Advertentie | |
|
![]() |
|
Haat is een groot woord. Maar, je kan pas van andere mensen houden als je ook van jezelf houdt. En jezelf respecteerd. Kan je dit niet, dan ga je vaak kritiek leveren op andere mensen. Misschien logisch. Deed het zelf ook. Maar, door van jezelf te houden kan je ook van andere mensen houden en wordt het allemaal makkelijker.
En wat is haat? Het niet houden van? Het niet leuk vinden van? I hate to say I told you so... Zoiets. Doe er wat mee. Groeten!
|
Ik denk dat je het omgaan met haat-gevoel moet kunnen vergelijken met het straffen van kinderen, tijdens de opvoeding speelt straffen en belonen een belangrijke rol. Het is echter belangrijk dat je een kind niet in zijn geheel gaat straffen of het hele kind gaat afkeuren, enkel een specifiek gedrag dat dit kind stelt...
Misschien moet je proberen de haat niet te laten veralgemenen, of zich centraal rond dingen en mensen laten plaatsen. Maar zoals eerder gezegd is slechts kleine aspecten of dingen die anderen doen afkeuren/haten...
|
![]() |
haat is wel de meest zinloze emotie die je kan hebben. Je hebt er alleen maar last van en je lokt meer haat uit.
je moet nooit jezelf de schuld geven, of acties die je onderneem slecht vinden. Alles wat je doet is goed, maar kan soms beter. Probeer niet te veel op negative dingen te letten en meer positieve dingen over jezelf te denken. Dit is veel makkelijker gezegd dan gedaan en kost veel moeite. Ik zou persoonlijk meer concentreren op persoonlijk geluk en veel minder op verplichtingen die andere mensen van je werwachten. Probeer in ieder geval een doel te vinden om naar toe te streven en ook nog een beetje te genieten van het leven.
|
je zegt goeiemorgen, je bedoelt ik hou van jou
geef je collega eens een knuffel, geef warmte en geen kou positieve energie als vlinders in je buik het hoogtepunt is rond 4 uur als ik mijn souppie ruik ![]()
|
![]() |
thanx voor de reacties, ik was nog iets vergeten te melden. Het grote probleem dat ik of iets haat of het helemaal geweldig vind, daar zit dan nix tussen in behalve leegte. Dit heeft natuurlijk weer alles te maken met m'n borderline, maar het is best lastig voor mezelf en mijn omgeving. Het is soms ook zo, dat iemand de ene dag haat en dat ik hem/haar de volgende dag helemaal geweldig vind. Dit werkt nog al eens frustrerend.
|
![]() |
||
Citaat:
Tuurlijk heb je wat beters te doen.. Jij vast wel.. Ik niet.
||
Citaat:
||
Citaat:
waarom constant gemaakt blij doen er zijn ook mensen die echt blij zijn hoor, voor als je het niet wist. maar dat zie jij waarschijnlijk niet omdat jij verblind ben door je haat. zoals die ventje van AHX al zei: hate is garbage
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Het meisje dat mij haat. Fayelinde. | 4 | 31-07-2006 15:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Schikbarende haat onder Marokkaanse jeugd DEADLOCKED | 353 | 24-12-2004 21:22 | |
De Kantine |
Het boemerangeffect: Waarom Amerika gehaat wordt niceman1984 | 67 | 16-04-2004 21:13 | |
Psychologie |
jezelf haten hagelslag | 27 | 26-05-2003 17:00 | |
Psychologie |
Wanhoop ... haat ... ik weet t niet meer N*A*Shezbaernon | 4 | 22-01-2002 12:49 | |
Verhalen & Gedichten |
haat Edwin uit Kaasstad | 0 | 31-12-2001 15:38 |