ik geloof absoluut niet in een God zoals 'Hij' vaak voor wordt gesteld al vanaf het jaar 0...ik ben dan ook van mening dat het Christelijke geloof opzichzelf staand volledig fout is. Wel geloof ik dat het misschien mogelijk is dat er grote ophopingen energie bestaan *ergens*, die echter geen cognitieve, nadenkende of besturende krachten hebben zoals dat vaak wel bij God gedacht wordt...er zijn natuurlijk veel onverklaarbare dingen, maar dan denk ik eerder aan de kracht van veel dimensies etc.
Het wordt wel duidelijk dat ik dus niet geloof in een echte hogere macht, enkel in hogere, voor ons onzichtbare dimensies, maar het viel me op in je vraag dat je zei 'waar je ook in mag geloven'. Ik vind dat het iemand tegenwoordig vrij moet staan om te geloven wat hij of zij wil. Afgezien van het feit dat er van het Christendom naar mijn mening 1 grote rotzooi en oorlog is gekomen en zal komen, net als van de Islam, denk ik niet dat je mensen mag verbieden om ergens in te geloven, ook niet op grond van hun geloof in andere, soms tegenstrijdige theorieen. Zo kan iemand ook bijvoorbeeld bepaalde punten uit meerdere geloven aanhangen en deze voor zichzelf verbinden.
|