Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2002, 08:21
Wasteland
Wasteland is offline
Ben uit mezelf redelijk fors gebouwd maar ik merk toch bij uitgaan bijvoorbeeld dat ik eigenlijk maar een klein hartje heb als er bijvoorbeeld geslagen wordt. Ben uit mezelf 0,0 % agressief, kheb zelf ook een hekel aan vechten maar toch moet er een manier zijn om toch te reageren als je jezelf moet verdedigen. Om het kleine hartje sterker en weerbaarder te maken in dit soort situaties.

Heeft iemand hetzelfde of er toevallig een methode voor om het jezelf aan te leren?
Oud 19-11-2002, 08:39
Verwijderd
Taekwondo helpt

Ik verdedig mezelf uit reflex, omdat het gewoonte geworden is. Dus voordat ik ueberhaupt de kans krijg er bewust over na te denken begint de ander er al spijt van te krijgen
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 09:28
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Taekwondo helpt

Ik verdedig mezelf uit reflex, omdat het gewoonte geworden is. Dus voordat ik ueberhaupt de kans krijg er bewust over na te denken begint de ander er al spijt van te krijgen
Je doet gewoon je shirt uit en de ander heeft ws. inderdaad al spijt.

Niemand verwacht dat je een schwarzenegger zwei bent.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Je doet gewoon je shirt uit en de ander heeft ws. inderdaad al spijt.

Niemand verwacht dat je een schwarzenegger zwei bent.
Dat valt allemaal reuze mee hoor
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 10:11
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 13:42
Herrie
Herrie is offline
Citaat:
******** schreef:
Nouja, ehm je bent best wel droog getrained, dus daar zouden ze van onder de indruk kunnen raken

Ik ben ook niet geweldadig of iets dergelijks. Ik zeg niet dat ik 0,0 agressie heb, maar over het algemeen keert mijn woede zich meer tegen mijzelf. Ik kom ook niet vaak in situaties waarin ik geweld nodig heb

Welke situaties kom je tegen waarin je je eigen zou willen verdedigen?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 15:42
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Herrie schreef:
Nouja, ehm je bent best wel droog getrained, dus daar zouden ze van onder de indruk kunnen raken

Ik ben ook niet geweldadig of iets dergelijks. Ik zeg niet dat ik 0,0 agressie heb, maar over het algemeen keert mijn woede zich meer tegen mijzelf. Ik kom ook niet vaak in situaties waarin ik geweld nodig heb

Welke situaties kom je tegen waarin je je eigen zou willen verdedigen?
In situaties waarin je aangevallen wordt. Dat je jezelf te klein voelt en te bang om iets terug te doen. Vechtsport zou inderdaad wel eens een oplossing kunnen zijn......
Oud 19-11-2002, 15:44
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Wasteland schreef:
In situaties waarin je aangevallen wordt. Dat je jezelf te klein voelt en te bang om iets terug te doen. Vechtsport zou inderdaad wel eens een oplossing kunnen zijn......
Misn iets aan je zelfvertrouwen doen?
Er zal altijd wel een situatie zijn dat je niet
kan terugvechten, dat je te bang bent om iets terug te doen.
Naja, als je op een vechtsport zit
zou je wel zekerder kunnen worden..
Oud 19-11-2002, 16:17
Herrie
Herrie is offline
Citaat:
Wasteland schreef:
Ligt er maar net aan... Zelf kom ik niet zo vaak in die situaties.... Een vechsport zou wel een oplossing kunnen zijn...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 18:08
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Misn iets aan je zelfvertrouwen doen?
Er zal altijd wel een situatie zijn dat je niet
kan terugvechten, dat je te bang bent om iets terug te doen.
Naja, als je op een vechtsport zit
zou je wel zekerder kunnen worden..
Jah, iets aan je zelfvertrouwen werken i.c.m vechtsport zou we kunnen conluderen uit dit geheel. Ik denk dat ik nog een jaar ga fitnessen en dan inderdaad onder vechtsport ga. Mensen dank voor alle reacties.
Oud 20-11-2002, 12:50
light fighter
light fighter is offline
wat ander al zeiden, een zelf verdedigings sport. Maar je hoeft toech niet te gaan slaan of zo. iemand omver lullen is veel leuker, en dat krijgt hij/zij langer te horen.

zelf als meisje kan ik wel een beetje zelfverdediging. maar ik probeer het eerst met woorden voor ik andere middelen ga gebruiken.

woorden zijn meestal genoeg om iemand het zwijgen doen op te leggen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 14:35
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Citaat:
******** schreef:
Taekwondo helpt

