Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Geen religie.
Gewoon voor jezelf nadenken. Geen papagaaien gedrag. Geen onnodige beperkingen in je leven. Geen geloof in sprookjesverhalen. Geen ontkenning van wezenljke feiten ten behoeve van instandhouding van een fabeltje. Geen ongelijkwaardigheid. Geen leugens. Geen misbruik van kleine kinderen hun goedgelovigheid. Geen indoctrinatie. Geen onterechte angst wekken. Geen hypocrisie. Groetjes Ben(die zo echt met huiswerk aan de gang moet ![]()
||
![]() |
Citaat:
Groetjes Ben(die best dingen aanleert, maar daarnaast nog wel scepctisch is/kan zijn ![]()
||
Citaat:
Dus wel degelijk imitatie. [Dit bericht is aangepast door legatus (12-02-2002).]
||
![]() |
Citaat:
leren met een eigen referentiekader. Groetjes Ben(die daar wel een verschil in ziet ![]()
|
En je eigen referentiekader heb je ook aangeleerd.
Ik vind pappegaaien gedrag geen probleem. De grote menigte mag lekker zijn gang gaan zolang ze mij maar niet lastig vallen ![]()
||
![]() |
Citaat:
Een referentiekader is niet echt 100 % aangeleerd. Er komen ook nog wel wat genen bij kijken. Daarnaast is de mens natuurlijk een imitator. 1 van de redenen waarom zij zo succesvol zijn. Het wiel en vuur hoeft niet keer op keer uitgevonden te worden, dat nemen we van mekaar over. Maar ik bezit wel degelijk eigenschappen die ik niet van anderen heb overgenomen, maar mezelf heb voorgenomen. Dus het is voor de meerderheid imitatie, maar niet alles. En bij de 1 wat meer dan de ander, anders zouden er ook geen nieuwe ontwikkelingen kunnen plaatsvinden. Groetjes Ben(die liever zichzelf is, er zijn al genoeg anderen ![]()
||
![]() |
Citaat:
Al ben ik er nog niet over uit in hoeverre genen van invloed zijn op mijn gedragingen en karakter-eigenschappen. Ik filter wel met dat referentiekader die opgenomen informatie. En daarnaast bezit men een goeie dosis rationalisme en logica. Dat is niet zozeer aangeleerd. Groetjes Ben(die net nog een stukje over 'memen' en 'genen' heeft gelezen van een voormalig para-psychologe ![]()
|
![]() |
|
Ik filter wel met dat referentiekader die opgenomen informatie. En daarnaast bezit men een goeie dosis rationalisme en logica. Dat is niet zozeer aangeleerd.
Ik twijfel er nog aan. Zoek nu even informatie over Genetic Memory.
||
![]() |
Citaat:
Groetjes Ben(die nu een artikel over dat boek voor zich heeft liggen van het blad 'Skepter'. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Een baby weet dat hij zijn adem in moet houden als hij in het water wordt geboren. Angst is deels evolutionair genetisch vastgelegd en deels aangeleerd. Groetjes Ben(die voor het overgrote deel uiteraard in zijn leven heeft moeten leren ![]()
|
Examples of memes are tunes, ideas, catch-phrases, clothes fashions, ways of making pots or of building arches. Just as genes propagate themselves in the gene pool by leaping from body to body via sperms and eggs, so memes propagate themselves in the meme pool by leaping from brain to brain via a process which, in the broad sense, can be called imitation. If a scientist hears, or reads about, a good idea, he passes it on to his colleagues and students. He mentions it in his articles and his lectures. If the idea catches on, it can be said to propagate itself, spreading from brain to brain.”[/b]
Genetisch aangeleerd dus, imitatie die al vastligt en indirect gebruikt word. [Dit bericht is aangepast door legatus (12-02-2002).]
||
![]() |
Citaat:
Nee, memen is los van genen, maar volgt wel een soortgelijk evolutionair pad. Het is een idee-epidemie. Mensen nemen het van mekaar over, daar hebben de genen niets mee te maken. Groetjes Ben(die het boek een keer wil lezen ![]()
||
![]() |
Citaat:
Net als dat wat we nog moeten aanleren, het leeft niet buiten ons, het moet gewoon aangemaakt worden. Maar nu je het er toch over hebt, er zijn natuurfilosofen die stellen dat wij niet meer genetisch aan het evolutioneren zijn, maar geestelijk. Dat we uiteindelijk in de hele verre toekomst los komen te staan van onze lichaam. Dat we een soort van energiewezens worden. Zoals tealons van Earth final conflict of Q(dat is wel erg extreem, maar toch) ![]() Groetjes Ben(die niet weet of het waarschijnlijk is, maar het wel een leuk idee vind ![]()
|
Is intelligentie dan een mem of een gen? Of is het de manier waarop wij met intelligentie omgaan en de toepassing ervan een mem?
Dat van die natuurfilosofen word zelfs ondersteunt door wetenschappers die dit ook vermoeden. Dat wij straks lopende energiepanelen zijn en dat onze huid alle energie absorbeert en wij niet meer hoeven te eten.
||
![]() |
Citaat:
Onze intelligentie is de mogelijkheid inzicht te hebben, snel nieuwe schakelingen kunnen maken etc. Snel dingen begrijpen etc. De mem is onze collectieve brein. Met ik bedoel energie, dan zeg ik in feite dat ons geest loskomt van ons fysieke lichaam. Dat we letterlijk energiewezens worden. Vind het wel een leuk vooruitzicht, al zou ik het niet meer meemaken als het zich gaat voordoen. Groetjes Ben(die best wel onsterfelijk wil zijn ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
het perfecte geloof is een geloof waarbij mensen zelf blijven nadenken en waarbij plek is voor iedereen. waarbij men kritiek mag leveren op dat geloof en er zijn eigen vorm aan kan geven.
een geloof waar vrijheid en rationalisme voorop staat. ahum kun je dan nog wel over een geloof spreken? ik denk het wel, want zelf kijk ik op die manier wel naar godsdienst. denk dat veel mensen de zog. wetten van hun geloof veel te serieus nemen. veel dingen moet je zelf intrepeteren, niet letterlijk nemen. denk ik ![]() |
![]() |
|
![]() |
Geloof waar God een knappe, lekkere, geile vrouw is? Met een zooi knappe, lekkere, geile hogepriesteressen. Bestaat zo'n geloof?
Waar kan ik me aanmelden. Voorderest is geloven stom. Geloof in je zelf en ga Natuurkunde, Wiskunde en Filosofie studeren of denk gewoon na over wat goed en fout is. De vraag moet niet zijn: 'Wie is God', maar 'Wat is goed'.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geloof jij niet? Magican2 | 500 | 24-07-2009 12:39 | |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Aarde: oerknal of in 7 dagen?? Stanley | 332 | 19-01-2009 07:19 | |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
de perfecte ideologie; is de ideale staat mogelijk? sublime | 248 | 22-02-2002 17:15 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 |