Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2002, 10:08
dark spirit
dark spirit is offline
Een goede vriend van ons heeft nu 2 jaar een vriendin. Wij wisten allemaal al (en we dachten dat hij dat ook wist) dat zij vreselijk is. Maar hij heeft zich op een zwak moment laten strikken.

1. wij mogen haar niet/haten haar
2. we zien dat onze vriend zich teveel moet opofferen voor haar
3. we worden gek van haar en haar trucjes
4. we weten dat onze vriend al die tijd eigenlijk verliefd is op een ander meisje, maar hij denkt dat hij haar niet kan krijgen

hoe komen we van haar af?
Oud 20-11-2002, 10:11
miekmuis
miekmuis is offline
Sorry, maar het is toch echt aan je vriend om van haar "af te komen"
Het is zijn relatie en daar staan jullie in principe gewoon buiten. Hoe zou jij het vinden als jou vrienden je relatie voor je gingen verbreken?
Oud 20-11-2002, 10:12
Verwijderd
Ontvoeren en 's nachts in het crematorium ermee.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 10:13
dark spirit
dark spirit is offline
Ook als je weet dat hij er gewoon aan onderdoor zal gaan?
We weten gewoon dat hij ook van haar af wil, maar hij durft dat niet, want dan gaat zij dreigen met zelfmoord etc (zo gemeen is ze). Ik bedoel ook niet dat wij hun relatie gaan verbreken, maar ik bedoel meer:

hoe krijgen wij onze vriend tot inzicht?
Oud 20-11-2002, 10:13
dark spirit
dark spirit is offline
Citaat:
******** schreef:
hahaha goeie

ik zou het graag doen
Oud 20-11-2002, 10:20
Verwijderd
Citaat:
dark spirit schreef:
We weten gewoon dat hij ook van haar af wil, maar hij durft dat niet, want dan gaat zij dreigen met zelfmoord etc (zo gemeen is ze).
Zegt ze dit gewoon om hem te chanteren? Of denk je dat de mogelijkheid bestaat dat ze echt zoiets doet?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 10:23
dark spirit
dark spirit is offline
Ik denk niet dat ze het zo zal zeggen, maar ik denk wel dat ze het doet. En dat zal ze hem ook duidelijk maken/misschien heeft ze dat al gedaan.
Dat is dus het probleem: niemand durft haar eens goed de waarheid te zeggen, en hij durft het niet uit te maken, omdat we gewoon niet weten wat ze dan zal doen.
Oud 20-11-2002, 12:49
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
ik zou me er niet te veel mee bemoeien, dit is ten slotte de zaak van jullie vriend. Ik neem aan dat jullie al heel vaak met jullie vriend gepraat hebben hierover dus als hij niets onderneemt valt er niet veel te doen vrees ik..
Oud 20-11-2002, 13:19
Verwijderd
Citaat:
dark spirit schreef:
Dat is dus het probleem: niemand durft haar eens goed de waarheid te zeggen, en hij durft het niet uit te maken, omdat we gewoon niet weten wat ze dan zal doen.
Tsja, uiteindelijk zal hij het toch moeten regelen, niet jullie.

Ik zou haar er waarschijnlijk geleidelijk op voorbereiden door verhaaltjes te verzinnen en haar ermee te laten instemmen:

*hier eerst algemeen geblaat over hoe onredelijk en dwaas mensen soms kunnen zijn, naar aanleiding van iets dat je gelezen hebt of op TV gezien hebt*

"Ik heb laatst gelezen dat een meisje zelfmoord pleegde, omdat haar vriend het uitmaakte. Ik snap dat niet, dat iemand zich zo afhankelijk kan opstellen, alsof haar partner de hele wereld is. Echt zonde zoiets, blablabla"

*hopen dat ze instemt ermee, het gaat immers (nog) niet over haar*

Zulk soort dingen enkele keren herhalen. Gewoon algemeen gebabbel over mensen.

Als het dan zover is dat je het uit wilt maken, heb je haar dermate geïndoctrineerd dat ze het niet eens meer durft ertegen in te gaan of te dreigen met zelfmoord. En, met een beetje geluk, haar ook doen inzien dat het leven ook verder gaat zonder jou.

Psychische beïnvloeding hoeft niet per definitie iets slechts te zijn..
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 16:03
SuperS
SuperS is offline
haar wegpesten, met de zelfde vuile truckjes die zij gebruikt
Oud 20-11-2002, 16:08
Verwijderd
Sja, hij zal dit toch zelf af moeten handelen, dat kun jij niet voor hem doen. Misschien moet hij mensen in haar omgeving op de hoogte stellen van haar 'situatie'. Of wie weet helpt een goed gesprek van een buitenstaander met haar wel, op een vriendelijke, niet een ik haat je en wil je weg hebben manier.

Of misschien professionele hulp voor haar zoeken. Praten met bekenden van haar wat die denken over deze situatie.

Maar goed, ga in ieder geval geen beslissingen voor hem nemen, maar laat dit aan hem over.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 17:36
Tox
Tox is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Sja, hij zal dit toch zelf af moeten handelen, dat kun jij niet voor hem doen.
Nee, oke maar praat eens met hem, praat hem moed in over het ander meisje, en leg hem gewoon uit dat verliefd zijn op de één en gaan met de ander niet de juiste optie is. Wat jullie van haar vinden boeit toch nie, ben gewoon blij dat hij gelukkig is. Zorg er dus gewoon voor dat hij met de ander gelukkiger word.
Oud 20-11-2002, 18:48
Sithan
Sithan is offline
Walgelijk dat bij jou het idee opkomt om 'van haar af te komen'... je laat t klinken als een stuk grof vuil...
Als die jongen iets met haar heeft is dat zijn zaak en niet jullie zaak om haar af te kraken...
waarom zou je je met zijn liefdesleven gaan bemoeien?
Als je dr niet mag vraag je gewoon aan die jongen als ie met jullie afspreekt haar niet mee te nemen...
Oud 20-11-2002, 19:13
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
dark spirit schreef:
Een goede vriend van ons heeft nu 2 jaar een vriendin. Wij wisten allemaal al (en we dachten dat hij dat ook wist) dat zij vreselijk is. Maar hij heeft zich op een zwak moment laten strikken.

1. wij mogen haar niet/haten haar
2. we zien dat onze vriend zich teveel moet opofferen voor haar
3. we worden gek van haar en haar trucjes
4. we weten dat onze vriend al die tijd eigenlijk verliefd is op een ander meisje, maar hij denkt dat hij haar niet kan krijgen

hoe komen we van haar af?

HAngt er natuurlijk vanaf hoeverre jij denkt het recht te hebben om beslissingen van iemand anders te nemen.....
Oud 20-11-2002, 19:20
Fallen396
Fallen396 is offline
Laat het hem gewoon zeggen dat hij haar niet moet......maar eerst nog eens ff profiteren heh, da doet meestal wel mentaal pijn zo eerst iemand nog eens fysiek zeggen da ge daarvan houdt en dan BANG de volgende dag het uitmaken.

PS. EEN TRUT IS HET!!! EEN TRUT!!!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 16:52
Isobel
Isobel is offline
Je kunt tegen hem zeggen, dat jullie niet zo dol op haar zijn. Verder moet hij zelf weten wat hij met deze 'informatie' doet. En ik vind niet dat 'jullie van haar af moeten komen'. Hoe vreselijk ze ook is, juliie vriend heeft voor haar gekozen. Dat moet je respecteren.

Laatst gewijzigd op 21-11-2002 om 17:00.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 20:32
Razzle
Razzle is offline
Citaat:
******** schreef:
Oud 21-11-2002, 21:25
Verwijderd
Hm... je niveau is echt heel erg hoog hoor

...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 08:54
gangsta_bitch
gangsta_bitch is offline
gewoon keihard in haar gezicht zeggen we willen je niet meer zien, het is hard maar ze weet dan wel wat ze aan jullie heeft hahahahahahaha
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 09:06
dark spirit
dark spirit is offline
is wel een goeie, maar we willen onze vriend niet kwijt, en ook geen ruzie. Ik weet ook wel dat het hun eigen zaak is, maar ik irriteer me gewoon mateloos
Reageren

Regels voor berichten