Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2002, 18:38
wilco984
wilco984 is offline
Ik wou wel es ff weten hoe crea jullie zijn met games..
Wat zou nou de ideale game zijn..
wat moet je doen..
en wat zijn de ingredienten..
NEE!!! dit keer geen 100 meter kantklossen met hindernissen

Ik ben nie zo crea dus komen jullie maar met ideeen en wie weet..
Als spelontwikkelaars hier ook kijken.. wat ik betwijfel...
nee ik beschouw DAVILEX niet als gamedeveloper
BWAAAARK
Oud 04-11-2002, 19:53
ABrules
ABrules is offline
Met een loodgietertje op poppetjes springen en dan steeds verder lopen
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 20:37
Verwijderd
een witte bloedcel spelen die het lichaam moet beschermen tegen virussen..

geen idee eik, dat laat ik over aan de gameontwerpers
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 20:56
barkrukkie
barkrukkie is offline
een 3-d adventure van DBZ

volgens mij is zowat wel ieder spelconcept uitgewerkt, behalve dan dat je zelf steeds meer in letterlijke zin een hoofdrol kan spelen. (je eigen foto op je hoofdpersoon 'plakken' kan nu al volgens mij bij sommige spellen)
Oud 04-11-2002, 21:07
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
een spel waarbij doorsnee aliëns de aarde aanvallen en jij de aarde moet verdedigen in je eentje met een lading brute wapens.

origineel he?
Oud 04-11-2002, 21:10
Marcade
Marcade is offline
Waar ik het onlangs met iemand over had, een MMORPG met ingebouwde P2P sharing programma.

Voor elke byte een goudstuk betalen; je krijgt goud door als mensen dingen van je downloaden, of door quests te halen. Kan je zeg maar naar een winkeltje lopen en je 'files' te koop aan bieden; of in een winkeltje files kopen.

leek me wel lachen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 21:19
Wasp
Wasp is offline
Een Rij-simulator, met de realisme van Live For Speed, de vrijheid en het schade-model van GTA3, met nog een snufje tune-mogelijkheden van Motorcity.
Oud 04-11-2002, 21:53
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
dit
je begint als fighter-piloot in een vloot, je klimt steeds verder op in rang, je word bijv. nog kapitein van een groter schip, en op een gegeven moment commandeer je een hele vloot van schepen.

flightsim + 3D-RTS en daartussen nog zoiets als Star Trek: Bridge command.
Lijkt me zeer vet.
Oud 04-11-2002, 22:46
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ach. Aangezien ze van alles wel een simulator hebben. Waarom niet eentje waarbij je je eigen telefoon netwerk moet aanleggen. (zoiets als Sim Telephone ofzo of Telephone Tycoon)

Dan kan iedereen even aan den lijve ondervinden hoe moeilijke het wel niet is om KPN te zijn. (of hoe makkelijk )
Oud 05-11-2002, 11:12
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Een enorme online community met een mix van de huiselijkheid en het werken van de sims, en verder een combinatie van maffia, gta 3, max payne en noem alles maar op. Kortom een complete virtuele stad waarin alles mogelijk is, misschien ook nog wel met dat p2p ideetje van Marcade erbij. Je kan dus doen waar je zin in hebt, iedereen die je in de stad tegenkomt is iemand anders die online is. Je kan illegaal wapens kopen en ze neerknallen bijv. Wordt je gearresteerd (ook door online spelers die als politie spelen) krijg je bijv een verbod voor zoveel dagen om te spelen. Gewoon zoiets....
Oud 05-11-2002, 15:17
ABrules
ABrules is offline
Real Time Final Fantasy (gelukkig hebben anderen dit ook al bedacht) *ikke wachten op Final Fantasy Crystal*
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 15:38
TLM-Mad Cow
TLM-Mad Cow is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
een 3-d adventure van DBZ

volgens mij is zowat wel ieder spelconcept uitgewerkt, behalve dan dat je zelf steeds meer in letterlijke zin een hoofdrol kan spelen. (je eigen foto op je hoofdpersoon 'plakken' kan nu al volgens mij bij sommige spellen)

jaaaaa zekers wel!! DBZ 3D. een goede game!! waahhh!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 17:16
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
TLM-Mad Cow schreef:
jaaaaa zekers wel!! DBZ 3D. een goede game!! waahhh!
bid for power?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 17:39
wilco984
wilco984 is offline
Ik zat het zo is te lezen en dacht bij mezelf..
ik heb toch wel een ideetje...

Een spel op de pc wat letterlijk de weersomstandigheden nabootst als hoe ze op dat moment in jouw regio zijn.. ook de dag en nacht cyclus zo doet...

en dan een gigantische singleplayer ala MORROWIND..

maar dus met het realtime weathereffect
lijkt me wel heftig
Oud 05-11-2002, 17:43
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Een moordenaar spel dat je de sniper van Amerika bent zou fijn zijn en dat je de wapens kunt kopen enzo...
Oud 05-11-2002, 19:00
oneMen
oneMen is offline
een soort sex spel ofzow...
weet je wel controls instellen als wrijven W en hard stoten Mouse1
Enne.. dat je ook levels krijgt enzow... en dat je uiteindelijk de eindbaas moet laten klaarkomen...

Nee, ik ben niet sexueel gefrustreerd maar je wou toch iets origineels (ga me nou niet vertellen dat zoiets al bestaat)
Oud 05-11-2002, 19:19
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
M n M schreef:
een soort sex spel ofzow...
weet je wel controls instellen als wrijven W en hard stoten Mouse1
Enne.. dat je ook levels krijgt enzow... en dat je uiteindelijk de eindbaas moet laten klaarkomen...

Nee, ik ben niet sexueel gefrustreerd maar je wou toch iets origineels (ga me nou niet vertellen dat zoiets al bestaat)
Met multiplayer opties?

Kunnen ze in onzin hun geluk niet op.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 19:41
wilco984
wilco984 is offline
Das tot nu toe de origineelste!!!!!!! vind ik
Oud 05-11-2002, 19:49
micra
micra is offline
dat je een huurmordenaar bent!

en krijg je opdrachten en moet je vervullen!!

dat lijkt me toff

en dan ook in amerika
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 20:08
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
micra schreef:
dat je een huurmordenaar bent!

en krijg je opdrachten en moet je vervullen!!

dat lijkt me toff

en dan ook in amerika
Hitman iemand?
Oud 05-11-2002, 20:18
micra
micra is offline
Hitman?

is dat een huurmoordenaar?

zoja oke ik ga het downloaden
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 20:23
SuperS
SuperS is offline
dat je streetracer bent en dat je moet racen in een stad (zoals gta3) en dat je geld kunt verdienen, en dat je dan ook 'n eigen garage hebt waar je kunt tunen, en dat je een winkel hebt waar je alle onderdelen kunt gaan halen, en dat je bij 'n gang kunt gaan etc etc

fast and the furious idee

lijkt me wel vet
Oud 05-11-2002, 20:54
MazeMouse
MazeMouse is offline
Dat je zelf een protituee bent........(verzin zelf maar verder met jullie fantasie)

En goh wat is er nog meer niet gedaan.....
OWJAH, de 'riolering' sim. Leg een rioleringssysteem aan in een steeds groeiende stad.
Oud 05-11-2002, 20:59
Pletterprater
Pletterprater is offline
Er is al een patch voor unreal tournament geloof ik dat unreal in de omgeving van dragonball veranderd en de characters ook in DBZ poppetjes doet veranderen met gelijke krachten en dergelijke... maar je moet dit maar eens nagaan.

Verder, een bordspel gecombineerd met de pc, bijvoorbeeld met een aansluitingetje, dat het bordspel wordt gekoppeld aan de computer, waardoor de computer precies weet waar wie zich bevind en op een dergelijke manier opdrachten aanmaakt voor het spel, dan wel vragen steld of punten toekent... princiepe heb ik nog niet geheel uitgewerkt ...

Verder wilden mijn zusjes ook nog een keer een paardensim, waarbij je een manege moet bijhouden, mensen dus moet leren met paarden om te gaan, een rijbak moet hebben, blablabla, weet ik het, ben niet echt paarden liefhebber

En (geïnspireerd door een film) een spel waarbij je wel eens waar een huurmoordenaar was, maar dit zelf niet weet (damn, en dat zeg ik nu al, zodat de clue van het verhaal verloren gaat ) je bent je geheugen kwijt en probeert te achterhalen wie je bent. Ondertussen weet je dat je geen sporen moet achterlaten en kom je verschijdene keren onder vuur te liggen door mede huurmoordenaars. Oftewel, je moet proberen zo veilig mogelijk van plaats naar plaats te reizen met de weet, dat je achtervolgt wordt en de mogelijkheid dat je beschoten wordt. Een omgedraaide wereld dus eigenlijk.

Of simwaterpark, of simschool, of simboot, of simonderwaterwereld, of ja, met sim is zoveel te bedenken
Oud 05-11-2002, 23:39
UnknoWn EntiTy
Citaat:
MazeMouse schreef:
Dat je zelf een protituee bent........(verzin zelf maar verder met jullie fantasie)
simsex....

he bah
Oud 06-11-2002, 07:11
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
simsex....

he bah
strak , dat je je sim zoveel mogelijk chicks moet late naaie
Oud 06-11-2002, 10:05
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
simsex....

he bah
Zie je wel. Ik wist dat als ik dat zou posten dat er mensen serieus over zouden nadenken
Oud 06-11-2002, 12:08
independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
SuperS schreef:
dat je streetracer bent en dat je moet racen in een stad (zoals gta3) en dat je geld kunt verdienen, en dat je dan ook 'n eigen garage hebt waar je kunt tunen, en dat je een winkel hebt waar je alle onderdelen kunt gaan halen, en dat je bij 'n gang kunt gaan etc etc

fast and the furious idee

lijkt me wel vet
Streetrod is geloof ik precies wat jij zoekt
Oud 06-11-2002, 12:12
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
independancy wanted schreef:
koel

en ziet dat ook een beetje mooi uit?
Oud 06-11-2002, 12:36
Wasp
Wasp is offline
Citaat:
independancy wanted schreef:
Neeh man, hij zoekt Street Legal.

Screenshot Street Rod:

Screenshot Street Legal:

Nuff' said.

Laatst gewijzigd op 06-11-2002 om 12:40.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 15:14
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Wasp schreef:
Neeh man, hij zoekt Street Legal.
Screenshot Street Legal:
*knip*
Nuff' said.

veeeet
waar down ik dat?
Oud 06-11-2002, 17:34
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
SuperS schreef:
veeeet
waar down ik dat?
Dat down je uit de winkel, DOH
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 18:05
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef:
Dat down je uit de winkel, DOH
okee

*kuch welke site zei je ookalweer?*
Oud 06-11-2002, 18:34
UnknoWn EntiTy
Citaat:
SuperS schreef:
okee

Anders lees je de announcement even door ofzo, dan worden er misschien een paar hersencellen geactiveerd
Oud 06-11-2002, 20:16
wilco984
wilco984 is offline
Citaat:
waar down ik dat?
ER WORD IN DEZE NETTE WERELD NIET GEDOWNLOAD... MUZIEK IS ALLEEN LEGAAL TE VERKRIJGEN.. CEEDEES BRANDEN IS UIT DEN BOZE... HOE HAAL JE HET IN JE BOTTE HOOFD..
Oud 07-11-2002, 12:54
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
SuperS schreef:
Ik heb een paar images gezien op Direct Connect (http://www.neo-modus.com). Nog niks kunnen vinden op Kazaa.

In de winkel heb ik hem nog niet zien liggen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 15:10
Wasp
Wasp is offline
Citaat:
SuperS schreef:
veeeet
waar down ik dat?
HAHA en dat vraag je aan een forumbaas?
Hoe lang zit je nou op dit forum?
Luister..dat soort vragen mogen hier niet, voor het geval dat je 't nog niet wist.
Oud 07-11-2002, 15:21
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Wasp schreef:
HAHA en dat vraag je aan een forumbaas?
Heu het staat onder je naam, dus ik denk dat die het inderdaad vroeg aan een forumbaas? Het kan ook een algemene vraag aan iedereen zijn geweest. Maar in het geval dat je dacht dat hij het aan jou vroeg, ja dan vroeg die het aan een forumbaas he? Dat staat onder je naam; ik neem aan dat je zelf ook wel wist dat je forumbaas was.

Citaat:
Hoe lang zit je nou op dit forum?
Hij zit op het forum sinds 24 januari. Dat staat in zijn info. Ik neem aan als forumbaas zijnde dat je al wel wist dat je het daar kon vinden! duh!

Citaat:
Luister..dat soort vragen mogen hier niet, voor het geval dat je 't nog niet wist.
Luisteren heeft geen zin, tenzij hij een programmaatje heeft dat via de geluidskaart de text op het scherm uitspreekt. Ik denk dat het handiger is als die gewoon alles leest. Is sneller ook.

Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 17:14
Wasp
Wasp is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Heu het staat onder je naam, dus ik denk dat die het inderdaad vroeg aan een forumbaas? Het kan ook een algemene vraag aan iedereen zijn geweest. Maar in het geval dat je dacht dat hij het aan jou vroeg, ja dan vroeg die het aan een forumbaas he? Dat staat onder je naam; ik neem aan dat je zelf ook wel wist dat je forumbaas was.
Dat was sarcastisch bedoeld. Ik hoop dat jij dat ook wel inziet.

Citaat:
Marcade schreef:
Hij zit op het forum sinds 24 januari. Dat staat in zijn info. Ik neem aan als forumbaas zijnde dat je al wel wist dat je het daar kon vinden! duh!
Ook dit was sarcastisch bedoeld.
Ik zal het even voor je uitleggen: Omdat hij blijkbaar niet wist dat je geen zogenaamde 'warez-requests' mag posten, vroeg ik me af waarom hij dat niet wist. Dus vraag ik hem iets sarcastisch. Duh!

Citaat:
Marcade schreef:
Luisteren heeft geen zin, tenzij hij een programmaatje heeft dat via de geluidskaart de text op het scherm uitspreekt. Ik denk dat het handiger is als die gewoon alles leest. Is sneller ook.
Gefrusteerd ofzo?
In ieder geval..als je nog meer opmerkingen tegen mij hebt, doe dat dan via email of ICQ ofzo. Die info staat in m'n profiel.
Oud 07-11-2002, 18:40
Marcade
Marcade is offline
Wasp = Sarcastische forumbaas.

beware people, lock your doors, close your windows, he's out there.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 21:57
Verwijderd
Komt een nieuw origineel spelconcept.

Een eerstepersoons kroeg simulator. Waar je bier moet bestellen totdat je beeld wazig wordt en waar je ook kan gaan knokken met mensen en de barman enzo. Lijkt me komisch.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 14:04
TLM-Mad Cow
TLM-Mad Cow is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef:
bid for power?
ja dat heb ik een tijdje gespeeld, maar er moeten veel meer moves, betere gameplay en meer servers komen!!

toen k het laatst wilde installeren crashte me hele comp er ook van kon ik format c: doen
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 14:18
the 6th gate
the 6th gate is offline
waar je het gewone leven kan naspelen ofzo, weet ik t
Oud 08-11-2002, 22:37
ChuCky16_:-)
ChuCky16_:-) is offline
hee waar kan ik die game: street legal kopen??? dies wreed

en trouwens die street rod heb ik egt uren in gestoken om de perfecte kar te maken>>nooit gelukt...altijd geld te weinig....

trouwens als iemand die game: streetrod nog op flop heeft staan zou ik em graag over willen kopen...hij is zoekgeraakt toen we gingen verhuizen

maarre ik heb nog wel een origineel idee...

stel je bent een soort braveheart figuurtje en dan moet je ook een heel eigen kamp maken....speeches houden om mensen te recruteren...vechten voor de eer van schotland enz..... maar dan die veldslagen ook als egt mee te maken...dat je dus niet a la c&c van een afstandje zit te loeren. maar dat je dus ook egt moet meestormen....en dat je bijv links en rechts van je mensen dood gestoken zien worden of aan een wedstrijdje pijlvangen meedoen
en dit alles in realtime...dus 1minuut hier is ook 1 minuut daar>>>lekker lang bezig plus superrealistisch....verder nog dat je zwaard ook kan breken enz en dat je moet eten....en dat je je eten moet delen als iemand te weinig heeft....ruzies bestrijden... tactieken bespreken met je medestanders....

het mooiste zou dan toch zijn een mega multiplayer optie die het mogelijk maakt om egte mensen te recruteren!!!! stel je voor dat je bijv 1000 mensen hebt...die allemaal hun eigen poppetje besturen....en tegenover je ook nog es 1000 mensen die het zelfde doen....

zoiets dus....als zo een soort spel uit komt...en het is goed speelbaar en het ziet er een beetje normaal uit...wil ik daarvoor wel 200 euro neertellen !!!

maarre telt dit als origineel idee???
Oud 09-11-2002, 10:33
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
the 6th gate schreef:
waar je het gewone leven kan naspelen ofzo, weet ik t
The sims in 1st person.. maar dan ook naar het werk enzo.. en boodschappen doen.. dus niet alleen huis..
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 23:24
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
ChuCky16_:-) schreef:
hee waar kan ik die game: street legal kopen??? dies wreed
Ik heb hem nergens nog zien liggen. Ben nu aan het proberen de .BIN ervan binnen te krijgen, maar zelfs op DC is die niet bar veel aanwezig.

Kazaa zag ik hem niet eens staan
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 06:54
UnknoWn EntiTy
Dat je je eigen dieren kan ontwerpen en die bouwen, en daarmee enorme veldslagen kunt beginnen.

oftewel Impossible creatures van de makers van Homeworld , imho het beste spel sinds Dune II.
Oud 16-11-2002, 12:44
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Dat je je eigen dieren kan ontwerpen en die bouwen, en daarmee enorme veldslagen kunt beginnen.

oftewel Impossible creatures van de makers van Homeworld , imho het beste spel sinds Dune II.
]

Dieren bouwen
Oud 21-11-2002, 16:50
Verwijderd
WAT MIJ GEWELDIG LIJKT IS DIT:

Alles van GTA 3, maar dan nog echter, waarbij mensen ook echt wat doenb, werken gebouwen, huizen alles alles alles. Je zou naar school kunnen gaan, lessen volgen, real-time, ook eruit gestuurd worden alles alles --> Auto's jatten, kopen, gaan werken, huizen inbreken, alles alles alles echt!

Zou helemaal geweldig zijn als dat ook nog is in je eigen omgeving zou zijn! MEGAhit, je eigen virtuele ik!

Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 16:55
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
een sniper game
hij moet voldoen aan de volgende eisen:

- geen onzichtbare muren in het spel
- je krijgt je opdrachten via de post
- je moet zelf uitzoeken hoe/wat/waar omgaande je slachtoffer
- je mag zelf weten hoe je deze persoon koud maakt mes/handen/wapen/gif
- het moet zich in een grote stad afspelen, zonder belemmeringen dus het speel veld is oneindig
- je moet gebruik kunnen maken van de telefoon/auto/bus/trein/metro
- je moet wat kunnen kopen in winkeltjes oid
- je moet met de mensen kunnen communiceren
- alle gebouwen moeten toegankelijk zijn
Reageren

Regels voor berichten