Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2002, 16:47
C5C5C
C5C5C is offline
Wat is KCV ??
Ik ken wel CKV maar dat niet.
Oud 26-02-2002, 18:15
Onbekende
Onbekende is offline
Klassieke Culturele Vorming.
Ik hoop dat iemand anders je hier meer over kan vertellen, want ik heb het vak zelf niet gehad (alleen een tijdje op proef, maar dat was niet helemaal zoals het nu is volgens mij), omdat ik oude stijl examen heb gedaan.
Oud 26-02-2002, 18:31
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Bij KCV krijg je les in best veel verschillende onderwerpen, zoals kunst, toneel enz. Wat kan ik er nog meer over vertellen..?
Oud 26-02-2002, 18:43
Pholon
Pholon is offline
Ik zal KCV omschrijven zoals het bij ons op school gegeven wordt.
Je kan in 5 ath kiezen tussen CKV1 en KCV, als je KCV kiest moet je geen presentaties meer maar wel 2 toetsen, die vooral gaan over het geven van je mening.
Voor het vak staat 2 uur per week, je gaat naar de les, je luistert een half uur naar de leraar en dan mag je (bij ons) weg.
We zijn nu bezig met de 1e PO (1e van 2):
Je leest een tekst, je maakt er vragen bij en je levert het in --> onvoldoende halen is onmogelijk. Vervolgens moeten we een 2e thema kiezen voor een werkstuk dat je zelfstandig maakt (thuis!). De volgende elementen moeten erin zitten: Filosofie, architectuur, geloof, en kunst. Alles is goed zolang het over de oudheid gaat. Een maat van mij heeft bv een werkstuk geschreven over aquaducten. Het vak vindt ik aan te raden, tis weers wat anders en zo.
Oud 27-02-2002, 15:00
nemesiz
nemesiz is offline
Citaat:
Je kan in 5 ath kiezen tussen CKV1 en KCV, als je KCV kiest moet je geen presentaties meer maar wel 2 toetsen, die vooral gaan over het geven van je mening.
Bij ons kun je niet voor KCV kiezen, je hebt gewoon KCV als je Grieks of Latijn doet. Klassieke Culturele Vorming inderdaad, gewoon alles wat met de oudheid te maken heeft uitgezonderd het leren van de Griekse of Latijnse taal. Onderwerpen als mythologie, architectuur, kunst, theater etc.
Oud 01-03-2002, 20:36
MD
MD is offline
Klassieke Culturele Vorming
Een vak over de Grieks/Latijnse oudheid, het toneel, de dood, de architectuur etc.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 20:25
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
MD schreef:
Klassieke Culturele Vorming
Een vak over de Grieks/Latijnse oudheid, het toneel, de dood, de architectuur etc.
De dood? Verklaar u nader. Ik zie de link niet helemaal tussen kcv en de dood. Over de visie op de dood van de klassieken of zo?
Oud 15-03-2002, 14:10
gelteksten.com
gelteksten.com is offline
Bij ons op school is 't meer een vak om de tijd te vullen... Weet niet hoe 't in de rest van NL is.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 14:10
gelteksten.com
gelteksten.com is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Over de visie op de dood van de klassieken of zo?
zou kunne...

Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 11:51
Nuck
Nuck is offline
Bij ons is kcv verplicht als je Latijn en/of Grieks hebt, maar je kan het ook kiezen als je t/m de derde die vakken hebt gehad en ze er daarna hebt uitgegooid.
Je behandelt onderwerpen als bouwkunst, filosofie, toneel etc. en die sluit je dan af met een tentamen. Ook moeten wij 2 praktische opdrachten doen en een tentamen over de Romereis maken.
Oud 17-03-2002, 15:08
Verwijderd
volgens mij is KCV in het leven geroepen om dat een stel hoge pieten ergens in den haag vond dat de gymnasten van tegenwoordig te weinig weten over de geschiedenis van de oudheid (alsof we daar niet mee worden dood gegooid tijdens het vertalen)
dus besloten ze het lerarentekort te vergroten door een xtra vak te creëren voor alle mensen die latijn en/of griex hebben.
bovendien kost dit ons minstens twee uur van onze vrije tijd in de week
duzzzzz: ik vind dat ze het KCV gedoe moeten afschaffen, omdat dat alleen maar xtra en onnodige moeite kost voor zowel leerling, leraar en overheid.
AMEN
ps: weet je genoeg?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten