Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2001, 15:37
ik zit in het 3de jaar, waar gaan jullie het 4de jaar mee verder, grieks of latijn? en waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2001, 15:40
Onbekende
Onbekende is offline
Ik zit nu in 6 VWO en ik heb Grieks en Latijn beide. Ik kon niet kiezen.
Oud 15-05-2001, 15:40
Charlie's Angel 2001
Charlie's Angel 2001 is offline
Ik ga met geen van beide verder, ik vind latijn niet leuk en we hebben alleen het tweede jaar maar grieks gehad.. als we het derde jaar nog grieks hadden gehad, dan was ik daar misschien wel mee door gegaan.. maarja.. tis niet anders he!!
Oud 15-05-2001, 18:26
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Ik kon wel keizen tussen Grieks en Latijn; het is Grieks geworden. Ik heb het gedaan omdat ik Latijn verwaarloosd had, heel dom..
Oud 15-05-2001, 19:20
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
J@SPER schreef:
Ik kon wel keizen tussen Grieks en Latijn; het is Grieks geworden. Ik heb het gedaan omdat ik Latijn verwaarloosd had, heel dom..

Ik heb dat dus precies andersom gehad. Ik had Grieks eerst laten vallen en kreeg daar heel veel spijt van en toen heb ik na de herfstvakantie natuurkunde geruild voor Grieks. Ik heb nooit spijt gehad van die keuze. Het heeft er wel voor gezorgd dat mijn Griekse basis er niet heel goed in zit, maar dat kan ook door de lerares komen, want dat is eigenlijk wel wat zo bij zo ongeveer de hele klas (vier van de vijf leerlingen).

Oud 15-05-2001, 19:38
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Onbekende schreef:

Ik heb dat dus precies andersom gehad. Ik had Grieks eerst laten vallen en kreeg daar heel veel spijt van en toen heb ik na de herfstvakantie natuurkunde geruild voor Grieks. Ik heb nooit spijt gehad van die keuze. Het heeft er wel voor gezorgd dat mijn Griekse basis er niet heel goed in zit, maar dat kan ook door de lerares komen, want dat is eigenlijk wel wat zo bij zo ongeveer de hele klas (vier van de vijf leerlingen).

Ik heb ook nog een tijdje getwijfeld, maar ik dacht dat N&G met beide oude talen erbij te zwaar zou worden.. En trouwens goede keuze, Grieks ipv Natuurkunde.

Oud 16-05-2001, 11:49
nemesiz
nemesiz is offline
Ik doe volgend jaar beiden.
Oud 16-05-2001, 12:31
eefpeef
eefpeef is offline
heej,
ik zit ook in de derde. We moesten voor 1 april onze profielkeuze enzo doorgeven. Daarbij heb ik grieks ingevuld...Maar eigenlijk twijfel ik nog heel erg. Ik hoor van best veel mensen dat grieks nog erg lastig gaat worden (we hebben de aoristus al gehad) en latijn vind ik steeds leuker worden.
-x-Eef
ps allebei heb ik ook aangedacht, maar net als j@sper denk ik dat het teveel wordt met N&G
Met citaat reageren
Oud 16-05-2001, 15:25
ja, ik heb ook net de aoristus gehad, vervelende vormen zijn dat! Maar ik denk dat ik Latijn ga kiezen, want dat vind ik een leuk vak. Ik word misselijk van die Griekse letters.
Ik denk dat me keus al vast staan nl: Latijn
Met citaat reageren
Oud 16-05-2001, 18:11
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
eefpeef schreef:
Ik hoor van best veel mensen dat grieks nog erg lastig gaat worden (we hebben de aoristus al gehad) en latijn vind ik steeds leuker worden.
Na de aoristus heb je volgens mij het ergste wel zo'n beetje gehad. Ik vind persoonlijk Grieks leuker, maar kan niet zo goed uitleggen waarom. In de derde vond ik Latijn veel leuker.
Oud 19-05-2001, 15:41
Mik-mother
Mik-mother is offline
Grieks............
Oud 19-05-2001, 16:23
Tessie
Tessie is offline
Hoi!!

Ik moet nu ook kiezen en het wordt zeker Grieks, gewoon een stuk boeiender!!!!!

Groetjes
Oud 20-05-2001, 08:13
hopeloos geval
hopeloos geval is offline
K wil ze eiglijk allebei gaan doen. T izz gewoon harstikke vet. Die grieken en romeinen waren gewoon zo ongelofelijk slim; als zij toen niet zo slim waren geweezz, wat waren wij dan nu???
Met citaat reageren
Oud 20-05-2001, 17:01
Iejoor
Iejoor is offline
Ik zit nu in de 5e met Latijn. Ik heb dat gekozen omdat ik het leuker vond dan Grieks en omdat je er meer aan hebt, bijvoorbeeld bij andere talen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2001, 21:03
Ellun
Ellun is offline
Citaat:
Onbekende schreef:

Na de aoristus heb je volgens mij het ergste wel zo'n beetje gehad. Ik vind persoonlijk Grieks leuker, maar kan niet zo goed uitleggen waarom. In de derde vond ik Latijn veel leuker.[/B]

Ik had precies hetzelfde! In de derde vond ik Latijn veel leuker, maar op het laatste moment heb ik toch ook nog Grieks erbij gekozen, en ik heb er geen spijt van gehad, nu vind ik Grieks leuker, alleen ik weet niet precies waarom.
Oud 29-05-2001, 21:38
Citaat:
hopeloos geval schreef:
K wil ze eiglijk allebei gaan doen. T izz gewoon harstikke vet. Die grieken en romeinen waren gewoon zo ongelofelijk slim; als zij toen niet zo slim waren geweezz, wat waren wij dan nu???
hopeloze gevallen?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2001, 19:12
eefpeef
eefpeef is offline
Ach, ik heb nu niet meer zoiets van 'zou ik latijn toch doen?' Het is allebei leuk, maar ik zie gewoon wat meer in dat dromerige, filosofie-achtige van grieks Mijn keuze staat dus vast,
-x- Eef
Met citaat reageren
Oud 04-06-2001, 22:13
hopeloos geval
hopeloos geval is offline
Citaat:
gast schreef:
hopeloze gevallen?
Haha...

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren