Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2002, 21:56
Gwenniej
Gwenniej is offline
ik weet niet of het bij dit forum hoort.. maar volgens mij hoort het bij levensbeschouwing, en als jullie aardig zijn laten jullie dit topic staan namelijk ...

ik droom heel vaak iets, en ik weet ook niet pcies waarom maar ik vind het een hele enge droom op dat moment.De droom komt geregeld terug, 1 keer per week ofzo, en nu is mijn vraag weet iemand (die hiermee kennis heeft, of die een dromen boek heeft)wat deze droom betekend en hoe ik deze droom kan stoppen?

mijn droom is als volgt...

Ik wil gaan zwemmen en ik ga naar een zwembad. Daar aangekomen blijkt dat het geen normaal zwembad is en dan denk ik "ah neej he niet weer zo'n zwembad" (omdak t al eerder gedroomt heb) wat blijkt nou..

op de bodem van het zwembad leven allemaal beesten die ook in de zee leven, allemaal kleine visjes, maar ook haaien en krokodillen, en ook lieve dolfijnen. Ik raar gefasineerd door die dolfijnen en ik ga in het ondiepe.. of langs de kant met die beesten spelen, maar zo kom ik steeds in situaties waardoor ik bijna het water in val enzow, en dat vind ik eng want er zwemmen haaien en alles, iedereen in dat zwembad maakt lol, alleen ik sla doodsangsten uit.
Deze droom bevind zich steeds in andere zembaden en ook steeds met andere personen, maar tis dus wel altijd in een zwembad en dus altijd de strijd om niet in het water te vallen.

nou zou ik hier graag serieuse reacties op willen hebben, want ik haat elke nacht dat ik weer zo'n droom heb gehad. alvast bedankt.
Oud 09-02-2002, 22:12
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Misschien een onbewuste manifistatie van je angst voor water of zwemmen?

In een hogere betekenis geloof ik niet, en een dromenboek is commericiële onzin.

Dromen zijn niks anders dan chaotische signalen van de diepere hersenen geinterpeteerd door de Cortex.

Verder is dit misschien meer mystiek?

Groetjes
Ben(die ook wel eens terugkerende dromen heeft
Oud 09-02-2002, 22:25
de abt van sion
de abt van sion is offline
Mystiek, ja.

Poging: het zwembad is de maatschappij. De vissen zijn de gewone mensen; de krokodillen en de haaien zijn de mensen met een meer dierlijke inslag, die je liever niet op straat tegenkomt. De dolfijn is een persoon die niet alleen aardig is, maar ook groot, kortom iemand die jou tegen de boze wereld beschermt. Want dat zoek jij, denk ik, bescherming.

Oud 09-02-2002, 22:31
Gwenniej
Gwenniej is offline
wat denk ik een belangrijk punt is in de droom en waar het ook om draait.. is dat ik heel vaak BIJNA in het water val, om stomme redenen, wrom val ik bijna en dat soort dingen en ik wil er niet invallen omdak bang ben voor de haaien enz.

bang voor water ben ik in het normale leven niet, voor haaien wel, welk mens nou niet, das logisch

p.s. als t op mistiek moet heb ik graag dat het verplaatst wordt maar niet helemaal gesloten
Oud 10-02-2002, 19:07
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Hieronder een paar reacties van personen uit een andere forum (GoT) over dit topic:

"Ze staat voor een keuze iets te doen, maar aan die keuze zitten voor en nadelen, ze wil graag gebruik maken van de voordelen maar niet van de nadelen, en andere mensen hebben de keuze gemaakt om het WEL te doen?"

Bron: WouteRF Gathering of Tweakers

"Ze heeft de keuze om in het diepe te springen met wat veiligheid ("dolfijnen"), maar ze is tevens bang om die veiligheid kwijt te raken ("haaien")."

Bron: Panzer Gathering of Tweakers
Oud 10-02-2002, 19:48
The Wanderer
The Wanderer is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:
....nighmare....
dat het tijd is om ff de hoofddokter te bezoeken

Oud 11-02-2002, 01:01
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Dit lijkt me meer iets voor Mystiek. De mensen kunnen je daar waarschijnlijk ook beter helpen.

----> Mystiek

Regels voor berichten