Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als perfectie is bereikt, waarom zou je dan nog verbeteren? Dat ie niet bestaat ok, maar waarom uberhaupt verbeteren? Om perfectie te bereiken toch? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Nouja,
Een perfecte wereld zou een wereld zijn waar iedereen zich houd aan de regels. Inclusief de natuur, en dat is onmogelijk. Of die regels nou godsdienstelijk zijn of anders. Maar als de wereld perfect zou zijn zou je je ook niet afvragen of hij goed of slecht is. Het is dus eigenlijk een wereld zonder bewustzijn, waar niemand kan discussieren over wat perfect is of niet.
||
![]() |
Citaat:
Conclusie: Perfectie bestaat niet, of perfectie kunnen wij ons niet voorstellen. |
![]() |
|
![]() |
Idereen heeft zijn eigen waarneming van de wereld. Idereen ziet de wereld anders.
Zelfs een perfecte weereld, hoeft niet zo waar genomen te worden. De weereld kan alleen maar perfect zijn als jij hem als perfect waarneemt. Als dit jou lukt kun je het mij dan laten zien?
|
Zit ik net een belangerijk stuk te typen op mijn computer in een flat waar een vliegtuig op afvliegt en dan buigt de hele flat. Daar gaat m'n computer, en ik erachter aan... nog niet perfect
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
een ideale staat, dus het best MOGELIJKE, blijft zichzelf verbeteren want een statische omgeving zorgt op den duur voor degeneratie. verval,decadentie,achteruitgang, datte!
||
![]() |
Citaat:
Trouwens; als de best mogelijk staat zich verbeterd wordt ie toch beter? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind de wereld volmaakt zoals ie is, maar er is in mijn buurt niemand die zich meer inzet voor veranderingen in deze wereld dan ik.
En dat is absoluut geen tegenstrijdigheid. Het is als met een pasgeboren baby. Het is de perfectie zelve en dat het huilt en kwetsbaar is verandert daar niets aan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder sluit ik me aan bij wat er al eerder gezegd is: een perfecte wereld is er een zonder mensen, of in ieder geval zonder wat ik als mensen zie. Grtnx [Dit bericht is aangepast door OBB (31-01-2002).]
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Eva treft geen blaam arPos | 108 | 11-03-2009 09:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Project. Tintia* | 11 | 04-09-2005 20:15 | |
De Kantine |
In een perfecte wereld... SuperAn | 88 | 28-06-2005 14:23 | |
De Kantine |