Advertentie | |
|
![]() |
|
God, Heer en HEER
komt door verschillende vertalingen vsanuit hebreeuws: Elohim = God, betekent "gewoon" God Adonai = Heer, betekent meneer, of heer, maar dat is een beetje ouderwets Jahwe = HEER, Ik ben Die Ik ben, God van het verbond, betekent dat God altijd hetzelfde is en blijft, zich altijd aan Zijn uitspraken en beloftes houdt.
||
Citaat:
||
Citaat:
M.a.w. ben jij van mening dat je wel kan zeggen dat Hij(zij/het/boeiend) wel bestaat?
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Groetjes Ben(die het allemaal hetzelfde vind klinken voor die naamgevingen :-)
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En dat hoef je heus niet altijd met een 'god'te kunnen vergelijken. Maar ieder z'n eigen mening. |
![]() |
||
Citaat:
is ie er volgens jou wel dan? ik bedoel als er een 'god'is dan zou die toch wel allemaal goeie dingen voor je doen of zie ik da verkeerd? hoe dan ook ik kan me niet herinneren dat die 'god'iets voor mij heeft gedaan...
||
Citaat:
Nee, want het is klinkklare onzin. Maar zodra er over een god wordt gepraat mag/kan je niet ontkennen dat hij bestaat. Beetje dubbel he? Omdat de leugen al eeuwen in stand is gehouden wil niet zeggen dat 't waar is. Iets bestaat gewoon niet totdat het tegendeel bewezen is, net zoals die roze olifant van mij ![]() (okeej, niet al te serieus nemen.. beetje flauwe post.. maar met een kern van waarheid, vinnik zelf)
||
![]() |
Citaat:
Maar je moet ook lezen dat ik heb geschreven dat je niet kunt zeggen dat God WEL bestaat...
|||
Citaat:
Dat het geloof, of religie, een diepe inwerking heeft op mensen hoef je me niet te vertellen.. Alleen ik vind 't verraderlijk en eigenlijk niet zinvol om kracht te putten uit iets wat waarschijnlijk niet eens bestaat, uit angst voor 't onbekende (dat is waar goden voor verzonnen zijn in eerste instantie) Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Eindtijd leonkorn | 266 | 01-05-2008 17:54 | |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
Waarom gelovig? TheDoed | 50 | 07-01-2005 11:00 | |
Is de bijbel waar? Saraï_h | 165 | 20-07-2004 21:42 | |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 | |
De beoordeling/het profiel van Jezus Christus Verwijderd | 11 | 05-05-2002 18:28 |