Juist.
ninjutsu owns
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 15:14
ABrules
ABrules is offline
Of je draagt altijd een dik Samurai zwaard onder je kleren en dan ga je dat leren en als ze dan zitten te kutten slice je hun broekriem en dan staan ze voor LUL ach wat een fantasie,
k denk idd een vechtsport wel iets zou zijn, ik zelf heb nog nooit geweld hoeven gebruiken gelukkig
Oud 20-11-2002, 16:58
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
ABrules schreef:
Of je draagt altijd een dik Samurai zwaard onder je kleren en dan ga je dat leren en als ze dan zitten te kutten slice je hun broekriem en dan staan ze voor LUL ach wat een fantasie,
k denk idd een vechtsport wel iets zou zijn, ik zelf heb nog nooit geweld hoeven gebruiken gelukkig
Toch merk ik op dat alles steeds geweldadiger wordt.
Oud 21-11-2002, 13:21
ABrules
ABrules is offline
Ow ja hoe merk je dat dan??
Oud 21-11-2002, 13:22
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
ABrules schreef:
Ow ja hoe merk je dat dan??
Dat iedereen een stuk agressiever is bij het uitgaan, mensen reageren agressiever enzo. Kan trouwens ook zijn dat ik me dit ook inbeeld.
Oud 21-11-2002, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Wasteland schreef:
Dat iedereen een stuk agressiever is bij het uitgaan, mensen reageren agressiever enzo. Kan trouwens ook zijn dat ik me dit ook inbeeld.
Als je erop let, kan het inderdaad zo lijken. Trouwens, waarom wachten met op een vechtsport gaan? Kun je toch prima in combinatie met fitness doen?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 15:33
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
******** schreef:
Als je erop let, kan het inderdaad zo lijken. Trouwens, waarom wachten met op een vechtsport gaan? Kun je toch prima in combinatie met fitness doen?
Inderdaad waar, alleen laat de bankrekening het niet echt toe.
Oud 21-11-2002, 21:59
Pletterprater
Pletterprater is offline
Hmmm, judo lessen verleerd?
Mwa, was eigenlijk ook maar een verdedigingssport van niks ... maar je leert er wel door vallen .
Verder vraag ik me wel af hoe het komt dat je dan tegenwoordig het idee hebt dat het gewelddadiger is bij het uitgaan... zal ik de volgende keer maar weer eens kijken of ik mee kan gaan?
Oud 22-11-2002, 08:20
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Zo gaat dat bij meisje vs meisje of meisje vs jongen misschien. Jongen vs jongen gaat er meestal op, diegene die ruzie zoeken zijn vaak van die achterlijke personen die nooit iets terug kunnen zeggen.
Ja idd, mee eens.
Oud 22-11-2002, 08:21
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Pletterprater schreef:
Hmmm, judo lessen verleerd?
Mwa, was eigenlijk ook maar een verdedigingssport van niks ... maar je leert er wel door vallen .
Verder vraag ik me wel af hoe het komt dat je dan tegenwoordig het idee hebt dat het gewelddadiger is bij het uitgaan... zal ik de volgende keer maar weer eens kijken of ik mee kan gaan?
Heeft meer te maken met geestelijk instelling denk ik....
Oud 22-11-2002, 14:38
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
Wasteland schreef:
ja, het is natuurlijk zo dat jij iets minder snel of sneller aggressief vind als ik he, vanuit je eigen perspectief lijkt dat misschien wel, dus leg eens uit wat je bedoelt met aggressief. Kjjk ik ken zelf ook geen aggressiviteit, als iemand aggressief op mij reageert zou ik dat niet eens in de gaten hebben. dus misschien dat ik het gewoon helemaaal niet zie.
Oud 22-11-2002, 15:44
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
ABrules schreef:
ja, het is natuurlijk zo dat jij iets minder snel of sneller aggressief vind als ik he, vanuit je eigen perspectief lijkt dat misschien wel, dus leg eens uit wat je bedoelt met aggressief. Kjjk ik ken zelf ook geen aggressiviteit, als iemand aggressief op mij reageert zou ik dat niet eens in de gaten hebben. dus misschien dat ik het gewoon helemaaal niet zie.
Dat ik meteen het idee heb dat iemand ruzie zoekt, of ergens een probleem van maakt. Hmmm misschien ligt dit wel aan een mijn kijk daarop. Ik weet het niet, et zit maar raar in mekaar.
Oud 24-11-2002, 05:40
JJzD
JJzD is offline
ik sluit me aan bij ********

door martial arts leer je je verdedigen uit reactie en niet uit denken

en cker als je groot bent hoef je maar 1 klap uit te delen en ze zijn weg
(ow en weet je wat cool is?? in je eentje 2 mannen die vol op je aan het inmeppen zijn tijden lang blokken terwijl je helemaal in een scheur ligt )
Reageren

Regels voor berichten