op mijn oud gewicht ben ( = lees tot ik weer eens laxeerpillen heb gebruikt ).
Heeft dit alleen met mijn eetstoornis te maken ? En waarom gebeurt het ? Of kan het misschien ook iets met de nieren zijn, daar kan ik namelijk een afwijking van hebben ... ?

Ja, ik weet het, ik wil veel
Oud 19-11-2002, 10:51
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Euhm tja . . . ik weet niet of je op mijn reactie zit te wachten maar goed . . . hier is "de" reactie.

Als je lichaam lange tijd geen voedingsstoffen, of erg weinig voeddingsstoffen heeft gehad en het krijgt dan weer voedingsstoffen binnen flipt het lichaam helemaal.
Het is bang dat deze voedingsstoffen maar 1 malig binnenkomen en gaat dit dus als een gek onderhuids opslaan.
Voordat je lichaam weer normaal omgaat met het opslaan en verbranden van voedingsstoffen gaat helaas een periode overheen . . . en niet van een paar weken, maar van een paar maanden . . . in ieder geval bij sommige, bij andere went het lichaam veel sneller aan voedsel.

Maar ff samenvattend, volgens mij heeft het nix met je nieren te maken, maar alleen omdat je lichaam het niet meer gewent is met voedingsstoffen ( en ook die die in drinken zitten ) om te gaan.
Oud 19-11-2002, 10:58
N*A*Shezbaernon.temp
Ja ok, dat alles dan opgeslagen wordt weet ik en snap ik ook, maar waarom die zwelling dan ? En waarom gaat het weer weg wanneer ik die kilo' s kwijt ben ? Dat is wat ik niet snap ... want die zwelling is niet dat ik opeens ZO dik ben geworden ...
Oud 19-11-2002, 11:10
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:

Maar ff samenvattend, volgens mij heeft het nix met je nieren te maken
Weet je waarom ik me afvraag of het niet toevallig met die nieren te maken heeft ? Want als je je nog kunt herinneren, vroeger had ik dat niet ... ik heb gemerkt dat het pas de laatste ongeveer maand gebeurt, maar begin best bang te worden, want je ziet een soort zwelling ( in veel mindere mate dan nu he ) ook als ik bijvoorbeeld maar 1 / 2 l per dag drink ... vandaar.
Oud 19-11-2002, 11:25
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Weet je waarom ik me afvraag of het niet toevallig met die nieren te maken heeft ? Want als je je nog kunt herinneren, vroeger had ik dat niet ... ik heb gemerkt dat het pas de laatste ongeveer maand gebeurt, maar begin best bang te worden, want je ziet een soort zwelling ( in veel mindere mate dan nu he ) ook als ik bijvoorbeeld maar 1 / 2 l per dag drink ... vandaar.
Ja ik kan het me nog herinneren hoor . . . maar ja . . . hmmm hmmm.
Kijk het is gewoon "normaal" dat als je een periode niet gegeten hebt ofzo, dat het lichaam onderhuids gaat opslaan, vraag me begod niet waarom juist onderhuids . . . maar ja dat het nu ineens is
Misschien toch langs iemand die er verstand van heeft . . . want dit klinkt idd niet goed . . . eigenlijk heel slecht
Oud 19-11-2002, 11:30
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
Ja ik kan het me nog herinneren hoor . . . maar ja . . . hmmm hmmm.
Kijk het is gewoon "normaal" dat als je een periode niet gegeten hebt ofzo, dat het lichaam onderhuids gaat opslaan, vraag me begod niet waarom juist onderhuids . . . maar ja dat het nu ineens is
Luister ff, ik heb het over TIJDELIJKE opzwelling, dat is geen vet dat binnen no time opgeslagen wordt door mijn lichaam ( in ieder geval niet, want dat zou ik niet zo snel weer kwijt raken ).

Ja als het zo door gaat, zou ik waarschijnlijk wel naar de dokter moeten, maar daar zie ik eigenlijk best tegenop
Oud 19-11-2002, 11:34
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Luister ff, ik heb het over TIJDELIJKE opzwelling, dat is geen vet dat binnen no time opgeslagen wordt door mijn lichaam ( in ieder geval niet, want dat zou ik niet zo snel weer kwijt raken ).
Ok . . . nix gezegd dan . . .

En wel doen hé naar de dokter gaan . . . andere keren viel het uiteindelijk allemaal toch wel mee, toch ?
Oud 19-11-2002, 11:40
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
Ok . . . nix gezegd dan . . .

En wel doen hé naar de dokter gaan . . . andere keren viel het uiteindelijk allemaal toch wel mee, toch ?
Als ik dat zou doen, moet ik eerst van mijn eetstoornis vertellen, moet ik vertellen hoe lang ik het al heb zonder naar de dokter te gaan, moet ik er met mijn mammie over praten die me waarschijnlijk zou dwingen professioneel hulp te zoeken ( want zolang ze ziet dat ik dun ben kan ze alleen zeuren, maar wanneer ik * echt * lichamelijke klachten krijg, gaat ze me zonder pardon dwingen iets aan mijn eetstoornis te doen ), moet ik waarschijnlijk allerlei testen ondergaan ...

En dat doe ik allemaal wel, maar pas als er geen andere oplossing te vinden is ( tot nu toe was het gewoon afwijkingen in mijn " systeem " vermijden, werkt goed, maar ... ), nu ben ik alleen benieuwd of iemand weet hoe het komt enzow ...

Word eerlijk gezegd een beetje onzeker als mijn lichaam iets doet wat ik me niet kan uitleggen en verantwoorden
Oud 19-11-2002, 12:35
Markiex
Markiex is offline
Denk niet dat het hier om onderhuis opslaan van allerlei dingen gaat m.b.t. voedsel e.d. Het zou wel zo kunnen zijn dat het hier om oedeem gaat, vochtophoping. Dit zie je nl. wel eens gebeuren bij mensen met eetstoornissen. (Het komt door een verhoogde doorlaatbaarheid van je kleinste bloedvaatjes of een gestoorde osmotische verhouding.)
Tijd voor een doktersbezoekje en professionele hulp!
Oud 19-11-2002, 13:47
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Markiex schreef:
Het zou wel zo kunnen zijn dat het hier om oedeem gaat, vochtophoping. Dit zie je nl. wel eens gebeuren bij mensen met eetstoornissen. (Het komt door een verhoogde doorlaatbaarheid van je kleinste bloedvaatjes of een gestoorde osmotische verhouding.)
Maar waarom gebeurt het nu dan zo opeens ?
Ik had ook een periode gehad van BED ( alleen heel veel eten, maar dat niet dmv. overgeven of laxeren compenseren ) en toen had ik er geen last van ...
Snap er gewoon nix van, wat is er de laatste tijd zo veranderd, dat mijn lichaam opeens zo reageert ?

Oud 19-11-2002, 14:26
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Tsja, misschien dat je lichaam er nu genoeg van heeft?
Oud 19-11-2002, 14:39
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Als ik dat zou doen, moet ik eerst van mijn eetstoornis vertellen, moet ik vertellen hoe lang ik het al heb zonder naar de dokter te gaan, moet ik er met mijn mammie over praten die me waarschijnlijk zou dwingen professioneel hulp te zoeken.
Stel je eens een leven voor zonder eetstoornis. Zou dat niet fijn zijn?

Zoek alsjeblieft hulp. Ik weet dat je niet op deze reactie zit te wachten, maar het lijkt me echt het beste. Als je zo doorgaat, gaan dingen namelijk van kwaad tot erger.

Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 14:50
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
******** schreef:
Hmm, dat stel ik me inderdaad voor
Een dik vet lelijk opgeblazen varken dat maar beter kan gaan rollen in plaats van lopen !

( Het is niet zo dat ik er nix aan doe, doe ik wel, of tenminste ik probeer het )
Oud 19-11-2002, 17:50
beestje
beestje is offline
Citaat:
******** schreef:

ja, dat zou inderdaad fijn zijn... maar ook eng
ik heb zelf ook een eetstoornis gepaard met een depressie (en nee, ik post dit niet om medelijden te wekken ofzo) en ik werk eraan, maar soms word ik gewoon bijna panisch als ik me afvraag hoe mijn leven eruit zou zijn als ik weer "gewoon" kon eten en me goed zou voelen. Dus ja, dat zou fijn zijn, maar ook vreselijk eng.

en N*A*Shezbaernon, ik zou het zo ook niet weten maar je hoeft toch niet perse aan de dokter je hele eetstoornis te vertellen? misschien kun je ook gewoon zeggen dat je handen en gezicht af en toe heel erg opzwellen als je iets eet?

tis maar een ideetje.
Oud 19-11-2002, 18:28
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
beestje schreef:
En N*A*Shezbaernon, ik zou het zo ook niet weten maar je hoeft toch niet perse aan de dokter je hele eetstoornis te vertellen? misschien kun je ook gewoon zeggen dat je handen en gezicht af en toe heel erg opzwellen als je iets eet?

tis maar een ideetje.
Bedankt voor je reactie ( iedere tip is welkom ), maar wat dit betreft heb ik mijn twijfels ... want de dokter moet een beeld hebben van wat er allemaal gebeurt om de juiste diagnose vast te kunnen stellen ... dus als ik hem niet van mijn eetstoornis zou vertellen, zou hij het voor iets anders verklaren en dan schiet ik nog nix op.
En weet je wat ie me zou vertellen ?
Dat ik maar fijn een lijstje van wat ik allemaal gegeten en gedronken heb moet bijhouden om daarna na te gaan, welk soort stof die reactie veroorzaakt ... nou ja, kom ik dan met mijn lijstje van halve liter vruchtensap per dag ... zie al die reactie
Oud 19-11-2002, 18:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Ik had ook een periode gehad van BED ( alleen heel veel eten, maar dat niet dmv. overgeven of laxeren compenseren ) en toen had ik er geen last van ...
Snap er gewoon nix van, wat is er de laatste tijd zo veranderd, dat mijn lichaam opeens zo reageert ?

Ik denk dat je lichaam het "zat" is.
Het kon in de eerste instantie wel met je eetstoornis leven, maar
nu is het op het punt gekomen dat het niet meer lukt.

Net zoiets als dat sommige meisjes met anorexia plosteling niet meer menstrueren (omdat ze mager zijn).
Dat kan je lichaam gewoon niet meer aan.

Wat die zwelling precies is en of het in relatie staat met je eetstoornis, weet ik niet. Ik zou dus daarom maar naar de dokter gaan,.. en mmm,.. niet bang zijn voor professionele hulp.
Ze zijn er om je te helpen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 19:01
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Gatara schreef:
Net zoiets als dat sommige meisjes met anorexia plosteling niet meer menstrueren (omdat ze mager zijn).
... ...
Maar dat kan ik me wel uitleggen, dat heeft met die hormonen te maken en inderdaad met de vetpercentage van het lichaam.
DIT begrijp ik niet, daar vroeg ik ook onder andere naar ... maar lijkt er op dat dat gewoon al zo een vreemde reactie is dat ik werkelijk naar de dokter zou moeten wil ik nog er achter te komen waarom
en hoe enzow

Regels voor berichten