Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2001, 14:06
SATANIC
SATANIC is offline
Owkey ik ben nieuw dus ik ga het hier ook maar eens proberen om een normale discussie te starten over satanisme... met een paar vraagjes

1. Wie weet wat modern satanisme inhoud
2. Wat vind je d'r van

gelijk ff een linkje drbij
http://www.angelfire.com/ny/Apollyon
Oud 30-05-2001, 14:50
TearSong
TearSong is offline
we hebben hier ook een forum dat heet filosofie & levensbeschouwing ik zie satanisme eerder als een levensbeschouwing dan als iets voor op mystiek..
Oud 30-05-2001, 14:52
David
David is offline
zwaar op tegen ,, ik ben niet supergelovig maar je moet wel een beetje repect hebben voor de bijbel ,, als je er aan meedoet kom je toch echt iets te kort.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2001, 15:01
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
david19jaar schreef:
ik ben niet supergelovig maar je moet wel een beetje repect hebben voor de bijbel ,
*denkt diep na*

waarom zou je respect moeten hebben voor de bijbel als je zelf niet gelooft?

ik vind zelf wel dat je mensen met een andere religie wel moet respecteren, maar de bijbel respecteren hoeft dus echt niet denk ik..

Oud 30-05-2001, 15:06
SATANIC
SATANIC is offline
ik heb best wel respect voor christenen...
alleen vind ik het christendom van geen kant kloppen

EN satnisme heeft nix met het christendom te maken
Oud 30-05-2001, 15:10
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
SATANIC schreef:

zoals Joel al aangeaf, er zijn hier al diverse topics over Satanisme. Ik denk dat de meeste mensen die hier een beetje regelmatig komen ook wel weten dat het satanisme los staat van het christendom

zoals ik al eens eerder heb gezegd: ik vind de naam alleen ongelukkig gekozen

Oud 30-05-2001, 15:13
David
David is offline
------------
heb ik gezegd dat ik er niet in geloof ?
ik ben niet zwaargelovig ! KIJ DIEP VOORTAAN voordat je zulke dingen zegt .

sorry maar voor een forumbaas had ik meer verwacht.

[Dit bericht is aangepast door david19jaar (30-05-2001).]
Met citaat reageren
Oud 30-05-2001, 15:39
Shackles
Shackles is offline
Citaat:
SATANIC schreef:
Satan is toch een onderdeel van het christendom? (Tegenstander of niet, iets waar je tegen bent, erken je wel.)

Oud 30-05-2001, 15:45
Rianne.temp
Rianne.temp is offline
[quote]Shackles schreef:
[b]
Citaat:
SATANIC schreef:
Satan is toch een onderdeel van het christendom? (Tegenstander of niet, iets waar je tegen bent, erken je wel.)

Het enige dat het Satanisme met het christendom te maken heeft, is dat het de zogenaamde idealen en regels van de bijbel bestrijdt en omverwerpt. Het is zeker GEEN onderdeel van het christendom, in de zin van duivelsaanbidding, wat nog veel mensen schijnen te denken.

[Dit bericht is aangepast door Rianne (30-05-2001).]

[Dit bericht is aangepast door Rianne (30-05-2001).]
Oud 30-05-2001, 15:47
Rianne.temp
Rianne.temp is offline
Citaat:
SATANIC schreef:
Owkey ik ben nieuw dus ik ga het hier ook maar eens proberen om een normale discussie te starten over satanisme... met een paar vraagjes

1. Wie weet wat modern satanisme inhoud
2. Wat vind je d'r van

gelijk ff een linkje drbij
http://www.angelfire.com/ny/Apollyon

Ik ben zelf ook een aanganger van het modern Satanisme. Ik heb The Satanic Bible gelezen en ga nu beginnen met The Antichrist.
Ik kan die site trouwens iedereen aanraden, het is echt een goeie
Oud 30-05-2001, 16:01
SATANIC
SATANIC is offline
Rianne ga hier dan is een keer kijken
http://www.truesatanisthorde.nl

of .com
moet je maar ff testen
Oud 30-05-2001, 16:08
Verwijderd
kijk eens op www.churchofsatan.com

enne, ik copy vanavind mijn reply (eerder op dit forum) wel ff.. staat alles in.

maar het komt erop neer dat ik ook satanistisch ben, maar wel in mijn eigen versie ervan.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2001, 16:17
SATANIC
SATANIC is offline
iedereen die satanistisch is heeft zn eigen versie drvan Satanisme is ook individueel

CoS ben ik op uitgekeken stelletje %$#%!&^*T$ daar...
Oud 30-05-2001, 18:41
Shackles
Shackles is offline
Citaat:
Rianne schreef:
Het enige dat het Satanisme met het christendom te maken heeft, is dat het de zogenaamde idealen en regels van de bijbel bestrijdt en omverwerpt. Het is zeker GEEN onderdeel van het christendom, in de zin van duivelsaanbidding, wat nog veel mensen schijnen te denken.
Ik denk niet dat het duivelsaanbidding is. Ik probeer alleen iets te leren hier. Maar Satan is toch een gevallen engel? En de enige reden dat je van zijn bestaan (als je dat gelooft, tenminste} weet is toch door de bijbel? Misschien was onderdeel niet helemaal het goede woord. Ik moet toegeven dat ik een beetje vooroordelen had tegenover Satanisten, maar die ben ik nu aan het loslaten. Dus: vertel:

- Geloof je dat Satan bestaan heeft?
- Zie je Satan als de tegenstander van God?
- Wat zijn de denkbeelden die je hebt die typerend zijn voor Satanisme?
- Zijn er wel denkbeelden typerend voor Satanisten.
- Als jullie geen rituele slachtingen houden, waarom denkt men dat dan? Moet toch ergens vandaan komen?
- Wat is het verschil tussen duivelsaanbidding en Satanisme? (Ik denk dat ik het nu weet, maar toch voor de zekerheid)

Das voorlopig wel weer even genoeg.

Oud 30-05-2001, 22:30
SATANIC
SATANIC is offline
pfoe lekkere vragen hoor maar ze komen bijna allemaal op hetzelfde neer

eerst zal ik vertellen dat satan het hebreeuwse woord is voor tegenstander De letterlijke betekenis is dus tegenstander en geen duivel

nu naar de vragen:

- Nee
- Ja, maar niet hoe je denkt Ik zie god niet als god zeg maar. Ik zie satan als de donkere krachten uit de natuur. En God is dan hetgene wat balans schept. Maar nee ik zie satan niet als tegenstander van de bijbelse god.
- Lees de satanic rules on earth, satanic sins, satanic statements en de betekenis van het omgekeerde pentagram deze kun je allemaal op mijn site vinden (in het engels) en in het nederlands staan ze ergens op deze site: http://www.angelfire.com/ny/Apollyon
- Ja die zijn er wel hoewel satanisme wel individueel is..
- Vraag dat aan de christenen die zullen zeggen dat wij offeren aan de duivel enzo en vandaar zouden we dat dus doen maar dat doen we dus niet.
- Wat niet... Satanisme is een denkwijze een levenswijze of hoe je het ook wilt noemen. Een duivelsvereerder (satanen genoemd vraag me niet waarom) doet het zelfde als een christen maar vereert in plaats van het goed dus het kwaad...

Ok thats it for 2day...

Grtz Ben

--------------------------------------

Ik wil heel snel mn signature dus maak ik m nu lekker zelf:

...Typical Christian .... Hypochristian
Oud 30-05-2001, 22:33
SATANIC
SATANIC is offline
Even over satanisme vs humanisme Het is NIET hetzelfde humanisme lijkt veel op satanisme maar een aantal dingen zijn gewoon anders en humanisme heet geen rituele kant
Oud 31-05-2001, 08:38
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
david19jaar schreef:

ik ben niet zwaargelovig ! KIJ DIEP VOORTAAN voordat je zulke dingen zegt .

[Dit bericht is aangepast door david19jaar (30-05-2001).]
DUH. je zegt: 'ik ben niet supergelovig maar je moet wel een beetje respect hebben voor de Bijbel'. Met je kun je dan 2 dingen bedoelen:
- Je als in 'de mens in het algemeen'
- Je als in direct gericht tegen satanic.

Als het over jezelf ging, dan had je moeten zeggen: Ik ben niet supergelovig, maar ik heb wel een beetje respect voor de Bijbel.

Dus waarom begin je dan over of je zelf gelooft of niet? Je zegt toch je en niet specifiek ik?

En daarom zeg ik dus dat ik niet vind dat iedereen respect hoeft te hebben voor de Bijbel, en dat gaat op voor de mens in het algemeen en satanic...

Dus lees jij voortaan zelf eerst even diep voordat je dit soort dingen roept.

En bovendien..meer verwachten van een forumbaas? Ik ben gelukkig ook maar een mens, die forumbaas status maakt me niet onoverwinnelijk, en zorgt er ook niet voor dat ik absoluut nooit fouten maak.
Oud 31-05-2001, 09:55
Shackles
Shackles is offline
Citaat:
SATANIC schreef:
eerst zal ik vertellen dat satan het hebreeuwse woord is voor tegenstander De letterlijke betekenis is dus tegenstander en geen duivel

Citaat:
Ja, maar niet hoe je denkt Ik zie god niet als god zeg maar. Ik zie satan als de donkere krachten uit de natuur. En God is dan hetgene wat balans schept. Maar nee ik zie satan niet als tegenstander van de bijbelse god.
Waarom zijn die donkere krachten dan het tegenovergestelde/de tegenstander van balans? Balans is toch juist het evenwicht tussen 2 (of meer) dingen? Dus in dit geval 'donkere' en 'lichte' krachten. Of is het juist om de balans van 'God' te verstoren. Want erg veel balans is er niet meer over door de mens... Dus of balans dan wel het goede woord is weet ik niet. Wat zie jij bijvoorbeeld als donkere krachten en waarom zijn die beter dan 'lichte'?
Citaat:
Lees de satanic rules on earth, satanic sins, satanic statements en de betekenis van het omgekeerde pentagram deze kun je allemaal op mijn site vinden
Had ik al gedaan. Maar niet bewust dus ik zal nog even op die andere site gaan kijken.
Citaat:
Ja die zijn er wel hoewel satanisme wel individueel is..
Wat is de individuele waarde die jij er aan geeft dan?
Citaat:
Vraag dat aan de christenen die zullen zeggen dat wij offeren aan de duivel enzo en vandaar zouden we dat dus doen maar dat doen we dus niet.
Het was toch ook iets met het oude en het nieuwe Satanisme? Als ik het goed onthouden heb, werd (wordt) er door oude Satanisten wel geofferd. Maar dat weet ik niet zeker.
Maar idd, Christenen denken dat volgens mij. Maar ook niet allemaal, misschien allen fundamentalisten. Er zijn heus wel ruimdenkende Christenen hoor.
Citaat:
Wat niet... Satanisme is een denkwijze een levenswijze of hoe je het ook wilt noemen. Een duivelsvereerder (satanen genoemd vraag me niet waarom) doet het zelfde als een christen maar vereert in plaats van het goed dus het kwaad...
Hmm... Net alsof het christendom altijd goed is... Homoseksualiteit als een afwijking zien vind ik absoluut niet goed... Als je het mij vraagt is het pure brainwashing, kijk maar in de katechismus. (de oude)

Tnx.

Sofie

------------------
Forever, to be immortal, to be a thought of thy presence, to be haunted by shadows of the past - My colours to be the fortune you see

[Dit bericht is aangepast door Shackles (31-05-2001).]
Oud 31-05-2001, 15:42
SATANIC
SATANIC is offline
pfoooooeeee heel verhaal

komt later wel
ik ben nu bezig
sorry
Oud 31-05-2001, 16:01
Joël
Joël is offline
Citaat:
david19jaar schreef:
Je zei dat je niet supergelovig was...

Citaat:
david19jaar schreef:
ik ben niet zwaargelovig !
Dat snapt Tearsong best... Hij [Edit: correctie: ze!! ] vroeg alleen waarom je niet alleen de christenen respecteert, maar ook meteen het boek. Da's toch een normale vraag?

Citaat:
david19jaar schreef:
Jammer voor je .

[Dit bericht is aangepast door Joël (06-06-2001).]
Oud 31-05-2001, 16:27
SATANIC
SATANIC is offline
Joel wat noem jij respecteren

ik respecteer de bijbel wel maar ik ben het er ABSOLUUT niet mee eens en ik vin t een huigelachtig boek en dat is mijn mening die dient dan toch ook gerespecteerd te worden
Oud 31-05-2001, 16:49
Shackles
Shackles is offline
Citaat:
SATANIC schreef:
pfoooooeeee heel verhaal

komt later wel
ik ben nu bezig
sorry
isgoe

ben benieuwd

sorry als je me een zeikwijf vind

Oud 31-05-2001, 17:27
Apollyon
Apollyon is offline
Mag ik dan vragen waarom je het een huichelachtig boek vindt, SATANIC?

Zelf heb ik de bijbel meerdere malen gelezen en het is dus GEEN huichelachtig boek, het wordt alleen vaak verkeerd geinterpreteerd, zoals de apostelen van Jezus al deden!

Bijvoorbeeld het bijna belangrijkste uit de bijbel: In het oude testament staat dat Emanuel (Jezus dus) geboren zal gaan worden uit een jonge vrouw. Later is dit tot maagd gemaakt, waardoor het allemaal weer iets ongeloofwaardigs krijgt.

Het oude testament is waar het geloof eigenlijk op gebaseerd is. Het nieuwe testament is te veel een politiek verhaal en verheerlijking van een persoon geworden.

En trouwens aan de bijbel kan het niet liggen, het ligt er aan wat de mensen er mee doen.

Zo is dat trouwens ook met satanisme. Je moet sommige satanisten eens zien omgaan met datgeen wat LaVey schreef in zijn Satanic Bible. Blijf sceptisch, met alles wat je leest. Als iemand op straat loopt en niet op wil houden met je lastigvallen, vernietig diegeen? Kom op zeg, neem het allemaal niet te serieus... Satan staat voor de beste vriend die de kerk ooit heeft gehad? Toch hartstikke duidelijk dat dat humor is?

Begrijp me niet verkeerd www.angelfire.com/ny/Apollyon is mijn pagina en ik ben inderdaad een satanist in die zin van het woord, maar toch...
Oud 31-05-2001, 22:16
pvm
pvm is offline
Maar natuurlijk is Satanisme de tegenhanger van het Christendom. En dat zeker niet alleen om de naam!

Die zogenaamde 'De 9 Satanistische Verklaringen' bewijzen wel dat het Satanisme de volledige tegenhanger is. Bij deze verklaringen proef ik 1 ding; het eigen 'ik' speelt een belangrijke rol. Alleen als 'ik' het goed vind doe ik iets.

Maar het Christendom leert dat "Wie met mij mee wil gaan, moet zichzelf vergeten, zijn kruis dragen en mij volgen." (Marcus 8:34) En "Nee, als iemand van jullie de grootste wil zijn, moet hij jullie dienen, als iemand van jullie de eerste plaats wil innemen, moet hij voor jullie het slavenwerk doen" (Matteus 20:36-27)

Zo blijkt dus wel, de duivel is dichterbij dan menigeen denkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2001, 22:37
Isa
Isa is offline
Citaat:
Apollyon schreef:

Bijvoorbeeld het bijna belangrijkste uit de bijbel: In het oude testament staat dat Emanuel (Jezus dus) geboren zal gaan worden uit een jonge vrouw. Later is dit tot maagd gemaakt, waardoor het allemaal weer iets ongeloofwaardigs krijgt.
Jezus wordt geboren uit een jonge vrouw
Die jonge vrouw is maagd, het kind is salechts door God gegeven.
Spreekt dit elkaar tegen ofzo??? er zijn zat tegenstellingen in dde bijbel, maar dit is er echt geen.

Met citaat reageren
Oud 01-06-2001, 08:32
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Joël schreef:
Dat snapt Tearsong best... Hij vroeg alleen waarom je niet alleen de
christenen respecteert, maar ook meteen het boek. Da's toch een normale
vraag?
thanx 1 kleine toevoeging/wijziging: TearSong is een zij

Oud 01-06-2001, 08:34
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
pvm schreef:

Die zogenaamde 'De 9 Satanistische Verklaringen' bewijzen wel dat het Satanisme de volledige tegenhanger is. Bij deze verklaringen proef ik 1 ding; het eigen 'ik' speelt een belangrijke rol. Alleen als 'ik' het goed vind doe ik iets.

Zo blijkt dus wel, de duivel is dichterbij dan menigeen denkt.
Dus als je doet wat voor jou goed is is dat meteen het werk van de duivel?

Oud 01-06-2001, 09:04
Floef
Floef is offline
Citaat:
TearSong schreef:
...HEHE...

... ...
Oud 01-06-2001, 10:38
SATANIC
SATANIC is offline
Hallo Chiel,

Waarom ik het een huigelachtig boek vind?? Ik denk dat ik mn mening moet herzien want het boek is idd niet huigelachtig maar de priesters van nu wel dan..

Mij is 12 jaar lang ingeprent dat de bijbel goed is alles wat er in staat waar is en dat soort dingen en dat is dus helemaal niet zo..

Verder vinnik jezelf tegenspreken ook liegen = huigelen en dat gebeurt vaak genoeg in de bijbel..

Maar ik moet wel toegeven dat er in elk van de verhalen wel een waarheid zit maar het is te symbolisch..

Ik hoop dat je nu begrijp wat ik bedoel..

Het was ook geen aanval op de bijbel ofzow, maar ik geef alleen mijn mening
Oud 01-06-2001, 10:49
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
SATANIC schreef:
Hallo Chiel,

Waarom ik het een huigelachtig boek vind?? Ik denk dat ik mn mening moet herzien want het boek is idd niet huigelachtig maar de priesters van nu wel dan..

Alleen de priesters van nu? Ik denk dat dat al enorm lang zo is, dat veel van de mensen die claimen belangrijk te zijn in het Christelijke geloof gewoon verkeerd bezig zijn. En ik zeg niet dat er geen goeie kerkelijke leiders zijn ofzo..maar denk maar eens aan de heksenvervolging (god houdt van iedereen maar iedereen die niet van god houdt mag op de brandstapel), de kerk die fout was in de oorlog...

Er is op zich niets mis met het Christelijke geloof, de uitvoering is alleen vaak erg beroerd

Huigelachtig vind ik die mensen die claimen te geloven in God maar ondertussen allerlei dingen doen die niet in overeenstemming zijn met dat zelfde geloof. Daarom doe ik liever lekker zelf wat ik goed vind, en wat mij goed lijkt.
Oud 01-06-2001, 14:17
pvm
pvm is offline
Citaat:
TearSong schreef:
Als je daarbij je naaste niet net zo veel liefhebt als je zelf wel ja.

Citaat:
De priesters van tegenwoordig zijn (naar mijn mening) toch werkelijk oprecht bezig met geloof, dit is vroeger misschien niet altijd het geval geweest, maar nu zeker wel.

Citaat:
En ik zeg niet dat er geen goeie kerkelijke leiders zijn ofzo..maar denk maar eens aan de heksenvervolging (god houdt van iedereen maar iedereen die niet van god houdt mag op de brandstapel), de kerk die fout was in de oorlog...
Individuele katholieken hebben weliswaar fouten begaan tijdens WOII, maar de gehele wereldkerk niet. Het nieuwe boek van historicus Hans Jansen maakt radicaal een einde aan de zwarte legende rond het 'zwijgen' van Pius XII. Deze paus heeft helemaal niet gezwegen en wat meer is: hij deed er alles aan om Hitler tegen te werken en joden te redden. De beste pleitbezorgers van Pius zijn de Nazi's. Zij haatten de paus als een 'crimineel' en 'jodenvriend'.Bij Pius' overlijden op 9 oktober 1958 telegrafeerde Golda Meir, Israëls minister van Buitenlandse Zaken: "Toen in de periode van de nazi-terreur ons volk een verschrikkelijk martelaarschap werd opgelegd, verhief de paus zijn stem ten gunste van de slachtoffers. Het leven van onze tijd werd verrijkt door een stem die boven het tumult van de dagelijkse strijd uit de grote morele waarden liet horen. Wij betreuren een groot dienaar van de vrede."

Citaat:
Huigelachtig vind ik die mensen die claimen te geloven in God maar ondertussen allerlei dingen doen die niet in overeenstemming zijn met dat zelfde geloof. Daarom doe ik liever lekker zelf wat ik goed vind, en wat mij goed lijkt.
Het is idd. lastig om zonder ophouden je naaste lief te hebben als jezelf, en ik beken ook eerlijk, het is me nog geen dag gelukt het in volledige volheid en voorbeeld van Christus te doen. Tegelijkertijd besef ik dat ik zal moeten blijven proberen deze voleid te berijken, met vertrouwen op de H. Geest.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2001, 14:30
Verwijderd
Citaat:
TearSong schreef:
*denkt diep na*

ik vind zelf wel dat je mensen met een andere religie wel moet respecteren, maar de bijbel respecteren hoeft dus echt niet denk ik..

HIER BEN IK HET VOLLEDIG MEE EENS!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2001, 14:41
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
pvm schreef:
Het is idd. lastig om zonder ophouden je naaste lief te hebben als jezelf, en ik beken ook eerlijk, het is me nog geen dag gelukt het in volledige volheid en voorbeeld van Christus te doen. Tegelijkertijd besef ik dat ik zal moeten blijven proberen deze voleid te berijken, met vertrouwen op de H. Geest.
en dat vind ik erg knap. Ik denk niet dat ik kan zeggen dat ik mijn naaste net zo lief heb als mezelf. Het klinkt misschien egoistisch, maar de belangrijkste persoon in mijn leven ben ik...En dus doe ik inderdaad wat ik wil, er wel op lettend dat ik anderen daarbij geen kwaad doe...

Oud 02-06-2001, 13:06
FV
FV is offline
Citaat:
TearSong schreef:
maar denk maar eens aan de heksenvervolging (god houdt van iedereen maar iedereen die niet van god houdt mag op de brandstapel),
Dat was niet het werk van God, maar van de mensen... En christenen doen niet altijd wat God wil.

Citaat:

Huigelachtig vind ik die mensen die claimen te geloven in God maar ondertussen allerlei dingen doen die niet in overeenstemming zijn met dat zelfde geloof.

Mee eens
Met citaat reageren
Oud 02-06-2001, 14:47
marya
marya is offline
Citaat:
pvm schreef:

Heb je naaste lief als je auto en je hond.
(vorige signature van Joël)

Met citaat reageren
Oud 02-06-2001, 18:06
pvm
pvm is offline
Citaat:
marya schreef:
Heb je naaste lief als je auto en je hond.
(vorige signature van Joël)

Ware het niet dat ik geen hond en auto heb
Met citaat reageren
Oud 02-06-2001, 19:38
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
FV schreef:
Dat was niet het werk van God, maar van de mensen... En christenen doen niet altijd wat God wil.
klopt helemaal, en dat is mijn probleem nou juist. De mensen die namens 'de kerk' dat soort dingen doen zitten zo fout. Iedereen kan zien dat dat soort dingen niet sporen met hoe god zou zijn en wat hij zou willen.

de fout ligt niet bij het geloof zelf, maar bij de uitvoering ervan

Oud 06-06-2001, 11:32
SATANIC
SATANIC is offline
Hallo ik ben weer terug van pinkpop !!!

Was heel coool
ik kom de discussie weer lekker oppikken
Oud 06-06-2001, 11:43
Joël
Joël is offline
Citaat:
SATANIC schreef:
Joel wat noem jij respecteren

ik respecteer de bijbel wel maar ik ben het er ABSOLUUT niet mee eens en ik vin t een huigelachtig boek en dat is mijn mening die dient dan toch ook gerespecteerd te worden
Uiteraard.

Citaat:
Apollyon schreef:
Bijvoorbeeld het bijna belangrijkste uit de bijbel: In het oude testament staat dat Emanuel (Jezus dus) geboren zal gaan worden uit een jonge vrouw.
Kun je ook even zeggen waar dat precies staat?

En ik zie net dat Kenny McCormick al heeft uitgelegd dat het niet in tegenspraak hoeft te zijn.

Citaat:
TearSong schreef:
thanx 1 kleine toevoeging/wijziging: TearSong is een zij
. 'k Heb um al gewijzigd...

Citaat:
marya schreef:
Heb je naaste lief als je auto en je hond.(vorige signature van Joël)
Dat spreekt idd meer aan tegenwoordig; blijkbaar heeft de mens zichzelf niet meer lief.
Oud 06-06-2001, 11:54
Shackles
Shackles is offline
Citaat:
SATANIC schreef:
Hallo ik ben weer terug van pinkpop !!!

Was heel coool
ik kom de discussie weer lekker oppikken
Kom maar op

Oud 07-06-2001, 17:55
SATANIC
SATANIC is offline
ik ben terug en niemand reageert meer

nouououou

MENSEN REAGEER !!!!!!!!
Oud 07-06-2001, 23:24
Isa
Isa is offline
Citaat:
SATANIC schreef:
ik ben terug en niemand reageert meer

nouououou

MENSEN REAGEER !!!!!!!!
er valt nergens op te reageren want alles is al gezegd geloof ik.

