Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2002, 16:10
proycon
proycon is offline
Wat vinden jullie van onderstaande filosofie over de relatie tussen de rede/logica en emoties:

Oud 01-04-2002, 16:37
L Boksha
L Boksha is offline
Zo zou het moeten zijn, en is het niet.
Het valt in deze wereld nauwelijks vol te houden.
Oud 01-04-2002, 16:55
Uhmpra
Uhmpra is offline
"Truth should be the basis of any communication"
welke waarheid? wie zijn waarheid? de waarheid is niet altijd voor iedereen hetzelfde

verder vind ik niet dat de rede/logica moet bepalen in hoeverre ik mijn emoties beleef en heb, want zijn het dan nog wel echte emoties? ik vind emoties soms wel prettiger dan logica, ook al zijn het geen leuke emoties
Oud 01-04-2002, 17:11
Zaza123
Zaza123 is offline
geweldig!!!!!!!!!
Oud 01-04-2002, 21:10
proycon
proycon is offline
Citaat:
Uhmpra
"Truth should be the basis of any communication"
welke waarheid? wie zijn waarheid? de waarheid is niet altijd voor iedereen hetzelfde
Met die zin bedoel ik de waarheid van de spreker, en dus bedoel ik er vooral oprechtheid mee.. Dus dingen zeggen die je zelf voor waar aanneemt en niet bewust dingen verdraaien (liegen)...

Citaat:
verder vind ik niet dat de rede/logica moet bepalen in hoeverre ik mijn emoties beleef en heb, want zijn het dan nog wel echte emoties? ik vind emoties soms wel prettiger dan logica, ook al zijn het geen leuke emoties
De rede/logica moet bepalen hoe je handelt naar je emoties, maar dat wil niet zeggen dat je emoties niet kan uiten.. je moet je er alleen bewust van zijn wat ze zijn en waarom ze er zijn... Emoties zijn dus wel degelijk echte emoties maar beheersen je niet..
Oud 02-04-2002, 20:22
Uhmpra
Uhmpra is offline
begint ietsjes beter te klinken, maar ben er nog niet helemaal uit in hoeverre je een filosofie echt geheel goed over kan brengen via een plaatje (wel mooi overigens)
Oud 04-04-2002, 08:00
Digger3
Digger3 is offline
De 2 bolletjes staan voor emoties en rede? En alles daaromheen beeld uit dat ze met elkaar vervlochten zijn, zoiets?

IIG, ben ik het wel eens met het plaatje. Emoties moet je niet allemaal onderdrukken, ook niet laten overheersen. Gewoon daartussenin zitten. Dat probeer ik te doen zelf.
Oud 04-04-2002, 10:06
proycon
proycon is offline
Inderdaad ja, die zouder daarvoor kunnen staan... Ik heb het achtergrondplaatje overigens niet zelf gemaakt maar ik vond het wel heel erg toepasselijk... En het helpt de boodschap over te dragen op emotioneel en artistiek vlak, niet alleen op het vlak van de rede... Dat vond ik dus ook wel toepasselijk
Reageren

Regels voor berichten