Advertentie | |
|
![]() |
|
moest wel lachen hoor, neem je niet echt serieus maar toch een paaaaar aanmerkingen
![]() 1.door op een goudader te stoten los je geen geldprobleem op hoor. heb je economie? gouden standaard is al best oud enzo. Als individueel ondernemer heb je er nog wel wat aan maar om nou de wereld rijk te maken ![]() ![]() 2. Biosphere heette dat, geen biodome ![]() 3.evolutie introduceerde nooit even 'nieuwe wezens'. in de toekomst op Aarde zeker niet meer de mens beheerst alle soorten. (behalve in de diepzee , maybe) 4. "het bokje"?? 5. uitverkorenen en zwaarden en sober zijn een paar begrippen die me tegenstaan verder... ![]() maar okee, dream on ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
gelukkig is het niet uitvoerbaar, stel je voor, dan zou de mens nog verder gaan met het verpesten van het heelal, dan gaat de mensheid meer op een sprinkhanenplaag lijken,
als wij naar een andere plek zouden kunnen verhuizen veranderen we onze levenswijze (die erg verwoestend is) nooit, nu misschien wel, omdat we anders niet overleven maar natuurlijk wel leuk om over te dromen ![]()
|
De atmosfeer van Mars bevat al een hoop CO2 in de atmosfeer.
Alleen die atmosfeer is nogal ijl, dus we zouden er nog wat bij kunnen pompen. Dan zouden we de kraan open moeten draaien zodat er genoeg water op Mars komt, en dan planten we wat boompjes, zodat de CO2 omgezet kan worden in zuurstof, en dan is ie gereed om Mars helemaal te bezetten (toch?) |
![]() |
|
![]() |
Je hoeft niet persee naar de maan te gaan voor dat plan hoor.
Als je alleen de elite op de maan laat leven dan gaat de rest op aarde toch dood. Je kan ook gewoon het merendeel van de mensheid afmaken en hier gaan leven als in de middeleeuwen met zwaardjes enzo. De natuur komt er dan nog wel weer bovenop. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() (misschien wel iets voor je)
||
![]() |
Citaat:
is heel kort, waarschijnlijk gewoon op internet te vinden, wel een beetje extreem ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
http://home-4.tiscali.nl/~t892660/msp/nl_unabomb.htm ? |
![]() |
|
![]() |
Er is nix stoned aan. En wat nou vernietigende sprinkhanenplaag? Ja, we maken dingen kapot, so what? Als een ecosysteem zich niet aan ons aan kan passen maar wij wel overleven zijn we gewoon een superieure soort. Daar is niks goed of slecht mee...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Maar, wat sloop je dan? Die aarde gaat wel door hoor, het leven ook, tja, drastische veranderingen, maar is dat SLECHT?
Je kunt je afvragen of het vanuit emotioneel oogpunt (en overlevingsoogpunt) wenselijk is, maar er 'sprinkhanenplaag' als in de negative zi van verwoestende parasieten aan te plakken vind ik zo kortzichtig.
||
![]() |
Citaat:
Wanneer zien jullie milieu-kindjes nou eens in dat wij helemaal niet buiten de natuur vallen? Dat alles wat wij doen, inclusief plastic maken en boorplatformen afzinken net zo goed natuur is? Wij zijn door de natuur gevormd en dus natuur, wat wij doen is door ons = natuur gevormd dus ook natuur. Het enige dat wij doen is de ecologie overhoop schoppen. En dat is vaak genoeg eerder gebeurd, bijvoorbeeld de eerste planten die de zuurstof concentratie omhoogschopten (zuurstof is rete-giftig en reactief, gelukkig pasten een aantal organismen zich aan..), inslaande kometen, je kunt het allemaal vernietigen noemen.. Maar ik noem het heel objectief een verandering, en verandering is de brandstof van de evolutie. Geitenwollensokkengreenpeacewalvismaffia.
|
![]() |
Wij hebben zo'n ingrijpende controle over natuur.
Het DNA is bijna onder onze controle, dit houdt in dat we de natuur tot in zijn essentie kunnen beinvloeden. Wat voor invloed heeft evolutie nog als wij zelf bepalen wat voor genen we krijgen. Wat heeft een epidemie nog voor zin, terwijl we het de kop in kunnen drukken in de toekomst. Wij staan boven de natuur, omdat we zo langzamerhand de natuur kunnen bepalen hoe het in mekaar zit. De mens is een te grote bedreiging van de planeet. En ik denk dat wij toch een zekere mate van verantwoordelijkheid hebben ten opzichte van andere organismen. Ik weet niet precies waar wij het recht vandaan moeten halen andere organismen uit te moorden. Hypothese: Stel er zijn buitenaardse wezens die vele malen intelligenter zijn dan ons. Wij zijn ten opzichte van een stel dieren. Mogen zij de aarde als een petrischaaltje gaan gebruiken? Zullen wij daar blij mee zijn? Willen wij ons ook verdedigen?? Ja, wij zullen dan ook vechten voor onze overleving. Wat kan een dier tegen een buldozer doen. Laten we het dan even eerlijk aanpakken. 1 man tegen 1 tijger?? Eerlijk verdeeld denk je ook niet?? Nee, wij moeten zo nodig hulpmiddelen gebruiken ter uitmoorden van wezens die zichzelf niet kunnen verdedigen. En dan nog prediken dat we een hoog moraal hebben? Laten we vooral mekaar ook uitmoorden, dan vind ik ook dat moordenaars toegestaan mogen worden. Het is toch maar natuur? Groetjes Ben(die dus zeker denkt dat de mens boven de natuur staat, maar dat een slechte zaak vind ![]()
|
![]() |
[QUOTE]SP666 schreef:
wij zijn geen onderdeel van de natuur meer, want wij beslissen zelf over leven of dood (van embryoos, van criminelen, van 3e wereld slachtoffers). Daarom is het "maan plan" ontworpen om ons (de mensheid) een nieuwe kans te geven.Lees het eerste berichtje en je zal zien dat we in evenwicht met de natuur zouden staan.Het is de bedoeling dat al die beslissingen die jij ons toewijst niet meer hebben.Ht roekeloos omgaan met het zwaard zou uiteraard bestraft worden, maar niet met de dood aangezien die beslissing niet meer in onze hanen moet liggen maar in die van moeder natuur.
|
![]() |
De mens zelf is en blijft volgens mij gewoon een deel van de natuur, wij handelen alleen alsof wij boven de natuur staan.
Bomen en dieren ed. zijn voor mij een vorm van kunst, die wij niet meer kunnen vervangen als ze eenmaal weg zijn. Ik vindt dus dat iedereen daar met zijn fikken van af moet blijven. Dat is niet meer dan een mening, een persoonlijk waarde oordeel, maar een mens die een leven neemt verdient het gerechtigd zijn eigen daden te sterven. Daarnaast vindt ik het menselijk een hypocriet achterlijk schaapachtig zooitje. Als er een ras op de wereld het naar mijn mening verdient uit te sterven dan is het de mens wel, met zijn eigen destructieve en zelfvernietigend gedrag. De mens houdt zijn eigen zwakke exemplaren in leven en vernietigd rassen die hun zouden kunnen helpen bij het verbeteren van zichzelf. De mens legt zichzelf vrijwillig regels op, die hun in hun eigen vrijheid beperkt. De mens zorgt ervoor dat hij zichzelf niet meer kan verbeteren. Als er iets achterlijk is, is het dat wel. Ik heb een afschuw voor het menselijk ras (Maar individuen vindt kan ik wel lief vinden hoor ![]() |
![]() |
||||||
![]() |
Ik heb nooit gezegd dat ik geen natuur wil behouden. Maar dat een emotioneel oordeel, ik vind de natuur wel mooi
![]() Even over dat wij nu 'boven' de natuur staan. Hmmmph, ja, we kunnen bijna volledig genetisch modificeren, we kunnen bijna alles bepalen, maar voor mij is dat alleen maar een ultieme vorm van evolutie... Stel je voor, een soort die niet meer door toevallige mutaties adapteert, maar die de mogelijkheid heeft om op eigen benen veranderingen aan te brengen waardoor onze adaptie goed verloopt. Citaat:
Nu hakken we een woud om (de eerste mensen gebruikten ook hout hoor) voor meer ruimte, hout en geld. Hmmm, volgens mij is dat voor precies hetzelfde principe als die eerste mensen.. Overleving. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En een hoge moraal is niet van toepassing in deze discussie. Bovendien is moraal ook alleen maar iets dat je toepast vanuit een behoudsoogpunt. Het is dus heel goed mogelijk om dit alleen op je eigen soort van toepassing te laten zijn. En dan nog even iets voordat iedereen denkt dat ik de hele wereld wil asfalteren: Behoud van natuur en het ecosysteem, bepaalde regels waaraan wij ons dienen te houden zijn volgens mij best nodig. Vooral omdat overleven op die manier makkelijker is, ons minder inspanning (technisch, maar ook in veranderende levenswijze) zal kosten. Bovendien vind ik de natuur prachtig, ik probeer alleen de discussie te zuiveren van subjectiviteit.
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik ga niet bij de pakken neer zitten omdat voorgaande generaties het verpest hebben. Your sons and you daughters are beyond your command, your old road is rapidly aging, so get lost if you can't lend a hand, for the times they are a-changin' ![]()
||
![]() |
Citaat:
Misschien verdienen we wel geen nieuwe kans, maar zoals jij al zei voelt de mens zich boven de natuur verheven en daarom zullen we de tweede kans toch wel nemen of creëren als hij er niet is.Als jij het daar niet mee eens bent, mag je dat wat mij betreft lopen verkondigen maar ik geef je niet veel kans op aanhangers!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Revolution Festival gaat niet door. eeuwig_student | 5 | 01-05-2007 23:22 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Kolonisatie Mars sociaal onmogelijk Kapee | 60 | 24-01-2005 00:20 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Zelfvernietiging aarde? Gatara | 33 | 14-02-2004 19:36 | |
vluchten naar Mars Gatara | 40 | 10-07-2003 20:31 | |
Zou het menselijk ras nooit een keer uitsterven? king112 | 75 | 11-05-2003 17:30 | |
intelligentie staat tot? flamez | 8 | 29-04-2002 07:05 |