Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Met wetenschap hebben we een verklaring gegeven voor waarom de appel uit de boom valt, wat de zon eigenlijk is...dat de zon NIET om de aarde draait, dat de aarde niet het centrum van het universum is etc. Dat zegt toch wel wat over het verschil in religie en wetenschap. Want diezelfde wetenschap heeft er wel voor kunnen zorgen dat jij over een auto's, pc's, internet, sattelieten, hartbewakeningsmachines etc. beschikt. Wat heeft religie je opgeleverd?? Kwakzalvers die je allemaal leugens verkondingen en zich schuldig hebben gemaakt aan volkerenmoord, inquisities, kruistochten, onderdrukking, slavernij etc. En vooral je een slecht leven hebben bezord, omdat je je geld allemaal moest afstaan aan de kerk. Jaja, dat is nu wel anders, maar tja, zo makkelijk willen ze hun macht ook niet kwijtraken...dus populariseren ze het maar. Groetjes Ben(die dat wel even duidelijk wou maken ![]()
|
![]() |
Wat ik probeerde te zeggen was: het doet er niet toe of iemands geloof nou klopt of niet. Het is gewoon een feit dat als iemand dood gaat hij of zij ophoudt met geloven. Stel hij/zij komt in de hemel en er is dus een God, dan wordt zijn/haar geloof een feit en word het dus weten.Dan hebben we het niet meer over een geloof Is er geen God dan gaat die persoon gewoon dood en is niet meer in staat om te denken laat staan geloven. Dus ik vind het nutteloos om je leven te geven voor een geloof.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Soulless; jouw opmerkingen slaan echt totaal nergens op; ik bedoel, probeer mensen in hun waarde te laten met hun mening, het enige wat eerlijk zou zijn vanuit jouw oogpunt is het proberen van jouw standpunt omhoog te halen zodat dit een goede invloed heeft op anderen, niet het afzeiken - daar kom je echt nogal zwak door over.
Ik geef mijn leven in zekere zin al. Als je een doel voor ogen hebt waar je écht voor wilt gaan in je leven, dan geef je je leven ervoor om dit goed te doen. Maar dat is niet wat de vraag exact zegt denk ik ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
je leven geven ergens voor vind ik zowieso totaal nutteloos.. alles wat je doet doe je vanuit eigenbelang.. of je dat nou op basis van gewoontes doet, of op basis van wat je denkt,.. je doet iets niet als jij (of je lichaam) er niet denkt op vooruit te gaan op wat voor manier dan ook...
als je er dan een einde aan maakt dan heb je er misschien voor het moment dat je er een einde aan maakt een goed gevoel over (en je denkt dat god of Henkie het fijn zal vinden of datgene waar je je leven voor hebt gegeven) maar je ervaart er uiteindelijk geen respect voor van omdat je dat niet meer KUNT ervaren... nutteloos dus dat wil niet zeggen dat ik het nooit zou doen ofzo... je hebt er toch op dat moment een goed gevoel over, en hoe hard je het ook probeert te ontkennen met de waarheid, je onderbewustzijn is sterker dan je bewustzijn en die zal uiteindelijk z'n zin doordrijven
||
![]() |
Citaat:
Kernproeven waren (misschien) noodzakelijk om meer wetenchappelijke kennis te vergaren, maar het militair gebruik ben ik falicant op tegen. Dierproeven zijn hoe je het ook wend of keert noodzakelijk. En daarvoor verwijs ik je naar een eerdere discussie daarover. Dus dierenproeven hebben niet veel met beschaafdheid te maken naar mijn mening. Groetjes Ben(die zo weer met huiswerk aan de gang gaat ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik zou mijn leven denk ik ook niet zomaar AAn iemand weggeven, al zijn er een hoop die het WEL zeggen... Maar hoe kan je zoiets zeggen, als je zoiets niet hebt meegemaakt?... Dan pas komt het naar boven... |
![]() |
||
Citaat:
|
Kosmos bedoelt; Dat als je overleden bent, omdat je dat voor je geloof doet, je dan in de hemel komt en het een FEIT is dus geen geloof meer...
Kom je niet in de hemelals je overleden bent, dan ben je gewoon dood je hersens werken niet meer, dus is er zowiezo geen geloof meer, snap le vous?... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Zou jij je leven geven voor je wederhelft? Severus | 24 | 13-05-2010 22:19 | |
Verhalen & Gedichten |
Boeken/schrijvers die je leven/wereldbeeld het meest beïnvloed hebben. Verwijderd | 33 | 13-04-2010 15:30 | |
Drugs & Alcohol |
Paddo's Veranderen je leven... SpacingBen | 1 | 30-03-2005 17:37 | |
De Kantine |
Je eigen leven geven voor een ander? Repsaj | 64 | 25-08-2003 14:46 | |
Lifestyle |
Geef je leven eens wat kleur.. Florine | 45 | 14-04-2003 12:57 | |
Verhalen & Gedichten |
bekijk je leven positief! Starrie | 1 | 31-10-2001 19:26 |