Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2006, 11:54
Antubis
Antubis is offline
Cats komt weer in de theaters volgend jaar! Wie gaat er heen? Ik iig wel.. Dat moet gewoon. Dus wie volgt?
Oud 09-05-2006, 13:57
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Ik.
Oud 09-05-2006, 14:11
Verwijderd
Ik niet.
Oud 09-05-2006, 14:53
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Ze vraagt wie er volgt, niet wie er niet volgt.
Oud 09-05-2006, 14:53
Rooster
Rooster is offline
ik wil er heen
Oud 09-05-2006, 16:33
Souris
Souris is offline
ik ga er zeker heen
Oud 09-05-2006, 18:39
Antubis
Antubis is offline
En waar gaan jullie er heen? Mij is t best in Den Bosch aangezien t nogal dichtbij is.
Oud 09-05-2006, 19:09
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik wil hier wel heen ja! Ik kan de musical dromen, maar ik wil nu wel zien hoe het er écht uitziet in het Nederlands. De Engelse heb ik gezien en ik heb er zelf aan meegedaan, nu nog de echte Nederlandse.
Oud 09-05-2006, 19:25
Antubis
Antubis is offline
Ja precies. Ik ben erg benieuwd of ze hem net zo goed vertalen als bij Jesus Christ Superstar. Die vond ik op zich best goed vertaald, op enkele stukjes na dan.
Oud 09-05-2006, 19:30
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hm, Cats is opzich best wel goed vertaald vond ik. Alleen er zitten soms echt woorden in waarvan je in lachen uitbarst.
Oud 11-05-2006, 18:50
Verwijderd
ik wil wel gaan kijken, lijkt me wel gaaf, leuke muziek ook
Oud 11-05-2006, 20:00
Barones
Barones is offline
ik wil er ook heen, ken het verhaal verder niet maar hij lijkt me wel mooi, als ik de plaatjes enz zie
Oud 12-05-2006, 17:49
Verwijderd
Bij deze besloten dat ik daar heen ga.
(Wilde al, maar wist niet dat ie in Nederland kwam.)
Oud 27-05-2006, 17:40
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Mijn moeder heeft me toen ik klein was belooft dat als Cats weer naar Nederland zou komen, zij er met me heen zou gaan, dus die belofte moet ze nu houden

Dus ja, ik ga er zeker weten heen
Oud 01-06-2006, 14:01
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Fijn Anita Meijer in een poezepak bewonderen. Jeej!
Oud 01-06-2006, 16:25
WolterB
WolterB is offline
Ik ga er ook heen zweer waarschijnlijk
Oud 01-06-2006, 20:31
Roosje
Roosje is offline
Ik ook.
Oud 02-06-2006, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Een Tweeling schreef op 01-06-2006 @ 15:01 :
Fijn Anita Meijer in een poezepak bewonderen. Jeej!
Ik heb haar al gezien bij de musicalawards. Dat was niet echt een prettig gezicht.

Maar ik ga ook.
Oud 05-06-2006, 17:49
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
ja, ik vind Anita Meijer niet echt een goede keus voor Grizabella, maar van wat ik heb begrepen heb speelt ze niet continu mee
Oud 05-06-2006, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Rufus Lee schreef op 05-06-2006 @ 18:49 :
ja, ik vind Anita Meijer niet echt een goede keus voor Grizabella, maar van wat ik heb begrepen heb speelt ze niet continu mee
Er zijn 6 verschillende Grizabella's.
Zo zie je maar; in een musical maakt het geen **** uit wie wat speelt.
Oud 10-06-2006, 07:38
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 05-06-2006 @ 19:09 :
Er zijn 6 verschillende Grizabella's.
Zo zie je maar; in een musical maakt het geen **** uit wie wat speelt.
wat is dat voor bull shit statement.

Het is een zuiver subjectieve stelling dat een bepaalde persoon niet geschikt is voor de rol, maar het maakt wel degelijk uit wie watr speelt, zelfs bij musical. Daar houden ze rekening mee. Dat gebeurt zeker met beleid. Dat iemand hier het niet ok vind is tot daar aan toe, maar je stelling hierboven slaat als een lul op een drumstel.

Even voor jouw informatie: musical spelen is een vak, en dagelijks op de planken staan in een dergelijke productie is loodzwaar. Niet alleen de cast is vaak dubbel of meervoudig, ook alle andere zaken zoals orkest en dergelijke worden dubbel of meervoudig bezet, om het voor iedereen haalbaar te houden.

Musical spelen is topsport, en ik blijf toch niet snappen waar die laatdunkende houding bij jou vandaan komt. Een beetje respect voor mensen die op een dergelijke manier aan entertainment doen ( die ook nog eens economisch beter werkt omdat ze niet afhankelijk zijn van subsidie ) zou op zijn plaats zijn.
Ook al is musical niet jouw stijl.
Oud 17-06-2006, 16:01
teenager
teenager is offline
Louis Armstrong ik mag jou wel .

edit

Laatst gewijzigd op 17-06-2006 om 16:27.
Oud 17-06-2006, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 10-06-2006 @ 08:38 :
wat is dat voor bull shit statement.

Het is een zuiver subjectieve stelling dat een bepaalde persoon niet geschikt is voor de rol, maar het maakt wel degelijk uit wie watr speelt, zelfs bij musical. Daar houden ze rekening mee. Dat gebeurt zeker met beleid. Dat iemand hier het niet ok vind is tot daar aan toe, maar je stelling hierboven slaat als een lul op een drumstel.

Even voor jouw informatie: musical spelen is een vak, en dagelijks op de planken staan in een dergelijke productie is loodzwaar. Niet alleen de cast is vaak dubbel of meervoudig, ook alle andere zaken zoals orkest en dergelijke worden dubbel of meervoudig bezet, om het voor iedereen haalbaar te houden.

Musical spelen is topsport, en ik blijf toch niet snappen waar die laatdunkende houding bij jou vandaan komt. Een beetje respect voor mensen die op een dergelijke manier aan entertainment doen ( die ook nog eens economisch beter werkt omdat ze niet afhankelijk zijn van subsidie ) zou op zijn plaats zijn.
Ook al is musical niet jouw stijl.
Sorry voor het wat late bericht terug, maar...
ik heb nooit gezegd dat ik geen respect voor musicalartiesten heb. Ik heb juist altijd gezegd dat ik respect heb voor (inderdaad) de topsport waar ze aan doen en waar hun leven over gaat en hoe ze gedrild worden etc. En ik zou zelf absoluut niet kunnen zingen en dansen tegelijkertijd. (en daarbij dan ook niet kunnen acteren, maar dat kunnen musicalartiesten naar mijn mening ook niet).

Ik vind musicals altijd hetzelfde in elkaar zitten, de truukjes kan ik inmiddels wel ontdekken. Ik zie het ook bij de musicalopleidingen bij ons op school, het is ALTIJD hetzelfde. Ik erger me enorm aan het fabriekswerk wat de musical voor mij inhoudt. Ooit zijn er ergens een paar programmeurs geweest, die de musical bedacht hebben, die zetten choreografen, regisseurs, zangcoaches etc. als machines in om de onderdelen (de artiesten) op de juiste manier in elkaar te zetten. En zo krijg je het 'product musical'.
OK, dit is misschien wat overdreven gesteld, net als mijn vorige opmerking (sorry daarvoor) maar ook hier is er voor mij wel een deel van waar.

Dat dus.
Oud 17-06-2006, 18:42
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 17-06-2006 @ 19:12 :
Sorry voor het wat late bericht terug, maar...
ik heb nooit gezegd dat ik geen respect voor musicalartiesten heb. Ik heb juist altijd gezegd dat ik respect heb voor (inderdaad) de topsport waar ze aan doen en waar hun leven over gaat en hoe ze gedrild worden etc. En ik zou zelf absoluut niet kunnen zingen en dansen tegelijkertijd. (en daarbij dan ook niet kunnen acteren, maar dat kunnen musicalartiesten naar mijn mening ook niet).

Ik vind musicals altijd hetzelfde in elkaar zitten, de truukjes kan ik inmiddels wel ontdekken. Ik zie het ook bij de musicalopleidingen bij ons op school, het is ALTIJD hetzelfde. Ik erger me enorm aan het fabriekswerk wat de musical voor mij inhoudt. Ooit zijn er ergens een paar programmeurs geweest, die de musical bedacht hebben, die zetten choreografen, regisseurs, zangcoaches etc. als machines in om de onderdelen (de artiesten) op de juiste manier in elkaar te zetten. En zo krijg je het 'product musical'.
OK, dit is misschien wat overdreven gesteld, net als mijn vorige opmerking (sorry daarvoor) maar ook hier is er voor mij wel een deel van waar.

Dat dus.
Kijk, dat het artistiek gezien niet het beste is wat er in de culturele sector te vinden is, kan ik helemaal in mee komen ( hoewel ik toch wel redelijk kan genieten, mn van de orkesten die eronder zitten, heerlijke trompetpartijen ).

Musicals zijn misschien wel de fast food op cultureel gebied, maar kan dus op bepaalde momenten erg lekker zijn. Ik ga ( net als iedereen denk ik ) ook niet naar een musical om er nu cultureel wijzer van te worden, maar gewoon een mooi avondje uit, mooie special effects, lekkere muziek.

En aangezien ik wel enigsinds weet hoe het daar aan toegaat, heb ik ook respect voor die mensen daar. En blijft overeind staan dat niet iedereen een bepaalde rol kan spelen.
Oud 27-06-2006, 13:20
**Amicitia**
**Amicitia** is offline
ik ga er ook heen!! Penny speelt erin he
Advertentie
Oud 27-06-2006, 13:25
Antubis
Antubis is offline
Wat speelt ze?
Oud 27-06-2006, 13:28
**Amicitia**
**Amicitia** is offline