Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2002, 15:13
Anka
Anka is offline
Ik weet dat mijn vriend nog maagd is, kan hij dan aids hebben.
Kan je aids eigenlijk hebben, of moet het altijd overgedragen worden.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 15:16
miss Elise
miss Elise is offline
aids wordt altijd overgedragen. meestal doordat je t onveilig doet, en soms ook doordat je in contact komt met besmet bloed (maar dat komt geloof ik nie zo vaak voor). de kans dat je vriend aids heeft is, volgens mij, heel klein

[Dit bericht is aangepast door miss Elise (01-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 15:23
Balance
Balance is offline
je kan het ook vanaf je geboorte al hebben, maar in westerse landen (nederland zeker) komt dat vrij weinig voor omdat het in de eerste weken nog tegen te gaan is en doktoren daar hier dus goed mee om kunnen gaan

maar je kan dus ook besmet worden via bloedcontact, en dat kan altijd gebeuren. het is dan wel zo dat de gene die besmet wordt én de gene die het hiv virus al droeg allebei een wond moeten hebben, want het gaat niet zomaar natuurlijk

maar toch zou ik je d'r niet al te veel zorgen over maken, want de kans is wel erg klein dat je vriend het hiv virus draagt als hij nog maagd is
Oud 01-03-2002, 15:24
SpankyFrenzy
SpankyFrenzy is offline
Je kunt ZEKER wel geboren worden met AIDS, maar natuurlijk niet zomaar!

Je (eigen/biologische) moeder moet besmet zijn met het virus, en dan zal het kind dat het moeder zal krijgen geboren worden met het virus! (Dit is trouwens het grootste gezondheidsproleem in Afrika en dat soort landen!)

Duss...het IS mogelijk, maar ik denk niet dat het in Nederland voorkomt.

[Dit bericht is aangepast door SpankyFrenzy (01-03-2002).]
Oud 01-03-2002, 15:44
Verwijderd
Het HIV-virus kan alleen overgedragen worden door contact via lichaamsvocht (speeksel uitgezonderd). Dus sperma, voorvocht/afscheiding en bloed.

Dat kan dus gebeuren door:

- seks zonder voorzorgsmaatregelen
- geboren uit HIV-positieve moeder
- aanraking open wonde van HIV-positief iemand (onwaarschijnlijk)
- transfusie met besmet bloed (in dubieuze ziekenhuizen)
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 15:44
lekker zoet beertje
lekker zoet beertje is offline
ik was maagd, mijn vriendje haaad het wel met meerdere meiden gedaan, altijd veilig maar wij hebben het niet veilig gedaan
kan ik nu aids hebben?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 15:50
Kat
Kat is offline
Citaat:
lekker zoet beertje schreef:
ik was maagd, mijn vriendje haaad het wel met meerdere meiden gedaan, altijd veilig maar wij hebben het niet veilig gedaan
kan ik nu aids hebben?
Als hij het echt altijd veilig gedaan heeft kun je geen aids hebben. (dan ga ik er even vanuit dat hij (of jij) niet op een andere manier aids gekregen heeft, besmet bloed ed.)
Oud 01-03-2002, 17:54
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
het kanaltijd doorbloed enzo dus...
Oud 03-03-2002, 14:16
Python
Python is offline
Citaat:
SpankyFrenzy schreef:
[B]
Je (eigen/biologische) moeder moet besmet zijn met het virus, en dan zal het kind dat het moeder zal krijgen geboren worden met het virus!

B]
Als een moeder besmet is met HIV (dan hoef je nog geen AIDS te hebben...) hoeft het kind het niet te krijgen!!! Het bloed van de moeder en het bloed van het kind mengen niet tijdens de zwangerschap! Het is dus niet per definitie zo dat kinderen ook HIVpositief zijn als hun moeder dat ook is. Wel zou het kind HIV kunnen krijgen als een HIVbesmette moeder haar kind borstvoeding geeft. Maar dat gebeurt dan natuurlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 14:20
Python
Python is offline
De kans is klein dat je vriend HIV heeft, maar als jullie het zeker willen weten kun je altijd een test doen, kan ook anoniem.
Maar is niet nodig als je vriend geen onbeschermde seks gehad heeft, niet alleen penetratie, maar ook oraal/anaal/etc. Verder kun je het krijgen van bloed, alleen een zeer klein risico in Nederland, en overdracht van HIV besmette met wond naar jouw vriend met wond is zeer klein, als dat uberhaupt al voorgekomen is. Verder kun je het niet krijgen van zoenen, uit hetzelfde glas drinken, via mug, tandenborstel gebruiken. Alleen via slijmvliezen (mond, penis, vagina, anus) , bloed en moedermelk. Als dit niet het geval is bij je vriend, heeft hij waarschijnlijk geen HIV.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 22:35
cyrillic
cyrillic is offline
Citaat:
Python schreef:
Als een moeder besmet is met HIV (dan hoef je nog geen AIDS te hebben...) hoeft het kind het niet te krijgen!!! Het bloed van de moeder en het bloed van het kind mengen niet tijdens de zwangerschap! Het is dus niet per definitie zo dat kinderen ook HIVpositief zijn als hun moeder dat ook is. Wel zou het kind HIV kunnen krijgen als een HIVbesmette moeder haar kind borstvoeding geeft. Maar dat gebeurt dan natuurlijk niet.
Dan ben je fout geinformeerd. Het kind wordt besmet met aids zodra het geboren wordt. Er zijn wel al pillen die de moeder kan innemen net voor de bevalling, zodat het kind niet besmet wordt. De moeder blijft wel aids houden natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 18:20
ekki
ekki is offline
Citaat:
miss Elise schreef:
aids wordt altijd overgedragen. meestal doordat je t onveilig doet, en soms ook doordat je in contact komt met besmet bloed (maar dat komt geloof ik nie zo vaak voor). de kans dat je vriend aids heeft is, volgens mij, heel klein

[Dit bericht is aangepast door miss Elise (01-03-2002).]
toch vraag ik me wel 'ns af hoe de eerste die 't heeft gekregen er dan aan is gekomen.
Oud 04-03-2002, 21:11
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
ekki schreef:
toch vraag ik me wel 'ns af hoe de eerste die 't heeft gekregen er dan aan is gekomen.

Het HIV virus is hoogstwaarschijnlijk een mutatie van het ben de naamkwijt virus wat bij de apen voorkomt en voor hun onschadelijk is. Bij de mens is dat dus ff wat anders, en ja hoe het is overgesprongen. Normaal houdt het lichaam dit soort virussen tegen door middel van slijm in de mond en neus holte e.d. maar als deze barierres weg worden genomen heeft het virus vrijspel. Nou en dan mag jij de manieren zelf bedenken hoe het virus deze barrieres heeft weten te ontlopen . . .
Oud 04-03-2002, 22:34
Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
Citaat:
ekki schreef:

De theorie gaat rond dat het een supergeheim biologisch wapen van de CIA is... En het is nog vrij plausibel ook
Oud 04-03-2002, 23:27
cyrillic
cyrillic is offline
Twas zo'n Portoricaan die het met een aap heeft gedaan...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 14:38
Remqo
Remqo is offline
wat ik begrepen heb, van de oorzaak. dat er ergens in Afrika een afgelegen dorpje is waar ze een ritueel hebben om apenbloed te drinken (apen kunnen het virus hebben, maar worden er niet ziek van). Toen kwamer er mensen uit andere stammen die alles plunderden en al die vrouwen verkrachtten. Zo kwamen er ook later dan mensen uit de westerse wereld die in de vrouwenhandel zaten en die vrouwen op een hoop plaatsen in de wereld de prositutie in gingen. Mja, dan breid het zich snel uit....

maar ja, dat is wat ik gehoord heb, ik vind het niet eens zo'n slechte theorie

[Dit bericht is aangepast door Draakiej (05-03-2002).]
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten