Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2002, 10:24
mariskaatje
mariskaatje is offline
Hey,

ik heb iets met m'n meniscus (moet dinsdag naar ziekenhuis)
en moet dus op krukken lopen,
maar het lukt me niet om de trap op te komen
en vooral op school is dat erg lastig,
iemand tips?????

alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 10:30
ssjpan
ssjpan is offline
heb je geen lift op school??
je kan ook gewoon hinkkelen en dan steun je op iemand ofzo... geen ervaring mee eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 11:37
qghp
qghp is offline
ja idd jullie zullen vast wel een lift op school hebben

en anders meot je op de trap gaan zitten en dan tree voor tree omhoog gaan "zitten"
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 12:41
@Moon
@Moon is offline
PARDON?!?!?! Lift op school?!?!?! Lijkt me nogal onnodig als de scholen maar meestal 2 of 3 verdiepingen hebben
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 12:45
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
@Moon schreef:
PARDON?!?!?! Lift op school?!?!?! Lijkt me nogal onnodig als de scholen maar meestal 2 of 3 verdiepingen hebben
2 verdiepingen is idd prima te doen in een rolstoel, waarom in godsnaam een lift op school?
Oud 30-11-2002, 12:49
wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Bij ons op school was ook altijd een lift.....heel handig, heb er zelf ook wel eens gebruik van gemaakt. Meestal gebruiken de concierges de lift om spullen te verslepen, maar hij werd bij ons ook regelmatig door leerlingen gebruikt.
Oud 30-11-2002, 12:53
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
2 verdiepingen is idd prima te doen in een rolstoel, waarom in godsnaam een lift op school?
Niet elke school houdt daar rekening mee,
en ook neit op elke school zitten mensen met een rolstoel denk ik.
Hangt gewoon van de school af.

Ontopic:
Misn kan een ander je helpen?
Kweenie waar je meniscus zit, in je knie toch..?
k heb best vaak last van mn knie gehad,
en met traplopen zwaaide ik zeg maar mn been omhoog.
En dan steun je dus op je andere been..
Hm, btje raar uitgelegd gloof ik..
Oud 30-11-2002, 14:25
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
Ga jij maar eens 2 trappen een overheadprojector met toebehoeren of een partij boeken op en af lopen zeulen als er geen lift is. In uitzonderlijke gevallen zullen scholen die een lift hebben deze ook wel beschikbaar willen stellen voor mensen die slecht ter been zijn of op het gebruik van een rolstoel zijn aangewezen, neem ik aan, maar meestal zal zo'n lift toch wel voor aan- en afvoer van lesmateriaal gebruikt worden. Hoe dan ook, een lift op een school met 1 of meer verdiepingen is in ieder geval niet zo merkwaardig als het in eerste instantie misschien wel lijkt.
Oud 30-11-2002, 14:31
marlies
marlies is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Ga jij maar eens 2 trappen een overheadprojector met toebehoeren of een partij boeken op en af lopen zeulen als er geen lift is. In uitzonderlijke gevallen zullen scholen die een lift hebben deze ook wel beschikbaar willen stellen voor mensen die slecht ter been zijn of op het gebruik van een rolstoel zijn aangewezen, neem ik aan, maar meestal zal zo'n lift toch wel voor aan- en afvoer van lesmateriaal gebruikt worden. Hoe dan ook, een lift op een school met 1 of meer verdiepingen is in ieder geval niet zo merkwaardig als het in eerste instantie misschien wel lijkt.
Ja inderdaad en de schoonmakers met hun karretjes
Oud 30-11-2002, 15:49
shiver inside
shiver inside is offline
Toen ik mn been gebroken had gebruikte ik de lift, en had ik een maat aangesteld tot tassendrager
Maargoed, kan je niet vragen aan een vriendin of ze je helpt met het trap 'hinken' Zonder tas is het iedergeval al wat makkelijker
Oud 30-11-2002, 16:17
Verwijderd
bij trappen op moet je eerst een tree omhoog hinken en dan de krukken verzetten. omlaag gaan moet je eerst de krukken omlaag zetten en dan een tree naar beneden hinken. dus de krukken zijn altijd lager dan jezelf!. ik hoop dat je het snapt en dat het zo wel lukt.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 17:44
snoopy
snoopy is offline
Je kunt het beste met 1 kruk lopen, en met de andere hand de leuning van de trap vasthouden (die andere kruk kan een vriendin ofzow wel mee naar boven nemen).
Oud 30-11-2002, 18:50
Balance
Balance is offline
wij hebben ook een lift (2 verdiepingen). Een vriendin van mij zit in een rolstoel, dus eigenlijk ga ik vaker met die lift dan met de trap (ben ook zelf herstellende van een knieblessure).

Maar met je krukken de trap op is imho niet zo moeilijk hoor. Ik zet altijd eerst m'n krukken op de eerste trede en trek me dan omhoog. Als eerste zet ik dan m'n goede been op de trede omdat die gewoon kan buigen, en vervolgens trek ik m'n slechte been omhoog.
Gaat het wat beter met je knie en kan je hem buigen, dan kan je ook eerst je slechte been op de trede zetten, daarna pas je krukken en dan je andere been gelijk op de volgende trede zetten en je slechte d'r weer bij trekken zeg maar.
Dat gaat iets sneller

khoop dat je 't een beetje snapt...
Oud 01-12-2002, 10:15
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef:
wij hebben ook een lift (2 verdiepingen). Een vriendin van mij zit in een rolstoel, dus eigenlijk ga ik vaker met die lift dan met de trap (ben ook zelf herstellende van een knieblessure).

Maar met je krukken de trap op is imho niet zo moeilijk hoor. Ik zet altijd eerst m'n krukken op de eerste trede en trek me dan omhoog. Als eerste zet ik dan m'n goede been op de trede omdat die gewoon kan buigen, en vervolgens trek ik m'n slechte been omhoog.
Gaat het wat beter met je knie en kan je hem buigen, dan kan je ook eerst je slechte been op de trede zetten, daarna pas je krukken en dan je andere been gelijk op de volgende trede zetten en je slechte d'r weer bij trekken zeg maar.
Dat gaat iets sneller

khoop dat je 't een beetje snapt...
je kunt toch echt beter je opduwen en met je voeten op de eerste tree zetten en daarna pas je krukken omhoog zetten... anders kun je ook nog es je ellebogen naar de klote helpen...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 12:05
mariskaatje
mariskaatje is offline
thx allemaal, zal 't morgen wel ff uittesten en verslag doen ervan
we hebben bij ons geen lift
slechte school, he!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten