Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Persoonlijk vind ik een goede remix maken minstens even zo moeilijk als een eigen track schrijven.
Naast het feit dat een goede remix iets uit het origineel moet bevatten, mag hij er niet op lijken. Je remix moet origineel zijn. Een remix maken door hetzelfde melodietje te nemen en een ander geluidje gebruiken noem ik geen remix, dat noem ik goedkoop. En remixen, tsja dat hoort bij de house cultuur. Daar gaat trouwens helemaal niet zo gek veel geld in om. Als jouw track gewoon op vinyl verschijnt is 500 stuks een redelijke oplage. Als producer kun je dan rekenen op een 14%, omgerekend een 300 tot 400 euro. Daar blijft het verder ook bij, tenzij er licenties voor CD's getekend worden, wat dus in de meeste gevallen niet het geval is. Daarnaast is een remix alleen maar goed voor de originele artiest. Royalties hiervan gaan namelijk naar de originele artiest en niet naar de producer van de remix. Hij zal er zelf dus nooit rijk van worden.
|
True, er zijn veel hardcore klassiekers ver-tranced.. Niet echt leuk, als je ergens in een discotheek bent, niet naar de muziek luistert... en wat bekends hoort en het blijkt een of andere gare cover te zijn
![]() Wel grappig als je iedereen uit hun dak ziet gaan op muziek die ze normaliter niet zouden luisteren als er een ander naampie op geplakt zou zitten ![]()
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |