Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2002, 15:31
SugarBooger_=w=
SugarBooger_=w= is offline
Hoi,

Ik ben nieuw hier... tja, kan ik beter niet zeggen, want newbies worden toch niet serieus genomen meestal, maargoed

Zijn hier Weezerfans aanwezig? Ik ben een supergrote fan van hun, ik heb al hun cd's, een website over hun en ik draag iedere dag bij aan verschillende forums over Weezer. Hebben jullie weleens van hun gehoord? Ze zijn bekend geworden met Buddy Holly, 8 jaar geleden. Vorig jaar werden ze in Nederland beter bekend met hun singles Hash Pipe en vooral met Island in The Sun. Nu hebben ze een hitje met Keep Fishin en de daarbij behorende videoclip met de befaamde Muppets, die is je vast al eens opgevallen.

Nou, dat moest ik ff kwijt!

Groetjes,
SugarBooger_=w= (SugarBooger is mijn favoriete Weezernummer en =w= is hun logo)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2002, 15:31
cottoncandy
cottoncandy is offline
sweater song is cool
Oud 02-12-2002, 15:33
SugarBooger_=w=
Jeetje, jij bent snel!! Ja, vind ik wel een van de beste nummers van hun eerste album, maar mijn favoriete album is toch wel hun nieuwste, Maladroit. Ken je verder nog nummers, ben je een fan?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 15:35
86dagreed
86dagreed is offline
Ik ben vorig jaar naar het concert in melkweg (uitverkocht!!!) geweest, was een leuk concert, 25 nummers in 1.5 uur ofzo.

Ik heb die self-titled cd en maladroit, maar dat vind ik maar een verzameling b-kantjes en ben ik niet super weg van, die ander vind ik wel vrij goed
Oud 02-12-2002, 15:39
cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
SugarBooger_=w= schreef:
Jeetje, jij bent snel!! Ja, vind ik wel een van de beste nummers van hun eerste album, maar mijn favoriete album is toch wel hun nieuwste, Maladroit. Ken je verder nog nummers, ben je een fan?
mijn broer is fan ik ken ze wel al heel lang, maar ben er niet gek van
Oud 02-12-2002, 15:39
SugarBooger_=w=
Verzameling B-kantjes? Het zijn juist allemaal nieuwere nummers. De meeste nummers zijn van 2000, de SNS Demo's, summersongs en DC demo's. Het zijn wat eerder geschreven nummers, maar het geheel klinkt prima, nouja, da's mijn mening. Bovendien, de b-kantjes van Weezer worden over het algemeen beschouwd als hun beste nummers. Sugar Booger, Always, Mykel & Carli, Waiting On You en Devotion behoren tot de klassiekers

Helaas toen dat concert was, was ik nog geen fan
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 15:41
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
SugarBooger_=w= schreef:
Verzameling B-kantjes? Het zijn juist allemaal nieuwere nummers. De meeste nummers zijn van 2000, de SNS Demo's, summersongs en DC demo's. Het zijn wat eerder geschreven nummers, maar het geheel klinkt prima, nouja, da's mijn mening. Bovendien, de b-kantjes van Weezer worden over het algemeen beschouwd als hun beste nummers. Sugar Booger, Always, Mykel & Carli, Waiting On You en Devotion behoren tot de klassiekers

Helaas toen dat concert was, was ik nog geen fan

en ik denken dat je een supergrote fan was die al jaren alles verzamelt.
je bent nog maar net fan?

En ze hebben de nummers van green album en maladroit in 1 x opgenomen, en wat overbleef hebben ze op maladroit geflikkerd, als ik het goed begrepen had
Oud 02-12-2002, 15:41
mixtape
mixtape is offline
Ik heb beide selftitled's (blue en green album) en Pinkterton en vind ze goed.

Alleen Maladroit vond ik bij de eerste luisterbeurt niet zo en heb er sindsdien niet echt naar geluisterd..
Oud 02-12-2002, 15:46
SugarBooger_=w=
Citaat:
86dagreed schreef:
en ik denken dat je een supergrote fan was die al jaren alles verzamelt.
je bent nog maar net fan?

En ze hebben de nummers van green album en maladroit in 1 x opgenomen, en wat overbleef hebben ze op maladroit geflikkerd, als ik het goed begrepen had
Nou nou, nog maar net fan? Ik ben fan sinds Island In The Sun en sindsdien ben ik een supergrote fan ja, kan dat soms niet? En wat betreft dat alles in één keer opgenomen, daar is geen bal van waar!! Ze hebben die nummers toen geschreven ja, maar pas opgenomen en aangepast eind 2001, begin 2002! En de nummers die ze op The Green album hebben 'geflikkerd' hoeven niet per definitie beter te zijn. Green moest een commercieel succes worden om hun bekendheid te geven en dat is ook gelukt. Het zijn simpele nummer, powerpop. Maladroit zijn veel diepere nummer, rock. Let maar op, als je The Green Album te vaak luistert gaat ie vervelen, Maladroit niet, als je tenminste van rock houdt.... Dus ja....
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 15:48
Verwijderd
Ik ken ongeveer 5 nummers van ze, vind het wel leuke vrolijke muziek...wel leuk als je ervoor in de stemming bent vind ik
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 15:48
NERD
NERD is offline
Citaat:
CreedGirl schreef:
Ik heb beide selftitled's (blue en green album) en Pinkerton en vind ze goed.
Idem, al vind ik die groene niet echt bijzonder.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 15:49
SugarBooger_=w=
In het begin vond ik groen leuk, maar nadat ik 'm echt heel vaak geluisterd heb, gaat ie vervelen, kan ik me wel in vinden. Maar de b-sides vind ik over het algemeen veel leuker.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 15:50
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
SugarBooger_=w= schreef:
Nou nou, nog maar net fan? Ik ben fan sinds Island In The Sun en sindsdien ben ik een supergrote fan ja, kan dat soms niet? En wat betreft dat alles in één keer opgenomen, daar is geen bal van waar!! Ze hebben die nummers toen geschreven ja, maar pas opgenomen en aangepast eind 2001, begin 2002! En de nummers die ze op The Green album hebben 'geflikkerd' hoeven niet per definitie beter te zijn. Green moest een commercieel succes worden om hun bekendheid te geven en dat is ook gelukt. Het zijn simpele nummer, powerpop. Maladroit zijn veel diepere nummer, rock. Let maar op, als je The Green Album te vaak luistert gaat ie vervelen, Maladroit niet, als je tenminste van rock houdt.... Dus ja....
nog maar net fan ja, concert was vorig jaar juni. Dus een jaartje fan? Dan kan je idd wel supergroot worden, maar ben je nog niet zo lang fan zeg ik alleen maar.

En wat betreft die opnames: ze hebben wel alles tegelijk geschreven, dus wat gebeurd er dan? Je hoort geen progressie , als alles in zelfde tijdsbestek is opgenomen, ik wil een band horen die telkens nieuwe nummers schrijft, en eventueel nieuwe dingen doet. Maladroit vind ik geluidstechnisch ook niet top. Ik hou wel van rock, maar wat jii erover zegt is slechts subjectief.
Oud 02-12-2002, 15:53
Escapism
Escapism is offline
fijne band, leuke liedjes, green album is koel!

koele clips ook meestal (buddy holly, keep fishing)
Oud 02-12-2002, 15:53
SugarBooger_=w=
Wat jij erover zegt ook. Geluidstechnisch vind ik 'm juist namelijk top..... En als ze nummers tegelijk schrijven hoeven het nog geen nummers van dezelfde kwaliteit te zijn hoor, dan ken je Rivers nog niet. Ik heb de info er even op nageslagen en de nummers zijn NA the green nummers geschreven..... Maar het kan best dat jij daar geen progressie ofzo in hoort. Vaker luisteren dan 1 keer.....
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 15:55
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
SugarBooger_=w= schreef:
Wat jij erover zegt ook. Geluidstechnisch vind ik 'm juist namelijk top..... En als ze nummers tegelijk schrijven hoeven het nog geen nummers van dezelfde kwaliteit te zijn hoor, dan ken je Rivers nog niet. Ik heb de info er even op nageslagen en de nummers zijn NA the green nummers geschreven..... Maar het kan best dat jij daar geen progressie ofzo in hoort. Vaker luisteren dan 1 keer.....
Voel je je aangevallen? Je wordt er bijna boos om.

En nee, het zijn dan geen nummers van dezelfde kwaliteit, maar qua sfeer en shit die ze gebruikt hebben, en 1 nummertje kan altijd wel afwijken
Oud 02-12-2002, 15:59
SugarBooger_=w=
Ik word niet boos hoor Nee, wat het is, tja, het zijn dingen die jij noemt die niet waar zijn, niet dat dat zoveel uitmaakt, maarja.... Ik kan er ook niet aan doen. Maar ik ben wel gewend van de andere forums dat Maladroit niet gewaardeerd wordt. Iedereen is helemaal Blue of Pinkerton freak zogezegd Ik heb het echt niet zo op Pinkerton juist. Dat vind ik geluidstechnisch echt slecht en qua zang is het ook niet zo zuiver. Blue is wel leuk.

Heb je de demo's van het vijfde album al gehoord? Daar zit toch wel verandering in, toch? Mo'Beats, Queen of Earth, Lullaby.... maar daarbij zijn de groepen erg verdeeld. De helft vindt ze niks, de andere helft vindt ze helemaal top, dus ja.....
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 16:18
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Nieuwe cd komt in Februari uit.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 16:32
hacho
hacho is offline
ik heb pinkerton. verder ken ik alleen de zogenaamde "hitsingles" die nooit verder komen dan dat ze een enkele keer gedraaid worden op the box. pinkerton vind ik wel een zeer grappig album, lekker lollig, toch bestaan er naar mijn idee veel betere (muzikaal gezien) bands.
Oud 02-12-2002, 16:56
Type
Type is offline
Citaat:
cottoncandy schreef:
sweater song is cool
Zeker...

En het nummer (cover?) American Girls, heel rustig, heel relaxt, vind ik ook heerlijk om naar te luisteren.

Verder was hun tribute aan Buddy Holly echt een act of respect, waardoor ik weer respect voor hen kreeg...
Oud 02-12-2002, 20:29
Saaaz
Saaaz is offline
de enige echte superfan is nogaltijd mijn zus..
ze is nu al 8 jaar helemaal wild van weezer en baalde voorduurend toen het zo heeeeeeeel lang heeeeeel erg stil was rond weeezer!!! Dus men kan begrijpen dat ze 5743907584 gaten in de lucht sprong toen weezer EINDELIJK met hun green album uit kwam!!!!!!!!! jaaaa dat was echt cool! We zijn toen samen naar Amsterdam geweest en het was echt wel vet! lekker vooraanmgestaan en fotoos gemaakt en ze had een hele mooie foto van rivers en die heeft ze toen uitvergroot en ingelijst! echt lief!!!!!!!!!!!
en toen kwam maladroit en die had ze meteen gekregen voor haar verjaardag want toen die uitkwam was ze jarig hihi dus dat was zeeeeeeer cool! was heeeelemaal blij!
margoed...
ik heb van weezer
de blauwe
pinkerton
de groene

verder niet... ik vind weezer wel heeeeeeeel erg cool, ik ken ze dus ook al een hele tijd. Jaa ik kan er wel van genieten maar niet zoals mijn zus... Superweezerfan allertijden!
Oud 02-12-2002, 21:02
Verwijderd
heb alle cd's maar heb alleen the blue en green album origineel. Ook een singletje.

Maladroit vind ik ook minder.

[stoer modus] ken ze ook al sinds buddy holly, hoor ik er nu bij? [/stoer modus]
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 21:15
Verwijderd
Koel bandje, Eerste cd heb ik hier wel liggen.. die is koel.

Hashpipe is ook een geweldig nummer trouwens.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 21:27
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
SugarBooger_=w= schreef:
Ik word niet boos hoor Nee, wat het is, tja, het zijn dingen die jij noemt die niet waar zijn,ja.....
dan neem ik die woorden terug, en ben ik blij dat je me gecorrigeerd hebt (dit is eigenlijk te correct voor mijn doen )
Oud 03-12-2002, 00:12
Saaaz
Saaaz is offline
Citaat:
danique2 schreef:
heb alle cd's maar heb alleen the blue en green album origineel. Ook een singletje.

Maladroit vind ik ook minder.

[stoer modus] ken ze ook al sinds buddy holly, hoor ik er nu bij? [/stoer modus]
volges mij kent bijna iedereen ze van buddy holly..
Oud 03-12-2002, 10:07
Verwijderd
coole band, lekkere liedjes, lekker in t gehoor ensow, heb green album en maladroit...die clip met muppets is de vetste clip ooit
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 11:05
skatefamke
skatefamke is offline
weezer is wel cool op zich ja.. wel vrolijk!
Oud 03-12-2002, 12:00
corduroy
corduroy is offline
ik vind ze erg leuk, wilde er echt net (dus precies 1 minuut voordat ik het topic ontdekte) een topic over aanmaakte!

maladroit vind ik dus ook minder.
pinkerton vind ik het beste album.

ik vraag me soms wel eens af of rivers cuomo nou veel zelfspot heeft, of sommige dingen echt meent, van die fucking emo teksten dus

maar ja, fan vind ik best een groot woord, maar het is absoluut een van de tofste bands voor mij ja. en enorm jeugdsentiment, buddy hollly was mijn 1e cdsingletje with the sweet fellers on front..
Reageren

Regels voor berichten