Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
De enige hell en hemel die ik mij kan voorstellen zijn in leven.
De dood heb ik nog niet kunnen bedenken. Maar ik zie waarschijnlijk een zer lange periode tegemoet waar in ik dat levenstadium in alle rust kan onderzoeken. Wel zie ik mijn ik los van mijn ligaam, leef niet iig niet zo als mijn ligaam. daarom ben ik ook niet bang voor het moment waar op mijn ligaam dood gaat. Ik ben wel bang voor de manier waar op ik af stand van mijn levens huis zal moeten doen.
||
Citaat:
Hmm. Die laatste zin is wat moeilijk. hoop dat je het begrijpt.
|
![]() |
Okay menschkes ik wil nie zagen of zo maar why the fuck betrekken jullie er godsdiensten bij
![]() ![]() stel ik ben een christen (ik ben dan ook een christen maar ik heb nauwelijk de binnenkant van een kerk gezien ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() komaan zeg!!! trouwens sille wat gij zegt over de dood eeft er niets mee te maken hè. je moet eerst sterven en dan wd je "misschien" opgegeten door de pieren. ik denk niet dat er iemand bang is om opgegeten te worden door pieren hoor. maar eerder voor wat "ervoor" gebeurt. nl. sterven. en sommige mensen kicken inderdaad op een dood met veel pijn; wat is daar nu zo leuk aan hè. maar wie ben ik hé ![]() dit is maar "MIJN MENING HÈ" kmis je btw sille *kisses* ash
|
![]() |
het ging denk k niet zozeer over welke godsdienst je aanhangt, maar over de manier waarop je opgevoed bent, dus de manier waarop die godsdienst jou en je beeld van de dood heeft beinvloed, die blijft namelijk grotendeels hetzelfde als je plots van religie verandert om een reden die niets te maken heeft met een omslag in je denken
verder: ik zie ook geen reden om bang te zijn voor de dood, alleen voor de manier waarop (bv een lange pijnlijke dood) en voor de mensen die je achterlaat
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Het Meisje en de Dood flyaway | 0 | 01-12-2011 21:16 | |
Verhalen & Gedichten |
het verhaal van sam en pien koehoe | 24 | 07-09-2010 09:54 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
als de dood voor de dood??? sjoeltie | 48 | 13-10-2004 16:02 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
bijbelvraagje Kirk22 | 95 | 23-05-2003 17:22 | |
Verhalen & Gedichten |
bang voor de dood Miss Lovely | 3 | 18-01-2003 17:49 | |
Verhalen & Gedichten |
te jong voor mezelf ( geen gedicht, eerder soort verhaal) sunflouwer | 1 | 23-04-2002 08:58 |