Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2002, 21:54
Verwijderd
De liefde

Bij het woord liefde gaat mijn gedachten gelijk naar het woord, intimiteit, dit omdat dat mij zo erg aanspreekt.
Jou hoofd op haar lichaam, jou oren die haar hartslagen telt, jou neus die haar geur reukt, jou oren die haar warme zachte adem ruiken, jou mond die haar lippen zoenen, die haar warme nachten bezorgen, jou mond die haar een gevoel kan geven waar ze geen genoeg van kan krijgen. Ik wist niet dat ik de liefde zo leuk kon gaan vinden. Er was namelijk een tijd dat ik ieder week een ander meisje zoende, waarom daar ben ik nooit achter gekomen, de smaak, de stoerheid tegen over je vriendinnen, het stijgen van je ego, de kick, de aderealine die door je lijf stroomt als je weer iemand hebt gezoend, nee heb er geen antwoord op.
Een ding weet ik nu wel, dat ik het niet meer wil, niet meer elke week een ander meisje, moet er niet aan denken, nu ga ik voor de intimiteit, een relatie, dat woord klinkt als muziek in mijn oren.
Een geestelijke en lichamelijke band dat je bij elkaar hoort.
Maar het is soms ook zo moeilijk, de liefde moet wel heel mooi zijn als we elkaar keer weer proberen er een goed gevoel aan over te houden. Elke keer weer na de pijn, dat het zo'n impact kan hebben op je leven, vinden jullie dat soms niet raar?
Ben al wel eens eerder gekwets maar gelukkig nog nooit erg, het zal een keer komen, voorbereiden is onmogelijk uitstellen wel, misschien willen daarom sommige mensen geen relatie.
Maar het positieve weegt duidelijk meer dan het negatieve in mijn ogen.

Tot zo ver mijn mening over liefde

Ben nu benieuwd naar jullie mening
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2002, 22:04
skatefamke
skatefamke is offline
mijn mening is dat liefde heel mooi kan zijn, maar dat het vaak ook ingewikkeld is. vaak zijn er twijfels en vage dingen...

de oude grieken zagen liefde zo:

heel vroeger waren de mensen een soort bolletjes met 4 armen en 4 benen. op een gegeven moment kregen ze last van hoogmoed en wilden ze machtiger worden dan de goden. de goden op hun beurt wilden dat voorkomen en splitsten de mensen in 2en. elke mens had vanaf dan slechts 2 benen en 2 armen.... zodat ze voor de goden makkelijker te overmeesteren zijn. sinds toen zoekt ieder mens naar zijn wederhelft.

btw: hiermee verklaarden grieken dat hetero/homo/bi liefde allemaal heel natuurlijk is.
Oud 02-12-2002, 22:45
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Syphon schreef:
De liefde

1) Bij het woord liefde gaat mijn gedachten gelijk naar het woord, intimiteit, dit omdat dat mij zo erg aanspreekt.
2) Jou hoofd op haar lichaam,
3) jou oren die haar hartslagen telt,
3b) jou neus die haar geur reukt, jou oren die haar warme zachte adem ruiken,
4) jou mond die haar lippen zoenen, die haar warme nachten bezorgen,
5) jou mond die haar een gevoel kan geven waar ze geen genoeg van kan krijgen.
6) Ik wist niet dat ik de liefde zo leuk kon gaan vinden.
7) Er was namelijk een tijd dat ik ieder week een ander meisje zoende,
8) waarom daar ben ik nooit achter gekomen, de smaak, de stoerheid tegen over je vriendinnen, het stijgen van je ego, de kick, de aderealine die door je lijf stroomt als je weer iemand hebt gezoend, nee heb er geen antwoord op.
9) Een ding weet ik nu wel, dat ik het niet meer wil, niet meer elke week een ander meisje, moet er niet aan denken, nu ga ik voor de intimiteit, een relatie, dat woord klinkt als muziek in mijn oren.
10) Een geestelijke en lichamelijke band dat je bij elkaar hoort.
11) Maar het is soms ook zo moeilijk, de liefde moet wel heel mooi zijn als we elkaar keer weer proberen er een goed gevoel aan over te houden.
12) Elke keer weer na de pijn, dat het zo'n impact kan hebben op je leven, vinden jullie dat soms niet raar?
13) Ben al wel eens eerder gekwets maar gelukkig nog nooit erg, het zal een keer komen, voorbereiden is onmogelijk uitstellen wel, misschien willen daarom sommige mensen geen relatie.
14) Maar het positieve weegt duidelijk meer dan het negatieve in mijn ogen.

15) Tot zo ver mijn mening over liefde

Ben nu benieuwd naar jullie mening
1) Of dat raar is, hangt af van de betekenis die je aan het woord 'intimiteit' hecht. Als ik de rest van je reactie lees, slaat het waaschijnlijk vooral op promiscuiteit.
2) Wie stelt zich nu zijn eigen hoofd op het lichaam van een ander voor? De kop van Andre Hazes op het lichaam van zijn vrouw...
3) Waarom? Ben je arts?
3b) 'Jouw oren die haar adem ruiken'???
4) 'Jouw mond die haar warme nachten bezorgen'??? Ga toch weg...
5) Zal ik je eens wat zeggen? Wat ik onder 1) stel, is waar. Je bent maar op een ding uit..., en dat is niet de liefde.
6) Nee, he? Wat jij beschrijft, is ook geen liefde, wat jij beschrijft is verlangen, en dat is maaar een heel klein onderdeel van de liefde.
7) Opscheppen is een kunst, zeker als je het in een holle, loze beschrijving van jouw idee van liefde inpast.
8) Nee, opa.
9) Wacht nog maar een paar jaar, onnozele hals. Totdat je niet meer struikelt over de onzin die je uitkraamt.
10) Ja, geduld.
11) Inhoudsloze nonsens. 'Een goed gevoel'... Spaar ons.
12) Bij jou niet. Je hebt zelf meisjes verslonden, en als ze jou in de steek laten, ben je gekwetst. Bah, wat een karakter.
13) Meisjes, kijk uit voor deze kwijlebabbel.
14) Nonsens, want voor wie niet? Leeg, hol en inhoudsloos.
15) Amen.

Schaam je.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 08:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
1) Of dat raar is, hangt af van de betekenis die je aan het woord 'intimiteit' hecht. Als ik de rest van je reactie lees, slaat het waaschijnlijk vooral op promiscuiteit.
2) Wie stelt zich nu zijn eigen hoofd op het lichaam van een ander voor? De kop van Andre Hazes op het lichaam van zijn vrouw...
3) Waarom? Ben je arts?
5) Zal ik je eens wat zeggen? Wat ik onder 1) stel, is waar. Je bent maar op een ding uit..., en dat is niet de liefde.
6) Nee, he? Wat jij beschrijft, is ook geen liefde, wat jij beschrijft is verlangen, en dat is maaar een heel klein onderdeel van de liefde.
7) Opscheppen is een kunst, zeker als je het in een holle, loze beschrijving van jouw idee van liefde inpast.
8) Nee, opa.
9) Wacht nog maar een paar jaar, onnozele hals. Totdat je niet meer struikelt over de onzin die je uitkraamt.
10) Ja, geduld.
12) Bij jou niet. Je hebt zelf meisjes verslonden, en als ze jou in de steek laten, ben je gekwetst. Bah, wat een karakter.
15) Amen.

Schaam je.

God, god, dit was wel erg makkelijk he

Mijn visie... ik vrees dat dat soms gelijk is aan de filmromantiek... maar dat is geen liefde... Misschien schrijf ik nog wel later er iets over...
Oud 03-12-2002, 09:12
Verwijderd
Liefde:
- gehechtheid
- betrokkenheid bij het welzijn van de ander
- intimiteit

Liefde is een mogelijk resultaat, geen reden.

Redenen zijn:
- eenzaamheid
- behoefte aan intimiteit
- het "ik ben geil" syndroom

Dat is wat mensen aanspoort en als je dan eenmaal iemand langer kent, is het mogelijk dat er liefde ontstaat.

Just my 2 cents.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 10:06
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
3) Waarom? Ben je arts?
8) Nee, opa.
10) Ja, geduld.
15) Amen.

Schaam je.
Wat wil je hier nu mee bereiken, dat ik mijn mening niet meer post? Beetje wazig he, het is maar een mening maak je niet druk man, zo denk ik er over, zo beschrijf ik mijn gevoel.
Maar dat wordt niet gewaardeerd merk ik........
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 10:35
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Syphon schreef:
Wat wil je hier nu mee bereiken, dat ik mijn mening niet meer post? Beetje wazig he, het is maar een mening maak je niet druk man, zo denk ik er over, zo beschrijf ik mijn gevoel.
Je moet hem gewoon negeren... Je beschrijft een gevoel, hij denkt daar anders over. Betekent niet meteen dat het niet gewaardeerd wordt...
Oud 03-12-2002, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef:
stop 'm in je negeerlijst
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 13:54
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Volgens mij is het gewoon de een hormonenkwestie die er voor zorgt dat de man altijd geil is en een neukmaatje in de buurt wil hebben....
Oud 03-12-2002, 14:21
Verwijderd
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Volgens mij is het gewoon de een hormonenkwestie die er voor zorgt dat de man altijd geil is en een neukmaatje in de buurt wil hebben....
Volgens mij zegt deze post meer over jezelf dan over de man in het algemeen....
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 15:21
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Volgens mij zegt deze post meer over jezelf dan over de man in het algemeen....
Hahaha vette reactie
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 18:25
de abt van sion
Citaat:
Gothic schreef:
Je moet hem gewoon negeren... Je beschrijft een gevoel, hij denkt daar anders over. Betekent niet meteen dat het niet gewaardeerd wordt...
Hij beschrijft juist niet het gevoel. En ik zie inderdaad niet graag dat er een loopje wordt genomen met de liefde. Wat hij beschrijft, heeft niets met liefde te maken.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 18:33
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Hij beschrijft juist niet het gevoel.
Hij geeft voorbeeld, bv hoofd op lichaam, hartslag horen... die dingen voelen echt geweldig. Dat heb je alleen bij liefde (of hele sterke vriendschap, in mijn ogen ook liefde)...
Oud 03-12-2002, 18:40
DarkCat
DarkCat is offline
Liefde is dat wat zelfs pijn mooi kan maken..
Oud 03-12-2002, 19:11
Angeleyes16
Angeleyes16 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
3) Waarom? Ben je arts?
8) Nee, opa.
10) Ja, geduld.
15) Amen.

Schaam je.

haha
Oud 03-12-2002, 19:12
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:

euhm... abt.. ik stel me ook wel eens voor mijn hoofd op iemands lichaam te leggen hoor.. Of zag je het letterlijk als zijn hoofd in plaats van haar hoofd op haar lichaam, dat staat er namelijk niet..

Verder.. Liefde is mooi, liefde is leuk, liefde is ingewikkeld, liefde is verwarrend, liefde is bevredigend, liefde is onbevredigend.. Eigenlijk is liefde 1 grote tegenstelling, maar het gebeurt.. en daar kun je niet omheen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 20:49
Disturbed
Disturbed is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Liefde is dat wat zelfs pijn mooi kan maken..
Nee, dat is verliefdheid. Bij gezonde liefde verkeer je doorgaans in nuchtere toestand.
Oud 03-12-2002, 22:38
de abt van sion
Citaat:
Gothic schreef:
Hij geeft voorbeeld, bv hoofd op lichaam, hartslag horen... die dingen voelen echt geweldig. Dat heb je alleen bij liefde (of hele sterke vriendschap, in mijn ogen ook liefde)...
Kom nou toch! Begin jij nu ook al?
Het gaat mij niet om de gevoelens op zichzelf, maar om de nepformuleringen, het gebrek aan authenticiteit dat uit zijn woorden naar voren komt. Hij lijkt iets te verwoorden, maar intussen sluipen er teveel elementen in die een al te opschepperige of al te lichaamsgerichte instelling verraden.
Daar trap je toch - hoop ik - niet in?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 22:40
de abt van sion
Citaat:
Dusjcrib schreef:

1) euhm... abt.. ik stel me ook wel eens voor mijn hoofd op iemands lichaam te leggen hoor.. Of zag je het letterlijk als zijn hoofd in plaats van haar hoofd op haar lichaam, dat staat er namelijk niet..

2) Verder.. Liefde is mooi, liefde is leuk, liefde is ingewikkeld, liefde is verwarrend, liefde is bevredigend, liefde is onbevredigend.. Eigenlijk is liefde 1 grote tegenstelling, maar het gebeurt.. en daar kun je niet omheen.
1) Er staat letterlijk: 'Jou hoofd op haar lichaam'.
2) Ja ja.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 08:27
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
1) Er staat letterlijk: 'Jou hoofd op haar lichaam'.
2) Ja ja
1) Maar er staat niet jouw hoofd in plaats van haar hoofd op haar lichaam. Het hoeft dat dus niet te betekenen. Waarom zou 'op' slechts die betekenis moeten hebben? Wanneer je je hoofd bijvoorbeeld op haar buik legt, dan ligt 'jouw hoofd, toch ook, op haar lichaam'?
2) Nee
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 19:35
de abt van sion
Citaat:
Dusjcrib schreef:

1) Maar er staat niet jouw hoofd in plaats van haar hoofd op haar lichaam. Het hoeft dat dus niet te betekenen. Waarom zou 'op' slechts die betekenis moeten hebben? Wanneer je je hoofd bijvoorbeeld op haar buik legt, dan ligt 'jouw hoofd, toch ook, op haar lichaam'?
2) Nee
1) Nee, dat staat er niet. Ik kijk naar wat er staat. En ondanks wat er allemaal niet staat, is het zwijmelende nonsens. Nog afgezien van de plaats waar dat hoofd dan wel op mag zitten.
2)
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 19:40
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Kom nou toch! Begin jij nu ook al?
Het gaat mij niet om de gevoelens op zichzelf, maar om de nepformuleringen, het gebrek aan authenticiteit dat uit zijn woorden naar voren komt. Hij lijkt iets te verwoorden, maar intussen sluipen er teveel elementen in die een al te opschepperige of al te lichaamsgerichte instelling verraden.
Daar trap je toch - hoop ik - niet in?
ja ok, je hebt wel gelijk, nu verwoord je alleen iets duidelijker wat je precies bedoelt...
Oud 04-12-2002, 19:43
de abt van sion
Citaat:
Gothic schreef:
ja ok, je hebt wel gelijk, nu verwoord je alleen iets duidelijker wat je precies bedoelt...
Tegenover jou ben ik er niet op uit om gelijk te krijgen, maar voor het eerst voelde ik nausea bij een reactie van jou.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 19:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Tegenover jou ben ik er niet op uit om gelijk te krijgen
I know

15 dec, meeting Utrecht, L&R... komt u ook?
Oud 04-12-2002, 19:47
de abt van sion
Citaat:
Gothic schreef:
I know

15 dec, meeting Utrecht, L&R... komt u ook?
Op ''u'' reageer ik niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2002, 20:11
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Op ''u'' reageer ik niet.
Kom jij ook?
Oud 04-12-2002, 20:13
Verwijderd