Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2004, 19:21
Gatara
Gatara is offline
Ben een docu aan het kijken ("Attack of the happy people") en daarin vertelt een moeder van een meisje dat overleden was na xtc gebruik het volgende ongeveer:
"Ze vertellen je veel te drinken en dat is correct, want één van de bijwerkingen is ontregeling van temperatuurregeling in je lichaam dat leidt tot een hogere lichaamstemperatuur. In sommige mensen, niet veel, gebeurt er iets anders. Een hormoon dat de werking van de nier laat stoppen, komt vrij en dan stop je met plassen. Met als gevolg dat je drinkt en drinkt en drinkt en het zoutgehalte in je bloed daalt, wat ervoor zorgt dat het vocht in de longen terecht komt, en in de hersenen, waar het een zwelling creert. Dood zal hierop volgen."

Kennen jullie deze bijwerking?
Oud 02-05-2004, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-05-2004 @ 20:21 :
Ben een docu aan het kijken ("Attack of the happy people") en daarin vertelt een moeder van een meisje dat overleden was na xtc gebruik het volgende ongeveer:
"Ze vertellen je veel te drinken en dat is correct, want één van de bijwerkingen is ontregeling van temperatuurregeling in je lichaam dat leidt tot een hogere lichaamstemperatuur. In sommige mensen, niet veel, gebeurt er iets anders. Een hormoon dat de werking van de nier laat stoppen, komt vrij en dan stop je met plassen. Met als gevolg dat je drinkt en drinkt en drinkt en het zoutgehalte in je bloed daalt, wat ervoor zorgt dat het vocht in de longen terecht komt, en in de hersenen, waar het een zwelling creert. Dood zal hierop volgen."

wel eens van gehoord ja
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 21:27
herz
herz is offline
nee

dat was mijn nuttige post voor vandaag maar weer.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 21:43
Verwijderd
Ik heb wel gelezen over watervergiftiging. Dat sommige mensen zo ontiechelijk veel water drinken bij xtc, dat je niet alleen de giftige stoffen wegspoelt, maar ook de zouten en mineralen. En zo dus kan overlijden.
Maar of dat hetzelfde is als wat jij beschrijft?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 21:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Oma schreef op 02-05-2004 @ 22:43 :
Ik heb wel gelezen over watervergiftiging. Dat sommige mensen zo ontiechelijk veel water drinken bij xtc, dat je niet alleen de giftige stoffen wegspoelt, maar ook de zouten en mineralen. En zo dus kan overlijden.
Zouten en mineralen wegdrinken, zou kunnen.

Wordt er eigenlijk een beetje op gelet of je niet teveel drinkt?
Oud 02-05-2004, 21:53
Verwijderd
Hm of ik er zelf op let of dat andere er opletten?
Als je op een feestje bent is iedereen druk aan het feesten en wordt dat echt niet bijgehouden. Al zit je bij iemand thuis, dan kan het voorkomen dat vrienden er wat van zeggen...maar heel veel xtc-gebruikers weten niet van dat watervergiftiging volgens mij.
Zelf let ik er wel op, als ik een droge bek heb, want ik kan zo paar liter in korte tijd wegzuipen. Ik drink dan om de minuut een slok ofzo. Want je kan wel in 1 keer een glas wegzuipen, maar dat heb geen nut, want een droge bek blijf je houden.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 09:32
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
jah idd heb ik ook.. ik neem om de minuut een slok water en ik houw een droge bek.
dan doe ik het liever zo dan ik inene een hele fles water leegtank want das ook niet goed..
1 keer had ik ook best veel water gedronken en kreeg ik een tje last van me buik..
nja je moet het gewoon niet overdrijven..
opzich weet je zelf wel wanneer je teveel drinkt. goed naar je lichaam luisteren.
Oud 03-05-2004, 09:58
herz
herz is offline
in je lichaam zitten 2 stoffen, als die stoffen uit balans raken kun je doodgaan. daarom moeten mensen een hele tijd geen water hebben gedronken ook maar een paar druppels krijgen, anders sterven ze direct. Misschien heeft dat er ook iets mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 10:12
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
herz schreef op 03-05-2004 @ 10:58 :
in je lichaam zitten 2 stoffen, als die stoffen uit balans raken kun je doodgaan. daarom moeten mensen een hele tijd geen water hebben gedronken ook maar een paar druppels krijgen, anders sterven ze direct. Misschien heeft dat er ook iets mee te maken.
Whahaha, ik hoop dat er in míjn lijf méér dan twee stoffen zitten
Oud 03-05-2004, 10:15
herz
herz is offline
je snapt hopelijk wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 11:30
Verwijderd
ik heb er wel iets over gehoord, maar zelf nooit last van.
Drinken doe ik ook niet heel veel dan omdat zoals oma zegt die droge bek toch wel blijft.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 11:46
Verwijderd
Als je alles wilt weten over wat XTC met je lichaam doet, de slideshow op http://www.dancesafe.org legt praktisch alles uit.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 14:24
Nanaki
Nanaki is offline
Die hele slideshow zegt niks over de werking van XTC en de productie van het Anti-Diuretisch Hormoon.

Hier staat er wel iets over, wordt hyponatriemie genoemd.

http://www.ntvg-s.nl/archief/2003_01...3_30007p01.pdf

Vraag me af in hoeverre alcohol dat effect tegen gaat, omdat dat zorgt voor remming van de ADH-produktie. Maar ja, dan heb je weer te maken met uitdroging.
Oud 03-05-2004, 14:40
Mark
Mark is offline
Ik gebruik geen xtc, dus ik hoef de bijwerkingen ook niet te kennen.
Oud 03-05-2004, 14:47
Footprint
Footprint is offline
dus eigenlijk ook niet te posten
Oud 03-05-2004, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Footprint schreef op 03-05-2004 @ 15:47 :
dus eigenlijk ook niet te posten
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 16:07
Verwijderd
Wat je natuurlijk gewoon kan doen om dit te voorkomen is iets eten met mineralen erin. Sommige drankjes bevatten dit ook al (AA geloof ik maar pin me er niet op vast)
Als je maar niet alleen maar water drinkt.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 16:10
Verwijderd
Ja ag, en anders. Er ken altijd wat fout gaan als je dope neemt, that's the risk.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 16:14
needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
Robo schreef op 03-05-2004 @ 17:10 :
Ja ag, en anders. Er ken altijd wat fout gaan als je dope neemt, that's the risk.
idd.
Oud 03-05-2004, 16:38
Verwijderd
Being a dope user means living on the edge, all the time!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:43
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-05-2004 @ 20:21 :

hmmz, ik ben nog niet dood (dacht ik), dus geen ervaring gehad met deze bijwerking
Oud 03-05-2004, 17:46
Verwijderd
Houwe zo!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:50
Verwijderd
veel vitamine c is ook goed
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 19:23
Luna
Luna is offline
Ikmerkte wel afgelopen keer dat ik tijdens de trip echt niet kon plassen, ik moest wel heel nodig de hele tijd maar het ging gewoon niet. Ik dronk ook veel water de hele tijd en zweette ook als een gek. Maar het voelde niet vervelend aan ofzo en toen ik weer wat nuchterder werd ginge het wel weer en moest ik steeds naar de wc rennen omdat ik dan weer heel nodig moest plassen van al het water. dit was overigens wel op pure mdma, ik weet niet of daar heel veel verschil in zit.
Oud 03-05-2004, 21:14
Verwijderd
die bijwerkingen ken ik. Stomtoevallig uit Bad Boys 2 Onder koude douche enzo. Helpt echt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2004, 21:23
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 03-05-2004 @ 22:14 :
die bijwerkingen ken ik. Stomtoevallig uit Bad Boys 2 Onder koude douche enzo. Helpt echt.
die film is leuk!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 09:07
Verwijderd
Citaat:
sjek schreef op 03-05-2004 @ 22:23 :
die film is leuk!
ik vind het echt een respectloze film, maar goed verdre blaten over xtc
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 12:41
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Robo schreef op 03-05-2004 @ 18:46 :
Houwe zo!
wel van plan ja!
Oud 04-05-2004, 12:57
Risce
Risce is offline
Citaat:
Oma schreef op 02-05-2004 @ 22:43 :
Dat klinkt als een 'Big Urban Myth' (BUM!)
Je kunt gaan zouten en mineralen zomaar wegspoelen! Maar goed, misschien dat er een bioloog in ons midden is...

Citaat:
herz schreef op 03-05-2004 @ 10:58 :
Ying en Yang? Sorry, maar wat bedoel je nu precies? Sterven direct? Ook een BUM?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 13:08
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Risce schreef op 04-05-2004 @ 13:57 :
Dat klinkt als een 'Big Urban Myth' (BUM!)
Je kunt gaan zouten en mineralen zomaar wegspoelen! Maar goed, misschien dat er een bioloog in ons midden is...

Ying en Yang? Sorry, maar wat bedoel je nu precies? Sterven direct? Ook een BUM?

shallalalala zoekfunktie

shalalalalalala zoekfunctie

maar goed:

Watervergiftiging heeft een beetje te maken met het osmotisch potentiaal van cellen enzow.

Als je teveel water drink spoel je al de zouten uit je lichaam omdat je lichaam probeer het osmotisch potentiaal gelijk te krijgen. Als je wat mineralen en zouten aan het water toevoegd is er nix aan de hand want je lichaam merkt dan het verschil tussen mineraal- & zoutgehalte in het lichaam en het water niet op.

Celfuncties kunnen stilvallen als dat potentiaal buiten bepaalde grenzen komt,...einde oefening.

Als je wilt experimenteren moet je ut met gedemineraliseerd water proberen, dat werkt ut snelt, daar zit echt helemaal nix meer behalve H2O,....schijnt uitstekend te werken (niet doen dus).

Zoiets is het gelovik
(owja, en je scheit je darmen uit)
Oud 04-05-2004, 13:15
herz
herz is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 04-05-2004 @ 14:08 :
*verhaaltje waar ik nix van snap*
okido
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 13:18
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
herz schreef op 04-05-2004 @ 14:15 :
okido
als je te veel water drinkt dat geen/niet voldoende mineralen en zouten bevat, ga je dood.
Oud 04-05-2004, 14:25
Verwijderd
Juist, Osmose roelt!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 15:08
Risce
Risce is offline
osmose dus inderdaad, maar 'gewoon' water bevat dat allemaal wel en dan zit je allang vol met water voordat er vergiftiging plaatsvindt, denk ik.
Bij pure h2O, ja dat is slecht, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 15:15
zeehond23
zeehond23 is offline
neen, kraanwater bijvoorbeeld bevat te weinig mineralen en zouten, het beste kan je spa enzo nemen =)

Hoewel je eigenlijk gewoon niet te veel moet drinken in een korte tijd, dan kan kraanwater ook gewoon hoor
Oud 04-05-2004, 18:24
Paultjes
Paultjes is offline
Ik stop niet met pissen, ik pis wel moeilijker en als ik dan eenmaal pis dan duurt het ook een kwartiertje, maarja je moet er wat voor over hebben niet
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 11:01
zeehond23
zeehond23 is offline
mwah, er zijn mensen die cht gewoon niet kunnen pissen, dat zouk er niet voor over hebben
Oud 07-05-2004, 13:40
Gatara
Gatara is offline
'zoute' sportdrankjes schijnen aangeraden te worden
Oud 07-05-2004, 15:45
needlefreak
needlefreak is offline
staan jullie daar nu echt zo bij stil wat te drinken als je xtc neemt??
Oud 07-05-2004, 15:47
Verwijderd
ja dude
en nou niet raar gaan doen he, omdat jij zo'n ubergewenning heb, dat je overal beter tegen kan.

Ik word van 1 xtc-pilletje helemaal leip en ik moet zeker oppassen met wat ik drink.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 16:36
Verwijderd
niet wat ik drink, als ik maar drink
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 17:20
Griller
Griller is offline
Je moet isotone sportdrankjes drinken... dan is je kleffe bek ook vaak helemaal weg ( bij mij werkt het supergoed, ben ik eignelijk van die kleffe bek af)
Oud 07-05-2004, 17:49
needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
Oma schreef op 07-05-2004 @ 16:47 :
ja dude
en nou niet raar gaan doen he, omdat jij zo'n ubergewenning heb, dat je overal beter tegen kan.

Ik word van 1 xtc-pilletje helemaal leip en ik moet zeker oppassen met wat ik drink.
dat denk je maar.
ik heb gewoon andere verwachtingen als ik xtc gebruik. dan wil ik helemaal weg zijn van de wereld. ik drink sowieso alcohol en combineer altijd met andere drugs.
de xtc's tegenwoordig trekken op niks meer. vroeger kocht je 1 grote xtc pil die je in 4 kon breken en 1/4 had hetzelfde effect als enkele xtc pilletjes vandaag. toen had ik ook nog genoeg aan 1 XTC pil.
Oud 07-05-2004, 17:55
Verwijderd
Ja de goeie ouwe tijd he...

Nja ik ben gewoon übergevoelig voor drugs ofzo, maar wel lekker goedkoop. En trouwens ik neem ook liever drugs in combi met drank (doe ik ook altijd), want dan voel ik me zowiezo goed.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 19:16
Verwijderd
ja dat klopt, iedereen zegt dat je daar voor moet uitkijken. Is natuurlijk ook wel zo, maar het valt wel reuze mee. Veel mensen overdrijven gewoon vaak
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 20:12
Verwijderd
Mwha tis ook maar net hoe goed je tegen alcohol kan en hoe vaak je zuipt. ALs ik drugs op heb, voel ik me met alcohol beter dan drugs zonder alcohol. Maar das meer, omdat ik me helemaal relaxed voel met drank op.
Mjaaa het kan echt wel gevaarlijk zijn, maar ik zuip er ook voldoende water bij.
Tis meestal dat ik fucking lam ben --> drugs neem en dan alleen nog maar water drink.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 01:42
Type
Type is offline
Citaat:
needlefreak schreef op 07-05-2004 @ 18:49 :
dat denk je maar.
ik heb gewoon andere verwachtingen als ik xtc gebruik. dan wil ik helemaal weg zijn van de wereld. ik drink sowieso alcohol en combineer altijd met andere drugs.
de xtc's tegenwoordig trekken op niks meer. vroeger kocht je 1 grote xtc pil die je in 4 kon breken en 1/4 had hetzelfde effect als enkele xtc pilletjes vandaag. toen had ik ook nog genoeg aan 1 XTC pil.
kan dat niet liggen aan gewenning wat betreft alcohol/XTC?

dat hoeft dus niet gewoon 'die goede oude tijd' te zijn, dat kan ook liggen aan het feit dat je lichaam die stoffen meer 'gewend' is, dus sneller af kan breken....
Oud 08-05-2004, 14:50
needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
Type schreef op 08-05-2004 @ 02:42 :
kan dat niet liggen aan gewenning wat betreft alcohol/XTC?

dat hoeft dus niet gewoon 'die goede oude tijd' te zijn, dat kan ook liggen aan het feit dat je lichaam die stoffen meer 'gewend' is, dus sneller af kan breken....
nee nee, zeker niet!

het is gewoon een feit dat de xtc pillen van tegenwoordig van veel minder goeie kwaliteit zijn dan 7 jaar (mijn eerste xtc) en langer geleden. spreek maar eens met mensen die 10 jaar geleden al xtc gebruikten. toen kon je wel 25 euro voor 1 pil betalen maar dat was kwaliteit die je vandaag bijna niet meer tegenkomt.
Oud 08-05-2004, 15:06
Risce
Risce is offline
Tegenwoordig zit er gewoon echt rotzooi in. Ze vinden gewoon rattengif in die pillen...
Oud 08-05-2004, 15:34
Type
Type is offline
Waarom wordt het dan nog verkocht? Ik bedoel, als handelaar van die shit denk je toch ook wel een beetje om je clientele, en dus denk je er ook wel aan of je goed spul levert of niet...?

(tja, ik heb geen XTC ervaringen, dus ik zit nog vol met vragen wat dat betreft )
Reageren

Regels voor berichten