Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2001, 19:04
Hoi,

Ik heb sinds de eerste klas Latijn en nu in de vierde heb ik het nog steeds. Ik heb alleen nooit Grieks gehad. Is dat dan VWO+ ofzo... daar schreven sommige mensen over in andere topics...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2001, 19:59
Alexander
Alexander is offline
Als ik mijn beperkte kennis in de strijd mag gooien, zou ik graag willen zeggen dat zij gelijk hebben.
Gymnasium doe je alleen als je ooit de twee klassieke talen hebt gehad, Grieks en Latijn dus; en met één klassieke taal doe je vwo+.
Oud 30-05-2001, 17:55
Verwijderd
eehm, op 21 juni kom ik bij je terug, ok?
Dan heb ik nl. mijn diploma en weet ik eindelijk eindelijk wat daar op zal staan VWO of Gymnasium...

Ik heb ook nooit Grieks gehad, maar ik heb in de onderbouw wel 'overuren' Latijn gedraaid, in die uren zaten dan ook griekse mythologie, bouwkunst ed, alles behalve de taal, dus... En toen zeiden ze dat ik een gymdiploma zou krijgen, en een jaar later weer niet, en toen maar weer wel, enz.,enz....dus ik ben niet helemaal zeker
Nou ja, iig op 21 juni weet ik het!!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2001, 19:25
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
*E.T.* schreef:
eehm, op 21 juni kom ik bij je terug, ok?
Dan heb ik nl. mijn diploma en weet ik eindelijk eindelijk wat daar op zal staan VWO of Gymnasium...

Wat krijg jij je diploma al snel! Wij moeten wachten tot 28 juni!
Oud 31-05-2001, 11:15
Optima
Optima is offline
heb ook atheneum met Latijn, en ik beschouw het niet als gymnasium. Gymnasium is namelijk over het algemeen moeilijker, en zij hebben daarbij geen CKV...wij wel KCV+CKV
Oud 31-05-2001, 13:15
Verwijderd
[quote]Onbekende schreef:
Citaat:
Wat krijg jij je diploma al snel! Wij moeten wachten tot 28 juni!
Ik krijg hem op 20 juni 's avonds, maar om dan meteen daarna hier te gaan vertellen wat het is geworden... Ik weet veeeeel betere dingen te doen dan
Met citaat reageren
Oud 31-05-2001, 15:25
Citaat:
Optima schreef:
heb ook atheneum met Latijn, en ik beschouw het niet als gymnasium. Gymnasium is namelijk over het algemeen moeilijker, en zij hebben daarbij geen CKV...wij wel KCV+CKV
ik zit op gymnasium en ik heb wel ckv(3) (asl keuze vak heb ik ut ik profiel c&m heb je ut vast)

Met citaat reageren
Oud 01-06-2001, 15:45
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Voor gymnasium moet je minimaal 4 jaar Latijn en 1 jaa Grieks hebben.
Dat is wat ik ervan weet.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2001, 18:58
mif
mif is offline
Citaat:
Optima schreef:
Gymnasium is over het algemeen moeilijker? Zou kunnen, maar het eindexamen is hetzelfde. En voor iedereen die hoopte op een gymnasiumdiploma, helaas. Na de vierde had vrijwel elk gymnasium je aangenomen als je verhuisd was o.i.d. en daar de laatste drie jaar wou gaan doen. Maar ja, VWO met Latijn blijft VWO met Latijn en geen Gymnasium, ookal heb je dan extra CKV1 gedaan.
Oud 02-06-2001, 14:06
Tygertjuh
Tygertjuh is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Voor gymnasium moet je minimaal 4 jaar Latijn en 1 jaa Grieks hebben.
Dat is wat ik ervan weet.
Ik zit zelf op het gym voor het derde jaar, vorig jaar heb ik Grieks gekregen en in de eerste Latijn. Aan het eind van dit jaar mag ik een van de twee laten vallen. Dat wil dus zeggen dat ik Grieks laat vallen. Maar dan heb ik toch 3 jaar Latijn gehad en 2 jaar Grieks?? We kunnen Grieks ook niet eerder laten vallen, dus dat snap ik even niet.... *confused*

Maar goed. Bij de rest van de stof komt gymnasium en Atheneum wel overeen, heb ik gehoord. Behalve de 2 klassieke talen is er geen verschil.
Oud 26-06-2001, 21:50
Verwijderd
Ben ik weer! Ik was ff vergeten dat ik had beloofd te zeggen wat het was geworden tot ik net mijn diploma aan het bestuderen was voor mijn inschrijving aan de uni... en.... jawel, jawel, het is een gymnasiumdiploma geworden! Lang gedacht, nooit verwacht, toch gekrege, zullen we dan maar zeggen!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2001, 08:16
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Volgens mij is het officieel zo dat één klassieke taal VWO+ is, beide gymnasium.
Oud 27-06-2001, 08:49
ilona
ilona is offline
klopT.
ik heb ook alleen maar latijn en ik weet wel ZEKER dat ik op vwo+ zit.
btw ik ben wel fucking blij dat ik geen fucking grieks heb!
Oud 27-06-2001, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Odicanes Naso schreef:
Volgens mij is het officieel zo dat één klassieke taal VWO+ is, beide gymnasium.
ik heb toch echt alleen latijn...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2001, 19:48
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Een gymnasiumdiploma kun je krijgen als je in minstens één klassieke taal eindexamen doet en de andere ooit hebt gehad. Verder is KCV verplicht. Misschien dat er nog een ingewikkelde regel met studielasturen geldt, maar dat weet ik niet precies.
Oja, je moet ook nog SLAGEN voor je examen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten