Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2002, 20:44
Amoa
Amoa is offline
Hey folks!
Ik wil heel graag op kamers gaan wonen. Kan iemand die al op kamers woont mij vertellen wat er dan allemaal leuker wordt en wat slechter wordt? Is t heel moeilijk of is dat alleen maar de eerste week zo?
I'm curious!!
Oud 15-12-2002, 21:07
Thomas
Thomas is offline
Dating?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 21:12
Denise84
Denise84 is offline
op je 16e??? *no offence*

ik zit neit op kamers maar de voor- en nadelen lijken me duidelijk:

voordelen:
- meer vrijheid
- je maakt meer mee omdat je minder beschermt bent, in de positieve en negatieve zin, maar dat vormt je.
- je kunt kiezen. Tussen o.a. leuke dingen doen in de stad waar je kamer is en die dingen doen in de plaats waar je ouderlijk huis staat

nadelen:
- kost geld, veel geld; er komt meer kijken dan de kamerhuur alleen!
- als er eens iets is, kun je niet zo makkelijk op je ouders terug vallen die je helpen op te lossen
- je woont minder ruim, (lees: klein)
- je hebt meer verantwoordelijkheden: moet zelf koken e.d.
- op de momenten dat je niets te doen hebt (en je huisgenoten zijn er niet of hebben zelf iets te doen), ben je maar alleen, je hebt niet de faciliteiten van thuis waar je je mee kunt vermaken
- je hebt niet de faciliteiten van thuis, zoals bijv. keukenmachines, computer en bijbehoren, e.d.
Oud 16-12-2002, 01:08
Boogie
Boogie is offline
Het geld is het grootste probleem, maar als je redelijk voor jezelf kan zorgen (koken ed) en een beetje discipline hebt, zijn er geen problemen
Oud 16-12-2002, 08:05
PV
PV is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Dating?
wat heeft het met dating te maken

16 zijn hoeft geen probleem te zijn hoor, zo oud was ik ook toen ik op kamers ging..

grootste voordeel vind ik dat je niet elke dag kweetniethoeveel kilometers hoeft te reizen, maar slechts 2 keer per week.
grootste nadeel zijn de kosten..
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 09:40
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
PV schreef:
wat heeft het met dating te maken
Nou, hij wil toch in contact komen met mensen die op kamers zitten? Laatst werd er hier nog een topic verplaatst om die reden. Daarom dacht ik dat, maar je kan ook wel gelijk hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 11:29
amor
amor is offline
Citaat:
Denise84 schreef:
op je 16e??? *no offence*

ik zit neit op kamers maar de voor- en nadelen lijken me duidelijk:

voordelen:
- meer vrijheid
- je maakt meer mee omdat je minder beschermt bent, in de positieve en negatieve zin, maar dat vormt je.
- je kunt kiezen. Tussen o.a. leuke dingen doen in de stad waar je kamer is en die dingen doen in de plaats waar je ouderlijk huis staat

nadelen:
- kost geld, veel geld; er komt meer kijken dan de kamerhuur alleen!
- als er eens iets is, kun je niet zo makkelijk op je ouders terug vallen die je helpen op te lossen
- je woont minder ruim, (lees: klein)
- je hebt meer verantwoordelijkheden: moet zelf koken e.d.
- op de momenten dat je niets te doen hebt (en je huisgenoten zijn er niet of hebben zelf iets te doen), ben je maar alleen, je hebt niet de faciliteiten van thuis waar je je mee kunt vermaken
- je hebt niet de faciliteiten van thuis, zoals bijv. keukenmachines, computer en bijbehoren, e.d.
Hoezo geen computer? De studenten die ik ken en die op kamers wonen hebben toch allemaal een computer staan meestal met internet. Wat bedoel je eigenlijk met de faciliteiten waarmee je je thuis kan vermaken??
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 16:23
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
amor schreef:
Hoezo geen computer? De studenten die ik ken en die op kamers wonen hebben toch allemaal een computer staan meestal met internet. Wat bedoel je eigenlijk met de faciliteiten waarmee je je thuis kan vermaken??
Niet elke student heeft een computer op zijn kamer staan. En al helemaal weinig studenten hebben een internetverbinding tot hun beschikking. Wel is het aan te raden een PC te hebben, aangezien je tegenwoordig niet meer zonder kan.

En faciliteiten die je thuis wel hebt, maar niet op je kamer. Voorbeelden hiervan zijn: contact met je ouders, misschien een snellere PC dan op je kamer, of een Playstation2, super rielekste geluidsinstallatie voor bij de mega breedbeeld tv van je ouders. Ik noem maar enkele dingen, lijkt me wel duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 16:39
Verwijderd
Ik heb wel een computer (twee zelfs, omdat m'n vriend er ook eentje heeft ) en zo nog een heleboel troep. En ik heb ook een inetverbinding, adsl zelfs. Alles kan, als je maar wilt en het kunt betalen.

Maar goed, de voordelen: iets echt van je zelf, lekker rustig, eigen 'baas', enz.

Nadelen: je moet alles zelf doen en dat is soms meer dan je denkt, het geld, je mist idd bepaalde 'faciliteiten',je bent alleen (tenzij je samenwoont natuurlijk) iets wat ik vooral als ik ziek ben een erg groot nadeel vind, tja, dat soort dingen.

Ik zit wel op 'kamers' (ik woon niet kleiner dan bij m'n ouders, mijn huis is wel kleiner dan dat van hun, maar ik woon er met minder mensen (m'n vriend en ik) ), maar samen met m'n vriend, gelukkig. Tja, als je het echt wilt, dan moet je het doen, maar denk er goed over na (en dat doe je). 16 is nog behoorlijk jong, maar hoeft geen probleem te zijn. De practische dingen leer je aldoende vaak wel (beetje 'vooroefenen' kan geen kwaad btw). Het 'vervelendst' vind ik denk ik toch wel dat je het merendeel van de tijd alleen bent (vooral 's winters, je je niet zo lekker voelt en als je ziek bent ed), maar dat kan ook heel positief zijn, dat ligt aan jezelf, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef:
En faciliteiten die je thuis wel hebt, maar niet op je kamer. Voorbeelden hiervan zijn: contact met je ouders, misschien een snellere PC dan op je kamer, of een Playstation2, super rielekste geluidsinstallatie voor bij de mega breedbeeld tv van je ouders. Ik noem maar enkele dingen, lijkt me wel duidelijk.
Ik weet niet wat jou betreft, maar mijn ouders hebben geen "mega breedbeeld tv"...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 16:49
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
stefano schreef:
Ik weet niet wat jou betreft, maar mijn ouders hebben geen "mega breedbeeld tv"...
Ja, omdat ik toch zo op dreef was. Was maar een geintje.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 21:01
PV
PV is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Nou, hij wil toch in contact komen met mensen die op kamers zitten? Laatst werd er hier nog een topic verplaatst om die reden. Daarom dacht ik dat, maar je kan ook wel gelijk hebben.
Neej, zij wil voor- en nadelen en ervaringen horen..

Laatst gewijzigd op 17-12-2002 om 10:29.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 09:53
amor
amor is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Niet elke student heeft een computer op zijn kamer staan. En al helemaal weinig studenten hebben een internetverbinding tot hun beschikking. Wel is het aan te raden een PC te hebben, aangezien je tegenwoordig niet meer zonder kan.

Ik ga strakjes ook op kamers het eerste wat ik ga kopen ( heb ik voor gespaard) is een snellere computer dan thuis, mijn geluidsinstallatie is toch heel wat beter dan die van mn moeder. Veel studenten die ik ken hebben internet samen met een huisgenoot dan is het nog wel te betalen en nee het contact met mn ouders zal ik niet echt missen ik zal hooguit onze kat missen die ik niet mee mag nemen
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 10:35
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Er lopen hier behoorlijk wat mensen rond die op kamers zitten, men zoekt hier niet echt specifiek naar 1 iemand dus kan het wel blijven staan imho.
Oud 17-12-2002, 11:51
ganralph
ganralph is offline
als ik bij mijn ouders thuis een PS2 had staan, zou ik niet weten waarom ik die niet mee genomen zou hebben naar mn kamer...

ik heb geen pc en mis er weinig aan - zo snel als die dingen op de universiteit kan ik zelf toch nooit betalen en waarom met minder genoegen nemen als je er op school goed gebruik van kunt maken???

ik heb een tijdje echt alleen gewoond, maar ben blij dat ik nu in de wintermaanden (en sowieso voor de gezelligheid) 3 huisgenoten heb...

maar goed het grootste probleem is idd het geld

meer verantwoordelijkheid zou ik geen nadeel noemen (hoewel het af en toe wel vervelend kan zijn)
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 12:27
Shibby
Shibby is offline
Het enige wat ik mee wil nemen als ik op kamers ga is mijn hond
Reageren

Regels voor berichten