Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bovendien is het makkelijk om te zeggen dat je zoiets zult doen, maar je weet niet wat je zou doen als de situatie echt was. |
![]() |
|
Ik denk dat je het alleen doet voor mensen die je lief hebt. Dan denk je er niet bij na en doe je er álles voor om diegene te redden. Of het nou levensgevaarlijk is of niet.
Maar als er in de winter iemand in de gracht ligt, spring ik er niet zomaar achterna, omdat we dan beide zullen verdrinken. Op zo`n moment zou ik hulp halen, dus waag je niet je eigen leven ervoor. Ik denk dat veel mensen, misschien wel alle mensen, hun leven zullen wagen voor mensen die ze lief hebben.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik zag laatst een film die hier een heel klein beetje over gaat...iemand zei dat zij heel erg om haar grootouders geeft...Een jongen deed dat ook en gaf zijn zieke oma zijn nier, hierdoor kon hij zijn levenswens (american football) nooit meer spelen en ook niet hoger komen, iets wat hij heel graag wou...Het is niet helemaal je leven geven, maar toch wel een heel groot deel weggooien zeg maar...
Ik denk wel dat ik t zou doen, dan vooral aan m'n 2 beste vriendinnen en m'n vriend...M'n moeder ook en m'n broer...Voor m'n vader niet en dat heeft zo zijn redenen...
|
Ik ben extreem bang om dood te gaan dus ik denk niet dat ik dat gauw zou doen.
Alhoewel, nu denk je daarover na maar op een levensbedreigend moment neemt je onderbewuste het toch van je over. Ik denk dat moest er bijvoorbeeld geschoten worden op mijn vader, moeder of nichtje ik er wel voor zou gaan staan.
|
![]() |
ik ook mee eens.
hoe kun je nou zeker weten voor je aan 'zoiets' zou beginnen dat of jij of die ander het niet gaat halen? zou niet zo'n situatie kunnen bedenken. die film van afgelopen week komt een beetje in de buurt, maar dan offer je je veelbelovende carrière op en niet je leven. mijn antwoord: wagen voor een aantal mensen. geven (stel dat zo'n situatie wel bestaat) ... maar voor heel weinig mensen. |
![]() |
|
hm ik heb al zoiets meegemaakt
Ik was op kamp met mijn jeugdbeweging en we deden een wandeltocht. De leiding was met de fiets dus moesten we de weg zelf zoeken enzo. We waren even gestopt om te drinken aan een drukke weg die we daarna over moesten. De weg maakte net een bocht waar we overstaken, dus we konden de auto's niet zien komen. De ene helft van de groep was al over, maar de laatste helft (waaronder ik) was nog aan het treuzelen. Net toen wij overstaken kwam er een auto uit de bocht, hij reed tamelijk snel. Op dat moment spookte er maar één gedachte door mijn hoofd: liever ik alleen dood dan de helft van mijn groep. Ik ben voor de auto gesprongen, op een meter van mijn groep, en hij heeft gelukkig nog op tijd kunnen remmen ![]() ik was ook niet bang op dat moment, ik wilde mijn groep alleen beschermen... verder ben ik eens met het voorgaande. Ik zou mijn leven wagen voor iemand, maar niet mijn leven geven. (dat hangt ook af aan wie, misschien in grote uitzonderingen wel)
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Zou jij je leven geven voor je wederhelft? Severus | 24 | 13-05-2010 22:19 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Israel vs Hezbollah; Libanon wordt aangevallen Gatara | 500 | 21-07-2006 21:54 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
bijbelteksten over zelfmoord charmedgirl | 26 | 06-03-2004 12:51 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
[Stelling] Mensen die in staat zijn Verwijderd | 11 | 01-12-2002 22:08 | |
De Kantine |
Materialisme goede basis voor huwelijk? Secreet | 25 | 15-10-2002 16:18 | |
Liefde & Relatie |
contact leggen met een leuke meid Dotcom | 13 | 05-03-2002 16:14 |