Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2009, 17:32
Lyne
Lyne is offline
Ik wil binnenkort een keer xtc proberen, maar er zijn een paar ijzerwaardes in mijn bloed niet helemaal goed (niet ernstig, maar ik heb wel staalpillen om het weer op het goede niveau te krijgen). Is het dan af te raden om xtc te slikken? Ik kan er op internet en in de bijsluiter niets over vinden, en ik wil geen onnodig risico lopen.
Bijwerkingen van ijzergebrek waar ik last van heb is:

Vermoeidheid sneller dan normaal
Tachycardie (snel hartritme)
Algemeen zwaktegevoel
bij ernstiger bloedarmoede ziet men soms:
Hartkloppingen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2009, 17:39
coopergirl
coopergirl is offline
Sja... Je hartslag, lichaamstemperatuur en tensie gaan omhoog. Daarbij kun je, als je je grenzen niet goed bewaakt na een nacht natuurlijk wel extra gaar/ moe zijn. Het is vooral een aanslag op je serotonine-niveau (neurotransmitter, overdrachtsstofje in je hersenen).

Ik vind dat er relatief weinig bekend is over XTC en de invloed ervan... Als in: relatief weinig onderzoek?

Je maakt de keuze: of een erg leuke avond, en een paar dagen erna extra vermoeid (en eventueel down-achtig) of een avond zonder chemische blijheid. Ik verwacht geen 'extra schade', behalve extra vermoeidheid.
Oud 14-02-2009, 18:08
C r Y p S
C r Y p S is offline
Waarom niet gewoon wachten tot je ijzerniveau weer op orde is? De mogelijkheid om xtc te gebruiken komt echt nog wel een keer.
Oud 15-02-2009, 00:28
Verwijderd
Hoe ben je aan je ijzertekort in de eerste plaats gekomen als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 23:33
Lyne
Lyne is offline
Ehm heel lang te weinig groente en geen fruit en vlees eten zonder vervanging van die vitaminen en ijzer.

En waarom ik niet wil wachten, nja dat wil ik best als er een goeie reden voor is, daarom vraag ik het hier. Ik ben al ongeveer drie maanden ijzertabletten aan het slikken en over een week moet ik terug dus dan kan het al opgelost zijn.

Ik wil alleen weten of het extra risico geeft of schadelijk is, dingen zoals extra vermoeidheid heb ik er wel voor over.. maar ik ga geen onnodig risico lopen natuurlijk.
Heb al heel veel gelezen maar kan het niet echt vinden.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 07:34
John Frum
John Frum is offline
ik zou een drugs als xtc (zeker voor de eerste keer) alleen maar nemen als je lichamelijk en geestelijk in goede conditie bent. Als je ijzertekort dus over is, en je voelt je goed, lijkt het me geen probleem.
Oud 01-03-2009, 23:43
C r Y p S
C r Y p S is offline
Het is hoe dan ook een drug die inbreekt in je reserves. Dus dan lijkt het me altijd veiliger (minder ongezond) om het te gebruiken wanneer je in goede conditie bent.
Oud 02-03-2009, 17:34
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Tachycardie (snel hartritme)

Beter van niet dan, ik weet niet hoe snel maar dit kan gevaarlijk zijn.
Oud 04-03-2009, 20:21
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Ehm heel lang te weinig groente en geen fruit en vlees eten zonder vervanging van die vitaminen en ijzer.
Oke, als je geen vlees eet én geen groente, wat at je in godesnaam dan wel?
Oud 04-03-2009, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Ik denk vla.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 20:46
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik denk vlaai.
Oud 04-03-2009, 21:07
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 09-03-2009, 18:10
Lyne
Lyne is offline
Citaat:
Goed lezen gast.. ik at wel groenten maar kwam niet aan de 200 gr per dag. Ik ben wel weer vlees gaan eten (nooit van vegetariers gehoord?) en fruit at ik inderdaad ook niet. Wat ik dan wel at, brood en zoet beleg en junkfood en dat soort shit. En vla inderdaad

Maar ik had vorige week maandag afspraak in het ziekenhuis voor controle en ze zei dat mijn reserves weer waren aangevuld en ik heb het hierna toch geprobeerd. Alles is gewoon goedgegaan Zou het niet hebben gedaan als de uitslag niet goed was.

Dacht laat het even weten.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2009, 18:14
wann
wann is offline
Wat vond je 'r van?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2009, 19:19
Lyne
Lyne is offline
Was echt super.. heb gewoon voorzichtig gedaan, niet teveel en geregeld water drinken (ook niet teveel) maar was echt raar om zo van de wereld te zijn. Dag erna was wat minder, maar voelde me na 24 uur eigenlijk weer hetzelfde

Enige echt kutte vond ik dat kakengedoe Oh en heb zaterdag op zondagnacht gebruikt en zondagochtend en vanacht geen oog dichtgedaan. Dat was ook minder.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2009, 22:17
Verwijderd
peppil dan
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 15:59
Lyne
Lyne is offline
wat?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 16:09
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Pil met relatief weinig mdma en veel ....(wat voor stuiterspul er ook in mag zitten)

En tja, na eerste keer neem je kauwgom mee

En blijf me toch verbazen over die angst voor water de hele tijd, je hebt al lang voor je aan je tax zit echt bij duizend geen zin meer in water hoor
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 16:18
Lyne
Lyne is offline
Ik had kauwgom bij me hoor Maar hierdoor ging ik heel snel kauwen juist, en zonder dat viel het wel mee. En ik heb geen angst voor water, maar je moet toch wel genoeg drinken, vooral bij een feest waar je 8 uur aan het dansen bent ofzo

Maar waar baseert hij op dat het een peppil was? Meisje waarmee ik was haalt ze altijd bij dezelfde tjap en die soort zijn getest (niet allemaal maar goed je snapt me).
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 16:25
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Mijn pillen zijn nooit getest, en zijn altijd mdma vriendjes

Een peppil is niet zozeer slecht, ze kunnen idd gewoon getest zijn enzo. Gaat erom dat je relatief veel oppeppend spul naar binnenkrijgt, in sommige scene's zijn die juist geliefd (bijvoorbeeld hardcore, waar ze acht uur lang uit hun dak gaan). Zelf hoef ik niet zoveel energie, en dus liever eentje waarvan ik 'gewoon' om 12.00 mee inslaap val en de dag ernaa weer een normaal rythme heb

effe netwerken met wat zweverige lui en mdma snoepjes vinden moet niet zo heel moeilijk zijn
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 17:06
Lyne
Lyne is offline
Neuh maar mijn punt was dat dat er dus geen speed doorheen zit Die effecten van niet kunnen slapen en kakentrekken heb je toch ook gewoon met mdma.. Werd ook niet echt opgepept ofzo, werd juis best moe na een tijdje. Meer soort van zweverige roes ofzo
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Maar waar baseert hij op dat het een peppil was? Meisje waarmee ik was haalt ze altijd bij dezelfde tjap en die soort zijn getest (niet allemaal maar goed je snapt me).
Als jij twee nachten doorgaat op één pil lijkt het me sterk dat daar alleen maar mdma in zat. Waarschijnlijk zat er ook nog speed in. Na een nachtje pillen (met zeker te weten alleen mdma er in) slaap ik altijd heerlijk, niet erg lang maar wel goed. Hetzelfde hoor ik altijd van bekenden.

Kauwgom moet ik zelf ook niet meer hebben, je gaat er inderdaad alleen maar meer door kauwen. Eerste keren is het een ware verlichting, maar daarna kwam ik er achter dat de grafsmaak in je mond en kramp in je kaken er alleen maar erger van wordt.

welk pilletje had je dan?

edit: helaas is het zo dat zogenaamde geteste pillen lang niet altijd betrouwbaar zijn, zeker de laatste tijd niet meer. Er is ontzettend veel troep op de markt gekomen (zelfs tot enkele nieuwsberichten op websites) dat die af en toe ook maar verzonnen worden. Als die gozer zegt van deze pillen zijn getest op 120 mg!!!! zou ik daar al sterke twijfels bij hebben.
Tenzij jouw vriendin die gozer persoonlijk erg goed kent enzo, dan is het een ander verhaal, betrouwbaarder, maar anders zou ik ook niet meer rechtstreeks op "testresultaten" af gaan. Tenzij je zelf met een nummer naar een testcentrum kan bellen.

Laatst gewijzigd op 10-03-2009 om 17:15.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 17:14
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
zonder kauwgom is er een reële kans dat mijn mond echt naar de klote is
maar ben ook wel eens met kauwgom in slaap gevallen, dat was pas kut wakker worden

qua pep idd wat mrboot zegt
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 17:16
Lyne
Lyne is offline
Ik ben niet twee nachten doorgegaan hoor Ik heb zaterdagavond feest gehad (Trance Energy), zondagochtend om halfacht de trein gepakt, was om 9 uur thuis en toen kon ik niet slapen. Die zondagavond kon ik ook niet slapen. Gisternacht lukte het prima.

Maar over dat wel niet kunnen slapen lees ik verschillende dingen.. weet niet of er alleen maar mdma in die pillen zit, maar dat meisje zei dat de pillen getest zijn en dat er geen speed in zat. Wat er verder voor rotzooi in zat weet ik niet.

Weet trouwens niet wat voor soort ik had, zal het eens navragen. Weet wel dat 1tje vrij licht was, en die andere 100 mg (en ik had van allebei de helft).

Nou ik weet het niet, werd iig niet heel energiek ofzo dus het zal wel. Tis goed gegaan dus

Laatst gewijzigd op 10-03-2009 om 17:26.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 17:34
Verwijderd
ja ok nouja twee nachten doorgegaan ik bedoel twee nachten niet geslapen. hoe was TE?

met speed op kun je ook doodmoe en zonder energie zijn hoor, terwijl je toch niet kunt slapen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2009, 17:41
Lyne
Lyne is offline
Nouja het was dus niet echt twee nachten, ik kon zondachtochtend niet slapen en zondagavond ook niet, gister dan weer wel. Dus eigenlijk maar gewoon 1 dag.

TE was echt superrr.. beetje jammer dat de main stage een paar uur lang vol was en wij erbuiten stonden, maar verder echt top
Ik moet er trouwens bijzeggen dat die vriendin dezelfde pil ophad (en nog een andere) en zij kon wel gewoon slapen. Ligt dus wss aan mij.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 18:29
Wammus
Wammus is offline
Ik heb 1 keer MDMA gedaan en een keer een belachelijke hoeveelheid XTC gebruikt en heb op beide nooit een probleem gehad om in slaap te vallen.
Oud 10-03-2009, 18:58
Verwijderd
Minder relevant maar: ik vind kauwgom zó vies als ik xtc/mdma op heb.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 23:52
Lyne
Lyne is offline
Hmm ik snap het ook niet helemaal. Heb het net nagevraagd en ze zei dat ze echt getest mja. Heb trouwens de helft van een dolfijntje gehad en nog iets Naam vergeten (klavertje oid).
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 00:41
Verwijderd
ik heb een stuk of 30 keer xtc op, meestal veel mdma/weinig pep

bijna altijd goed op kunnen slapen, maar het verschilt wel per persoon.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 08:47
Verwijderd
het is een fabeltje dat de meeste pillen ook amfetamine bevatten, in 2007 zat er in slechts 0.7% van alle geteste pillen amfetamine. In 2005 was dat 4%. Zie bijlage voor bron.

het lijkt me dus sterk dat je het grootste deel van die 30x ook speed in je pillen had
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf DIMS jaarbericht 2007 testuitslagen.pdf (865.1 KB, 4x gelezen)
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 09:00
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
of het nou pep is of iets anders, het is iets waar je wakker van blijft

en xtc poeder, wtf
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 10:00
Verwijderd
wat anders dan? andere middelen waar je wakker van blijft zoals 4-fmp, crystal meth en dexamfetamine stoppen ze echt niet in pillen hoor, veel te exclusief en/of te duur
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 10:30
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
hoe komt het dan dat je van een pil staat te stuiteren, van van kristallen duf en wazig word??
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 10:35
Verwijderd
kristallen is toch alleen mdma, zonder pep-dingen? zo heb ik het altijd geleerd
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 10:41
Verwijderd
Citaat:
hoe komt het dan dat je van een pil staat te stuiteren, van van kristallen duf en wazig word??
Ik heb geen flauw idee. Ik vind het ook maar vaag dat twee dezelfde werkzame stoffen een andere uitwerking hebben als ze op een andere manier ingenomen worden.

Maar ik blijf er wel bij dat er in mijn pillen nooit speed heeft gezeten, simpelweg omdat ik erna vrijwel kon slapen, en met speed op kan ik dat nooit...

overigens ligt dat misschien ook wel aan de dosering; als ik een capsule van 150 mg kristallen neem wordt ik net zo wazig als wanneer ik een blauwe driehoek van dezelfde sterkte in één keer neem. Echter met pillen bouw ik het altijd een beetje op, beginnen met halfjes...

edit: misschien had ik gewoon altijd geluk met goede, mdma-only pillen
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 10:48
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
kristallen is toch alleen mdma, zonder pep-dingen? zo heb ik het altijd geleerd
volgens mij ook gewoon

en mrboot, al die naampjes die in dat raport naar voren komen die wel in die pillen zitten, doen die dan niets?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 10:54
Verwijderd
Citaat:
volgens mij ook gewoon

en mrboot, al die naampjes die in dat raport naar voren komen die wel in die pillen zitten, doen die dan niets?
nee, mCPP is troep, mda en mdea (kan ik ff geen goede link van vinden) lijken een beetje op mdma maar je blijft er niet lang wakker van iig
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 10:58
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
pfffffff, bah
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 11:01
Verwijderd
over werkzame stoffen in pillen; het is de laatste paar maanden bij de testcentra zo druk dat niet eens alle aangeleverde pillen ook daadwerkelijk getest worden. er zijn zoveel pillen met mcpp op de markt gekomen dat er tegenwoordig gelijk in het testcentrum een reagenstest (marquis/mandelin) op gedaan wordt. als daar al blijkt dat een pil mcpp bevat, wordt hij niet meer opgestuurd naar het testcentrum.
slechte ontwikkeling, veel te veel troep
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 11:39
Verwijderd
Citaat:
nee, mCPP is troep, mda en mdea (kan ik ff geen goede link van vinden) lijken een beetje op mdma maar je blijft er niet lang wakker van iig
mda is het trip-bestanddeel van mdma, toch?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 12:08
Verwijderd
Nee het is gewoon een stof op zichzelf, 3,4-methylenedioxyamphetamine. De effecten zijn wel meer psychedelisch.

Als ik het goed heb maakt je lichaam van mdma uit zichzelf mda (misschien iets met het afbraakproces ofzo), vandaar ook de welbekende verhalen over hekjes, staantafels, zonnebrillen en andere hallucinaties van mensen die veel mdma tot zich hebben genomen
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 12:35
Verwijderd
Jaaa, klopt, op een gegeven moment gaat je lichaam het omzetten in mda, brillen enzo Grappig.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 19:15
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Minder relevant maar: ik vind kauwgom zó vies als ik xtc/mdma op heb.
Daar had ik geen last van. Dat kan misschien komen doordat ik het gewoon duisentfijn vond om erop te kauwen en daardoor de smaak negeerde.
Oud 11-03-2009, 21:47
Verwijderd
haha ja oke ik vond ook de korrelige textuur enzo echt zó ranzig.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 08:58
jett
jett is offline
Citaat:
Ik wil binnenkort een keer xtc proberen, maar er zijn een paar ijzerwaardes in mijn bloed niet helemaal goed (niet ernstig, maar ik heb wel staalpillen om het weer op het goede niveau te krijgen). Is het dan af te raden om xtc te slikken? Ik kan er op internet en in de bijsluiter niets over vinden, en ik wil geen onnodig risico lopen.
Waarom wil je xtc gebruiken? Het is misschien even leuk, maar als je bloed al niet helemaal goed is ga je dat riskeren?

Laatst gewijzigd op 12-03-2009 om 10:26.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 09:54
John Frum
John Frum is offline
ik denk dat het grootste deel van de mensen je hier zal aanraden, net zoals ik nu ga doen, om op je 15e nog geen xtc te gebruiken. Je hebt nog genoeg tijd om dat soort dingen te proberen. Nu zijn je hersenen nog volop in ontwikkeling, en op je 17e (of nog beter 18e) zullen de gevolgen van xtc-gebruik minder zijn. Daarnaast krijg je nu waarschijnlijk veel meer problemen als je ouders er achter komen.

Heb je uberhaupt al andere drugs geprobeerd?

En over die ijzerwaarden, ik neem aan dat dat ook invloed heeft op je hemoglobine-waarden? Ik zou het sowieso niet doen als je bloed niet helemaal in orde is, om geen onnodig risico te lopen. Als je het echt zo graag nu wilt doen, dan zou ik wachten tot je weer helemaal in orde bent.
Oud 12-03-2009, 10:12
Verwijderd
Ehm, hoe kom je erop dat iemand op zn 15e xtc wil gebruiken? Of lees ik nu heel krom? TS is 20 volgens mij en heeft inmiddels al een keer xtc gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 10:26
Wammus
Wammus is offline
Er is iets niet helemaal goed gegaan met het quoten. Ik denk dat ie daardoor nu denkt dat degene die boven hem post XTC wil gaan gebruiken op haar 15e wat dus niet het geval is.

Ik heb daarom de post even aangepast zodat we hier niet nog meer problemen door krijgen.
Oud 12-03-2009, 10:30
John Frum
John Frum is offline
nee dat meisje van 15 dat boven mij postte heeft haar post gewijzigd.
Reageren

Regels voor berichten