Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2002, 19:08
silketje
silketje is offline
na de dood word ge toch alleen op gevreten door de pieren het liefst zou ik wel een pijnloze dood hebben ma da wilt iedereen toch denkek tenij ge daarop kickt natuurlijk
Oud 30-01-2002, 19:52
Undeclinable
Undeclinable is offline
Eh?
Niet bang voor de dood omdat je daarna toch opgevreten word?

Ik zie de link nie helemaal geloof ik?
Oud 30-01-2002, 22:00
bono
bono is offline
Citaat:
SP666 schreef:
De angst voor de dood komt voort uit het christendom denk ik.
Ik hoop voor veel christen dat ze juist niet bang zijn voor de dood niet in het opzicht om dingen te verliezen etc. want ik geloof dat er na de dood eeuwig leven is.
Als er christen zijn die bang zijn voor de dood is dat omdat ze niet weten hoe ze veroordeeld worden hemel/hel snap je?

greetz,

Bono

Oud 31-01-2002, 23:43
Gods zoon
Gods zoon is offline
De enige hell en hemel die ik mij kan voorstellen zijn in leven.

De dood heb ik nog niet kunnen bedenken.
Maar ik zie waarschijnlijk een zer lange periode tegemoet waar in ik dat levenstadium in alle rust kan onderzoeken.

Wel zie ik mijn ik los van mijn ligaam, leef niet iig niet zo als mijn ligaam. daarom ben ik ook niet bang voor het moment waar op mijn ligaam dood gaat. Ik ben wel bang voor de manier waar op ik af stand van mijn levens huis zal moeten doen.
Oud 01-02-2002, 12:20
Krastain
Krastain is offline
Citaat:
SP666 schreef:
De angst voor de dood komt voort uit het christendom denk ik.
In de klassieke oudheid waren mensen ook al bang voor de dood. Dus het komt niet puur en alleen door het christendom. Ik denk dat het komt door het beeld wat de godsdienst geeft, die gevolgd word, of in het gebied dominant is.
Hmm. Die laatste zin is wat moeilijk. hoop dat je het begrijpt.

Oud 02-02-2002, 20:28
Ashke
Ashke is offline
Okay menschkes ik wil nie zagen of zo maar why the fuck betrekken jullie er godsdiensten bij ??? komaan als je nu boedist,christen,jood,paradox, of wat dan ook zijt, da ga er nix aan veranderen hoor.
stel ik ben een christen (ik ben dan ook een christen maar ik heb nauwelijk de binnenkant van een kerk gezien ) en ik ben bang van de dood . maar ik moet morgen trouwen met een joodse en die wil dat ik jood word. ga ik dan morgen geen schrik meer hebben voor de dood ??? en stel nu eens dat ik in de oertijd leef. dan ga ik niet minder schrik hebben dan nu hoor alleen dat ze nu pijnlozer kunnen doden dan met ene knots of een steen !!!
komaan zeg!!!
trouwens sille wat gij zegt over de dood eeft er niets mee te maken hè. je moet eerst sterven en dan wd je "misschien" opgegeten door de pieren. ik denk niet dat er iemand bang is om opgegeten te worden door pieren hoor. maar eerder voor wat "ervoor" gebeurt. nl. sterven.
en sommige mensen kicken inderdaad op een dood met veel pijn; wat is daar nu zo leuk aan hè.
maar wie ben ik hé
dit is maar "MIJN MENING HÈ"
kmis je btw sille
*kisses*
ash
Oud 02-02-2002, 20:52
Uhmpra
Uhmpra is offline
het ging denk k niet zozeer over welke godsdienst je aanhangt, maar over de manier waarop je opgevoed bent, dus de manier waarop die godsdienst jou en je beeld van de dood heeft beinvloed, die blijft namelijk grotendeels hetzelfde als je plots van religie verandert om een reden die niets te maken heeft met een omslag in je denken

verder: ik zie ook geen reden om bang te zijn voor de dood, alleen voor de manier waarop (bv een lange pijnlijke dood) en voor de mensen die je achterlaat
Oud 03-02-2002, 17:45
sublime
sublime is offline

IEDEREEN WIL NAAR DE HEMEL MAAR NIEMAND WIL DOOD

LOESJE

____
zegt alles toch?

adieu peuple!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Krastain schreef:

In de klassieke oudheid waren mensen ook al bang voor de dood.

[/B]
... maar het was wel een eer om te sterven in het gevecht, dus vonden ze het denk ik toch minder erg.

Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 20:17
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
Ashke schreef:

stel ik ben een christen (ik ben dan ook een christen maar ik heb nauwelijk de binnenkant van een kerk gezien )
Dan ben je geen goede christen.
Oud 05-02-2002, 16:03
silketje
silketje is offline
da wil niks zeggen da ge de kerk ni gezien hebt aan den binnenkant t heet te maken met u opvattingen ni met de kerk ge zijt ni minder gelovig als ge eke week naar de kerk gaat of 1 keer per jaar
ik geloof wel niks van dienen bulshit dus ja
Reageren

Regels voor berichten