Met citaat reageren
Oud 08-06-2001, 12:00
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

er valt nergens op te reageren want alles is al gezegd geloof ik.
inderdaad..dus tenzij jij (SATANIC) of iemand anders met een nieuw discussiepunt over satanisme aan komt zetten, is deze topic zo goed als dood.

Ik zou eigenlijk wel eens een gesprek met nog meer diepgang over het satanisme of bepaalde aspecten ervan willen zien...

Maar ok, om het ff interessant te houden: Hoe kijken jullie tegen de persoon Aleister Crowley aan?

Oud 08-06-2001, 13:16
Isa
Isa is offline
Citaat:
TearSong schreef:
Maar ok, om het ff interessant te houden: Hoe kijken jullie tegen de persoon Aleister Crowley aan?

die werd toch de slechtste man ter wereld genoemd in zijn tijd?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2001, 13:34
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

die werd toch de slechtste man ter wereld genoemd in zijn tijd?
slecht, gestoord, bezeten, de meest misopgevatte genie..er is van alles gezegd over hem

Oud 08-06-2001, 14:14
SATANIC
SATANIC is offline
Ik weet denk een beter onderwerp als Crowley.

De mensenrechten:

Stelling: Een mens moet zn rechten verdienen niet krijgen.
Stelling: Een crimineel heeft andere rechten als een niet-crimineel
Oud 08-06-2001, 14:17
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
SATANIC schreef:
Ik weet denk een beter onderwerp als Crowley.

De mensenrechten:

Stelling: Een mens moet zn rechten verdienen niet krijgen.
Stelling: Een crimineel heeft andere rechten als een niet-crimineel

maar heeft dat nog met het orginele onderwerp van deze topic te maken?
Oud 08-06-2001, 17:01
SATANIC
SATANIC is offline
Ja, met een sataniste denkwijze ofzow

Apollyon voordat je boos word ik heb die stelling van je site gepikt, maar ik vin m wel inressant..

hier reclame voor je!!!!! http://www.angelfire.com/ny/Apollyon
Oud 09-06-2001, 18:02
Verwijderd
ik was even weg van het forum, maar ik heb net 2 uur de topic zitten doorlezen en ik vind eigenlijk niet dat alles gezegd is. Ik had al eens op een 'satanisme' topic gereageerd, van ene 'Marilyn'(link staat ergens helemaaaal bovenin). Maar toch nog een paar dingen die me opvielen: het lijkt meer op een 'ik ga het je uitleggen, luister nu accepteer het of niet' no offence ik wil mijn idealen en geloof ook goed uitleggen omdat ik denk dat het het beste voor me is. En ik bedoel het ook niet op een manier dat ik iemand ongelijk geef, uiteindelijk kan niemand de absolute volledige en complete antwoorden geven, het is iets wat je zelf ervaart en zelf hebt gevormd.

Wat ik ook jammer vind zijn een hoop vooroordelen tegen verschillende geloven. In elk geloof zit wel een waarheid, een aantal jaar gelelden kon ik nog spugen op het satanisme, snapte ik niet dat mensen zo dom konden zijn.. nu vind ik dat er nog steeds een hoop mensen zijn die voor satanisme (of elk ander geloof) kiezen helemaal opgaand in voorgekauwde denkbeelden, geen eigen mening.

Maar ik ben geen satanist. Ik reken me niet bij een geloof omdat ik me zoals velen kennelijk niet in 1 geloof 100% kan vinden. Maar wat ik wel weet is dat er geen goed zonder kwaad kan zijn. En alle nare dingen in het leven zullen er altijd zijn, want uiteindelijk is er geen absoluut goed of slecht. In alle negatieve ervaringen zitten waardevolle lessen, en een leven met alleen maar 'positieve' ervaringen zou ook zo saai worden na een tijdje...

En owja Aleistar Crowley is een erg fascinerend persoon. Hij verkende de 'duisternis' hield zich er erg mee bezig. Ik heb onlangs 2 van zijn boeken van internet geplukt en uitgeprint ;-)
dus over een weekje post ik wel iets, anders krijg je van die x-factor wijsheden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten